mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hmm, den er væk (jeg så ellers en liste over sælgere i Europra), men man kan altid lave den selv.
markjensen (12241) skrev:oxxy: Der ligger noget ved Kystvejen der hedder Goblin Gate. Jeg har ikke selv været der, men jeg har fået at vide at det er mega nice!!!!
Goblin Gate på kystvejen er lukket inden jeg flyttede til byen :( Der ligger nu en gunzone der har alskens hardball udstyr og warhammer. Det er en dejlig butik, men de har ikke rigtig brætspil :)
Systran (12244) skrev:OxxY (12240) skrev:Mark "terningerne er kastet" Jensen
Findes der alternativer til Games og Dragonslair hvis man vil have brætspil i Aahrus? Games er pikhamrende dyre og Dragonlair har ikke ligefrem et særlig godt udvalg.
Jeg savner Fantask :(
Hvad med det der internet shopping?
Har jeg selvfølgelig tænkt på, er bare lidt meget at give 69 i forsendelse for et spil der koster 200 :P At det samlet set stadigt er billigere end at gå i Games er så en anden ting ...
Men tak for svarene.
#12256 ja, men det koster en arm, det bedste er nok at gå efter fiber?
Tang-Da-Wang-Doo-Woop-Hentehaar (12257) skrev:ja, men det koster en arm, det bedste er nok at gå efter fiber?
Det kommer lidt an på, hvad det koster at få TDC ud at grave, frem for at vente på at det kommer af sig selv, mens man har DSL... Det sidste, jeg så fra Telenor, var ikke sindssygt dyrt, men nu kan jeg ikke finde det mere.
Markjensen skal have ny computer
Har de bundkort med P67 chipsæt stadig problemer med SATA II, eller kan man med ro i sindet anskaffe sig sådan et?
Har de bundkort med P67 chipsæt stadig problemer med SATA II, eller kan man med ro i sindet anskaffe sig sådan et?
http://www.forvo.com/word/daiquiri/
http://heracleums.org/tools/pronunciation/en/of/da...
http://www.howjsay.com/index.php?word=daiquiri
Ifl. Wikipedia er det ene vist bare engelsk og det andet spansk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Daiquiri
http://heracleums.org/tools/pronunciation/en/of/da...
http://www.howjsay.com/index.php?word=daiquiri
Ifl. Wikipedia er det ene vist bare engelsk og det andet spansk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Daiquiri
Hvilike butikker sælger Schou køkkenudstyr? Jeg kan ikke finde det på deres side.
Dreadnought (12271) skrev:Hvilike butikker sælger Schou køkkenudstyr? Jeg kan ikke finde det på deres side.
Call'em?
gnarfsan (12256) skrev:Synkron DSL...
Er der nogen, der stadig sælger det?
Gør I, Terra?
Vi har brug for noget upstream, men vi har ikke fiber lagt ind.
Vi udbyder ikke nye SHDSL liner længere efter vi har fået VDSL.
Det hedder vist nok max. 40/8 Mbit for private og max. 50/10 Mbit for Erhvervskunder...så fremt dæmpningen tillader det.
Så det afhænger af afstanden til næmeste VDSL DSLAM...hvilket pt. er en ubekendt for mig.
Dreadnought (12271) skrev:Hvilike butikker sælger Schou køkkenudstyr? Jeg kan ikke finde det på deres side.
Mange af tingene kan man få i Føtex og den der brødkasse mener jeg at have set i Bahne eller Inspiration.
Hvad er det specifikt du leder efter?
Hvis folk er helt vilde med brtætspil og har lyst til at spille, eventuelt med mig, så skal i da bare komme til Fastaval (www.fastaval.dk). Godt nok står tilmeldingen til at være lukket men det er ikke for sjov at man har adgang til databasen.
Derudover er det desuden muligt at købe endagsbiletter på selve kongressen til 25,- kr eller sådan, og så har vi en brætspilscafe hvor man kan vælge mellem over 9000 forskellige spil og så hygge med alle de seje papskubbere, limsniffere og rollespillere.
I kan møde mig i informationen :D
Derudover er det desuden muligt at købe endagsbiletter på selve kongressen til 25,- kr eller sådan, og så har vi en brætspilscafe hvor man kan vælge mellem over 9000 forskellige spil og så hygge med alle de seje papskubbere, limsniffere og rollespillere.
MiniatureZeus (12275) skrev:Mange af tingene kan man få i Føtex og den der brødkasse mener jeg at have set i Bahne eller Inspiration.
Hvad er det specifikt du leder efter?
