mboost-dp1
Windows 7 - først brugbar ved SP1?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg sidder her og tænker.
Bliver Windows 7 ligesom XP og Vista -- altså hvor vi skal vente på en "Service Pack 1" før at det kører nogenlunde optimalt? :p
Det giver lidt stof til eftertanke at man ikke kan forvente et OS er i seriøst release-state det første år eller længere tid.
Andre som har tænkt over det?
Bliver Windows 7 ligesom XP og Vista -- altså hvor vi skal vente på en "Service Pack 1" før at det kører nogenlunde optimalt? :p
Det giver lidt stof til eftertanke at man ikke kan forvente et OS er i seriøst release-state det første år eller længere tid.
Andre som har tænkt over det?
Altså, som jeg har oplevet Win7 i VM'er og på fysiske maskiner (samt meninger fra folk rundt omkring) er det næsten klart til at blive brugt fra starten af - altså ikke ved SP1, men ved release.
Dog forbeholder jeg mig retten til at trække denne udtalelse tilbage, da Win7 stadig er i beta. :-)
Dog forbeholder jeg mig retten til at trække denne udtalelse tilbage, da Win7 stadig er i beta. :-)
jeg vil give Zin ret af egne erfaringer og hvad jeg har hørt fra kolegaer og runft omkring så kører windows 7 ganske godt allerede i Beta versionen, men (der er altid et men) dog vil der altid være små problemer det er jo derfor der bliver udgivet SP's. men som udgangspunkt tror jeg at end users kan bruge windows 7 99.8% optimalt fra release af, dog er der den gyldne regel at virksomheder og dets lige ikke implementere et nyt os uden min. den første SP
Vista var lidt speciel, da der var indført en masse nye ting (UAC og driver-certificering).
Win7 har ca. intet nyt. (Men der er en masse afpudsede ting.) Efter hvad vores tests viser, så vil jeg gætte på at Win7 SP1 ikke vil gøre den store forskel for stabilitet og kombabilitet.
Win7 har ca. intet nyt. (Men der er en masse afpudsede ting.) Efter hvad vores tests viser, så vil jeg gætte på at Win7 SP1 ikke vil gøre den store forskel for stabilitet og kombabilitet.
illishar (4) skrev:Vista var lidt speciel, da der var indført en masse nye ting (UAC og driver-certificering).
Intet nyt? Hvad med deres komplette redesign af deres taskbar?
Den nye ide med kørende programmer / pin er da temmelig anderledes.
Samt de popup menuer programmer nu kan stille til rådighed.
Eller det faktum at de fjernede sidebaren.
Jeg bruger kun Win 7.
Og jeg har 3 pc'er.
Mediecenter
Laptop
Stationær
Enste issue jeg har, er at jeg ikke kan få applications til at virke på mit lydkort, så har ikke dts connect.
Men SPDIF passthrough virker... samt stereo...
Så har ikke brug for mere... og måden den håndtere lyd på er så meget bedre end vista at jeg lever med det.
Og jeg har 3 pc'er.
Mediecenter
Laptop
Stationær
Enste issue jeg har, er at jeg ikke kan få applications til at virke på mit lydkort, så har ikke dts connect.
Men SPDIF passthrough virker... samt stereo...
Så har ikke brug for mere... og måden den håndtere lyd på er så meget bedre end vista at jeg lever med det.
#8 Bortset fra den lange kaffe pause man kunne tage sig når man skulle kopiere/flytte filer hehe
At betaen er god, siger intet som helst om hvordan final bliver.
Både Whistler og Longhorn fungerede faktisk utroligt godt, men af en eller anden grund gjorde hverken XP eller Vista, før engang efter SP1.
Både Whistler og Longhorn fungerede faktisk utroligt godt, men af en eller anden grund gjorde hverken XP eller Vista, før engang efter SP1.
#6 Hver version af Windows har dets egen version af taskbaren/startmenu. Sidebaren er fjernet per default. (Nøjagtig som det også skete i win98) Men den er der stadigvæk.
Hvad er det for nogle popup-menuer der kan stilles til rådighed?
Anyway det var den slags, jeg mente hørte under "ca. intet ny".
Anyway det var den slags, jeg mente hørte under "ca. intet ny".
Ja okay, lige den havde jeg glemt.reefermadness (9) skrev:#8 Bortset fra den lange kaffe pause man kunne tage sig når man skulle kopiere/flytte filer hehe
Norrah (10) skrev:#8 og det faktum at jeg ikke kunne spille musik før jeg fik DTS connect på mit lydkort, fordi den hakkede når der ikke var signal.
Det lyder da som et driver problem.
Vandfarve: du må da have lidt at tilføje siden du rater mit indlæg som "sjov".
illishar (12) skrev:#6 Hver version af Windows har dets egen version af taskbaren/startmenu.
Ikke desto mindre har disse været næsten ens fra Win95 helt frem til Vista. Start menuen blev ændret radikalt i WinXP og igen i Vista, men det er den klart største overhaul af taskbaren der har været.
illishar (12) skrev:Sidebaren er fjernet per default. (Nøjagtig som det også skete i win98) Men den er der stadigvæk.
