mboost-dp1

"Uheldige kommentare"

Gå til bund
Gravatar #1 - Useful
2. jun. 2010 15:09
Jeg har efterhånden læst mig igennem en hel del artikler her på siden, og er faldet over en hel del, "Uheldige" kommentare, som er blevet gemt væk, og skal klikkes frem.

Nu sidder jeg så og undre mig meget over hvordan disse indlæg bliver tagget som uheldige, og hvorfor.
Mange gange er de omtalte indlæg enlig ikke specielt uheldige, og enda tit, vuderet som relevant af andre læsere.

Er der nogen der kan åbne mine øjne, for hvordan/hvorfor præcis disse indlæg skal kaldes uheldige, og skjules?

Jeg må ærligt talt sige at det ødelægger en del af troværdigheden af siden, så jeg vil enlig gerne have det forklaret, eller linket til en forklaring, så jeg kan tage det med i mine overvejelser om, newz er en side for mig.
Gravatar #2 - Azuria
2. jun. 2010 15:12
Det er ikke indlægget der har denne rating, det er brugeren. :)
Gravatar #3 - Useful
2. jun. 2010 15:14
Azuria (2) skrev:
Det er ikke indlægget der har denne rating, det er brugeren. :)

Det kan ikke være, for jeg ser gentagene gange, en bruger have enkelte indlæg rated som uheldige samt skjulte, i en debat hvor brugeren har adskillige andre indlæg, der ikke er skjulte/tagget uheldige.
Gravatar #4 - Magten
2. jun. 2010 15:14
Du kan selv rette om du vil se dem: http://newz.dk/user/edit/properties

"Minimum karma for indlæg" - ret ud for den :)
Gravatar #5 - Daniel-Dane
2. jun. 2010 15:18
Gravatar #6 - Systran
2. jun. 2010 15:19
Useful (3) skrev:
Det kan ikke være, for jeg ser gentagene gange, en bruger have enkelte indlæg rated som uheldige samt skjulte, i en debat hvor brugeren har adskillige andre indlæg, der ikke er skjulte/tagget uheldige.

Det kan ikke passe. Kom med et eksempel.

Når en bruger har en karma, der er uheldig eller dårlig (se om newz > information), bliver alle vedkommendes indlæg automatisk skjult indtil hans karma er oppe på neutral eller derover. Ydermere kan man ikke rate andres indlæg.

Men man kan stadig godt selv blive ratet, også positivt. Det er bl.a. sådan, man får sin gode karma igen.

Gravatar #7 - Useful
2. jun. 2010 15:23
Systran (6) skrev:
Det kan ikke passe. Kom med et eksempel.

Når en bruger har en karma, der er uheldig eller dårlig (se om newz > information), bliver alle vedkommendes indlæg automatisk skjult indtil hans karma er oppe på neutral eller derover. Ydermere kan man ikke rate andres indlæg.

Men man kan stadig godt selv blive ratet, også positivt. Det er bl.a. sådan, man får sin gode karma igen.

Jeg har f.eks set Terracide debatere, hvor jeg missede pointen, fordi, et ENKELT, af hans indlæg var skjulte.

Dette er taget direkte fra "om newz" der meget arrogant bliver henvist til højere oppe.
" En kommentar kan være skjult hvis den f.eks. har en karma-værdi lavere end den man har valgt at se (opsættes i sin profil)."
.
Gravatar #8 - Systran
2. jun. 2010 15:34
Useful (7) skrev:
Dette er taget direkte fra "om newz" der meget arrogant bliver henvist til højere oppe.
" En kommentar kan være skjult hvis den f.eks. har en karma-værdi lavere end den man har valgt at se (opsættes i sin profil)."

Ja, f.eks., fordi et indlæg kan godt være skjult med neutral eller god karma, men så har du selv valgt at ignorere personen.

Og jeg har aldrig set (bemærket), at ét indlæg fra en bruger skulle være skjult, hvor resten var vist.

Så skulle jeg læse i en tråd, og komme tilbage dagen efter, hvor en bruger i mellemtiden havde fået dårligere karma.
Gravatar #9 - Windcape
3. jun. 2010 06:52
Useful (7) skrev:
Jeg har f.eks set Terracide debatere, hvor jeg missede pointen, fordi, et ENKELT, af hans indlæg var skjulte.
Han har da ellers normalt Super karma. Det er ikke fordi du har ignoreret ham?
Gravatar #10 - myplacedk
3. jun. 2010 08:04
Useful (7) skrev:

Mon ikke den har haft en flamebait-rating?
Gravatar #11 - Slettet Bruger [2645183707]
3. jun. 2010 10:24
myplacedk (10) skrev:
Mon ikke den har haft en flamebait-rating?

så skal han ha sat op at flamebaits skal skjules
Gravatar #12 - Useful
3. jun. 2010 15:50
Jeg har ikke ignoret Terra, og jeg har ikke lavet om i standard indstillinger her på sitet.

Jeg har med 100% sikkerhed, set et terra indlæg, været skjult
Gravatar #13 - myplacedk
3. jun. 2010 16:24
Det er svært at forklare hvorfor, uden at vide hvilket indlæg det er.
Gravatar #14 - reefermadness  
3. jun. 2010 16:27
#12 - Jeg mener at standard indstillingen er således at indlæg rated mest som "flamebait" automatisk bliver skjult.
Gravatar #15 - Anders Fedеr
3. jun. 2010 21:55
Useful (3) skrev:

En situation hvor jeg kunne forestille mig det ville ske er hvis indlægget indlæses i 'real-time' via AJAX. Men det er et gæt.
Gravatar #16 - Woller
4. jun. 2010 06:34
jeg menes nu også at huske at terra's karma droppede ned i et par timer men den kom rimeligt hurtigt op igen så det kan være det der er sket
Gravatar #17 - MiniatureZeus
4. jun. 2010 06:40
Woller (16) skrev:
jeg menes nu også at huske at terra's karma droppede ned i et par timer men den kom rimeligt hurtigt op igen så det kan være det der er sket

Svjv, så har man min. en given karma i 24 timer, da den skifter ved midnat.
Gravatar #18 - Useful
4. jun. 2010 14:43
MiniatureZeus (17) skrev:
Svjv, så har man min. en given karma i 24 timer, da den skifter ved midnat.

Men vil det så være alle hans indlæg der er skjulte så længe han har lav karma. Eller alle der er lavet i det tidsrum han havde dårlig karma? for jeg læser tit sen aften
Gravatar #19 - terracide
4. jun. 2010 19:01
Mit bud:
Bug i newz.dk kode...den er buggy nok ved simpel ignore, bland karma ind i det...oh-oh.
Gravatar #20 - noramskull
4. jun. 2010 19:10
Woller (16) skrev:

Det er da en meget relevant information, men hvor meget af dagen bruger du helt præcist på at holde øje med terracides karma? :P
Gravatar #21 - MiniatureZeus
5. jun. 2010 07:37
Useful (18) skrev:
Men vil det så være alle hans indlæg der er skjulte så længe han har lav karma. Eller alle der er lavet i det tidsrum han havde dårlig karma? for jeg læser tit sen aften

Ja, hvis ikke du 1) har ham på din venneliste eller 2) har sat din karma visning til under lav.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login