mboost-dp1
Wieliczka saltmine og Auschwitz - 2012
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nå, røvhuller, nu går det sgu løs igen.
Som nogle af jer sikkert ved, var vi en flok glade, friske og aldeles utiltrækkende unge og lidt ældre Newz-brugere, der tog en tur til Pripyat i november måned. Det var en dundrende succes, der gav stof til masser af anekdoter, som engang skal forelægges børnebørnene, og derfor vil vi forsøge os med en tur til.
Denne gang går turen dog ikke til Pripyat, hvor mongolerne fik stråling, men til Auschwitz (den med jøderne), hvor mongolerne ska' ha' gas, og saltminen i Wieliczka (den med saltet), hvor mongolerne ska' ha' salt.
Nu indledes de indledende øvelser i indledenhed og jeg er blevet pålagt at spørge, om nogen af jer røvhuller kunne være interesseret i at deltage i sådan en tur?
Da det fungerede så fint sidst, har vi ikke umiddelbart tænkt os at ændre i opskriften - således vil vi endnu engang forsøge at holde udgifterne på et minimum, uden at vi dog skal sove på parkbænke og spise rå byduer.
Det vil med andre ord sige, at vi satser på at finde et hostel med tilpas meget skimmelsvamp til, at vi kan overnatte for omkring 50 kr. pr. person pr. nat.
Som det ser ud nu, ordner vi hele lortet, både det med jødelejren og det med salatminen, på én gang. Der er fundet en bustur, som kombinerer de to aktiviteter i løbet af voldlange 11 timer. Den slags skulle kunne fås for omkring 500 kr. pr. person.
Hele arrangementet sættes til at løbe af stablen engang i efteråret og vil strække sig over 4-5 dage. Booking af hostel, bustur, fly mv. forventer vi at sætte igang omkring februar eller marts.
Vel mødt, kom frisk, vi ses i Kastrup.
Som nogle af jer sikkert ved, var vi en flok glade, friske og aldeles utiltrækkende unge og lidt ældre Newz-brugere, der tog en tur til Pripyat i november måned. Det var en dundrende succes, der gav stof til masser af anekdoter, som engang skal forelægges børnebørnene, og derfor vil vi forsøge os med en tur til.
Denne gang går turen dog ikke til Pripyat, hvor mongolerne fik stråling, men til Auschwitz (den med jøderne), hvor mongolerne ska' ha' gas, og saltminen i Wieliczka (den med saltet), hvor mongolerne ska' ha' salt.
Nu indledes de indledende øvelser i indledenhed og jeg er blevet pålagt at spørge, om nogen af jer røvhuller kunne være interesseret i at deltage i sådan en tur?
Da det fungerede så fint sidst, har vi ikke umiddelbart tænkt os at ændre i opskriften - således vil vi endnu engang forsøge at holde udgifterne på et minimum, uden at vi dog skal sove på parkbænke og spise rå byduer.
Det vil med andre ord sige, at vi satser på at finde et hostel med tilpas meget skimmelsvamp til, at vi kan overnatte for omkring 50 kr. pr. person pr. nat.
Som det ser ud nu, ordner vi hele lortet, både det med jødelejren og det med salatminen, på én gang. Der er fundet en bustur, som kombinerer de to aktiviteter i løbet af voldlange 11 timer. Den slags skulle kunne fås for omkring 500 kr. pr. person.
Hele arrangementet sættes til at løbe af stablen engang i efteråret og vil strække sig over 4-5 dage. Booking af hostel, bustur, fly mv. forventer vi at sætte igang omkring februar eller marts.
Vel mødt, kom frisk, vi ses i Kastrup.
Nemlig ja! Det glæder vi os jo til som små børn glæder sig til juleaften.
Den kære onkel står for næsten alt planlægning, timing og tilrettelægning. Der er oven i købet snak om et hostel som bl.a. tilbyder:
Kom frisk!
Den kære onkel står for næsten alt planlægning, timing og tilrettelægning. Der er oven i købet snak om et hostel som bl.a. tilbyder:
Pink Panther Hostel skrev:
Sunday: Polish vodka tasting!
