mboost-dp1
Vista - Hvordan kan jeg få mere ikke-allokeret plads?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej
jeg har Vista og vil gerne have oprettet noget ikke-allokeret plads til en partition. Problemet er at jeg indtil videre kun kan få omkring 1600 mb ikke-allokeret plads, og jeg har brug for en del mere plads til en Windows 7. Så hvis i vil hjælpe mig vil det være super..
Jeg har allerede oprettet de 1600 mb ikke-allokeret plads,
og jeg har en recovery partition allerede på 9gb.
Mit Vista fulgte pre-installet med computeren.
Problemet er at jeg IKKE kan få mere end 1600 mb ikke-allokeret plads vha. computer-adminstrer-lager-diskhåndtering på min vista.
jeg har Vista og vil gerne have oprettet noget ikke-allokeret plads til en partition. Problemet er at jeg indtil videre kun kan få omkring 1600 mb ikke-allokeret plads, og jeg har brug for en del mere plads til en Windows 7. Så hvis i vil hjælpe mig vil det være super..
Jeg har allerede oprettet de 1600 mb ikke-allokeret plads,
og jeg har en recovery partition allerede på 9gb.
Mit Vista fulgte pre-installet med computeren.
Problemet er at jeg IKKE kan få mere end 1600 mb ikke-allokeret plads vha. computer-adminstrer-lager-diskhåndtering på min vista.
Det jeg gerne vil er ikke mere plads på min nuværende drev (C) men jeg vil gerne have mere plads frigivet fra C-drevet.
Jeg vil gerne have en partitioneret drev som er på omkring 50gb - og det kan windows egen funktion ikke give mig.. derfor spørger jeg ind til det... jeg har btw omkring de 70gb brugbar plads på C så jeg behøver ikke komprimere eller lign..
edit: skal siges at jeg gjorde det sidste gang den 11/2... så det er ikke lang tid siden det er gjort..
Jeg vil gerne have en partitioneret drev som er på omkring 50gb - og det kan windows egen funktion ikke give mig.. derfor spørger jeg ind til det... jeg har btw omkring de 70gb brugbar plads på C så jeg behøver ikke komprimere eller lign..
edit: skal siges at jeg gjorde det sidste gang den 11/2... så det er ikke lang tid siden det er gjort..
Deframetering kan ikke hjælpe dig da det bare arrangerer det data du har på de respektive partitioner.
Du skal bruge et partitionerings program.
Windows kan ikke gøre det for dig men andre laver programmer der kan.
Kender kun kommercielle programmer som kan købes men måske er der andre der også kan.
Partition Magic kan fx. gøre det.
Den nemme måde er at hente Hirens Boot CD og brænde den på en CD. Boot på CD'en hvorefter du bliver præsenteret for en masse nyttige programmer. Partition magic er derpå men der findes også andre programmer derpå som kan resize partitioner.
Håber det hjalp.
Du skal bruge et partitionerings program.
Windows kan ikke gøre det for dig men andre laver programmer der kan.
Kender kun kommercielle programmer som kan købes men måske er der andre der også kan.
Partition Magic kan fx. gøre det.
Den nemme måde er at hente Hirens Boot CD og brænde den på en CD. Boot på CD'en hvorefter du bliver præsenteret for en masse nyttige programmer. Partition magic er derpå men der findes også andre programmer derpå som kan resize partitioner.
Håber det hjalp.
Jeg har lige geninstalleret, og først havde jeg lavet en partition på 12 GB hvilket ikke var nok til Vista. Det var intet problem at bruge diskhåndtering til både at gøre drev C større og mindre, så Vista skulle kunne klare det.. Bare der er noget plads at allokere.
eviscerator (9) skrev:Jeg har lige geninstalleret, og først havde jeg lavet en partition på 12 GB hvilket ikke var nok til Vista. Det var intet problem at bruge diskhåndtering til både at gøre drev C større og mindre, så Vista skulle kunne klare det.. Bare der er noget plads at allokere.
Vista kan ikke klarer det.. har kørt en diskdefrag.. og det har løsnet 156 mb mere, men den skriver den ikke har adgang til den.... (jeg er på som eneste bruger på computeren).
Og jeg vil helst ikke kører gparted (vil gerne undgå det) da jeg er over ved en ven.. og der har jeg ikke de dvd/cd'er jeg skal til evt. reperation.
den var sgu slem (12) skrev:Det kan Vista faktisk godt. Det er bare nogle begrænsninger. Ligger det brugte sektorer i det område, som ønskes formindsket, så kan der ikke formindskes længere end hertil.
Hvordan kan jeg så flytte disse brugte sektorer?
Corholio (11) skrev:#10
Du skal ikke reparere noget, blot ændre størrelsen på dine partitioner. Windows dør altså ikke af det, på nogen som helst måde. (Der tages forbehold for fejl 40).
Det jeg har fået fortalt er at gparted ofte har lidt problemer med vista, så vista skal oftes reperares efter brug... Men jeg ved godt at jeg bare kan ændre partitionerne men den vil KUN frigive 1,7gb selv i alt.... og det kan jeg ikke bruge til en W7
Forresten.. skal lige siges jeg har kørt Vista's egen defrag 2 gange (tog 3 timer hver) og jeg har hørt AusLogics Disk Defrag et utal af gange også.. så jeg vil gerne hører om der er andre der kan foreslå evt. programmer eller lign. der kan løse det.. er åben for flere defrag programmer som andre har haft gode erfaringer med og som måske kan virke for mig..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.