mboost-dp1

What..The..Flux?

Gå til bund
Gravatar #1 - OpenSourceCookieKid
25. dec. 2010 21:20
Det her er simpelthen for skræmmende / mærkeligt..

Hver eneste gang jeg logger ind på WoW - Cata, så dør hele min forbindelse.

Jeg logger ind, og den begynder at loade toons i SW hvor den derefter siger at 0 er online og at alle jeg kan se hedder "Unknown".

Kort efter får jeg en DC, som resulterer i at hele netværket i min hushold dør.

Alt dør.

Derefter genstarter jeg min router, og så virker det igen.

What could this be?

Tak på forhånd..
Gravatar #2 - fjols
25. dec. 2010 21:25
Har du prøvet at logge ind på en character der ikke er et tætbefolket område?

Havde samme problem mens jeg var i Kina. Det gik over da jeg kom hjem.
For at kunne spille sørgede jeg for at undgå tætbefolkede steder.
Gravatar #3 - Chewy
25. dec. 2010 21:27
Der er et par muligheder...

1.
Din computer prøver at hentyde noget.

2.
Du har glemt at stille grød frem til nissen.

3.
Det er dig der bliver talt om i denne tråd og din roommate har fundet en løsning...
Gravatar #4 - OpenSourceCookieKid
25. dec. 2010 21:29
Chewy (3) skrev:
Der er et par muligheder...

1.
Din computer prøver at hentyde noget.

2.
Du har glemt at stille grød frem til nissen.

3.
Det er dig der bliver talt om i denne tråd og din roommate har fundet en løsning...

OK
Gravatar #5 - OpenSourceCookieKid
25. dec. 2010 21:31
fjols (2) skrev:
Har du prøvet at logge ind på en character der ikke er et tætbefolket område?

Havde samme problem mens jeg var i Kina. Det gik over da jeg kom hjem.
For at kunne spille sørgede jeg for at undgå tætbefolkede steder.

Hmm...

Det virker faktisk, når jeg logger ind på char in eversong woods.

Gravatar #6 - fjols
25. dec. 2010 21:33
Har du brugt det der registrerings database hack der giver bedre latency?
I så fald, slå det fra og se om det hjælper.
Hvis ikke, så har jeg ikke lige umiddelbart flere idéer.
Gravatar #7 - OpenSourceCookieKid
25. dec. 2010 21:34
fjols (6) skrev:
Har du brugt det der registrerings database hack der giver bedre latency?
I så fald, slå det fra og se om det hjælper.
Hvis ikke, så har jeg ikke lige umiddelbart flere idéer.

Øøøøøøøøh, findes der sådan en?

Men nej, det har jeg ikke :)
Gravatar #8 - Chewy
25. dec. 2010 21:35
For også lige at komme med lidt brugbart. Så lyder det lidt som et problem med din linie/router..

Har du prøvet at teste med andre programmer o.lign. der udnytter din linie max... Har oplevet et par gange på ustabile linier/ustabile routere at routeren gik kold hvis den fik for meget trafik....
Gravatar #9 - OpenSourceCookieKid
25. dec. 2010 21:39
Chewy (8) skrev:
For også lige at komme med lidt brugbart. Så lyder det lidt som et problem med din linie/router..

Har du prøvet at teste med andre programmer o.lign. der udnytter din linie max... Har oplevet et par gange på ustabile linier/ustabile routere at routeren gik kold hvis den fik for meget trafik....

Af nysgerrighed, hvordan fandt du min 'linie max' ? - Bliver jeg trolled eller er jeg bare udvidende? :)

Og ja, det kunne godt virke som om at den går kold når den får for meget trafik. Hvilket jeg finder lidt mærkeligt, for så sent som igår havde vi omkring 5-6 maskiner kørende på den - 2 af dem kørte endda WoW :)
Gravatar #10 - Chewy
25. dec. 2010 21:51
@9

Af nysgerrighed, hvordan fandt du min 'linie max' ? - Bliver jeg trolled eller er jeg bare udvidende? :)

Hvis du f.eks. har en 2/2 forbindelse.
Så prøv at hente en fil fra nettet et sted hvor du kan udnytte de 2Mbit. Og lige så med upload, find et sted hvor du har mulighed for at uploade med de 2Mbit.
En af de nemmeste metoder jeg kan komme i tanke om er via P2P...

Og ja, det kunne godt virke som om at den går kold når der er for meget trafik. Hvilket jeg finder lidt mærkeligt, for så sent som igår havde vi omkring 5-6 maskiner kørende på den - 2 af dem kørte endda WoW :)

En mulighed er at din router er blevet overbelastet i den forbindelse og derfor ikke fungere optimalt (ikke det mest sandsynlige, men dog stadig en mulighed). En lidt mere sandsynlig mulighed er at der er fejl på "din" central (rettere sagt din ISPs central), eller evt. en fejl på kabler i forbindelse med frostskade..

Du kan evt. også prøve at tage kontakt til din ISP for at høre om der er problemer (du kan også tjekke deres hjemmeside for driftoplysninger...)

Til aller sidst kan du også tjekke WoW Europes forum for at se om der er andre der oplever der samme (det kunne jo også være en fejl på deres servere..)
Gravatar #11 - vandfarve
25. dec. 2010 21:55
Er du sikker på, at din maskine leverer 1 punktum enogtyve jiggawatt?
Gravatar #12 - Chewy
25. dec. 2010 21:57
@11

Know you lost me...
Gravatar #13 - OpenSourceCookieKid
25. dec. 2010 21:58
vandfarve (11) skrev:
Er du sikker på, at din maskine leverer 1 punktum enogtyve jiggawatt?

