mboost-dp1

Wi-fi-problemer med HTC Desire

Gå til bund
Gravatar #1 - Avenger-
17. apr. 2010 09:14
Hey folkens,

Jeg har netop erhvervet mig en HTC Desire (fantastisk stykke legetøj indtil videre), men jeg har et lille problem.

Min 3G-forbindelse er lidt dårlig i min lejlighed, så jeg vil gerne have den koblet til min wi-fi-forbindelse, og det går egentlig også meget godt. Jeg kan sagtens finde min wi-fi og taste WEP-koden ind. Den får også forbindelse og får tildelt en lokal IP; jeg kan endda se wi-fi-ikonet i tray-baren i toppen, hvor den har fin forbindelse; 5 af 5 streger, eller hvor meget det nu er.

Alligevel så ignorerer den ligesom forbindelsen derefter. Hvis jeg stiller mig et sted i lejligheden, hvor jeg slet ikke har nogen forbindelse til mit 3G-netværk, så burde jeg vel kunne surfe via den trådløse forbindelse (i stil med iPhone?), men det er den fuldstændig ligeglad med. Jeg får absolut ingen respons på hverken twitter-app, facebook-app eller browseren.

Nogen der kender til problemet, eller blot en der kan bekræfte, at de fint kan komme på deres wi-fi og surfe uden 3G-forbindelse?

Jeg har ikke ubegrænset data-trafik, hvorfor jeg gerne vil kunne surfe i stuen uden at jeg overskrider min grænse.

-Lars
Gravatar #2 - paradise_lost
17. apr. 2010 09:16
WEP! Why?
Gravatar #3 - Avenger-
17. apr. 2010 09:19
Fordi jeg ikke er nørd nok.

Hvad er problemet?
Gravatar #4 - paradise_lost
17. apr. 2010 09:43
Det tager kun et par minutter at knække WEP.
Gravatar #5 - Avenger-
17. apr. 2010 10:09
Hvad foreslår du så, jeg sætter på :) Nu har jeg lige prøvet WPA-PSK, det fuckede mit trådløse fuldstændig op.
Gravatar #6 - Windcape
17. apr. 2010 10:11
Den skulle gerne automatisk bruge wi-fi når det er til rådighed. Det virker for min Hero.

Du kan evt. prøve at slå din telefons 3g netværk fra, og se om det stadigvæk virker.
Gravatar #7 - Avenger-
17. apr. 2010 10:11
Har jeg prøvet. Virker ikke :(
Gravatar #8 - Windcape
17. apr. 2010 10:12
paradise_lost (4) skrev:
Det tager kun et par minutter at knække WEP.
Det tager også kun et par minutter at ødelægge et vindue, eller en dør med et brækjern.

What's your point?
Gravatar #9 - paradise_lost
#5 WPA gerne WPA2. Hvordan fucker den dit trådløse op?
Gravatar #10 - Windcape
Avenger- (7) skrev:
Har jeg prøvet. Virker ikke :(
Lyder underligt. Men hvis Desire bruger Android 2.1, så kan jeg ikke hjælpe yderligt.
Gravatar #11 - paradise_lost
17. apr. 2010 10:13
Windcape (8) skrev:
Det tager også kun et par minutter at ødelægge et vindue, eller en dør med et brækjern.

What's your point?

Det ved du jo godt! Bruger du da WEP? Anbefaler MS det?
Gravatar #12 - Windcape
17. apr. 2010 10:15

Jeg bruger w/e er standard opsætning i min router. Sikkerhed er overrated på wi-fi.

Og nej, men Bruce Schneier: http://www.schneier.com/blog/archives/2008/01/my_o...
Gravatar #13 - Avenger-
17. apr. 2010 10:19
Jeg kan bare ikke få adgang til det trådløse. Rimelig simpelt. Men jeg har det også sådan lidt, at hvis folk vil ind på mit trådløse, så skal de nok komme det. Jeg har smidt WEP på, så random guy 1, 2, og 3 ikke kan logge frit på mit wi-fi og suge min forbindelse.

Det gør den, og jeg er lidt forvirret over, hvorfor den opfører sig så mærkeligt.
Gravatar #14 - paradise_lost
17. apr. 2010 10:22
#13 Okay underligt, burde nu virke selvom det trådløse kører WPA. Jeg ser ingen grund til at gøre det nemmere end højst nødvendigt at få adgang.
Gravatar #15 - Windcape
17. apr. 2010 10:28
På min Hero står der følgende ved "Mobile Networks": "Use phone for data connections when Wi-Fi is unavailable"

Jeg går ud fra at Desire også bruger Sense UI (HTCs alternative UI på Android), så er du sikker på at den er sat op til det?
Gravatar #16 - Avenger-
17. apr. 2010 10:35
Jeps, den har jeg også vinget af med et flueben. Tror jeg smutter ned i butikken og råber højt.

Så får jeg også lidt underholdning i dag :P
Gravatar #17 - Avenger-
17. apr. 2010 10:35
Jeg må lige prøve at lege med det igen senere. Men lige nu er min prioritet at få wi-fi til at virke på min mobil :)
Gravatar #18 - coday
17. apr. 2010 11:41
Prøv uden sikkerhed på wifi?

Windcape (8) skrev:

What's your point?

Forskellen er bare at det er ret tydligt hvis dit vindue er blevet knust... Ingen grund til at bruger noget som er blevet brudt når det er så nemt at bruge noget der er bedre..
Gravatar #19 - terracide
17. apr. 2010 12:06
Windcape (8) skrev:

What's your point?

At folk pludeslig får et opkald fra politiet...WEP kryptering i dag er lige så meget falsk sikkerhed som MAC-filter = ubrugeligt.
Gravatar #20 - Avenger-
17. apr. 2010 12:34
Men det er jo åbenbart ikke så nemt. Jeg bliver nægtet adgang så snart jeg skifter til WPA med preshared key :-/
Gravatar #21 - Windcape
17. apr. 2010 14:28
terracide (19) skrev:
At folk pludeslig får et opkald fra politiet...WEP kryptering i dag er lige så meget falsk sikkerhed som MAC-filter = ubrugeligt.
Tjah.

Nu har jeg checket, min linksys router bruger WPA-PSK som default, og det virker fint sammen med min Android telefon.

Der er 3 ud af de 16 trådløse netværk jeg kan nå fra mit skrivebord, der bruger WEP, 1 der er ukrypteret, og ellers er resten WPA eller WPA2.

Det er nemt at se at det er standard indstillinger på udstyret over det hele der bruges.
Gravatar #22 - ibp
18. apr. 2010 20:28
har nu i to dage kæmpet med min desire - og ikke fået den til virke endnu på wi-fi. Jeg har WPA2/PSK - og jeg får også en fornuftig IP-adresse (indenfor 192.168...) - men telefonen kan alligevel ikke connecte til nettet. Ligner det et mønster??
Gravatar #23 - fjols
19. apr. 2010 04:51
#22: Ja, hele 2 telefoner må absolut være et mønster.

Der er desuden ikke ret mange resultater på google udover en der fint kan komme på hans skoles net, men ikke sit eget.
Har du prøvet andre trådløse net?
Gravatar #24 - ibp
19. apr. 2010 17:40
har prøvet et trådløst net med WEP-security - samt en Wimax-router med trådløs router
Har desuden også prøvet at sætte telefonen op med statisk IP-adresse og DNS-informationer fra HTC-support. ????
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login