mboost-dp1

Vedr. kørselsfradrag,

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
5. feb. 2009 10:19
Hvordan forholder det sig med kørselsfradrag, hvis man er vikar med skiftende arbejdspladser / arbejdstider?
Jeg har læst lidt om kørselsfradrag på borger.dk, men kan ikke se nogle specifikke regler for folk der ikke har et fast antal timer og skiftende afstande til arbejdspladeserne.
Det er jo ikke ret let at vide hvor mange km man kommer til at køre, så jeg havde egentlig regnet med at der var nogle særlige regler for det. Er der det? Og hvor kan jeg evt. finde oplysninger om det?

(Det kan være at det ender med at jeg må ringe til kommunens skatteafdeling og spørge ad, men jeg vil nu foretrække at læse om det selv.)
Gravatar #2 - fidomuh
5. feb. 2009 11:43

Du skal lave en koerebog til formaalet.
Statoil havde nogen liggende gratis paa deres tankstationer i sin tid :)
Gravatar #3 - holmen
5. feb. 2009 17:47
#2 Okay, og så skal kørebogen sendes ind til skat når regnskabsåret er omme eller hvad?
Gravatar #4 - XorpiZ
5. feb. 2009 18:11

Det skal vel indrapporteres på din årsopgørelse. Hvis du har lavet en kørebog burde det være nemt nok at regne antal arbejdsdage og antal kørte kilometer sammen og smide ind på tastselv.skat.dk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login