mboost-dp1

Terror i Oslo

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
22. jul. 2011 16:40
Gravatar #2 - siliankaas
22. jul. 2011 17:21
Verden er fyldt med syge mennesker :-(
Gravatar #3 - XorpiZ
22. jul. 2011 17:25
Det må man sige.. :<
Gravatar #4 - MiniatureZeus
22. jul. 2011 23:32
siliankaas (2) skrev:
Verden er fyldt med syge mennesker :-(

Ja, har haft dårlig mave det meste af aftenen...!

(too soon?)
Gravatar #5 - Ronson ⅍
22. jul. 2011 23:39
Hmm, det har jeg også. Og det svier diverse steder på kroppen og jeg har fået et sår på halsen. AIDS?
Gravatar #6 - sissy
23. jul. 2011 01:04
MiniatureZeus (4) skrev:
(too soon?)
Gravatar #7 - Rasmus064
23. jul. 2011 01:45
http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1590709.ece skrev:
Uhyggelige interesser (overskrift)
...Hans interesser er jagt, e-gaming (dvs. computerspil) og bodybuilding...

...Hans yndlingsspil er rollespillet World of Warcraft og skydespillet Modern Warfare 2. I det sidste spil er der en scene, hvor man som undercover-agent skal deltage i en terroraktion...

...Blandt hans yndlings tv-serier er den amerikanske serie 'Dexter', hvor hovedpersonen er en seriemorder...

Sjovt så meget vægt de ligger på de ting.
Gravatar #8 - KaW
23. jul. 2011 02:00
Rasmus064 (7) skrev:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1590709.ece skrev:
Uhyggelige interesser (overskrift)
...Hans interesser er jagt, e-gaming (dvs. computerspil) og bodybuilding...

...Hans yndlingsspil er rollespillet World of Warcraft og skydespillet Modern Warfare 2. I det sidste spil er der en scene, hvor man som undercover-agent skal deltage i en terroraktion...

...Blandt hans yndlings tv-serier er den amerikanske serie 'Dexter', hvor hovedpersonen er en seriemorder...

Hvad skal de ellers lægge vægt på?
Gravatar #9 - Windcape
23. jul. 2011 02:19
Har fulgt det hele aftenen med en række nordmænd på IRC, som sad et par blokke væk (dog langt nok til at der stadigvæk var glas i ruderne på deres lejligheder/kontorer)

Deres statsminister må sige at have klaret det ret godt. Til sammenligning:

G.W. Bush, 9/11: "We're gonna hunt you down."
Stoltenberg, 22/7: "We will retaliate with more democracy"

Some quotes:

- "No one shall bomb us into silence. No one shall shoot us into silence"
- "Tomorrow we shall show the world that the norwegian democracy is strong when it counts"
- "we will find the guilty and hold them accountable"
- "Tonight, what counts is saving lives""
- "The answer to violence is more democracy, more openness"

Derudover så har de få nationalistiske kræfter der påstod det var muslimer der var bag, fået heftig medfart af de alm. (ikke-muslimske) norske indbyggere i Oslo.

Maksimumstraffen er forresten 21 år.

Og nå ja, NRKs dækning har været latterlig populistisk.

Mere nørdet har det dog været fantastisk igen at se Twitter blive brugt til at skabe kontakt til bådejere i området, så de kunne samle de unge op der forsøgte at svømme væk (der er 5-600 meter fra øen ind til fastlandet).

Og at nogle af de unge skrev på Twitter , i stedet for at ringe til politiet ;-) (Måske klogt nok, hvis linjerne var overlastede pga. Oslo angrebet)
Gravatar #10 - Rasmus064
23. jul. 2011 02:26
KaW (8) skrev:
Hvad skal de ellers lægge vægt på?

Noget andet. Næsten halvdelen af alle skandinaviens borger har noget af det samme på deres facebook profil. Alligevel skal vi nu have det sædvanlige med at computer spil gøre folk sindssyge og voldelige.

Det er forfærdeligt det der er sket, men lad nu vær med at give skylden på noget der ikke er skyld i det.
Gravatar #11 - front243
23. jul. 2011 02:44
Mindst 80 dræbte på Utøya:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7723555
Gravatar #12 - XorpiZ
23. jul. 2011 04:40

Ja, det er vanvittigt. da jeg gik i seng igår vidste de ikke helt om der var 9 eller 10 :<
Gravatar #13 - KaW
23. jul. 2011 05:54
Rasmus064 (10) skrev:
Det er forfærdeligt det der er sket, men lad nu vær med at give skylden på noget der ikke er skyld i det.

