mboost-dp1

Time nuuk

Gå til bund
Gravatar #1 - Skak2000
22. jun. 2009 20:44
Hey

Jeg har en ven som efter 2-3 uger kører Windows XP totalt i sænk. Systemet bliver meget ustabilt, computeren bliver langsom.

Derfor har jeg installeret programmet Deep Freeze , som flere af jer nok kender.

Har opsat et luknings system, så hans "Save filer" fra de forskellige spil bliver gemt på D-drevet når computeren lukker og under opstart bliver filerne kopieret tilbage på C-drevet, hvilket virker upåklageligt!!!

Dette har virket perfekt indtil nu! Der er dog den lille detalje, at Deep Freeze udløber efter små 30 dage.

Jeg har observeret at tilbagesætning af Windows Dato/ur gør det muligt at bruge programmet igen i 30 dage.
Hvorefter tiden skal sættes tilbage igen og igen og igen....

Jeg har før hørt om et program der stopper uret/tiden i Windows. En såkaldt "Time Nuuk".

Hvis det hele går efter min plan skulle det forhindrer permanent, at Deep Freeze udløber og stopper med at virke.

Som mange nok siger Google det!
Jeg vil nu gerne hører om i kan anbefale et program det virker og helst er Virus fri.
Gravatar #2 - Tumleren
22. jun. 2009 20:49
Er ikke sikker, men når man bruger en timestopper eller hvad man skal kalde den, bryder man da vist også en eller anden form for sikring, da man jo bare omgår den begrænsning der er på programmet - og hvorfor så ikke bare hente programmet ulovligt, i stedet for at bruge noget, der piller ved Windows
Gravatar #3 - D_V
22. jun. 2009 20:55
Det er 250 kroner det koster, og hvis det virkelig er til nytte... hvorfor så ikke købe det og støtte udvikleren ?

Syntes da helt klart at man skal købe det software man drager stor nytte af.
Gravatar #4 - myplacedk
22. jun. 2009 20:58
Jeg troede lige vi skulle snakke om Grønland. :-/
Gravatar #5 - Skak2000
22. jun. 2009 21:05
Jeg er kraftigt imod ulovligt software. Med Crack's og den slags. Det er derfor ikke en mulighed.

Ved at omgå begrænsninger af programmet på denne måde er ikke ulovligt. Da man ikke ændrer på programmet ? ? ?

Jeg er helt enig med dig i det.

Men som sagt er det ikke mig der skal bruge programmet.
Ham der låner min gamle computer har praktisk tal INGEN penge.

Han prøver på at spare penge sammen til en ny computer der koster 1900 kr.
Men det kommer til at tage langtid mere end 1 år før de penge er sparet sammen.
Gravatar #6 - Tumleren
22. jun. 2009 21:12
Skak2000 (5) skrev:
Jeg er kraftigt imod ulovligt software. Med Crack's og den slags. Det er derfor ikke en mulighed.

Du er imod, at hente noget, der udfører opgaven gratis, ubegrænset.

Du vil gerne have noget, der kan gøre, at du kan bruge programmet ubegrænset, gratis.

Jeg kan ikke se nogen forskel. Lige meget om du henter det ulovligt eller omgår blokeringen, får du jo det fulde ud af programmet, selv om du ikke har betalt for det.

Men hvis det er din holdning skal du da selvfølgelig have lov til at have den, omend jeg har svært ved at se hvorfor
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
22. jun. 2009 21:15
Du henter et program du lovligt kan køre i X antal dage.
Hvis du på den ene eller anden måde gør at programmet kan køre ud over de dage, er det ulovligt.
Der er ingen forskel på det og hente en ulovlig kopi eller bruge en crack.
Gravatar #8 - myplacedk
22. jun. 2009 21:16
Skak2000 (5) skrev:
Ved at omgå begrænsninger af programmet på denne måde er ikke ulovligt. Da man ikke ændrer på programmet ? ? ?

Du overholder stadig ikke licensen. Du (han) har ikke ret til at benytte det program i mere end 30 dage uden at anskaffe en fuld licens.

At softwaren stopper med at virker efter 30 dage er ikke bare en sjov lille forhindring, a la 7. klasses matematik-opgaver og BH-stropper. Det betyder at nu skal du betale, eller stoppe med at bruge programmet.

Så vores råd er: Betal, eller find en anden løsning. Fx. noget lignende men gratis software, eller finde ud af hvordan pokker han kan ødelægge en Windows så hurtigt.
Gravatar #9 - Skak2000
22. jun. 2009 21:21
Det er korrekt, lidt af en modsigelse mod mig selv.
Der er dog den ulempe at uret ikke virker.

Hvis jeg ikke tager meget fejl indeholder Crack's ofte virus. Hvilket er et godt augment for ikke at bruge det?

Tvivler også på at jeg kan finde det i fuld udgave... Uden virus...

#7+8
Ja, god point i har.
Programmet i sig selv er umulig , at installer igen efter de 30 dage er gået.

Jeg ved sku ikke hvad han gør ved maskinen. Kan bare ikke finde ud af det. Indtil videre er det program det eneste der har holdt maskinen stabil i længer tid.

Har du et forslag til alternativ software? Jeg er åben for forslag!

(Så der er ingen der kender et "Time nuuk" program ?)
Gravatar #10 - Tumleren
22. jun. 2009 21:29
Skak2000 (9) skrev:
Hvis jeg ikke tager meget fejl indeholder Crack's ofte virus. Hvilket er et godt augment for ikke at bruge det?

