mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
ping.exe - koster bare en Windows-licens.
Features:
- Gratis (for Windows-brugere)
- Kan pinge BESTEMTE IP-adresser
- Giver svar
For OS X-brugere er det selvfølgelig lidt mere besværligt, da det jo er et brugervenligt operativsystem, men her er en guide (som er nødvendig, hvis en dødelig nogensinde skal finde ud af, hvordan man pinger med OS X): http://www.coderetard.com/2008/05/10/how-to-ping-w...
Features:
- Giver svar
For OS X-brugere er det selvfølgelig lidt mere besværligt, da det jo er et brugervenligt operativsystem, men her er en guide (som er nødvendig, hvis en dødelig nogensinde skal finde ud af, hvordan man pinger med OS X): http://www.coderetard.com/2008/05/10/how-to-ping-w...
cmd+space+te
det er 4 taster, på win skal bruge 8.. Mac OS X er altså dobbelt så effektivt som windows!
(Edit: det er kun 4 taster!)
det er 4 taster, på win skal bruge 8.. Mac OS X er altså dobbelt så effektivt som windows!
Nej, jeg får også fem:
Win + 'c' + 'm' + 'd' + Enter = 5. Hvad er ter (terminal formoder jeg)? Skriver du det? Så skal du jo også bruge Enter. Altså 6 taster. So there.
Win + 'c' + 'm' + 'd' + Enter = 5. Hvad er ter (terminal formoder jeg)? Skriver du det? Så skal du jo også bruge Enter. Altså 6 taster. So there.
Man skal altså ikke bruge Enter? Og du kan da kun få 8, hvis du medtager 'ping' for Windows (som du selvfølgelig ikke gør for OS X).MiniatureZeus (11604) skrev:cmd+space+te
Det er seks taster. Waste of time and entropy,XorpiZ (11606) skrev:Man skal vel også trykke win+r+c+m+d+enter :n
Anywho, MZ failed at bashing Windows.
Next question, pwease.
Det samme. Kun macfags kan få "dobbelt så effektivt" ud af det. xD
(Desuden skal man ikke lave tastekombination på Windows, men nu nærmer vi os nok flueknepperi.)
(Desuden skal man ikke lave tastekombination på Windows, men nu nærmer vi os nok flueknepperi.)
markjensen (11613) skrev:På min Ubuntu: Vindueknap+Q (det er ikke standard men meget nemt at sætte op)
og man kan ikke lave genvejstaster i win? :S
oh.. Mark Jensen
#PorreK: Hvordan? Ellers er det nok ca. det samme som OSX (altså hvis man bruger kør program).
#vandfarve: Tænder min stationære :(
Edit: markjensen
På tv2 stod der nede i en lysavis i bunden at en eller anden er sprunget ud som homo. Hvem er det? Jeg så ikke navnet.
Edit edit: Jeg fandt lige det med genvej i Windows. Det havde jeg ikke set før. Nå, jaja, der er jo ingen der bruger konsollen på W alligevel
#vandfarve: Tænder min stationære :(
Edit: markjensen
På tv2 stod der nede i en lysavis i bunden at en eller anden er sprunget ud som homo. Hvem er det? Jeg så ikke navnet.
Edit edit: Jeg fandt lige det med genvej i Windows. Det havde jeg ikke set før. Nå, jaja, der er jo ingen der bruger konsollen på W alligevel
Hvis man får en udlænding på besøg over en længere periode, og gerne vil sørge for at vedkommende får et taletidskort/abonnement, så man kan komme i kontakt med ham, hvilket selskab skal man så vælge?
Engelsk hjemmeside er ikke et direkte krav, men vil lette det hele meget..
Daniel-Dane (11601) skrev:ping.exe - koster bare en Windows-licens.
Features:
- Giver svar
Ja tak, men jeg kan altså ingen steder se, at der er en funktion, så når jeg sætter en "ping [host] -t" i gang, at den så automatisk begynder med at blinke i min statusbar, når der kommer svar. På samme måde kan jeg heller ikke lige se, at den skulle sende mig en e-mail, når det sker.
wc4 (11623) skrev:Hvis man får en udlænding på besøg over en længere periode, og gerne vil sørge for at vedkommende får et taletidskort/abonnement, så man kan komme i kontakt med ham, hvilket selskab skal man så vælge?
Lebera har gode priser og internationalt interface..
wat'en var til fandvarve.. anede ikke lige at genvejstaster var for homoer.
Er heller ikke meget JUNIK
Er heller ikke meget JUNIK
Emil (11625) skrev:[...] at den så automatisk begynder med at blinke i min statusbar, når der kommer svar. På samme måde kan jeg heller ikke lige se, at den skulle sende mig en e-mail, når det sker.
Emil (11600) skrev:Traceroute på RoboJensen:
Jeg skal bruge et gratis program, der kan pinge en bestemt IP og give mig besked, når der er svar tilbage. Hvis det kan lade sig gøre at få besked over e-mail, ville det være lækkert, men ikke et krav.
Emil (11600) skrev:Traceroute på RoboJensen:
Jeg skal bruge et gratis program, der kan pinge en bestemt IP og give mig besked, når der er svar tilbage. Hvis det kan lade sig gøre at få besked over e-mail, ville det være lækkert, men ikke et krav.
Knock yourself out:
http://dev.pulsed.net/wp/?p=3
Nej, men jeg ved, at du ikke kan finde ud af at formulere dine krav ordentligt.Emil (11632) skrev:#11630 > Jamen tror du virkelig, jeg er dum nok til at spørge efter ping.exe?
wc4 (11634) skrev:"Ham og jeg" vs "ham og mig" - nogen der har en forklaring på hvornår man bruger den ene form fremfor den anden?
Hvis du er grundled, så skal du stå som "jeg".
Hvis du står som genstandsled, så skal du stå som "mig".
Den nemmeste måde at holde styr på det er hvis du fjerner "ham og" fra sætningen.
Det gør det nemt at se forskel på det rigtige og det forkerte.
http://www.nndb.com/people/127/000063935/coburn-gawk.jpgwc4 (11634) skrev:"Ham og jeg" vs "ham og mig" - nogen der har en forklaring på hvornår man bruger den ene form fremfor den anden?
'der' peger på grundleddet - altid. I skal ikke læse, hvad Elskov skriver, da hun tager fejl. 'ham' i 'jeg er ham' er omsagnsled til grundled.
Har en bruger med et powerpoint dokument. i dette powerpoint dokument er der et billede med noget blå farve. Når denne bliver printet, eller sendt til andre, bliver de blå farver i billedet sorte..
Men en rød pil forbliver rød, så det er ikke B&W indstillinger >_<
Men en rød pil forbliver rød, så det er ikke B&W indstillinger >_<
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.