Det giver da et billede af personen?! Ja! Det er måske at gå over stregen at snakke om den mission i det computerspil, især fordi man vistnok kunne skippe den del.

Men de siger jo heller ikke at jagt og bodybuilding gør en voldelig (det var jo en del af informaionen også).

De siger ingen steder at det var det som var skyld i det. Jeg synes nu det er meget fint at de lige har scrapet hans facebook-profil. Jeg kan godt se tingene med et kritisk sind.
Gravatar #14 - Mamad (moveax1ret)
23. jul. 2011 07:05
Jeg har en bøn til samtlige terrorister/folk der begår massakre.

Næste gang i gør noget slemt så fjern venligst alle referencer på facebook angående computerspil og musik.

Og så hæng nogle plakater op med nik og jay- så kan det være at myndighederne prøver på at forbyde det lort istedet for.
Gravatar #15 - Mnc
23. jul. 2011 07:28
I... I love you.
Gravatar #16 - Dreadnought
23. jul. 2011 07:29
Hvad fanden kan man have imod Norge? De der olierige røvhu.... Oh wait ....
Gravatar #17 - BurningShadow
23. jul. 2011 09:59

Du mener, at han var på Facebook? Hvad skal det dog ikke blive til, med alt det der Facebook noget, de er sgu terrorister alle sammen...!!!!!1111

/end-politiker-mode
Gravatar #18 - fidomuh
23. jul. 2011 10:05

Sidder du og kigger paa min profil, eller hvad?! :D
Gravatar #19 - Alrekr
23. jul. 2011 10:29
Jeg nyder da også at kunne gå igennem en virtuel lufthavn i et virtuelt Rusland hvor jeg skyder virtuelle kugler efter virtuelle karakterer. Men aldrig om jeg kunne finde på at bruge et våben mod andre (uskyldige) mennesker.

Sindssyge mennesker har altid eksisteret - og de vil altid finde en undskyldning for at gøre det, som de har gjort.
Gravatar #20 - MiniatureZeus
23. jul. 2011 12:05
Jeg sad ved siden af en dame i toget i dag der troede vi kørte forbi rasp-marker.. det var en temmelig voldsom oplevelse.
Gravatar #21 - BurningShadow
23. jul. 2011 12:10

Så nu er du blevet påvirket i negativ retning, og skyder snart en masse mennesker?
Gravatar #22 - Dr_Mo
23. jul. 2011 12:17
Jeg ville blive bekymret hvis hans yndlingsspil er CoD og han ser serien Dexter..
Gravatar #23 - MiniatureZeus
23. jul. 2011 12:19
Mr_Mo (22) skrev:
Jeg ville blive bekymret hvis hans yndlingsspil er CoD og han ser serien Dexter..

Mit ynglingspil er The Sims og jeg ser Desperate Housewives.. er det godt nok til jeg kan være terrorist?!
Gravatar #24 - Dr_Mo
23. jul. 2011 12:20
Seek help asap..
Gravatar #25 - Ronson ⅍
23. jul. 2011 14:05
TV2 Norge sendte i aftes ~10 min rå klip uden speak og alt muligt, det var mindst 10 gange stærkere end alt andet de har sendt tilsammen.
Gravatar #26 - Alrekr
23. jul. 2011 23:49
Til dem der er interesserede, så ligger en kopi af manifestet på Peecee.

Manden er jo psykopat. Han opfordrer til ulovligheder i manifestet!!

Se bare:
Højreekstremistisk pirat med røven fuld af penge, side 7 skrev:

You can also just buy the full Office package or download a free trial from the Microsoft site: http://office.microsoft.com or alternatively, go to one of the following torrent sites to
download it for free:

1. thepiratebay.org
3. torrentreactor.net
5. torrentz.com
2. btscene.com
4. extratorrent.com
6. btmon.com

You must first download a torrent application. The best torrent application (uTorrent) can be downloaded here: www.utorrent.com If you want Word 2007 for longer than the 60 day trial it is likely you will have to download a serial code which allows you to unlock the software permanently or at least extend the trial period for 6-12 months.