Hvis du googler det og klikker på det første og bedste får du sikkert noget malware med ned, men hvis man ved på hvilke sider man skal lede er det intet problem
Gravatar #11 - Skak2000
22. jun. 2009 21:46
Det var du ikke længe om! Imponerende!
Gravatar #12 - Bornslippy
23. jun. 2009 00:58
Gravatar #13 - XorpiZ
23. jun. 2009 04:56
Tumleren (10) skrev:
Skak2000 (9) skrev:

Hvis du googler det og klikker på det første og bedste får du sikkert noget malware med ned, men hvis man ved på hvilke sider man skal lede er det intet problem

Pænt street dér!
Gravatar #14 - Shadowhunter
24. jun. 2009 22:46
Tror bare vil skabe problemer hvis han laver en time nuuk.
Da mener skal bruge det til explore og andet for det virker...

Jeg er ikke helt sikker, men jeg er ikke hardcore til software.
Gravatar #15 - noramskull
25. jun. 2009 11:25

Er det ikke lidt at symptom behandle? Hvor bliver hans system f.eks. ustabilt efter så kort tid?

Hvis det er fordi at han er en tumpe, så må du kunne få sådan et parental control program, så du kan bestemme hvilke sider han kan komme ind på og så eventuelt forbyde ham at låne software af de andre børn.
Gravatar #16 - Skak2000
25. jun. 2009 12:24
Dropper ideen med Time Nuuk.
Må bare bruge den manuelle løsning hver måned...
Gravatar #17 - Shadowhunter
25. jun. 2009 13:00

Forskel på køre ulovligt, og det du gør der....
Gravatar #18 - Skak2000
25. jun. 2009 13:05
Forstår ikke lige, kan du omformulere det ?
Gravatar #19 - Shadowhunter
25. jun. 2009 13:36

Lad stå kan ikke rettet nu desvære....

Jep det går lidt hurtig nå skriver derfor nødtil rette min opgave i gennem et par gange for tjekke efter om alt nu giver mening.

Når skriver skal helst ikke for lange sætninger så bliver det endnu mere forvirende når jeg skriver.

Ikke for taget mig sammen til tjekke om det skriver giver mening eller ej... Nok også når snakker med folk... suk
Gravatar #20 - Bornslippy
25. jun. 2009 17:12
Hvad er Time Nuuk????
Hvor i Nuuk ligger det og hvorfor lige kalde det Time?
Er det et hemmeligt sted i Nuuk hvor 1 time svare til 5 eller omvendt?
Har det nogen sammenhæng med den måde at omgå software som har en tidsfrists dato, hvor ved man bruger et Time Nuke software til at stoppe tiden?

Og kan igen kun henvise til Time Nuuk hvis det nu er tiden i Nuuk du mangler....
(Det må være den varme der er i dag) :D
Gravatar #21 - Skak2000
26. jun. 2009 18:05
Hvorfor er der ingen andre indlæg der på peger at jeg har lavet en skrive fejl?

Ja, du har rat en "Time Nuke" jeg leder efter!

Nu hvor jeg har det rigtige ord bliver det lidt nemmere at finde en!
Tak!
Gravatar #22 - myplacedk
26. jun. 2009 18:25

Det bliver antydet i #4 og #12. Grunden til at folk generelt ikke har lyst til at hjælpe dig med det du beder om, skulle gerne fremgå af tråden.
Gravatar #23 - PowerPatrick
26. jun. 2009 19:43
Der er mange forskellige måder at snyde trials på i Windows.

Her er et af de få valgmuligheder du har:
Timestopper (som der bliver snakket om)
Install/process monitoring (for at finde dens efterladninger)
Portable applikationer (der har sin egen lille regisreringsdatabase)
Process isolation (forhindring af skriveadgang til registry og filsystem)
Nonpersistence (disk freezing/system sandboxing, som Deep Freeze selv)

Men hvad Deep Freeze gør for at blive til en trial, så ville jeg gætte på, at efter dens driver er blevet loaded op under booting af Windows, skriver den først sin nedtælling til registreringsdatabasen, og derefter initaliserer den driveren for at forhindre persistence af systemet med low-level assembly via brug af en seperat "Thawed" partition, som de kalder det. Men Deep Freeze er blevet udviklet til flere platforme, så i Mac og Linux må den sandsynligvis gemme nedtællingen i filer.

Men andet fakta om Deep Freeze, er at den ikke er så bulletproof som Fraonics selv siger, så den sagtens kan bypasses, både af malware og usertools:

http://www.ethicalhacker.net/component/option,com_...
http://www.securiteam.com/windowsntfocus/5XP0H1FG0...
http://www.hackforums.net/showthread.php?tid=33881
http://www.dslreports.com/forum/r22521466-FUDGE-Wo...

Men noget som Returnil er faktisk et bedre alternativ, der istedet for disk freezing laver en system sandboxing, og giver mulighed for starte en virtuel session uden at genstarte, for eksempel.
Men Returnil kan også bypasses:
http://securityvulns.com/news/Returnil/VS/PASS.htm...

Men som jeg har sagt flere gange før, så er det ikke tilladt at diskutere om warez i 95% af alle fora.
Gravatar #24 - themuss
27. jun. 2009 08:58
KILL IT WITH FIRE!!!!
Gravatar #25 - themuss
27. jun. 2009 09:09
also: ntpdate ntp.gh.gl giver dig helt sikkert alt det time nuuk du skal bruge... se her: http://www.who.is/dns/gh.gl/
Gravatar #26 - Skak2000
27. jun. 2009 15:13
Tak for de mange besvarelser...

Jeg har fundet en anden løsning på problemet.

Tråd slut...

Gravatar #27 - holmen
27. jun. 2009 15:28
#26 Hvad er løsningen på problemet så?
Gravatar #28 - Bornslippy
27. jun. 2009 17:23
holmen (27) skrev:
#26 Hvad er løsningen på problemet så?
Han rejser vel til Nuuk og sætter computeren til der :D
I see no other solution :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login