mboost-dp1

TV4 kræves lukket af Canal 9

Gå til bund
Gravatar #1 - Qualon
14. jun. 2010 08:42
sakset fra JP
http://spn.dk/fodbold/vm2010/article2097188.ece skrev:
TV4 skal være slukket under adskillige VM-kampe.

Sådan lyder kravet fra tv-stationen i et brev til de danske antenneforeninger.

Men hvis det krav står fast, så ryger tv-stationen helt ud, oplyser Poul Juul, der er formand for Forenede Danske Antenneanlæg (FDA).

"Jeg har krævet en redegørelse fra TV4, men hvis de står fast på at lave VM-censur, så er min opfordring klar til alle antenneforeninger: Så må vi boykotte TV4. Vi vil ikke finde os i dette," siger Poul Juul til jp.dk.
Bonnier står bag

Han kalder sagen både "grotesk" og "vanvittig" og får umiddelbar støtte fra de lokale antenneforeninger.

"Det er simpelthen vanvittigt, at de først kommer med det nu,” siger formanden for Tuknet - en samling af syv antenneforeninger i Vejle og Hedensted Kommune - til jp.dk.

Brevet er udsendt i fredags til de danske antenneforeninger, der ellers betaler et beløb for netop at kunne se TV4. Tv-kanalen ejes af den Bonnier-koncern, der hellere vil have, at danskerne betaler for at se VM-kampene på den danske sportskanal Canal 9.
Kan ikke lade sig gøre

I brevet forlanger TV4, at der blokeres for i alt syv VM-kampe, herunder to ottendedelsfinaler den 26. og 27. juli.

"Under henvisning til det foreliggende aftalegrundlag skal vi derfor venligst bede jer om at sørge for, at TV4 's signal blokeres i jeres kabelanlæg i det tidsrum, hvor de nedenfor nævnte kampe spilles, står der i brevet," ifølge ritzau.

Men Poul Juul fra Forenede Danske Antenneanlæg afviser, at det overhovedet kan lade sig gøre.
Ingen kommentarer

"De fleste antenneforeninger drives af frivillige. De kan ikke sådan rende rundt og tænde og slukke for signaler, som TV4 kræver det. Det er helt tosset," siger han.

Foruden to ottendedelsfinaler kræver TV4 signalet afbrudt til kampene Sydkorea-Grækenland, Brasilien-Elfenbenskysten, Grækenland-Argentina, Slovenien-England og Paraguay-New Zealand.

Det har endnu ikke været muligt at få en kommentar fra Canal 9 eller TV4.

Gud hvor er det skræmmende, specielt fordi det er i sidste øjeblik. Håber ikke nogen bøjer sig for dette krav.
Gravatar #2 - Mort
14. jun. 2010 08:47
Er det dansk TV4 ?

Den kanal som kun indeholder haveprogrammer og andre ligegyldige programmer for ældre ?

Hvad har den med fodbold VM at gøre ?

/Confused
Gravatar #3 - Qualon
14. jun. 2010 08:48

Svensk TV4 som jeg har forstået det.

Danske tv-seere må ikke følge VM i fodbold på den svenske tv-station TV4.
Gravatar #4 - Fjolle
14. jun. 2010 08:55
#2 Er det ikke DK4 du mener?

Vil de sætte et faraday-bur ned i øresund så halv-svenskerne ikke kan modtage det med antenne?
Gravatar #5 - cjoey
14. jun. 2010 09:20
#4 Nej, det er kun antenneforeningerne der har fået denne henvendelse.
Gravatar #6 - Magten
14. jun. 2010 09:31
Man bør nok læse de indledene artikler først.. For den er godt nok elendigt skrevet den der.. Man sidder bare som et stort spørgsmålstegn hvis man ikke kender historien forud for den..

VM-censur fører til boykot
Tv-kanal slukker for VM-kampe i Danmark

Det virker slet ikke som om spn har styr på noget som helst..
http://spn.dk/fodbold/vm2010/article2097060.ece skrev:
Danske tv-seere må ikke følge VM i fodbold på den svenske tv-station TV4.

http://newz.dk/forum/tagwall/tv4-kraeves-lukket-af-canal-9-103010#new skrev:
Har du lyst til at se Brasilien i kamp mod Elfenbenskysten? Kampene sendes på DK4, men stationen skal gå i sort under kampen, lyder et nyt krav.
Gravatar #7 - XorpiZ
14. jun. 2010 09:36
Qualon (3) skrev:

Svensk TV4 som jeg har forstået det.

