mboost-dp1
Ubuntu 9.10
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Da jeg prøvede at køre Ubuntu live fra cd'en for nogle måneder siden, virkede mit trådløse netværk ikke. Det ser dog ud til at virke nu, så jeg regner med at få det installeret i næste uge!
Jeg har haft beta'en installeret siden i fredags, og skal da have opgraderet til den endelige release når jeg møder ind i morgen.
Er en anelse muggen over den GTK ændring der er lavet i 2.8, så Eclipse (eller SWT, rettere sagt) nu ikke godtager alle click events. Det kan man bare ikke skyde på hverken Gnome eller Canonical-drengene, så Eclipse - få nu lavet en fix for det.
Derudover er jeg meget glad for releasen, ser ud til at være en ganske fornuftig release.
Er en anelse muggen over den GTK ændring der er lavet i 2.8, så Eclipse (eller SWT, rettere sagt) nu ikke godtager alle click events. Det kan man bare ikke skyde på hverken Gnome eller Canonical-drengene, så Eclipse - få nu lavet en fix for det.
Derudover er jeg meget glad for releasen, ser ud til at være en ganske fornuftig release.
Jeg har dog oplevet en del problemer. Jeg kan ikke slå desktop effects til "fordi". (Ingen fejlmeddelse, *sigh*)
Der er artifacts når jeg hører musik (dårlig lyddriver).
Og det virker somom min gfxkort driver mangler, men der er intet intuitiv menupunkt som viser det.
Det var træls nok at konfiguere GRUB2. Mangel på "Kør som Administrator" i context-menu er utrolig fustrerende.
Derudover er jeg også træt af at jeg ikke kan binde min Windows Tast. Den har trosalt været på mine tastaturer i over 10 år, de BURDE havde support for sådanne specialtaster, bleh!
Jeg tror jeg har omkring en A4 side med klager/problemer allerede, efter blot et par timer.
Der er artifacts når jeg hører musik (dårlig lyddriver).
Og det virker somom min gfxkort driver mangler, men der er intet intuitiv menupunkt som viser det.
Det var træls nok at konfiguere GRUB2. Mangel på "Kør som Administrator" i context-menu er utrolig fustrerende.
Derudover er jeg også træt af at jeg ikke kan binde min Windows Tast. Den har trosalt været på mine tastaturer i over 10 år, de BURDE havde support for sådanne specialtaster, bleh!
Jeg tror jeg har omkring en A4 side med klager/problemer allerede, efter blot et par timer.
regex, det hedder .NET 3.5
Jeg er positiv i forhold til Mono's implementing af .NET
Til GUI værktøjer er der GTK#, som desværre er dårligt dokumenteret. Men hvis du ikke skal bruge GUI er Mono ret godt.
Vi benytter det til et projekt atm. Der er nogle små fejl hist og her, men det er typisk i mere advanceret komponenter (Kryptering i vores tilfælde)
regex, det hedder .NET 3.5
Jeg er positiv i forhold til Mono's implementing af .NET
Til GUI værktøjer er der GTK#, som desværre er dårligt dokumenteret. Men hvis du ikke skal bruge GUI er Mono ret godt.
Vi benytter det til et projekt atm. Der er nogle små fejl hist og her, men det er typisk i mere advanceret komponenter (Kryptering i vores tilfælde)
Windcape (4) skrev:Det var træls nok at konfiguere GRUB2. Mangel på "Kør som Administrator" i context-menu er utrolig fustrerende.
Det har jeg aldrig manglet. Hvad skal du bruge det til?
Windcape (4) skrev:Derudover er jeg også træt af at jeg ikke kan binde min Windows Tast.
Det fungerer ligesom alle andre knapper.
Windcape (15) skrev:Nej, det gør det så ikke.
Der er fin support for det. Det er bare en knap lige som stort set alle andre. Selv medie-knapperne (play osv.) fungerer hos mig bedre i Ubuntu end i Vista.
Det kan godt være det ikke virker hos dig, og i så fald har jeg ingen anelse om hvorfor. Men der er support for det, og jeg vil tro at der har været det siden aller første pre-alpha af første Ubuntu.
Windcape (17) skrev:nej, åbne en fil som root. (/etc/default/grub), uden at skulle bruge en terminal, direkte fra nautilus.
Ah. Har du ledt efter en løsning?
Installer "Nautilus Actions Configuration". Det er et ret stærkt værktøj, som gør dig i stand til at udvidde højrekliksmenuen med masser af muligheder for tilpasning.
Men du kan nøjes med at importere denne, hvis du er doven: Open in gEdit as root
Hvis du er en nørd og "utrolig frustreret", så skulle man mene at du er klar til at ofre lidt tid på at finde en løsning, eller lade være med at brokke dig.
Hvis jeg kan løse det bare for at kunne fortælle dig at du ikke har ret, så kan du dælme også løse problemet for din egen skyld.
Din A4-side med problemer giver jeg ikke meget for, når den slags er blandt det vigtigste.
Hvis jeg kan løse det bare for at kunne fortælle dig at du ikke har ret, så kan du dælme også løse problemet for din egen skyld.
Din A4-side med problemer giver jeg ikke meget for, når den slags er blandt det vigtigste.
At skulle finde ekstra software for at løse noget der burde være dybt integreret i systemet er ikke optimalt.
Jeg kan godt forstå det ER tankegangen bag Linux, men stadigvæk, Ubuntu er først optimalt når det out-of-the-box kører uden du nogensinde skal benytte en terminal.
Det øjeblik man er tvunget til at bruge en terminal, har systemet tabt.
Jeg kan godt forstå det ER tankegangen bag Linux, men stadigvæk, Ubuntu er først optimalt når det out-of-the-box kører uden du nogensinde skal benytte en terminal.
Det øjeblik man er tvunget til at bruge en terminal, har systemet tabt.
Windcape (22) skrev:At skulle finde ekstra software for at løse noget der burde være dybt integreret i systemet er ikke optimalt.
Dette stykke software er for avanceret til den primære målgruppe. Det er da fedt at man kan få det alligevel med et par klik. (Eller en enkelt kommando, hvis man er til den slags.)
Windcape (22) skrev:Ubuntu er først optimalt når det out-of-the-box kører uden du nogensinde skal benytte en terminal.
Ubuntu er skam også designet til at du ikke behøver at rode med tekstfiler som root. Det er kun relevant hvis du har et specielt behov.
Windcape (22) skrev:Det øjeblik man er tvunget til at bruge en terminal, har systemet tabt.
Det kommer an på hvad det er du har gang i. Hverken Windows eller Linux er designet til at man kan ALT med GUI.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.