mboost-dp1
windcape sneg sig lige ind i top 50
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Windcape (49) skrev:http://www.version2.dk/artikel/dropper-unix-nu-koerer-danmarks-elnet-paa-windows-13826#comment-105803
Her er et hurtigt eksempel på hvor Hubert jo mener at paranoid kritik af Windows systemer er "fornuftige".
Og han skriver indirekte at han mener at debatten er helt seriøs!
Kniber det med at læse og forstå? Nu har du jo godt nok indtil flere gange bevist at du intet ved om design og drift af løsninger så lad os bare stoppe den debat igen.
Der er iøvrigt intet indirekte i mit indlæg. Jeg mener at der findes flere fornuftige velargumenterede indlæg der holder den sober tone. Både fra dem der er på linux siden og de der er på windows siden.
Windcape (49) skrev:
Her er et hurtigt eksempel på hvor Hubert jo mener at paranoid kritik af Windows systemer er "fornuftige".
Det synes jeg sådan set ikke. Hubert (= Marc?) påpeger at den oprindelige indsender (Thomas Schmidt) ikke har helt ret i sin analyse.
I bund og grund er jeg enig i Huberts analyse - at der er sobre og fornuftige kommentarer. Men der er også nogen som virker religiøse i deres had mod Windows.
tl;dr
Læste overskriften som "windcape sneget sig ind på top 500" lige efter jeg havde læst nyheden om de 500 hurtigste computere ... Havde et wtf-moment o_O
Læste overskriften som "windcape sneget sig ind på top 500" lige efter jeg havde læst nyheden om de 500 hurtigste computere ... Havde et wtf-moment o_O
Alrekr (53) skrev:
Det synes jeg sådan set ikke. Hubert (= Marc?) påpeger at den oprindelige indsender (Thomas Schmidt) ikke har helt ret i sin analyse.
Det er mig der er Marc ja. Og ja jeg mener ikke overraskende også selv at min "analyse" er ganske korrekt. Og på er på ingen måde overraskende at Windcape er uenig. Der er jo folk der er så flabede at de ikke falder på halen over et produkt fra MS.
I bund og grund er jeg enig i Huberts analyse - at der er sobre og fornuftige kommentarer. Men der er også nogen som virker religiøse i deres had mod Windows.
Jeg kommer jo faktisk ind på at der er visse uheldig indlæg. Men det er sikkert mere end hvad windcape har læst og forstået af det indlæg. Jeg hverken kan eller vil forsvare folk som windcape der tillægger sig en religiøs holdning til de produkter de selv bruger. De findes allesteder. Vi er så nogle der bruger de produkter der passer bedst til en given opgave. Også for de fleste kendt som en pragmatisk tilgang til tingene. For windcape betyder det dog at man er en kommunistisk hippie.
Det har vist aldrig været nogen hemmelighed at V2 debatterne primært består af folk der "hader" Windows/Microsoft. V2 er imo et ganske godt medie, men de tiltrækker i den grad en masse brugere som skader mere end de gavner.. De findes overalt og der er da også nogle stykker her på newz men det er langt fra lige så slemt som på V2 synes jeg.
Problemet er bare at argumenterne alt for ofte er så langt ude at det slet ikke giver mening. Og tillader man sig bare tilnærmelsesvist at være kritisk overfor Linux/Unix/Whatever-de-er-fan-af så kan man lige så godt forberede sig på en storm af lort.Hubert (55) skrev:Der er jo folk der er så flabede at de ikke falder på halen over et produkt fra MS.
Magten (56) skrev:Det har vist aldrig været nogen hemmelighed at V2 debatterne primært består af folk der "hader" Windows/Microsoft. V2 er imo et ganske godt medie, men de tiltrækker i den grad en masse brugere som skader mere end de gavner.. De findes overalt og der er da også nogle stykker her på newz men det er langt fra lige så slemt som på V2 synes jeg.
Det sjove er at Windcape er så optaget af at være efter andre at han ikke kan se at han ikke er et hak bedre end dem han er efter... Han er på alle måder lige så slem hvis ikke værre end de værste på version2
Problemet er bare at argumenterne alt for ofte er så langt ude at det slet ikke giver mening. Og tillader man sig bare tilnærmelsesvist at være kritisk overfor Linux/Unix/Whatever-de-er-fan-af så kan man lige så godt forberede sig på en storm af lort.