Og så fatter han heller ikke hvordan man får billeder ud af Word-filer (som den oprindelige åbenbart ligger i):

Højreekstremistisk pirat med røven fuld af penge, side 7 skrev:
Simply open MS Paint (standard Windows program), copy the image from Word and paste it in Paint. You then save the image in Paint as a jpg or any other format.
Gravatar #27 - arne_v
24. jul. 2011 01:34
Alrekr (26) skrev:
Manden er jo psykopat. Han opfordrer til ulovligheder i manifestet!!

Jeg tror ikke at et sagsanlæg fra APG bekymrer ham ret meget lige nu.
Gravatar #28 - apkat
24. jul. 2011 01:42
Alrekr (26) skrev:
Til dem der er interesserede, så ligger en kopi af manifestet på Peecee.

tl;dr
Gravatar #29 - Slettet Bruger [3961808708]
24. jul. 2011 12:09
Mine forældre er overbevist om at han gør det fordi han har spillet det dersens Warcraft...

"Man blir hvad man laver, når man fordyber sig i spil så mange år, så har det en effekt uanset hvem man er"

Siger farmand.

Han mener jeg kun modargumentere ham fordi de tror jeg ikke laver andet end at spille :p
Gravatar #30 - Slettet Bruger [3961808708]
24. jul. 2011 12:10
Jeg vil dog give banditten kodus for et utrolig veludført angreb.
Gravatar #31 - Mamad (moveax1ret)
24. jul. 2011 12:34

Du spiller jo minecraft, så ifølge hans logik må du være øhhhhhhh........ skabsingenør der pønser på at pludseligt lave en stor bygning?
Gravatar #32 - praktikant muffe AKA pewbe
24. jul. 2011 13:30
Mamad (moveax1ret) (31) skrev:

Du spiller jo minecraft, så ifølge hans logik må du være øhhhhhhh........ skabsingenør der pønser på at pludseligt lave en stor bygning?

Nej, han går ind i andre folks huse, og sætter TNT under gulvet så det springer i luften når de åbner døren! :O
Gravatar #33 - terracide
24. jul. 2011 13:33
siliankaas (2) skrev:
Verden er fyldt med syge religiøse mennesker :-(
Gravatar #34 - terracide
24. jul. 2011 13:36
Rasmus064 (7) skrev:

De viser jo bare at manden ikke ved hvad han snakker om.
Han kalder MW2 for den bedst e"militær simulator".

Enhver der kalder et konsolspil for "militær simulator" fejler noget seriøst...
Gravatar #35 - Dr_Mo
24. jul. 2011 13:45
Det [url= [/url]er vist det tætteste der kommer på realistisk militær simulator :P
Gravatar #36 - Bachy
24. jul. 2011 18:07
Hvad der virkelig generer og irreterer mig i ved dette terror anslag (Ser vi lige bort fra selve gerningen), så er det mediernes håndterring af sagen.

Det er nærmest som de har ligget i dvale, og blot ventet på at en ulykkelig hændelse som denne skulle ske, for så at blomstre op og spinde guld på skidtet.

En anden ting er alle de f*cking eksperter som allerede ganske kort tid var ude og sige, uha uha, det ligner muslimsk terror, og de ku nøjagtig genkende den måde bombeattentatet var udført på og bla bla ..

Sidst men ikke mindst, så kan jeg virkelig ikke forstå at der er nogle der har behov for at se videoerne, bla. den hvor man efter sigende kan se at han går rundt og skyder de unge som ligger såret i vandkanten, eller nogle af dem hvor man, også efter sigende, kan se hvordan der ligger lig overalt.

Jeg fatter det virkelig ikke ;(
Gravatar #37 - Alrekr
24. jul. 2011 19:23
Bachy (36) skrev:
Sidst men ikke mindst, så kan jeg virkelig ikke forstå at der er nogle der har behov for at se videoerne, bla. den hvor man efter sigende kan se at han går rundt og skyder de unge som ligger såret i vandkanten, eller nogle af dem hvor man, også efter sigende, kan se hvordan der ligger lig overalt.