Kæresten har et mobiltøjstativ, som hun gerne vil have en mere af, og hun mener at den var købt i føtex for ca. et år siden. Men hvis man forhører sig i føtex, så aner de ikke engang hvad det er.
http://www.e-pages.dk/visiolinkflex/780/291
coday (12285) skrev:Mark Jensen er blevet vosken
Hvor finder man barber grej henne i danmark.
Det jeg leder efter er: Double edged safety razor.Eks
Og barber blade, barber cream og en barber "børste"
Du kan også få en del ting i Magasin Du Nord svjv..
Jeg mangler lidt inspiration. Jeg skal skrive en opgave om man udelukkende ved brug af gratis software kan drive en virksomhed, men mangler lige et punkt til problemformuleringen.
Indtil nu er det noget med hvad den reelle pris vil være ved at skifte og om gratis software kan opfylde alle de krav en moderne virksomhed har.
Hvad kan alle i kloge hoveder se af problemer?
Indtil nu er det noget med hvad den reelle pris vil være ved at skifte og om gratis software kan opfylde alle de krav en moderne virksomhed har.
Hvad kan alle i kloge hoveder se af problemer?
#fjols
Husk forskellen på anskaffelsesprisen og de totale omkostninger, spørgsmålet om sikkerheden samt datasikkerheden, spørgsmålet om rettighederne (til programmet, til de benyttede data m.fl.), hvor meget man kan forvente af brugerne, hvor store forventninger man skal have til brugerne, hvad brugerne betyder for valg af software, effektivitet, produktivitet m.fl.
Husk forskellen på anskaffelsesprisen og de totale omkostninger, spørgsmålet om sikkerheden samt datasikkerheden, spørgsmålet om rettighederne (til programmet, til de benyttede data m.fl.), hvor meget man kan forvente af brugerne, hvor store forventninger man skal have til brugerne, hvad brugerne betyder for valg af software, effektivitet, produktivitet m.fl.
Vil ellers sige at økonomien er det vigtigste element i sådan en udregning.
Primært pga åben sovs bliver fremhævet som det gratis alternativ til alt ondt (=microsoft), men når det kommer til stykket så bliver det meget dyrere, i det at man skal bruge mange ekstra ressourcer på oplæring af brugerne, på at skrive/udvikle drivere, konvertering af gamle programmer, filer etc. og meget andet.
Derudover så går det meget lang tid fra man har implementeret åben sovs til effektiviteten* hos brugerne, er lige så høj som ved de normale systemer.
Mht. andre problemer, så er der jo også samarbejdsproblemerne med andre virksomheder.
* En af mine bekendte arbejder som kodenisse i en større dansk virksomhed, hvor der er mange sagsbehandlere. De regnede på hvad det ville koste at konvertere fra lukket sovs til åben sovs og der var den største udgift faktisk effektiviteten hos sagsbehandlerne. Det var noget med at alt ville tage over dobbelt så lang tid, som før og man ville formentlig, set gennemsnitligt, aldrig nå op på samme effektivitet som i de forrige systemer.
Primært pga åben sovs bliver fremhævet som det gratis alternativ til alt ondt (=microsoft), men når det kommer til stykket så bliver det meget dyrere, i det at man skal bruge mange ekstra ressourcer på oplæring af brugerne, på at skrive/udvikle drivere, konvertering af gamle programmer, filer etc. og meget andet.
Derudover så går det meget lang tid fra man har implementeret åben sovs til effektiviteten* hos brugerne, er lige så høj som ved de normale systemer.
Mht. andre problemer, så er der jo også samarbejdsproblemerne med andre virksomheder.
* En af mine bekendte arbejder som kodenisse i en større dansk virksomhed, hvor der er mange sagsbehandlere. De regnede på hvad det ville koste at konvertere fra lukket sovs til åben sovs og der var den største udgift faktisk effektiviteten hos sagsbehandlerne. Det var noget med at alt ville tage over dobbelt så lang tid, som før og man ville formentlig, set gennemsnitligt, aldrig nå op på samme effektivitet som i de forrige systemer.
Ja det har du også en god pointe i, men nu skal jeg være datatekniker og så er det lidt mere relevant for mig at tage hul på spørgsmål som sikkerhed, kompatibilitet (tak for det forresten, havde jeg ikke selv tænkt over) og funktionalitet.
Økonomien begrænser vi derfor til hvad der kræves i oplæring og support.
Takker for input.
Økonomien begrænser vi derfor til hvad der kræves i oplæring og support.
Takker for input.