Det er ikke min erfaring. Så længe man kan argumentere for det man skriver (hint windcape) så har jeg ikke oplevet problemer på version2. Jeg har kritiseret linux flere gange og kun engang oplevet en storm af lort hvor efter afsenderen faktisk gav en undskyldning for stormen. Men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige at andre ikke har haft andre oplevelser.
Jeg er nu enig med Magten. Det er sjældent man bliver svinet decideret til, men folk er godt nok blinde over for alternativer derinde.
At svine MS, Apple, det offentlige og NemID er yndlingsbeskæftigelser på v2.dk. Det er langt fra altid, det er velargumenteret eller sandt det de skriver.
Jeg er nu enig med Magten. Det er sjældent man bliver svinet decideret til, men folk er godt nok blinde over for alternativer derinde.
At svine MS, Apple, det offentlige og NemID er yndlingsbeskæftigelser på v2.dk. Det er langt fra altid, det er velargumenteret eller sandt det de skriver.
Hubert (57) skrev:Det sjove er at Windcape er så optaget af at være efter andre at han ikke kan se at han ikke er et hak bedre end dem han er efter... Han er på alle måder lige så slem hvis ikke værre end de værste på version2
Windcape er ikke undtaget, det kan vi sagtens blive enige om :)
Jeg skriver ikke selv derinde mere, af netop den grund, men jeg læser jævnligt.. Man kan jo prøve at se reaktionen her: http://www.version2.dk/artikel/microsoft-foraerer-...Hubert (57) skrev:Det er ikke min erfaring. Så længe man kan argumentere for det man skriver (hint windcape) så har jeg ikke oplevet problemer på version2. Jeg har kritiseret linux flere gange og kun engang oplevet en storm af lort hvor efter afsenderen faktisk gav en undskyldning for stormen. Men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige at andre ikke har haft andre oplevelser.
Det har intet med debat at gøre. Det er et direkte angreb på personen uden nogen form for reelle argumenter. Og det var endda et meget neutralt og relevant indlæg.
Nu er der tråde som ikke er så slemme, men den der er godt nok styg.
"Version2 er Danmarks it-medie, der henvender sig til de mange, der arbejder professionelt med it." skulle måske erstattes med "Version2 er Danmarks it-medie, der henvender sig til de mange, der aldrig er kommer over børnehave stadiet."
"Version2 er Danmarks it-medie, der henvender sig til de mange, der arbejder professionelt med it." skulle måske erstattes med "Version2 er Danmarks it-medie, der henvender sig til de mange, der aldrig er kommer over børnehave stadiet."
XorpiZ (58) skrev:#57
Meget af det samme kan du finde her på newz.dk... Prøv at se en hver tråd om der ikke omhandler et MS produkt og bemærk Windcapes indlæg.
Magten (59) skrev:Jeg skriver ikke selv derinde mere, af netop den grund, men jeg læser jævnligt.. Man kan jo prøve at se reaktionen her: http://www.version2.dk/artikel/microsoft-foraerer-...
Det har intet med debat at gøre. Det er et direkte angreb på personen uden nogen form for reelle argumenter. Og det var endda et meget neutralt og relevant indlæg.
Som jeg har skrevet tidligere så findes der også uheldige elementer på version2. Jeg hverken kan eller vil stå til ansvar for deres måde at opføre sig på.
Person angreb hører ikke hjemme i en debat blandt voksne. Det er de fleste af os enige om. Og den tråd er desværre et bevis på at det ikke er alle der er enige. Jeg har da heller ikke deltaget i den debat. Ikke så meget fordi jeg er bange for at blive svinet eller andet men fordi jeg finder niveauet for lavt.
arne_v (60) skrev:#59
skal vi så lave newz.dk nyheder for nørder om til newz.dk nyheder for dagplejen eller vuggestuen? Det er ikke svært at finde en debat med et meget lavt niveau her på newz.dk heller. Se blot på divese android nyheder hvor windcape vælger at bidrage med sit had til alt andet end produkter fra MS... Det er i den grad med til at sænke niveauet til under hvad man ser på version2.