Din overskrift er ihvf. forkert. Canal 9 har som sådan intet med dette at gøre.
Gravatar #8 - Avenger-
14. jun. 2010 09:36
Hmm, well, viser de ikke også alle Canal 9's kampe på SVT1? Jeg har i hvert fald set alle Canal 9's kampe derinde, fordi jeg ikke kan få Canal 9 på Zaptor i Århus.

spn.dk skrev:
Det er nemlig Canal 9, der har købt rettighederne til at vise de syv VM-kampe, og kanalen vil ikke acceptere, at en række kampe, der sendes på svensk TV4, også kan ses i Danmark.

Kilde.
Gravatar #9 - Qualon
14. jun. 2010 10:01
http://spn.dk/fodbold/vm2010/article2097293.ece

Update

S vil have undersøgelse.
Gravatar #10 - Avenger-
14. jun. 2010 10:29
Det hele hænger vel sammen med, at det er et firma (Bonnier), der ejer både svenske TV4 og danske Canal 9 og nu vil have at danskere ser de kampe de har købt på den danske kanal og ikke den svenske.

Det virker godt nok fusket.
Gravatar #11 - reefermadness  
14. jun. 2010 10:41
Latterligt, vi betaler vel også til TV4 ?

Kan ikke lige se hvorfor en udbyder har krav på at få lukket en anden i et bestemt tidsrum, bare fordi det eventuelt rammer denne på pengepungen..
Gravatar #12 - Spiderboy
14. jun. 2010 14:29
Helt enigt i at det er latterligt.

Folk har betalt for at se TV4, og så har de også ret til at se TV4 når de vil.
Gravatar #13 - Chewy
14. jun. 2010 15:57
@11 & 12

Canal 9 er en dansk betalingskanal.
Tv4 er en svensk public service kanal.

Der er derfor ingen danskere der betaler til TV4, det gør de svenske statsborgere.
Canal 9 har betalt for at få lov til at sende x-antal kampe eksklusivt i DK.
TV4 har betalt uden tvivl betalt for at få lov til at sende eksklusivt i SV.

Problemet opstår i og med at TV4 kan opfanges på tværs af landende, hvor Canal 9 kun kan opfanges i DK og hvis du betaler for det...

Jeg kan udemærket forstå problematikken fra begge sider, men er til gengæld også vægelsindet omkring at være for eller imod.

Grundlæggende er jeg irriteret over at visse kanaler kun må sende inden for et bestemt lands grænser (f.eks. en række amerikanske kanaler), men omvendt kan man så også se hvad der sker når man begynder at broadcaste på tværs af landegrænserne...
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
14. jun. 2010 16:02

Hvis man betaler for en pakke indeholdende TV4, så skal de levere denne kanal, ellers er det tydeligt kontraktbrud.
Gravatar #15 - Chewy
14. jun. 2010 16:05
@13

Uden tvivl..
Det vil jeg ikke modsige...
Gravatar #16 - LinguaIgnota
14. jun. 2010 18:03
Chewy (13) skrev:
Tv4 er en svensk public service kanal.

TV4 er Sveriges største kommercielle tv-kanal.
Gravatar #17 - Chewy
14. jun. 2010 18:16
@16

Korrekt... Fik blandet S2 og TV4 sammen, takket være en lettere hullet hukommelse og en fejlagtig wiki artikel....

Fun Fact. Canal 9 er en del af TV4-gruppen pr. 17 Juli 2009...

Den 17 juli inleder Canal9, en dansk sportkanal under Canal+-flagg, sina sändningar.

http://www.tv4.se/1.289419/2008/04/15/historik
Gravatar #18 - Ronson ⅍
14. jun. 2010 19:08
Vil de så også have antenneforeningerne til at lukke for ARD/ZDF/SVT1/SVT2 når de samsender med Canal 9?

Held og lykke...

http://digitalt.tv/vm-gruppespillet-faa-overblikke...

Edit: Protip: SVT1 leverer et noget skarpere billede end ARD hos Stofa (og 1 Mbps mere bitrate)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login