Monday: Spaghetti Dinner
Tuesday: Wine evening
Wednesday: Pischinger waffles
Thursday: Russian Champagne Evening
Friday: Chocolate fountain fondue!
Saturday: Zurek- Traditional Polish sour soup afternoon
Kom frisk!
For helvede, én væsentlig ændring:
Når lortet, altså busturen og hostellet, er booket, så hæfter man for de udgifter, der er forbundet med disse.
Det vil sige, at hvis du melder dig til og siger, at du er helt vildt glad i fjæset over sådan en tur, men springer fra, når der er reserveret og lagt depositum, så skal du død og helvede hoste op med penge for både hostel og guidet bustur, uanset om du kommer eller ej. Kan du hverve en stedfortræder, så kan vi tale om det, men ellers er der ingen fucking vej udenom.
Sidste gang var det et helvede at finde vikarer for de røvhuller, der lige pludselig ikke kunne alligevel.
Når lortet, altså busturen og hostellet, er booket, så hæfter man for de udgifter, der er forbundet med disse.
Det vil sige, at hvis du melder dig til og siger, at du er helt vildt glad i fjæset over sådan en tur, men springer fra, når der er reserveret og lagt depositum, så skal du død og helvede hoste op med penge for både hostel og guidet bustur, uanset om du kommer eller ej. Kan du hverve en stedfortræder, så kan vi tale om det, men ellers er der ingen fucking vej udenom.
Sidste gang var det et helvede at finde vikarer for de røvhuller, der lige pludselig ikke kunne alligevel.
"Jamen, onkel Ignota," siger du, "jeg vil da meget hellere til Pripyat!" "Hvorfor kan vi ikke tage til Pripyat i stedet?!" - Og det skal jeg sige dig, interesserede spørger; det er såmænd fordi, at der har vi allerede været. Her i tråden tager vi til Polen. Hvis du vil til Pripyat, så kan du oprette din egen tråd.
Så sådan er dét.
Så sådan er dét.
Der er ikke noget der siger mig mindre end Auschwitz og grimme saltminer men jeg kan ikke lade være med at sige ja.
Men blev vi ikke enige om at vi holdte os fra hostels?
Men blev vi ikke enige om at vi holdte os fra hostels?
...kommer det fra manden, der startede Polen-turen med at spørge om vi ikke skulle tilbage til Pripyat.LinguaIgnota (6) skrev:"Jamen, onkel Ignota," siger du, "jeg vil da meget hellere til Pripyat!" "Hvorfor kan vi ikke tage til Pripyat i stedet?!" - Og det skal jeg sige dig, interesserede spørger; det er såmænd fordi, at der har vi allerede været. Her i tråden tager vi til Polen. Hvis du vil til Pripyat, så kan du oprette din egen tråd.
Så sådan er dét.
Jeg vil gerne tilbage til Pripyat, men nu tager vi altså til Polen, RonRon. Pripyat ligger ikke i Polen.
Alrekr (12) skrev:LinguaIgnota (11) skrev:Alrekr (10) skrev:Det er da også blevet sværere at få lov til at komme til Chernobyl?
Nej.
Var det ikke det du forklarede på Jewtube? :|
Det kommer an på, hvad du mener - det er ikke sværere nu, end da vi tog afsted. Men det er sværere end det var i, erm, august (det var vist i august, man suspenderede turistturene).
Been there, done that.
Jo. Radioaktivt affald er en del af oplevelsen på en Newz tur.
Nåja, saltminen er forresten helt klart et besøg værd. Der er et spisested i den, der efter sigende skulle være godt og billigt. Jeg prøvede det dog ikke.
Qw_freak (13) skrev:De der saltminer, er det ikke der de dropper atomaffald?
Jo. Radioaktivt affald er en del af oplevelsen på en Newz tur.
Nåja, saltminen er forresten helt klart et besøg værd. Der er et spisested i den, der efter sigende skulle være godt og billigt. Jeg prøvede det dog ikke.
