mboost-dp1

"Virker til de fleste S/E telefoner"

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
15. maj 2008 18:26
Godt så... Har lige købt en solcellelader til mobiltelefoner o.a. bærbart udstyr i Netto. På æsken er der et billede af bl.a.

* en iPod
* en S/E 810i
* en PSP
* et Traveller digitalkamera
* en PDA (ligner en Compaq)

Der står endvidere på æsken, at den virker til et udvalg af specificerede Samsung-modeller, de fleste Nokia-telefoner og de fleste Sony Ericsson-telefoner.

Nåmen.. Glad langer jeg kr. 199,- over disken og tager min nye solcellelader med hjem. Først skal den testes på telefonen, og solen står højt på himlen. Stikket passer, så det lover godt!

Men AK! Intet ladesignal. Nå.. Et-eller-andet skal den jo bruges til, så jeg prøver min F/S Pocket LOOX 700 PDA. Der findes ikke engang et stik, der passer til denne???

Oh, well.. Så må vi jo se, om min kæreste har noget, der kan bruges sammen med mit efterhånden skuffende køb. Vi prøver hendes iPod.

Til min viden findes der ikke ufatteligt mange forskellige stikmuligheder på en iPod, men ikke et eneste af de medfølgende stik tilnærmelsesvist ligner det, der sidder på iPod'en.

Sidste chance: Hendes Nokia 5300 Sport. Og hey! Det fungerer!

Det er en lidt ringe hit rate taget i betragtning, at jeg har alle de enheder, der er afbildet på forsiden af æsken :(
Gravatar #2 - buch
15. maj 2008 18:31
HAHAHA Netto har taget røven på dig og de har grinet hele vejen ud af butikken efter du købte produktet ;)

Er du klar over hvor meget opladning i stikkontakten du kan få for 199,- ?
Gravatar #3 - Abesovs
15. maj 2008 20:00
#2: buch

Det kunne jo også være, han er sådan et af de mennesker der nogle gange går u-d-e-n-f-o-r, altså i naturen, hvor der er græs, væmmelige dyr og andre uhyggelige ting, hvor der ikke findes stikkontakter...
Gravatar #4 - MiniatureZeus
15. maj 2008 20:06
#3 kan du sige F-O-R-L-Æ-N-G-E-R-L-E-D-N-I-N-G ? ; D

Med en fætter på 3-400 meter burde rackbox kunne få rigeligt med luft : P
Gravatar #5 - Azuria
15. maj 2008 20:08
#3 Argh... Så engang sådan et billede... Lå skræmt i sengen i 3dage og kunne slet ikke bevæge mig væk fra laptoppen over til den stationære pc...
Vidste i der reelt ikke er noget loft derude? Aldrig mere!
Gravatar #6 - MiniatureZeus
15. maj 2008 20:11
En benzin generator kan selvfølgelig også være en mulighed! Så får man også den dejlige og sunde lugt af benzin!
Gravatar #7 - Bachy
15. maj 2008 21:29
hva med noget kinetisk (nej .. ikke K i N E S I S K) energi, evt ku han jo polere flagstangen, det burde da kunen giver noget engerie i de 23 et kvart sekund det varer.

Alternativ ku være en vindmølle, jeg husker feks fra min tidlige ungdom ( læs barndom ) at vi havde såen nogle kulørte plastik vindmøller, brug såen en, også en din dong dynamo ting til at omvandle vinden til energie.

Evt ku han jo også prøve biogas, fis alt det du kan, og sæt ild til, det burde også kunne genere strøm.

Hvorfor filen rackbox i første omgang bruger 200 kroner på noet solcelle halløj, når han ku have sparet sig de penge, og istedet få en masse dejlige gode råd her inde fra. Også bidrager vi oven i købet med noget positiv karma/energie .. voila !
Gravatar #8 - rackbox
16. maj 2008 03:59
Hehe :) I er sq noget for jer selv :P

Jeg købte faktisk solcellen, fordi jeg skal bruge en energikilde til en ventilator til en solfanger (som jeg selv skal bygge). Det smarte ved solcellen er, at jo mere solen skinner, des mere blæser ventilatoren. Når solen ikke skinner (og solfangeren derfor er kold) så kører ventilatoren slet ikke.

Og så var den billigere end i Brinck :)

Stadigvæk lidt noget pjat, at den knap nok virker med 1/5 af de (gængse) apparater, jeg prøvede.
Gravatar #9 - jeldtoft
16. maj 2008 07:19
#8 Det lyder faktisk som noget lort du kan købe billigt, på det tidligere omtalte dealextreme... Forband den person, som postede det link her!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login