mboost-dp1
Tim Cook et års jubilæum
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Tim Cook har nu siddet i chefstolen i et års tid.
http://www.zdnet.com/apples-tim-cook-one-year-on-w...
ZDNet har ligesom andre medier en opfølgning på hvordan han har klaret sig.
Alt i alt har Tim Cook været driftsikker og leveret det han skulle. Han har ikke sat sig selv op til at være Jobs 2.0 eller ment at han kunne gøre Jobs kunsten efter mht. karisma.
Han har været med til at gøre Apple mere lukket mht. hemmeligheder til trods for iPhone5-læks, men også mere åbent mht. arbejdsforhold i Kina.
http://www.zdnet.com/apples-tim-cook-one-year-on-w...
ZDNet har ligesom andre medier en opfølgning på hvordan han har klaret sig.
Alt i alt har Tim Cook været driftsikker og leveret det han skulle. Han har ikke sat sig selv op til at være Jobs 2.0 eller ment at han kunne gøre Jobs kunsten efter mht. karisma.
Han har været med til at gøre Apple mere lukket mht. hemmeligheder til trods for iPhone5-læks, men også mere åbent mht. arbejdsforhold i Kina.
Som jeg ser det, har Tim Cook vist sig som en driftsikker chef, men jeg tror ikke at han ville havde kunnet skabe Apple i dag, hvis han havde været chef i stedet for Steve Jobs. Jeg tror også at han har evnerne til videreføre den nuværende strategi, men jeg er i tvivl om Tim Cook kan "(gen)opfinde/oplive" nye markeder (tablet, smartphone etc.).
Der vil jeg mene, at Steve Jobs har en stor karisma/personlighed/udstråling og en evne til at iscenesætte sig selv, som ingen andre af de andre chefer hos Nokia, Microsoft, Google etc har vist.
Der vil jeg mene, at Steve Jobs har en stor karisma/personlighed/udstråling og en evne til at iscenesætte sig selv, som ingen andre af de andre chefer hos Nokia, Microsoft, Google etc har vist.
Jeg tror at Tim Cook ville have været mere driftsikker og måske også havde haft en mere fornuftig strategi end Stephen Elop.
Jeg synes, at Stephen Elop i sin tid som chef for Nokia har foretaget nogle strategiske forkerte valg på nogle bestemte tidspunkter. Blandt andet med at melde ud lang tid før Nokia havde WP-telefoner klar, at de kun ville satse på WP. Derudover at dødsdømme deres andre produkter inden de blev lanceret.
Jeg tror, at Nokia måske i det lange sigt har valgt rigtigt med at satse på WP, men på den korte bane kunne skiftet havde været foretaget mere elegant.
Jeg synes, at Stephen Elop i sin tid som chef for Nokia har foretaget nogle strategiske forkerte valg på nogle bestemte tidspunkter. Blandt andet med at melde ud lang tid før Nokia havde WP-telefoner klar, at de kun ville satse på WP. Derudover at dødsdømme deres andre produkter inden de blev lanceret.
Jeg tror, at Nokia måske i det lange sigt har valgt rigtigt med at satse på WP, men på den korte bane kunne skiftet havde været foretaget mere elegant.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.