mboost-dp1
Vand/Væske i Yoghurt.. Wtg!!!11
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Heii.
Er der NOGEN der ved hvorfor der i de små yoghurte (f.eks. sådan en her: http://www.jcn.co.uk/images/08-03-32-05.jpg) nogen gange når man åbner dem er en del vand/væske i toppen ? ._.
Ikke fordi det ændrer smagen men.. det er altså lidt klamt x).
- På forhånd tak :p!
Er der NOGEN der ved hvorfor der i de små yoghurte (f.eks. sådan en her: http://www.jcn.co.uk/images/08-03-32-05.jpg) nogen gange når man åbner dem er en del vand/væske i toppen ? ._.
Ikke fordi det ændrer smagen men.. det er altså lidt klamt x).
- På forhånd tak :p!
Yoghurt og mælk er emulgeringer af fedtstof, proteiner og andet i vand. Det vil sige at det er en hel masse små partikler, der flyder rundt. I yoghurt er koncentrationen af disse små partikler større end i mælk, så derfor klumper det. Mælk er også ofte homogeniseret, hvilket vil sige at der er gjort mere ud af at alle partiklerne er små, hvorved der er midre sandsynlighed for at de samles og danner klumper.
Prøv at varme sødmælk op til det er lunt, og hæld eddike i ;)
Prøv at varme sødmælk op til det er lunt, og hæld eddike i ;)
gnarfsan (7) skrev:Ryst det og så rør det :P Det skal iøvrigt være klistret og ulækkert... det er jo yoghurt :-Þ
troede satme du ville skrive noget andet end yoghurt :D
Vædsken er kondensvand fra låget som konsekvens af nedkølingen efter tapning og en smule valle som yoghurten har udskildt.
engang havde jeg to mælk i køleren; en frisk og ny, samt en der var 70 dage gammel.
min ven var på besøg dernæst.
"Hey, kan du ikke lige tage min mælk med ind?", spurgte jeg ham da han gik ud for at hente sig en snack i "the fridge". Det kunne han naturligvis godt, og gæt hvilken af de to mælk han bragte med tilbage.
ALDRIG har jeg smagt noget så forfærdeligt! Så hver gang jeg læser om folk der er sure over yoghurtvand så tænker jeg "HOV, de skulle da bare prøve". Der var knageme "vand" for alle pengene i sådan en gammel mælk.
min ven var på besøg dernæst.
"Hey, kan du ikke lige tage min mælk med ind?", spurgte jeg ham da han gik ud for at hente sig en snack i "the fridge". Det kunne han naturligvis godt, og gæt hvilken af de to mælk han bragte med tilbage.
ALDRIG har jeg smagt noget så forfærdeligt! Så hver gang jeg læser om folk der er sure over yoghurtvand så tænker jeg "HOV, de skulle da bare prøve". Der var knageme "vand" for alle pengene i sådan en gammel mælk.
#14 loller. Så når man skælder yoghurt ud, så bliver det til vand?! bare jeg også kunne det når LÆRERNE står på nakken af mig.
Ej prøv at overveje deres face når de ser man flyder ud på gulvet med en tilfredsstillende sjaskende lyd, og de så skal til at tørre alle papirerne i deres dueslag
Ej prøv at overveje deres face når de ser man flyder ud på gulvet med en tilfredsstillende sjaskende lyd, og de så skal til at tørre alle papirerne i deres dueslag
lolage (13) skrev:Hvis nogen så kender en løsning på at få det væk uden at skulle ryste den og grave rundt i den, så skriv! :D
Hæld det væk? Er det virkeligt så besværligt at ryste et lille bæger inden du åbner det?
Prøv at hælde youghurt i et kaffefilter og lad det stå en time. Så kan du se hvor meget vand der egentlig er deri.
Ved godt det ikke er så smart med dine små petit danone...
Ved godt det ikke er så smart med dine små petit danone...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.