mboost-dp1

Vurdering af Hellgate: London

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
7. dec. 2007 17:26
Hey - og glædelig forjul!

Nu lakker året mod sin afslutning, undervisningen slutter i næste uge for mit vedkommende, og jeg vil således få en del tid på hænderne. Som en gammel Diablo-fan har jeg længe set frem til det nye spil Hellgate: London, så jeg vil meget gerne lægge to og to sammen og bruge en masse tid, sved og paniske musebevægelser på dette spil.

Så mit spørgsmål lyder, hvordan i vurderer spillet? Jeg har set et par trailere for spillet, og det ser desværre lidt for poppet eller useriøst (sammenlignet med den meget dystre stemning i Diablo 1 og til dels i 2'eren) med alle interessante farvesammensætninger og meget underlige dæmoner og monstrer. Et er kritikken (altså, bedømmelserne på nettet) og noget andet er Newz' erfarne panel af brugere.

Jeg interesserer mig i høj grad for FPS og nogen grad RPG, så dette er den perfekte kombination, ligesom jeg længe har savnet et Diablo 3, så er Hellgate London virkelig den uofficielle arvtager af tronen? Forfat gerne et par ord og giv spillet en vurdering fra 1-10 (med 10 som det bedste).
Gravatar #2 - Mort
8. dec. 2007 14:10
Jeg har kun prøvet demoen og ikke særligt længe. Desværre synes jeg den var ret kedelig, der var for meget man skulle læse og hverken nok action eller nok RPG element i den.

Jeg havde ellers også set frem til et RPG som var action baseret (I stedet for at stå foran en monster med Attack aktiveret og vente på at det dør).
Gravatar #3 - themuss
8. dec. 2007 14:25
Du kan ikke binde hverken højre eller venstre museknap i spillet, de er locked...
Gravatar #4 - Saxov
8. dec. 2007 18:49
#3, ja de er locked til at aktivere en power eller et attack, så du kan ikke fx stafe left/right på museknapperne, men du kan godt fx have angrib med begge våben på venstre musetast, og activate sniper stance på højre...
Du "binder" tasterne på samme måde som du binder tasterne 1-0, q, og e.
Gravatar #5 - fidomuh
8. dec. 2007 18:55

For at sige det hurtigt, det er _IKKE_ et FPS.
Paa ingen maade, uanset hvad char du vaelger .. :)

Derudover saa, som garvet D2 spiller, fandt jeg det ikke interessant overhovedet.. :)
Gravatar #6 - MiniatureZeus
10. dec. 2007 11:45
Vil da lige poste mit svar til Mikael også, hvis andre nu s

Altså generelt er det meget godt, men jeg mistede ret hurtigt lysten til at sidde hele natten og spille, da det mangler dét som Diablo havde/har.
Grafikken er rigtig flot, gameplayet er godt og lydsiden er god, desværre så mangler meningen med spillet synes jeg. Altså lidt svært at uddybe rigtigt, men med Diablo var historien jo kanon, og det mangler Hellgate en smule, desværre.

Desuden så sidder man lidt af en følelse af, at man spiller en dårlig rip-off af Diablo, hvilket også gør at man kan gøre sådan og sådan, men det kan man ikke, så der går faktisk et godt stykke tid, før man får et rigtigt flow til spillet og ikke halter sådan bagefter,
Gravatar #7 - Shantri
10. dec. 2007 23:28
Jeg ser ikke HL få samme holdbarshed label som Diablo II, men HL er et dejligt tidsfordriv (singleplayermode). Har spillet en summoner til lvl 18, og tiden flyver bare afsted. Glemte nogle måltider imens jeg spillede. Det er Hack'n'Slash når det er sjovest. Hvis bare multiplayer-delen har lige så meget at tilbyde, er det mere end alle pengene værd.
Gravatar #8 - BluepaiN
11. dec. 2007 22:54
Købte det på release-dagen og har spillet det lige siden.

Det er sjovt, fængende gameplay, der gør at man liiige skal spille 10 min mere for at se om man finder noget bedre loot.

Noget de også har haft held med er de forskellige classes. De er virkelige forskellige. Både i måden de skal spilles på, men også udseende mæssigt.

De har også en "random generator" der gør at man aldrig helt ved hvordan næste zone bliver. Dog er der ikke ret mange tilesets pt. men der skulle gerne komme flere snart.

Men! Der er lidt mangler, men dem bliver der snart rettet op på.

Som det er nu, så partyer man næsten aldrig med folk, da man ikke har behov for det - bliver rettet op på i næste patch med lfg-tool.
Nightmare er næsten umuligt at komme igennem, medmindre man vil grinde i flere timer - bliver også rettet i næste patch. :p
Der kommer også nyt content i form af nye zones, items (og set-items too), quests, pets etc. I næste patch.

Men det er et spil jeg klart vil anbefale, hvis man godt kan lide spil ala. DungeonSiege, Diablo og Half Life med et tvist.

#7 Så har du aldrig hørt om at blive subscriber. Så får du i hovede og røv med nyt content. Faktisk er planen, at de vil udgive nyt stuff ca. 1 gang om måneden/hver anden månede ca. Så alene der, får man en masse for pengene. Og da dollaren er så lav, så er det jo kun en 50'er om måneden. ;)

Ps. Det er rodet af lort til, jeg ved. Men orker ikke at rette op på det. Skrev det, som det kom til mig. :)
Gravatar #9 - BluepaiN
11. dec. 2007 22:55
og til #Fidomuh.

Så har du vidst ikke spillet som engineer/Marksman. Jeg laver hvertfald ikke andet end at løbe rundt med aftrækkeren i bund, som en anden rambo.
Gravatar #10 - holmen
13. dec. 2007 11:41
Måske et dumt spørgsmål, og det kunne sikkert svares hurtigt på google, men here goes:
Fungerer det på samme måde som WoW, jeg tænker betalingen, eller det bare køb og spil, som eks. Diablo II var / er?

Måske lidt OT, men jeg har tænkt mig at spille lidt igen, men ved ikke helt hvad jeg skal spille.

De sidste spil jeg har spillet er CS 1.6 (mener jeg), D2, Call of Duty, C&C generals og NFSU II. Nogle forslag til noget jeg kan prøve at spille nu?

Eneste krav er sådan set at jeg ikke skal betale en månedligt beløb for at spille det online.

C&C 3 og et af de nye COD-spil er hvad der umiddelbart falder mig ind.
Gravatar #11 - Saxov
13. dec. 2007 13:39
#10, Du kan spille det online gratis (efter du har købt spillet), ligesom D2 o.l.

Men hvis man så betaler månedligt (som i WOW o.l.) så får du en subscription account hvor får får bonus (større "bank", nye items, etc.)
Gravatar #12 - vandfarve
14. dec. 2007 16:22
Screw it, nu har jeg bestilt Hellgate, så nu gider jeg ikke høre efter. Lalalalala...

Efter at have spillet demoen og læst et par reviews, så mener jeg simpelthen, at jeg bliver nødt til at eje det - uanset hvad i siger! Tak for alle indlæggene.
Gravatar #13 - holmen
14. dec. 2007 21:37
LALALA, det med meninger og indlæg bruger vi ikke her, LALALA minesweeper FTW!!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login