Den samlede pris afhænger i høj grad af prisen på flybilletten. Sådan en ligger et sted mellem 900 og 1600 kr. Turen til Wieliczka/Auschwitz koster ca. 500 kr. og hostellet løber næppe op i mere end 300 kr. pr. person.
Mit bud er mellem 1700 og 2400 kr. plus hvad du nu har tænkt dig at bruge på mad, taxier, postkort og souvenirs.
Det er i hvert fald den obligatoriske grundpakke. MiniSøvs og jeg har så også tænkt os at tage på en Crazy Communism Tour, men det er måske mest et udtryk for vores sære interesser.
Mit bud er mellem 1700 og 2400 kr. plus hvad du nu har tænkt dig at bruge på mad, taxier, postkort og souvenirs.
Det er i hvert fald den obligatoriske grundpakke. MiniSøvs og jeg har så også tænkt os at tage på en Crazy Communism Tour, men det er måske mest et udtryk for vores sære interesser.
Jeg er også meget interesseret, men det kommer meget an på hvor mange dage og om jeg er i Danmark på det tidspunkt.
Hvordan kan det være det skal være om efteråret og ikke sidst på sommeren (altså efter EM i fodbold naturligvis)?
Hvordan kan det være det skal være om efteråret og ikke sidst på sommeren (altså efter EM i fodbold naturligvis)?
Vi har netop valgt udrejse onsdag den 5. september og hjemrejse søndag den 9. september som vores udgangspunkt.
LinguaIgnota (24) skrev:Vi har netop valgt udrejse onsdag den 5. september og hjemrejse søndag den 9. september som vores udgangspunkt.
Nu kan det da godt være at jeg er den eneste der studerer, men det er da et pants on head retarded tidspunkt. Der er man jo lige startet på det nye semester!
Der er billigere flybilletter fra søndag den 2. til torsdag den 6., så datoerne er rykket. De bliver sikkert rykket igen, men vi ligger nogenlunde fast på starten af september.
Well, sidste gang gjorde vi alt hvad vi overhovedet kunne for at inkludere alle i alle beslutningsprocesserne. Alt blev diskuteret og debatteret i en evighed i et forsøg på at tilfredsstille alle (også dem som ikke meldte noget som helst ud og bare så passivt til) og det viste sig at være en alt for langtrukken og besværlig måde at gøre det på. Derfor har vi denne gang valgt, at initiativtagerne, heriblandt jeres helt egen onkel Ignota, for en stor dels vedkommende sætter dagsordenen.
Vi planlægger og arrangerer en tur, så den passer ind i vores skema, og har man tid, lyst og mulighed, så kan man skrive sig på - hvis ikke, så er det bare ærgerligt.
Men altså, der er som sagt stadig kun tale om de indledende øvelser, så intet er skrevet i sten endnu. Der bliver ikke booket eller betalt noget før februar-marts måned.
Thalion (25) skrev:LinguaIgnota (24) skrev:Vi har netop valgt udrejse onsdag den 5. september og hjemrejse søndag den 9. september som vores udgangspunkt.
Nu kan det da godt være at jeg er den eneste der studerer, men det er da et pants on head retarded tidspunkt. Der er man jo lige startet på det nye semester!
Well, sidste gang gjorde vi alt hvad vi overhovedet kunne for at inkludere alle i alle beslutningsprocesserne. Alt blev diskuteret og debatteret i en evighed i et forsøg på at tilfredsstille alle (også dem som ikke meldte noget som helst ud og bare så passivt til) og det viste sig at være en alt for langtrukken og besværlig måde at gøre det på. Derfor har vi denne gang valgt, at initiativtagerne, heriblandt jeres helt egen onkel Ignota, for en stor dels vedkommende sætter dagsordenen.
Vi planlægger og arrangerer en tur, så den passer ind i vores skema, og har man tid, lyst og mulighed, så kan man skrive sig på - hvis ikke, så er det bare ærgerligt.
