mboost-dp1
VMWare og Gamle spil
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej
En række gode gamle spil som Diablo, Dungeons Keeper, Heroes of Might and Magic etc. har det problem at de ikke kan kører window mode.
Og på min 20" widescreen ser et 680x480 / 800x600 spil aldrig godt ud på 1680x1024 opløsning.
Så derfor overvejede jeg om man måske kunne benytte VMWare eller lign. software til formålet ? Jeg har prøvet en del andet software til formålet uden held.
Er der nogen som har erfaring med lign. eller kan fortælle mig om man overhovedet kan kører VMWare sessions i window mode ?
En række gode gamle spil som Diablo, Dungeons Keeper, Heroes of Might and Magic etc. har det problem at de ikke kan kører window mode.
Og på min 20" widescreen ser et 680x480 / 800x600 spil aldrig godt ud på 1680x1024 opløsning.
Så derfor overvejede jeg om man måske kunne benytte VMWare eller lign. software til formålet ? Jeg har prøvet en del andet software til formålet uden held.
Er der nogen som har erfaring med lign. eller kan fortælle mig om man overhovedet kan kører VMWare sessions i window mode ?
Det lyder da som at gå over åen for at hente vand. :)
Hvis jeg forstår dig rigtigt, er problemet at et 4:3-billede bliver strukket til 16:10, el. lign.?
I din BIOS eller opsætning af grafik-driver (formentlig det sidste) kan du vælge om et forstørret billede skal strækkes, eller blot forstørres.
Hvis ikke, så er jeg overrasket. ;-)
Hvis jeg forstår dig rigtigt, er problemet at et 4:3-billede bliver strukket til 16:10, el. lign.?
I din BIOS eller opsætning af grafik-driver (formentlig det sidste) kan du vælge om et forstørret billede skal strækkes, eller blot forstørres.
Hvis ikke, så er jeg overrasket. ;-)
Ja VMWare eller lignende virtualiseringssoftware er den eneste løsning for at køre de satans programmer i window mode, desværre.
Ja jeg har prøvet at spille gamle via i VMware :)
eller dvs. faktisk kun Roler Coaster Tycon(eller hvordan det nu staves)
Skide fedt spil og det virkede næsten som det skulle!
VMware workstation har for mig nogle gange det problem at musen fucker.. Lidt svært at forklare, men man er helt lost hvis den finder på det
eller dvs. faktisk kun Roler Coaster Tycon(eller hvordan det nu staves)
Skide fedt spil og det virkede næsten som det skulle!
VMware workstation har for mig nogle gange det problem at musen fucker.. Lidt svært at forklare, men man er helt lost hvis den finder på det
Jeg bruger VirtualBox og det finder jeg meget nemt og brugervenligt. Du ska bare ha' en image-fil at køre på og så selvf selve installationsdisken eller en .iso fil med det hele i, og så kører det bare. Du skal dog nok regne med at bruge et program der gør du kan "Udvide" farver og opløsning I dit virtuelle OS (Da jeg standard kun havde 16 farver og en meget lille opløsning)
Ok, det virker ret godt. Det tog nogle timer at få alting sat ordenligt op.
VirtualBox med Vista på Vista (Double Vista), har lige spillet en times Dungeon Keeper med en rimelig acceptabel opløsning. Ihvertfald ikke så udsmattet som det kunne blive.
Skal prøve Diablo og HOMM senere på ugen.
VirtualBox med Vista på Vista (Double Vista), har lige spillet en times Dungeon Keeper med en rimelig acceptabel opløsning. Ihvertfald ikke så udsmattet som det kunne blive.
Skal prøve Diablo og HOMM senere på ugen.
Skulle du installere noget program på dit virtuelle OS for at få flere farver ell. større opløsning? Jeg har fået installeret Win 98 på VirtualBox men har nogle problemer med VGA driver og kan kun køre 16 farver som altså ikke vil lade mig installere mit Dungeon Keeper 2 ><
Skulle du installere noget program på dit virtuelle OS for at få flere farver ell. større opløsning? Jeg har fået installeret Win 98 på VirtualBox men har nogle problemer med VGA driver og kan kun køre 16 farver som altså ikke vil lade mig installere mit Dungeon Keeper 2 ><
Prøv at kigge på Widescreen gameing forum, der synes jeg ofte jeg finder noget brugbart.
Eller var det bare fordi du ik gad at se på en gang store firkanter der bevæger sig rundt på skærmen? :P
Eller var det bare fordi du ik gad at se på en gang store firkanter der bevæger sig rundt på skærmen? :P
Okay, troede dog du selv kørte 95 ell 98 til spil som dungeon keeper. Hvorfor lave et Vista OS som virtuelt når det er dit standard?
Kigger lidt rundt, men nej er det ikke ;).. Kan slet ikke installere spil hvis der kun er 16 farver, får bare en error om at det kræver mindst 32 eller noget der omkring.
Okay, troede dog du selv kørte 95 ell 98 til spil som dungeon keeper. Hvorfor lave et Vista OS som virtuelt når det er dit standard?
Kigger lidt rundt, men nej er det ikke ;).. Kan slet ikke installere spil hvis der kun er 16 farver, får bare en error om at det kræver mindst 32 eller noget der omkring.
Fordi det virkede.lolage (13) skrev:#11
Jeg prøvede faktisk med 98 først, dårligt resultat. Og jeg havde en vista ISO (lovlig) men ingen XP.
Heldige dig.. Kan slet ikke få mit DK2 til at virke på mit XP, og DK1 kører nogle gange uden problemer, men nogle gange grafik-problemer så jeg skal genstarte spillet, men så ellers efter få gange virker det perfekt hele dagen ... men stadig lidt ærgeligt..
Hvis XP ikke kan køre dem ordenligt, er det da et mirakel dit Vista vil uden problemer ><
Hvis XP ikke kan køre dem ordenligt, er det da et mirakel dit Vista vil uden problemer ><
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.