mboost-dp1

Virksomheder som svarer igen via soc. medier?

Gå til bund
Gravatar #1 - Cloud02
29. apr. 2009 16:56
Er der nogle som kender til danske cases, hvor virksomheder har svaret igen via sociale medier?

Fx. ligesom EA som svarer igen på Youtube eller Dell som kom ud af "Dell Hell" og nu benytter sociale medier aktivt i forretningen http://en.community.dell.com/blogs/direct2dell/arc...

Nogle tilsvarende i Danmark?
Gravatar #2 - hgul
29. apr. 2009 17:10
Der er en lang række virksomheder i Danmark der blogger. Selvom det ikke er så udbredt som i USA, så er der begyndt at ske mere på den front, og bl.a. Arla har brugt den til krisekommunikation. Den mest interessante er dog på mange måder Patent- og varemærkestyrelsen.

Interesseorganisationer
Epilepsiforeningen
DI
FDIM

Offentlige organisationer
Patent- og Varemærkestyrelsen

Københavns Universitet
Varde Bibliotek

Private organisationer
Aarstiderne
- LandsmandsBlog
- KøkkenBlog
Arla
Post Danmark
SurfTown
Social Square
Stagis
Nykredit
Bitconomy
Kraftvaerk
Notanene
Fullrate
Ingeniøren

Du kan finde flere her, men listen er vist ikke helt opdateret.
Gravatar #3 - Fjolle
29. apr. 2009 17:24
Der var da en hel masse der kom med på 2. life bølgen.. Men kan ikke huske specifikke...
Gravatar #4 - Cloud02
29. apr. 2009 22:06
Mange tak for inputtet, men det var desværre ikke lige helt det jeg søgte.

Jeg søger cases hvor virksomhederne har gjort det for at svare igen på kritik udført på sociale medier.
Et eksempel på dette kunne være, hvis Krak havde benyttet Youtube til at undskylde sagen med deep-linking (som om, men bare et eksempel).

Altså. det er når virksomheden har gjort det som respons på kunderne og ikke selv taget initiativ.

Jeg kan ikke selv komme på nogle danske cases omkring Håber at der er nogle som kender til et eller flere.
Gravatar #5 - hgul
30. apr. 2009 06:22
#4 Well både Arla og SurfTown har gjort noget af det du er inde på. Ja, det er gjort på eget domæne, men Arla oprettede først deres weblog da folkestemningen og medierne var temmelig meget imod Arla.

SurfTown har også flere gange været i voldsomt modvind på internettet, og det var i den forbindelse de valgte at begynde at blogge for at gå i dialog med kritikerne.

http://blog.surftown.dk/information/liste-over-de-...
Gravatar #6 - Cloud02
30. apr. 2009 07:51
Mange tak! Det var lige det jeg ledte efter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login