Men altså, der er som sagt stadig kun tale om de indledende øvelser, så intet er skrevet i sten endnu. Der bliver ikke booket eller betalt noget før februar-marts måned.
Og billige polakker.LinguaIgnota (17) skrev:Mit bud er mellem 1700 og 2400 kr. plus hvad du nu har tænkt dig at bruge på mad, taxier, postkort og souvenirs.
Jeg har lige en skiferie i slutningen af januar jeg skal overstå før jeg kan udtale mig om jeg får råd til det, men hvis jeg har og der er ledige pladser så er jeg sgu frisk.
Alrekr (23) skrev:Du kunne også tabe dig? Mener at huske fra den alt-for-lange historie at det var problemet :)
Vi kørte 4 mennesker i samme elevator en dag eller to før (hvor jeg også var med altså), så vægt var næppe problemet.
drbravo påstår at elevatoren var sunket ned da vi indtog den
fjols (19) skrev:Jeg er også meget interesseret, men det kommer meget an på hvor mange dage og om jeg er i Danmark på det tidspunkt.
Danmark endte i Der Über Moder over alle Onde Grupper, der Nogensinde har Eksisteret (inkl. i Star Wars-universitet)™, så glem det, fjols.
Vi får alligevel megaklask af de andre hold i gruppen, så kan vi ikke bare komme over det, være rationelle, drikke gravøllene nu og hygge os i nogle dejlige saltminer med Bøsse 1 og 2, hhv. Onklen og Minisøvs?
Jeg er ikke helt klar over hvad det er du svarer på. Jeg ville blot frem til at sidst på sommeren ville passe mig godt. Og med sidst på sommeren mente jeg når EM var slut.
Jeg er enig i, at der skal et mindre mirakel (ala 92) til for at vi skal gå videre til EM, men det kan vi diskutere i en anden tråd ;)
Jeg er enig i, at der skal et mindre mirakel (ala 92) til for at vi skal gå videre til EM, men det kan vi diskutere i en anden tråd ;)
Forskellen på denne tur og den til Pripyat er, udover det selvfølgelig foregår i polen (Lingies hjemland!) og vi skal se på salt og sniffe gas, er at her betyder det ikke om man er 2 eller 20 mennesker. Eller lidt gør det, fordi jo flere tosser vi er, jo billigere bliver udflugten, men vi kan komme afsted lige meget hvad. Hotel etc. bliver hellere ikke billigere.
Til pripyat afhang det er, at vi var et bestemt antal (ved ikke hvorfor egentlig, men det gjorde det.. vidst nok).
Det jeg prøver at sige er, at Lingie, jeg og failfarve (og nok også Hånter.. og måske også RonRon) tager til Lingies hjemland, ligegyldigt om i vil med eller ej.
Og lige nu ser det ud til, at det måske først bliver medio september, men det kan og vil ændre sig flere gange inden vi tager af sted.
Derfor er det ikke andet end et storslået tilbud, udbudt af ovenstående (eller det var sådan set Hånter der plagede os om at oprette en tråd herinde.. vi andre er pænt ligeglade med jer, og snakker alligevel ikke med jer hvis i kommer med.. Eller måske hvis vi skal låne penge eller sådan noget, men ellers ikke.) om at i kan deltage i denne tur.
tl;dr: I* må gerne komme med på vores(!) tur, men hvis i ikke vil med, så er det også helt fint med os.
PS: Det her skal ikke ses som om det er totalt diktatur som bliver styret med hård hånd fra ovenstående idio.. mennesker, hvis i vil med, har i selvfølgelig indflydelse på alt fra dato vi tager afsted, til hvad lingies kondomer skal smage af.
*) SlettetBruger, Daniel-Dane og terra er selvfølgelig ikke velkomne. Men det siger vel sig selv..
Til pripyat afhang det er, at vi var et bestemt antal (ved ikke hvorfor egentlig, men det gjorde det.. vidst nok).
Det jeg prøver at sige er, at Lingie, jeg og failfarve (og nok også Hånter.. og måske også RonRon) tager til Lingies hjemland, ligegyldigt om i vil med eller ej.