1,2 :/

Chewy (10) skrev:
@9

Hvis du f.eks. har en 2/2 forbindelse.
Så prøv at hente en fil fra nettet et sted hvor du kan udnytte de 2Mbit. Og lige så med upload, find et sted hvor du har mulighed for at uploade med de 2Mbit.
En af de nemmeste metoder jeg kan komme i tanke om er via P2P...

Og ja, det kunne godt virke som om at den går kold når der er for meget trafik. Hvilket jeg finder lidt mærkeligt, for så sent som igår havde vi omkring 5-6 maskiner kørende på den - 2 af dem kørte endda WoW :)

En mulighed er at din router er blevet overbelastet i den forbindelse og derfor ikke fungere optimalt (ikke det mest sandsynlige, men dog stadig en mulighed). En lidt mere sandsynlig mulighed er at der er fejl på "din" central (rettere sagt din ISPs central), eller evt. en fejl på kabler i forbindelse med frostskade..

Du kan evt. også prøve at tage kontakt til din ISP for at høre om der er problemer (du kan også tjekke deres hjemmeside for driftoplysninger...)

Til aller sidst kan du også tjekke WoW Europes forum for at se om der er andre der oplever der samme (det kunne jo også være en fejl på deres servere..)

+1 Informativ :)

Men igen, hvordan fandt du lige præcis min?
Eller er det noget jeg har misforstået?
Gravatar #14 - Chewy
25. dec. 2010 22:03
Jeg har ikke fundet den.
Jeg gætter bare...

Tjek din regning fra din ISP for at se hvilken forbindelse du betaler for.
Og prøv bagefter at tjekke din forbindelse på http://speedtest.net for at se om den også matcher den forbindelse du burde have (+/- en 15% stykker...)

Din forbindelse plejer at blive beskrevet som X/Y, hvor X markere din download hastighed og Y markere din upload hastighed.. Hvis du f.eks. har en download hastighed på 10Mbit og en download på 1Mbit, så vil den stå som en 10/1Mbit forbindelse...
Gravatar #15 - OpenSourceCookieKid
25. dec. 2010 22:08
Chewy (14) skrev:
Jeg har ikke fundet den.
Jeg gætter bare...

Tjek din regning fra din ISP for at se hvilken forbindelse du betaler for.
Og prøv bagefter at tjekke din forbindelse på http://speedtest.net for at se om den også matcher den forbindelse du burde have (+/- en 15% stykker...)

Din forbindelse plejer at blive beskrevet som X/Y, hvor X markere din download hastighed og Y markere din upload hastighed.. Hvis du f.eks. har en download hastighed på 10Mbit og en download på 1Mbit, så vil den stå som en 10/1Mbit forbindelse...

Ahh, jeg betaler 12/2 :)

Jeg får 10,49 download
og 1,72 upload
ping 23 ms

Ser vel meget fornuftigt ud...
Gravatar #16 - OpenSourceCookieKid
25. dec. 2010 22:31
Fik et svar på support forum:

"Sounds like your router cant handle WoW Since the release of cata it requires alot more bandwidth than it did before"

Kan det virkelig passe? Synes det lyder meget...ekstremt.
Gravatar #17 - vandfarve
25. dec. 2010 22:41
Hvis det er en dårlig router og/eller noget lousy firmware, så lyder det rimeligt.
Gravatar #18 - OpenSourceCookieKid
25. dec. 2010 22:51
vandfarve (17) skrev:
Hvis det er en dårlig router og/eller noget lousy firmware, så lyder det rimeligt.

Tjae...Men det virkede så bare fint tidligere idag.

Hvorfor skulle firmwaren crashe lige nu? :)

Gravatar #19 - DenNice
25. dec. 2010 23:36
OpenSourceCookieKid (1) skrev:

Jeg logger ind, og den begynder at loade toons i SW hvor den derefter siger at 0 er online og at alle jeg kan se hedder "Unknown".

Alt dør.

What could this be?

Tak på forhånd..

Problemet er at du spiller WoW :)
Gravatar #20 - vandfarve
25. dec. 2010 23:41
OpenSourceCookieKid (18) skrev:

Kæden skal jo hoppe af på et tidspunkt. Vi har haft en del tråde for nylig, hvor kunder af YouSee har klaget over deres routere, så hvorfor ikke?
Gravatar #21 - OpenSourceCookieKid
25. dec. 2010 23:59
DenNice (19) skrev:
OpenSourceCookieKid (1) skrev:

Alt dør.

What could this be?

Tak på forhånd..

Problemet er at du spiller WoW :)

Problemet er, at du ikke bidrager konstruktivt :)
Gravatar #22 - OpenSourceCookieKid
26. dec. 2010 00:01
vandfarve (20) skrev:
OpenSourceCookieKid (18) skrev:

Kæden skal jo hoppe af på et tidspunkt. Vi har haft en del tråde for nylig, hvor kunder af YouSee har klaget over deres routere, så hvorfor ikke?

Tjae, måske rigtigt nok.

Men har bare haft samme problem med en nyere router (2009) til omkring de 2k, der også lavede det der show med at den skulle kræve en re-boot før det virkede igen..

Hmm ):
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login