Hubert (63) skrev:Som jeg har skrevet tidligere så findes der også uheldige elementer på version2. Jeg hverken kan eller vil stå til ansvar for deres måde at opføre sig på.
Det skal du naturligvis heller ikke.
Desværre er der en tendens på v2.dk til at folk er utroligt arrogante. PHK er en folkehelt derinde, og jo, han er sikkert ufatteligt dygtig, men han er godt nok arrogant til tider.
newz.dk har heller ikke verdens højeste niveau, til gengæld er der langt mere diversitet i holdningerne.
XorpiZ (65) skrev:Det skal du naturligvis heller ikke.
Desværre er der en tendens på v2.dk til at folk er utroligt arrogante. PHK er en folkehelt derinde, og jo, han er sikkert ufatteligt dygtig, men han er godt nok arrogant til tider.
newz.dk har heller ikke verdens højeste niveau, til gengæld er der langt mere diversitet i holdningerne.
PHK siger tingene som han ser det. Det synes jeg godt nok. Men ja jeg krummer også til tider tær når jeg læser et blogindlæg fra ham.
Der er diversitet i holdningerne ja og det viser sig ofte i brugen af rating systemet.
Hubert (66) skrev:Der er diversitet i holdningerne ja og det viser sig ofte i brugen af rating systemet.
Jeg synes nu ikke ratings er så slemt, som det har været. Især ikke efter pewbe har fået sit rating-flip.
Ratings på v2.dk er til gengæld broken. En idiotisk kommentar om MS/Apple/Evil Corp. kan blive rated som en gud, mens en fornuftig kommentar mod Linux er dødsdømt fra starten.
Generelt, ja. Specielt i Danmark. Men på version2 tilbeder de ham jo som en gud, selvom hans meninger er så rabbiate og verdensfjerne som de kan blive fra tid til anden.Alrekr (69) skrev:Han er da en folkehelt i vide Linux/Unix-kredse, no?
Manden er desuden nihilist, og tigger.
Windcape (70) skrev:Generelt, ja. Specielt i Danmark. Men på version2 tilbeder de ham jo som en gud, selvom hans meninger er så rabbiate og verdensfjerne som de kan blive fra tid til anden.
Manden er desuden nihilist, og tigger.
Så meget synes jeg nu heller ikke at i minder om hinanden...
Nemt.Hubert (73) skrev:Mod bedre vidne vil jeg lige spørge om du kan dokumentere dine påstande..?
http://www.version2.dk/blog/computer-sikkerhed-gam...
Og hvis du vil have bevise for mere, læs hans andre blogs, eller hans hjemmeside.
Windcape (74) skrev:Nemt.
http://www.version2.dk/blog/computer-sikkerhed-gam...
Og hvis du vil have bevise for mere, læs hans andre blogs, eller hans hjemmeside.
Tja som forventet evner du heller ikke at forstå at indlæget er ironisk ment. Selv ikke dig burde kunne tage sådan et indlæg seriøst. Hvad var det du ville dokumentere ud over din egen mangel på forståelse?
Jeg går ud fra at du mener at det skulle være dokumentation for at han skulle være paranoid. Så mangler du blot at underbygge dine påstande om at han skulle være nihilistisk og tigger. Og næste gang ville det måske være en ide at tage udgangspunkt i noget som du forstår...
phk's indstilling til penge er velkendt.Hubert (75) skrev:Så mangler du blot at underbygge dine påstande om at han skulle være nihilistisk
Når man nægter at tage penge for sit produkt, og hader samfundets struktur så inderligt (læs hans blog igen), så er man per definition (politisk) nihilist.
Og han er jo tigger, læs hans hjemmeside. Når man tigger om penge, fordi at det produkt man arbejder med giver man gratis væk, og man nu står og mangler penge, så er man tigger.
Men det er jo dejligt at du selv igen igen beviser hvad jeg siger om dig Hubert. Du nægter at være kritisk eller se sandheden i øjene, når det handler om folk som du tilbeder.
