mboost-dp1
"Under toldbehandling hos Post DK"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Når der står "Under toldbehandling hos Post DK" på track trace listen, betyder det så at jeg skal betale det der gebyr på 150 kr?
Pakkens indhold er vel omkring 120kr værd, så jeg synes det ville være lidt træls :(
Pakkens indhold er vel omkring 120kr værd, så jeg synes det ville være lidt træls :(
reefermadness (1) skrev:betyder det så at jeg skal betale det der gebyr på 150 kr?
Ikke nødvendigvis. Jeg har oplevet en DealExtreme-pakke (med logo-label, for den sags skyld), som var "under toldbehandling" i ret lang tid (et par dage?), og der kom intet told-gebyr på.
Okay... Men det overstiger jo ihvertfald de 80.. De har nok snuppet den da det jeg har bestilt ligner en mobiltelefon (hvis de ser på den med røngten)..
For en god ordens skyld vil jeg lige informere at pakken er ankommet, og det er uden gebyr.. De stakkels toldere har vel åbnet pakken og konstateret at det var et kinaprodukt hehe..
(For de nysgerrige, hvis der skulle være nogen så bestilte jeg en USB solcelle lader, den virker udemærket)
Er der forresten nogle der ved hvad man skal gøre for at betale moms og told UDEN at skulle betale gebyr?.. I tilfælde af at jeg skulle købe noget dyrt
(For de nysgerrige, hvis der skulle være nogen så bestilte jeg en USB solcelle lader, den virker udemærket)
Er der forresten nogle der ved hvad man skal gøre for at betale moms og told UDEN at skulle betale gebyr?.. I tilfælde af at jeg skulle købe noget dyrt
reefermadness (8) skrev:For en god ordens skyld vil jeg lige informere at pakken er ankommet, og det er uden gebyr.. De stakkels toldere har vel åbnet pakken og konstateret at det var et kinaprodukt hehe..
Aber, warum? Opladning af den bærbare/mobiltelefon/strap-on-dildo-vibrator?
Så vidt jeg mindes fik jeg tilsendt en pakke fra The Onion med noget merchandise der kom uden om TOLD & SKAT ved at markere produkterne med en værdi på 1 $ (altså at alle varerne kostede dette), og markere pakken som en gave.
Forhåbentlig en strap-on-dildo-vibrator da der er ikke noget andet der danner lige så god samtale enme som en strap-on-dildo-vibrator der ligger til opladning under solen.vandfarve (9) skrev:Aber, warum? Opladning af den bærbare/mobiltelefon/strap-on-dildo-vibrator?
On T @ 8 der var en gang hvor man kunne få det igennem uden at de toldede pakken, men det krævede at firmaet der sender ville krydse af at det var en return pakke.
Men desværre, hvad jeg kan forstå så er tolderne blevet klogere, så nu bliver vist alle pakker gennemgået. Samt at man skal bevise med anden "transport faktura" at man inden har haft sendt noget derned som nu er på vej tilbage.
ZiN (10) skrev:Så vidt jeg mindes fik jeg tilsendt en pakke fra The Onion med noget merchandise der kom uden om TOLD & SKAT ved at markere produkterne med en værdi på 1 $ (altså at alle varerne kostede dette), og markere pakken som en gave.
Det jeg tror han mener, er at han gerne vil have en pakke hjem og betale evt. told og moms.
Uden at skulle betale gebyr til PostDK gribbene.
#12: Beløbet "går" til TOLD&SKAT. Det kaldes et service gebyr for fortoldning, og er på en forfærdelig høj pris, jeg kan ikke huske hvor meget. :-)
Men om det er TOLD&SKAT eller PostDK er egentlig ligegyldigt. Jeg betalte intet ekstra for at få pakken leveret til min dør via PostDK.
Men om det er TOLD&SKAT eller PostDK er egentlig ligegyldigt. Jeg betalte intet ekstra for at få pakken leveret til min dør via PostDK.
#9 Tager på cykelferie om sommeren... og denne gang har vi ikke en bil med til at transportere cola og lade mobiler i :-/
#17 - Det burde være ulovligt... oh well nu har jeg da i det mindste lidt strøm med :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.