mboost-dp1

Underlig form for "jalouxi"..

Gå til bund
Gravatar #1 - Abesovs
9. aug. 2008 02:43
Hej alle Newz-Folk, jeg vil gerne høre hvad i har at sige til mit problem, jeg har en rigtig dejlig kæreste, og en rigtig dejlig svigerfamilie, de er nærmest min anden familie.

I tænker sikkert at det ikke lyder som et problem, nej, problemet er at min svigersøster (min kærestes storesøster) har fundet en kæreste også, det er hun også i sin fulde ret til, og jeg er glad på hendes vejne, men det er sådan at jeg hele tiden går og er bange for at min svigerfamilie kommer til at kunne lide min svigersøsters nye kæreste bedre. Jeg har allerede snakket med min kæreste om det, nu vil jeg bare gerne høre jeres idé til hvordan jeg lader være at tænke sådan ?
Gravatar #2 - helsinghof
9. aug. 2008 06:08
Hejsa

Først og fremmest er det vel ikke en irrationel frygt/jalouxi du oplever. Du vil gerne holde dig gode venner med svigermekanikken, og er bange for at din plads bliver overtaget. Jeg ved ikke om du kan undgå at tænke på det, men måske skulle du i stedet acceptere tanken. Du er som du er, og dine svigerforældre kan lide dig for den du er... Så lad være med at bekymre dig om de også holder af andre mennesker. Det betyder jo ikke at jeres forhold ændres.

Så mit råd er at overveje hvad du præcist frygter, og så se hvad konsekvenserne er, og hvor sandsynlige de er. Med det mener jeg, at hvis du tror ham den nye kommer ind i "familien" og alle bare bliver helt vilde med ham og ikke gider at snakke med dig mere, så er det ret usandsynligt. Hvis du tror at ham den nye kommer, og at svigerfar fremover knapper 3 øl op når i kommer på besøg, ja så er sandsynligheden måske stor, men konsekvensen er acceptabel og frygten derfor irrationel.

Puha det blev langt. Håber det kan hjælpe. Må indrømme at jeg har haft samme tanker.
Gravatar #3 - milandt
9. aug. 2008 07:48
Løsningen er naturligvis blot at blive kæreste med din svigersøster også. Det er der ikke noget underligt i, og det løser i øvrigt en række andre problemer ud over det du beskriver.
Gravatar #4 - noramskull
9. aug. 2008 08:01

Er du en kvinde siden at du har følelser?
Gravatar #5 - Abesovs
9. aug. 2008 08:39
#2: helsinghof

Mange tak for dit svar, jeg prøver lige at læse det på et tidsspunkt hvor jeg ikke er så træt, lige nu vil jeg op og have æg og bacon :-)

#3: milandt og #4: noramskull

Hvis det var sådan nogle svar jeg søgte, så var jeg gået ind på Arto og skrevet, jeg havde håbet på at i var lidt mere seriøse end den derinde.
Gravatar #6 - milandt
9. aug. 2008 09:35
Mit svar var skam seriøst. Eller alternativt ironisk måske.

Det du burde læse ud af mit svar er at din jalousi er fuldstændig ubegrundet. I værste fald har du tvangstanker. Slå det ud af hovedet, tænk på noget andet.

Nyd dine æg og bacon i stedet for at bekymre dig om dine svigerforældres gunst. Du har vundet pigen - alt andet er lidt ligegyldigt.
Gravatar #7 - ZenN
9. aug. 2008 09:46
6 skrev:
Mit svar var skam seriøst. Eller alternativt ironisk måske.

Det du burde læse ud af mit svar er at din jalousi er fuldstændig ubegrundet. I værste fald har du tvangstanker. Slå det ud af hovedet, tænk på noget andet.

Nyd dine æg og bacon i stedet for at bekymre dig om dine svigerforældres gunst. Du har vundet pigen - alt andet er lidt ligegyldigt.

du min champ! :D
Gravatar #8 - helsinghof
9. aug. 2008 09:58
Mine svigerforældre sagde engang noget som er meget rammende. Min kærestes søster spurgte hvem af svigersønnerne de bedst kunne lide. Til det svarede de at så længe deres døtre blev behandlet ordentligt, var det det eneste vigtige!