Jeg blev også stødt over Ekstra-bladets forside i dag. Fuldside-billede af ham-der mens han går rundt mellem lig. Ligene er ganske vist pixlet i høj grad (aldrig har jeg set Ekstra-bladet skjule noget godt, men hvem i denne verden har brug for at se billederne? 85 uskyldige blev skudt ned i koldt blod - gerningsmanden kalder det selv for grusomt - og er det virkelig ikke det, som vi har brug for at vide?
Gravatar #38 - Ronson ⅍
24. jul. 2011 19:34
Jeg vil gerne se det. Jeg har ikke brug for at se det.
Gravatar #39 - Brugernavn
24. jul. 2011 19:43
SlettetBruger (29) skrev:
Han mener jeg kun modargumentere ham fordi de tror jeg ikke laver andet end at spille :p

Det er et sandt mirakel at ikke alle skoler og gymnasier i Danmark er slagmarker.
Gravatar #40 - Slettet Bruger [3961808708]
24. jul. 2011 19:46
Gravatar #41 - Ronson ⅍
24. jul. 2011 20:16
Gerne
Gravatar #42 - Chewy
25. jul. 2011 02:02
Gravatar #43 - Medallish
25. jul. 2011 07:27
terracide (33) skrev:

siliankaas (2) skrev:
Verden er fyldt med syge religiøse mennesker :-(

Hvor er det godt Terracide, at du kan prioritere det rigtige, ja lad os gå efter de religiøse selvom 99% af dem er fredelige mennesker, og lad os ignorere Nationalistiske møjsvin som Anders Breivik. Vil hellere se på 100.000 religiøse folk end jeg vil se på bare et Nazi svin. Gad vide hvordan du vil ha' det boede du i Oslo som mig, hvordan du vil ha' det når man Mandag morgen skal sidde på toget i komplet stilhed, og det eneste man høre er folk snøfte, hvordan du så vil reagere.
Gravatar #44 - Mnc
25. jul. 2011 07:32
Medallish (43) skrev:
det eneste man høre er folk snøfte
Så må de jo til lægen og tage blive testet for allergier. Allergimedicin kan gøre sommeren noget nemmere, at have med at gøre.
Gravatar #45 - Mamad (moveax1ret)
25. jul. 2011 07:59
Medallish (43) skrev:
hvordan du vil ha' det når man Mandag morgen skal sidde på toget i komplet stilhed, og det eneste man høre er folk snøfte,

Går du med høreapparet? Det kan være det er defekt- den snøften du kan høre,selvom der er stilhed,- minder det lidt om en hyletone?
Gravatar #46 - WinPower
25. jul. 2011 08:59
Det her handler ikke om:
- At Norge er blevet angrebet.
- At ingen længere kan være neutrale i det globale verdenssamfund.
- At at terror kan ramme alle steder.

Det her handler om at Norge har et samfunds problem.
Gravatar #47 - Darwind
25. jul. 2011 09:56
Gravatar #48 - Magten
25. jul. 2011 10:04
Jeg har aldrig forstået ideen med at holde et minuts stilhed.. Eller "mine tanker går til ofrene og de efterladte".. Jaja, men hvad kan det bruges til? Der er vel ikke nogen der er i tvivl om at alle synes det er forfærdeligt og føler med de efterladte?
Gravatar #49 - Alrekr
25. jul. 2011 10:08
Magten (48) skrev:
Jeg har aldrig forstået ideen med at holde et minuts stilhed.. Eller "mine tanker går til ofrene og de efterladte".. Jaja, men hvad kan det bruges til? Der er vel ikke nogen der er i tvivl om at alle synes det er forfærdeligt og føler med de efterladte?

Et minuts stilhed er for at vise respekt.

"Tankerne går til ofrene og de efterladte" er lidt mere politikeropfundet.
Gravatar #50 - Magten
25. jul. 2011 10:13
Alrekr (49) skrev:
Et minuts stilhed er for at vise respekt.
Det er nok bare mig, men jeg kan ikke se hvordan det viser det mere end hvis jeg stod på hovedet i 1 minut.

Jeg holdte dog 1 minut her kl 12, det er slet ikke det. Jeg forstår bare ikke meningen.. Det hjælper ikke nogen..

Alrekr (49) skrev:
"Tankerne går til ofrene og de efterladte" er lidt mere politikeropfundet.
Det er også mit indtryk.. En billig måde at score lidt plus point.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login