mboost-dp1

Vand/Væske i Yoghurt.. Wtg!!!11

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
1. sep. 2008 20:57
Heii.
Er der NOGEN der ved hvorfor der i de små yoghurte (f.eks. sådan en her: http://www.jcn.co.uk/images/08-03-32-05.jpg) nogen gange når man åbner dem er en del vand/væske i toppen ? ._.

Ikke fordi det ændrer smagen men.. det er altså lidt klamt x).

- På forhånd tak :p!
Gravatar #2 - Caek of Doom
1. sep. 2008 20:59
Ryst den :D
Gravatar #3 - gnаrfsan
1. sep. 2008 21:17
Yoghurt og mælk er emulgeringer af fedtstof, proteiner og andet i vand. Det vil sige at det er en hel masse små partikler, der flyder rundt. I yoghurt er koncentrationen af disse små partikler større end i mælk, så derfor klumper det. Mælk er også ofte homogeniseret, hvilket vil sige at der er gjort mere ud af at alle partiklerne er små, hvorved der er midre sandsynlighed for at de samles og danner klumper.

Prøv at varme sødmælk op til det er lunt, og hæld eddike i ;)
Gravatar #4 - lolage
1. sep. 2008 21:22
Det klumper??? Det da lige meget ><, jeg vil vide hvor væsken kommer fra! :l

Og #2, så bliver yoghurten helt smasket og ulækker xD!
Gravatar #5 - gnаrfsan
1. sep. 2008 21:23
Væsken er vand med en opløsning af sukkerstoffer, farvestoffer, laktose og hvad der ellers er i mælk og tilstningsstoffer.

Altså, det som er tilbage når det danner klumper ;)
Gravatar #6 - Caek of Doom
1. sep. 2008 21:25
Jamen så lad være med at ryste den :D
Gravatar #7 - gnаrfsan
1. sep. 2008 21:29
Ryst det og så rør det :P Det skal iøvrigt være klistret og ulækkert... det er jo yoghurt :-Þ
Gravatar #8 - Caek of Doom
1. sep. 2008 21:34
gnarfsan (7) skrev:
Ryst det og så rør det :P Det skal iøvrigt være klistret og ulækkert... det er jo yoghurt :-Þ

troede satme du ville skrive noget andet end yoghurt :D
Gravatar #9 - lolage
1. sep. 2008 21:34
#5 Så du siger ikke alt bliver dannet til yoghurt og bare ender som vand?

#6 Så hellere ryste den xD

#7 True nok!
Gravatar #10 - jeldtoft
1. sep. 2008 21:41
Caek of Doom (8) skrev:
troede satme du ville skrive noget andet end yoghurt :D
Pik pik pik pik pik pik pik
Gravatar #11 - Dreadnought
1. sep. 2008 21:43
Vædsken er kondensvand fra låget som konsekvens af nedkølingen efter tapning og en smule valle som yoghurten har udskildt.
Gravatar #12 - Flemhans
1. sep. 2008 21:52
engang havde jeg to mælk i køleren; en frisk og ny, samt en der var 70 dage gammel.

min ven var på besøg dernæst.

"Hey, kan du ikke lige tage min mælk med ind?", spurgte jeg ham da han gik ud for at hente sig en snack i "the fridge". Det kunne han naturligvis godt, og gæt hvilken af de to mælk han bragte med tilbage.

ALDRIG har jeg smagt noget så forfærdeligt! Så hver gang jeg læser om folk der er sure over yoghurtvand så tænker jeg "HOV, de skulle da bare prøve". Der var knageme "vand" for alle pengene i sådan en gammel mælk.
Gravatar #13 - lolage
1. sep. 2008 22:09
Det var så svar på hvordan vandet kommer! Tak!..

Hvis nogen så kender en løsning på at få det væk uden at skulle ryste den og grave rundt i den, så skriv! :D
Gravatar #14 - gnаrfsan
1. sep. 2008 22:16
#13: Det er en del af yoghurten, der er skildt ud... det skal bare røres tilbage i :P
Gravatar #15 - Flemhans
1. sep. 2008 23:28
#14 loller. Så når man skælder yoghurt ud, så bliver det til vand?! bare jeg også kunne det når LÆRERNE står på nakken af mig.

Ej prøv at overveje deres face når de ser man flyder ud på gulvet med en tilfredsstillende sjaskende lyd, og de så skal til at tørre alle papirerne i deres dueslag
Gravatar #16 - Dreadnought
1. sep. 2008 23:31
lolage (13) skrev:
Hvis nogen så kender en løsning på at få det væk uden at skulle ryste den og grave rundt i den, så skriv! :D

Hæld det væk? Er det virkeligt så besværligt at ryste et lille bæger inden du åbner det?
Gravatar #17 - Flemhans
1. sep. 2008 23:34
der mangler en rating der hedder "sur"
Gravatar #18 - Flemhans
2. sep. 2008 07:51
der mangler en rating der hedder "glad" :D :D
Gravatar #19 - holmen
2. sep. 2008 07:55
Prøv at oprette en tråd om rating-systemet.

Så skal du se delte meninger om mangler og fejl ved systemet.
Gravatar #20 - helsinghof
2. sep. 2008 08:23
Prøv at hælde youghurt i et kaffefilter og lad det stå en time. Så kan du se hvor meget vand der egentlig er deri.

Ved godt det ikke er så smart med dine små petit danone...
Gravatar #21 - madeinrussia
2. sep. 2008 08:47
#12 wtf hvorfor har du en 70 dage gammel mælk i dit køleskab? prøver du at se om du kan gro en mælk der kan slå igen?
Gravatar #22 - lolage
2. sep. 2008 11:28
#16 Ja det er den nemmeste løsning. Men hvis der måske var en form for... "videnskabelig" løsning, som at lade den stå ude eller den sq i fryseren! :b.. Hva ved jeg! ^^
Gravatar #23 - hgul
2. sep. 2008 11:54
Du kunne også bare blive voksen og så spise noget ordentligt yoghurt :-P
Gravatar #24 - Flemhans
2. sep. 2008 12:22
madeinrussia (21) skrev:
#12 wtf hvorfor har du en 70 dage gammel mælk i dit køleskab? prøver du at se om du kan gro en mælk der kan slå igen?

Det var stedmoders.
Gravatar #25 - MiniatureZeus
2. sep. 2008 14:07
Denne meget intelligente tråd, er rykket til tagwall ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login