Du kunne jo aldrig finde på at direkte kritisere phk, da du jo ville finde det dobbeltmoralsk som BSD lover.
Alrekr (77) skrev:Den definition kunne jeg godt tænke mig at se.
Wikipedia skrev:Ideen bag den politiske, eller russiske nihilisme var at nedbryde samfundet og de eksisterende værdier, for så at skabe et mere frit samfund.
For en mand der er paranoid (bevist), og mener at staten kun er til for at overvåge ham (også bevist), og som er dybt fokuseret på frihed i alting (bevist), og arbejder gratis / giver alt hans arbejde gratis væk (bevist), må man jo definitivt betragte ham som nihilist.
Jeg kunne også bruge wikipedia's kildehenvisning, som er et litterært værk.Alrekr (79) skrev:Bruger du Wikipedia som kilde, og er helt seriøs omkring det?
Det ville ikke ændre meget på indholdet. Udover at i så ville skulle tro på at det faktisk står i den bog jeg quoter.
Det kan jeg jo begynde at gøre, så kan vi jo se hvornår folk faktisk tjekker om det passer.
Windcape (78) skrev:
For en mand der er paranoid (bevist), og mener at staten kun er til for at overvåge ham (også bevist), og som er dybt fokuseret på frihed i alting (bevist), og arbejder gratis / giver alt hans arbejde gratis væk (bevist), må man jo definitivt betragte ham som nihilist.
Når du skrive bevist går jeg ud fra at det er fordi du mener du har dokumenteret det..? Men du har jo i virkeligheden kun dokumenteret din egen manglende evne ud i læs og forstå
Hubert (64) skrev:skal vi så lave newz.dk nyheder for nørder om til newz.dk nyheder for dagplejen eller vuggestuen? Det er ikke svært at finde en debat med et meget lavt niveau her på newz.dk heller.
De finds. Men der er en stor forskel i at her vil flertallet typisk tage afstand fra det mens på V2 bakkes der op omkring det.
Og ikke bare finder jeg niveauet højere her, men newz.dk fører sig heller ikke frem med nogle påstande om at deres brugere er noget specielt.
XorpiZ (65) skrev:Desværre er der en tendens på v2.dk til at folk er utroligt arrogante. PHK er en folkehelt derinde, og jo, han er sikkert ufatteligt dygtig, men han er godt nok arrogant til tider.
Hubert (66) skrev:PHK siger tingene som han ser det. Det synes jeg godt nok. Men ja jeg krummer også til tider tær når jeg læser et blogindlæg fra ham.
Alrekr (69) skrev:Han er da en folkehelt i vide Linux/Unix-kredse, no? Jeg fandt det i øvrigt morsomt at jeg fandt en open source beerware-kode i C++ til DTMF-registrering - med PHK som oprindelig afsender :)
Jeg tror at PHK er at godt eksempel på at det at være god til at skrive C kode ikke nødvendigvis medfører at man altid skriver noget intressant på en blog.
Windcape (76) skrev:Når man nægter at tage penge for sit produkt, og hader samfundets struktur så inderligt (læs hans blog igen), så er man per definition (politisk) nihilist.
Hmm.
IBM udgiver en del gratis produkter (open source software).
Jeg mener at båd den tidligere og den nuværende regering menr at der er noget galt md samfundet som skal laves om.
#wikipedia
Jeg mener at wikipedia er en udmærket kilde.
Lad os tage den engelske:
Uden at have læst alle PHK's blog indlæg så tvivler jeg på at han vil afskaffe staten, love, domstole og politi.
Han vil nok snarere lave dem om.
Det kaldes at være politisk interesseret.
Jeg mener at wikipedia er en udmærket kilde.
Lad os tage den engelske:
Political nihilism, a branch of nihilism, following the characteristic nihilist's rejection of non-rationalized or non-proven assertions, in this case the necessity of the most fundamental social and political structures, such as government, family or even law and law enforcement.
Uden at have læst alle PHK's blog indlæg så tvivler jeg på at han vil afskaffe staten, love, domstole og politi.
Han vil nok snarere lave dem om.
Det kaldes at være politisk interesseret.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.