At det så er noget fucking crap af søsteren at lave det til en popularitetkonkurrence er en anden sag, men det må være hendes problem...
Gravatar #9 - fidomuh
9. aug. 2008 11:21

Du kommer ind paa et geek-site, og spoerger om noget, som i bund og grund er indlysende.
Forvent svar der rummer ironi. -Altid :P

Men for lige at summere det op:
Du skal ikke gaa og bekymre dig om hvad dine svigerforaeldre, foraeldre, soeskende, venner, etc - synes om dig.
Hvis de ikke kan lide dig som du er ( og du selv kan lide den du er ), saa er de sku ikke vaerd at bruge tid paa!
Gravatar #10 - gnаrfsan
9. aug. 2008 13:41
#1: Vær dig selv. Hvis du allerede har så godt et forhold til dem, tvivler jeg stærkt på, at det bliver ødelagt, bare fordi de også godt kan lide ham den anden. Du er self. også nødt til at gøre plads til ham. Ved også at acceptere ham, giver du et positivt indtryk af dig selv, med mindre self. at han er et dumt svin.

Bare min mening... jeg er ikke psykolog eller noget ;)
Gravatar #11 - ZenN
9. aug. 2008 13:43

du lyder som ên ;) og har samtidig ret.
Gravatar #12 - Zombie Steve Jobs
9. aug. 2008 13:55
Hm, du skal nok gøre noget ved din selvtillid, det er vist der problemet er. Du har en kæreste - great - op i røven med svigerfamilien og hvad de tænker om den nye tilføjelse til "familien". Hvis du fortsætter i det nuværende tankespor fucker du med sikkerhede det hele op.
Gravatar #13 - Mnc
9. aug. 2008 17:29
Det bedste du kan gøre er at starte med at behandle frygten som irrationel. Hvis den viser sig at være begrundet, tough luck. Men indtil videre bør du blot være en del af den svigerfamilie, som byder det nye medlem velkommen. Det kommer du længst med.
Gravatar #14 - Trogdor
11. aug. 2008 10:12
hmmm,, opgrader dit bundkort?
Skal ikke kunne sige det. Jeg hader mennesker.
Gravatar #15 - MiniatureZeus
14. aug. 2008 11:29
Du kunne også bare sætte ild til din svigerfamilies hus. Så er du ude om problemet omkring, hvem de bedst kan lide, da de nok bliver ret tydeligt.

Jeg er nu heldig hvad sådan noget angår, da min svigerfamilie slet ikke kan lide mig :P
Gravatar #16 - karga
14. aug. 2008 11:49
Det er dælme freaky at læse det der.. jeg står i en nogenlunde samme situation, da min familie bor 400 km væk fra mig og svigerfamilien nok nærmere 400 meter væk :) de fungerer egentlig som en ekstra familie

Det der gør det skræmmende at læse er at min svigerinde for nyligt har fået sig en kæreste - jeg har dog ikke noget problem med ham eller situationen, men stadig slående lighed mellem din og min situation

Hvor stor er aldersforskellen? Jeg morer mig når vi alle 4 er samlet, om familien også er der eller ej..
Gravatar #17 - madeinrussia
14. aug. 2008 14:44
#15 min svigerfamilie ikke bare "Kan ikke lide" - når forholdet knirker sidder de faktisk og puster alt det de kan :D hendes mor blev faktisk super duper glad da vi var oppe at skændes :P ? de direkte HADER MIG..

men i love it, det er skide nice at man bare møder op til alle deres fødselsdage og ved de helst så mig et andet sted :D
Gravatar #18 - Abesovs
14. aug. 2008 16:18
#16: karga

Jeg går ud fra at det er aldersforskellen på mig og "ham den nye" du mener ? :)

2.5 år :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login