Og lige nu ser det ud til, at det måske først bliver medio september, men det kan og vil ændre sig flere gange inden vi tager af sted.
Derfor er det ikke andet end et storslået tilbud, udbudt af ovenstående (eller det var sådan set Hånter der plagede os om at oprette en tråd herinde.. vi andre er pænt ligeglade med jer, og snakker alligevel ikke med jer hvis i kommer med.. Eller måske hvis vi skal låne penge eller sådan noget, men ellers ikke.) om at i kan deltage i denne tur.
tl;dr: I* må gerne komme med på vores(!) tur, men hvis i ikke vil med, så er det også helt fint med os.
PS: Det her skal ikke ses som om det er totalt diktatur som bliver styret med hård hånd fra ovenstående idio.. mennesker, hvis i vil med, har i selvfølgelig indflydelse på alt fra dato vi tager afsted, til hvad lingies kondomer skal smage af.
*) SlettetBruger, Daniel-Dane og terra er selvfølgelig ikke velkomne. Men det siger vel sig selv..
MiniatureZeus (32) skrev:vi andre er pænt ligeglade med jer, og snakker alligevel ikke med jer hvis i kommer med.. Eller måske hvis vi skal låne penge
Eller hvis vi skal have hjælp til at skubbe Trabanten igang, for helvede.
fjols (39) skrev:Ja og han tog en masse fede billeder af den der ting vi andre ikke tog billeder af.
f.eks. husvægge, husmure, gavle, stenvægge, trævægge, store vægge, små vægge, flisevægge, vægge med revner, vægge uden revner, vægge med store revner, vægge med små revner, vægge med der var malet blå, vægge der var malet grønne, vægge der slet ikke var malet, vægge der engang var malet, vægge som var ved at blive malet, vægge der trængte til at blive malet, vægge man havde overvejet at male, vægge man ikke kunne male og så selvfølgelig nogle andre interessante ting.
Super mulighed for at komme ned og besøge svigerbedstemor og spise dejlig polsk mam. Er helt sikkert interesseret i at tage med på tur, men ved sq ikke helt med mit skema og sådan til den tid. Er nok en lille smule i New Zealand fra Februar til Maj.
Forresten, hvor i Polen flyver i hen? For så vil jeg da overveje om jeg skal af sted fra Billund eller Kastrup.
Forresten, hvor i Polen flyver i hen? For så vil jeg da overveje om jeg skal af sted fra Billund eller Kastrup.
Alrekr (44) skrev:Makey (43) skrev:For så vil jeg da overveje om jeg skal af sted fra Billund eller Kastrup.
Du læser ikke ordentligt:LinguaIgnota (1) skrev:Vel mødt, kom frisk, vi ses i Kastrup.
;)
Problemet for mig er at Billund kan man køre til i traktor i løbet af ca. 30 minutter efter de jyske færdselsregler, Kastrup ligger lidt længere væk og koster desuden penge at komme til.
LinguaIgnota (45) skrev:Vi skal til Krakow.
En nydelig by. Men jeg advarer mod birkes kager. Det er en polsk specialitet, og det er fint nok at holde det sådan.
Btw. skulle I også se kirken på "strøget". Jeg ved godt at i er en samling forbandede, gudsforladte hedninge, men der er så meget lir i den, at den er et syn værd alligevel.
Tag med og vis mig den, din lort.
Jeg har fundet et direkte fly med afgang fra Kastrup torsdag den 13. september og hjemkomst søndag den 16. Det er en plan, som jeg er ret begejstret for - nu skal jeg bare have MiniatureSvinet med på den. Han er kraftedeme så fuld af brok hele tiden.
Jeg har fundet et direkte fly med afgang fra Kastrup torsdag den 13. september og hjemkomst søndag den 16. Det er en plan, som jeg er ret begejstret for - nu skal jeg bare have MiniatureSvinet med på den. Han er kraftedeme så fuld af brok hele tiden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.