mboost-dp1

Tnitus

Gå til bund
Gravatar #1 - Sir Night
3. dec. 2009 09:54
Min stationæer computer har fåne tinitus og lyder som en vaskemaskine, hvad kan oversagen være?
Gravatar #2 - gnаrfsan
3. dec. 2009 09:58
Det kunne være at den i virkeligheden er en vaskemaskine? Det kan være svært at kende forskel i disse tider med touchskærme etc...

Men hvordan er tonen... brummende eller tudende?
Gravatar #3 - Kris
3. dec. 2009 10:05
Jeg lytter da lige lidt med her. Kærestens computer har nemlig de sidste par måneder haft samme problem. Den tuder hele tiden. Lang monotom tudende hyl der konstant er i baggrunden.

Skal den renses? Udskiftes? Slås på?
Gravatar #4 - flatline
3. dec. 2009 10:09
Du kan starte med at undersøge alle blæserne. Hvis kuglelejerne er defekte, kan de larme meget. Sæt en finger på midten af blæseren et par sekunder og se om lyden forsvinder. Kan være blæseren på CPU/GPU/chipsæt/PSU/kabinet.

Hvis det ikke giver noget, kan du undersøge HD'en. Hold om den og se om lyden ændres - evt. skru den ud af kabinettet og se om lyden stopper. Typisk forstærkes vibrationsstøj gennem resonans med kabinettet.
Gravatar #5 - Sir Night
3. dec. 2009 10:29
2# som en tinitus lyde og så slukker den sig selv
Gravatar #6 - gnаrfsan
3. dec. 2009 10:50
Sir Night (5) skrev:
2# som en tinitus lyde og så slukker den sig selv

Nogle hører høje toner, andre hører brummen. Personligt hører jeg en meget høj tone, når min tinitus, sparker ind, mens min bror hører en brummen.

Men hvis det er en høj tone, kunne det godt lyde som en død strømforsyning...
Gravatar #7 - Clauzii
11. dec. 2009 10:49
Prøv at sætte en USB stick i en af portene. Holdt det op?

Har selv en maskine der ikke hyler, når der er sat en stick i...
Gravatar #8 - Corholio
11. dec. 2009 10:51
Clauzii (7) skrev:
Har selv en maskine der ikke hyler, når der er sat en stick i...

Man kan bare komme med SÅ mange (dumme) kommentarer til den sætning, men jeg gør det ikke....
Gravatar #9 - Fjolle
11. dec. 2009 10:51
Det er nok en dårlig kondensator...
Gravatar #10 - Clauzii
11. dec. 2009 11:49
#9:
Nok nærmere en dårlig spole ;) Kondensatorer hyler ikke..
Gravatar #11 - Slettet Bruger [4096298674]
11. dec. 2009 12:41
Det går over med tiden :)

Jeg var nede ved 2 ældre brugere idag, der begge havde 2 gamle 17" philips lcd'er
skærmene hylede som ind i helvede...

og jeg spurgte om det ikke generede dem for så kunne jeg da godt skaffe 2x nye 22"

Hvortil de svare: "hvafforn lyd?"

^^
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login