mboost-dp1

Til alle studerende.

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
27. mar. 2008 19:53
Gravatar #2 - Saxov
27. mar. 2008 19:58
Er det noget nyt.. ?
Syntes da altid firmaer plejer at ville have en ulønnet studiegruppe ind til at lave et projekt... ? eller er det bare på AAU vi har det sådan.. ?
Gravatar #3 - TullejR
27. mar. 2008 20:00
Ulønnet praktik? Høhø, tro på det.

Firmaer kan ikke forvente at man laver noget for dem gratis ;-)
Gravatar #4 - Cloud02
27. mar. 2008 20:02
Ligesom Saxov kan jeg heller ikke så noget nyt.
Gravatar #5 - hgul
27. mar. 2008 20:33
Intet nyt under solen der.

#3 TullejR, en del videregående uddannelser kræver du skal ud i praktik (eller studere på et andet, evt. udenlandsk, universitet), og det er ulønnet. Man får naturligvis SU i perioden.

Jeg tog selv 3 måneder i ulønnet praktik i Californien under mit bachelorstudie.
Gravatar #6 - vandfarve
28. mar. 2008 12:07
#5 Naturligvis, men hvis jeg skulle vælge imellem en given virksomhed i Silicon Valley og så TDC, så vil der ikke gå mange sekunder, før jeg stod i Kastrup Lufthavn med pas og billetter.
Gravatar #7 - rackbox
28. mar. 2008 13:21
#6 TDC ligger da også i Danmark, så du behøver da ikke at have pas og billetter med :P
Gravatar #8 - hgul
29. mar. 2008 07:36
#6 Selvfølgelig er USA mere eftertragtet end TDC - også selvom det ikke var Silicon Valley jeg tog til. Men der findes også en lang række andre danske virksomheder der også anvender samme fremgangsmåde som TDC. Der er selvfølgelig også en del der siger nej tak, fordi de ikke har ressourcerne til at give praktikanter et godt og lærerigt ophold, så det er da kun positivt, at TDC, umiddelbart, "gider" bruge ressourcer på det :-)
Gravatar #9 - MiniatureZeus
29. mar. 2008 18:10
De af mine venner og familie som har været i praktik under deres uddannelse, har alle været uden løn, men har så fået forskellige goder, som f.eks. fri frokost, bærbar under praktikperioden og sådan nogle ting.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login