mboost-dp1

Told regler

Gå til bund
Gravatar #1 - gentox
20. mar. 2009 19:12
Har fundet disse toldregler hos skat.dk
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770365&vId=0

Og spekulerer over om en E-bog, defineres som en PDA, eller noget helt tredie.
Da det som en PDA ikke skal fortoldes, men "kun" betales moms af.

Sidder med spørgsmålet, fordi min E-bog lige nu bliver toldbehandlet hos postdk.
havde håbet at den gik udenom, men nu den er der, så er det jo meget rart at finde ud af hvad man skal af med.
Gravatar #2 - vandfarve
20. mar. 2009 19:17
#1 Når du siger E-bog, mener du så en e-bogsplatform som en Kindle eller en rigtig, men immateriel e-bog?
Gravatar #3 - gentox
20. mar. 2009 19:22
#vandfarve
En e-bogs platform ;)
For at være helt præcis en Sony PRS-505.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
20. mar. 2009 19:39
Ret offtopic, men post dk har da godt nok sat stort ind på at fortolde ting den seneste tid... Fik 15 pakker for kort tid siden fra bl.a. dealextreme og en australsk dvdshop og de blev alle taget i tolden, dog uden at jeg skulle betale noget.. Men bare i november, da jeg fik over 20 pakker, ligeledes fra dealextreme og nogle ikke-eu shops, blev kun 2 af dem taget i tolden...

Topic: Umiddelbart tror jeg den går ind under PDA, men hvis den ikke gør, så prøv at kontakte Skat og evt. forbrugerrådet og spørg hvad de siger omkring det. Kan jo være du så kan få told-penge tilbage.

Hvad har du egentlig givet for den alt i alt (uden told/moms)?
Gravatar #5 - gentox
20. mar. 2009 19:53
$268 + forsendelse af $40, som ifølge de oplysninger jeg fandt hos told og skat skal iberegnes det moms pligtige beløb.

Dvs. $308 ~ 1693 Kr.

+Moms 25% 423,25 Kr.
Og postdanmarks forhadte gebyr på 150 Kr.

Så i alt 2266,25 Kr.

Kunne dog godt have undværet de 573,25 Kr, som jeg tror jeg kommer af med :)
Gravatar #6 - MiniatureZeus
20. mar. 2009 20:06
Det er da heller ikke helt billigt... Du kunne ikke få den inden for EU?
Gravatar #7 - gentox
20. mar. 2009 20:11
Den bliver godt nok solgt i UK, men med mindre du selv køber den derovre til ca. £220, så er eneste mulighed at importere den fra USA, da jeg ikke har kunnet finde nogen der ville sende til resten af EU fra UK, som ellers ville have været det optimale.

Så nej ikke super billigt, men $268 er stadig under den officielle vejl. udsalgspris på $299,99.
Gravatar #8 - gentox
25. mar. 2009 15:12
Fik regningen fra postdk/told&skat i dag, 450 kr.
Har dog ikke hentet min E-bogslæser endnu, men har planer om at gøre det om lidt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login