Mark Jensen og hans robåd
Når det handler om sejlersko, hvilket mærke skal man så gå efter?
Kravene er;
- Klassiske
- Skal kunne bruges i bare tæer uden de gnaver i evigheder*
- Ikke noget med crazy farver! (Igen, klassiske)
- God kvalitet = holde til flere sæsoner
- Prisen skal være omkring de 1.000 til 1.300 kr.
- I læder
Har kigget på de klassiske fra Sebago, som fås i de fleste skoforretninger. De er dog snart så udbredte at de er kedelige, og desuden ekstremt dyre i Danmark (koster 1299 kr. i DK, 800 kr. i England og 500 kr. i USA)
Timberlakes er udelukket da jeg fra flere venner har fået at vide, at de ikke er specielt gode at gå i.
Det samme er de billige fra Skoringen (B&CO tror jeg de hedder)
Tilbage er sådan set kun Eccos, som normalt har lavet nogle af de bedste og mest holdbare sko jeg nogensinde har haft. Problemet er bare, at jeg ikke kender nogle som har dem, og har kun lige prøvet dem med sokker (man må ikke prøve sko i bare tæer i ecco-store i spinderiet, eller ikke sandaler!)
hvor de dog var komfortable at gå i..
Så har i andre bud, eller skal jeg bare holde mig til enten Eccos eller Sebago?
Når det handler om sejlersko, hvilket mærke skal man så gå efter?
Kravene er;
- Klassiske
- Skal kunne bruges i bare tæer uden de gnaver i evigheder*
- Ikke noget med crazy farver! (Igen, klassiske)
- God kvalitet = holde til flere sæsoner
- Prisen skal være omkring de 1.000 til 1.300 kr.
- I læder
Har kigget på de klassiske fra Sebago, som fås i de fleste skoforretninger. De er dog snart så udbredte at de er kedelige, og desuden ekstremt dyre i Danmark (koster 1299 kr. i DK, 800 kr. i England og 500 kr. i USA)
Timberlakes er udelukket da jeg fra flere venner har fået at vide, at de ikke er specielt gode at gå i.
Det samme er de billige fra Skoringen (B&CO tror jeg de hedder)
Tilbage er sådan set kun Eccos, som normalt har lavet nogle af de bedste og mest holdbare sko jeg nogensinde har haft. Problemet er bare, at jeg ikke kender nogle som har dem, og har kun lige prøvet dem med sokker (man må ikke prøve sko i bare tæer i ecco-store i spinderiet, eller ikke sandaler!)
hvor de dog var komfortable at gå i..
Så har i andre bud, eller skal jeg bare holde mig til enten Eccos eller Sebago?
Makey (12281) skrev:Hvis folk er helt vilde med brtætspil og har lyst til at spille, eventuelt med mig, så skal i da bare komme til Fastaval (www.fastaval.dk). Godt nok står tilmeldingen til at være lukket men det er ikke for sjov at man har adgang til databasen.
Ser interreasnt ud, bare ærgeligt det er i kbh, elsker brætspil, men jah :)
MiniatureZeus (12291) skrev:Primært pga åben sovs bliver fremhævet som det gratis alternativ til alt ondt (=microsoft), men når det kommer til stykket så bliver det meget dyrere
Du skal antage meget, for at komme til de konklusioner du kommer med.
Jeg bruger masser af open source i forbindelse med mit arbejde. Ikke kun fordi det er det bedste eller noget af det bedste jeg kan finde (fagligt set), men nogle gange simpelt hen fordi den frie natur gør det pokkers meget billigere alt i alt, selv hvis vi ser bort fra selve prisforskellen.
Det kan koste en del mandetimer og adskillige kalenderdage at indkøbe software og håndtere licensen efterfølgende. Ved en office-pakke til tusindvis af brugere betyder det ikke så meget, men i mange andre tilfælde oversiger lønudgifterne langt selve prisen, og nogle gange skal man bare bruge softwaren her og nu.
myplacedk (12298) skrev:men i mange andre tilfælde oversiger lønudgifterne langt selve prisen
Protip: Prøv at læse mit indlæg igen, med ovenstående in mente..
Mark "Lorte Økse" Jensen:
Where the fuck is a bæver and a gravko when you need one?
Jeg har knækket to træskovle, bøjet den metalspade der er på billedet og knækket en økse på den lorte rod. OG jeg har ondt i armen. :(
Where the fuck is a bæver and a gravko when you need one?
Jeg har knækket to træskovle, bøjet den metalspade der er på billedet og knækket en økse på den lorte rod. OG jeg har ondt i armen. :(
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.