Sidebar i Win98? Det må du vist lige uddybe lidt, sidebaren har jeg personligt kun set i Vista, og den er heldigvis forsvundet igen (nu med mulighed for at sætte sine gadgets på desktoppen)
illishar (12) skrev:
Hvis du højreklikker på et program der er pinned til taskbaren, og programmet understøtter det, kan du få en specifik kontekst menu for programmer. Fx så er der et standard link til Libraries, som har en "Frequent" sektion. Hvis du højreklikker på IE får du en historik frem osv.
Sidebaren blev intoduceret i Win98 SP0 og var installeret og opsat som default. En bar over i højre side af desktoppen, som med alle dens blikende og ikke-matchende farver, altid var det første man fjernede efter installation. Den var faktisk så hadet, så den allerede var fjernet i installationer til Win98 SP1.
Og i Vista kom den så igen. Hehe. Omend i en lidt pænere udgave.
De ekstra popup-menuer er først smarte, når de fleste programmer understøtter det. Og hvis man ikke kan genskabe funktionaliteten på en nem og smart måde, på de andre Windows-versioner, så har eksisterende programmer ikke store grunde til at indbygge det. Hvis det havde været lidt smart, så skulle taskbaren blot vise "File"-menuen fra det pågældende program, med mindre at andet var angivet. På den måde ville alle MDI-programmer være understøttet som standard.
Og igen, så er "mulighed for ekstra context-menu i taskbar" næppe hvad jeg ville kalde en nævneværdig udvidelse i et operativsystem.
Og i Vista kom den så igen. Hehe. Omend i en lidt pænere udgave.
De ekstra popup-menuer er først smarte, når de fleste programmer understøtter det. Og hvis man ikke kan genskabe funktionaliteten på en nem og smart måde, på de andre Windows-versioner, så har eksisterende programmer ikke store grunde til at indbygge det. Hvis det havde været lidt smart, så skulle taskbaren blot vise "File"-menuen fra det pågældende program, med mindre at andet var angivet. På den måde ville alle MDI-programmer være understøttet som standard.
Og igen, så er "mulighed for ekstra context-menu i taskbar" næppe hvad jeg ville kalde en nævneværdig udvidelse i et operativsystem.
En sidebar i 98?? Den har jeg aldrig set, og jeg har da både en original 98 og 98se liggende?
Jeg kan dog huske at Creative havde (har?) en sidebar ting til deres lydkort. Og den var tudegrim og møgirriterende..
OT:
Da det hed Windows 3.1 skulle man egentlig bruge en 3.11 med Win32..
Da det hed 95 skulle man bruge en 95OSR2..
Så kom 98 der helst skulle hedde 98se..
Windows 2000 skal helst være med en SP4..
Så kom Me; den skal man vist bare glemme alt om!
Så kom XP der minimum skulle hedde XPSP1/2..
Nu har vi så Vista der helst skal hedde Vista SP1..
Men efter at have læst diverse sites ang. W7, ser det for en gangs skyld ud til at der er en CHANCE for at det virker ordentligt fra starten af..
Spørgsmålet er så hvor STOR denne chance er..
Jeg kan dog huske at Creative havde (har?) en sidebar ting til deres lydkort. Og den var tudegrim og møgirriterende..
OT:
Da det hed Windows 3.1 skulle man egentlig bruge en 3.11 med Win32..
Da det hed 95 skulle man bruge en 95OSR2..
Så kom 98 der helst skulle hedde 98se..
Windows 2000 skal helst være med en SP4..
Så kom Me; den skal man vist bare glemme alt om!
Så kom XP der minimum skulle hedde XPSP1/2..
Nu har vi så Vista der helst skal hedde Vista SP1..
Men efter at have læst diverse sites ang. W7, ser det for en gangs skyld ud til at der er en CHANCE for at det virker ordentligt fra starten af..
Spørgsmålet er så hvor STOR denne chance er..
Er der ikke en eller anden som kan forklare mig det som var jeg 5 år gammel, hvad der var galt med Vista RTM?Clauzii (18) skrev:Nu har vi så Vista der helst skal hedde Vista SP1..
Udover netværk-kopiering (som jeg havde glemt i første omgang) og Norrah lydkort problem (som jeg aldrig har hørt om tidligere).
Men det er jo ikke noget som SP1 har løst eller ændret på.Du3- (25) skrev:#23 tror det folk mener at der var "galt med den" kunne være den mængde ressourcer som Vista nu engang bruger.. Personligt kan jeg ikke selv se hvad der sku være galt med det, har selv haft det næsten fra starten.. :)
Folk skriver at man har skulle vente indtil SP1 før det blev brugbart.
Men kopieringsproblemet blev løst i et compatibility pack efter ~½ år, hvorfor jeg er uforstående over for folk der siger at man skulle vente, og gerne vil vide hvorfor.
#26 Hvis man siger at Vista eller W7 først er brugbar ved SP1, så hentyder man lige så meget til tidspunktet eller erfaringen for operativsystemet. Da Vista lige kom ud, var der mange driver- og program-problemer. SP1 løste ikke disse, men da SP1 kom ud, var disse løst.
#26:
SP1 løste mange performanceproblemer, så det var først efter SP1 at Vista kørte lige så godt i f.eks. spil som XP.
Personligt syntes jeg at Vista var bedre end XP fra den dag det blev udgivet, men det begyndte først at køre helt problemfrit da Nvidia fik styr på deres drivere, og det skete nogenlunde samtidig med at SP1 udkom.
SP1 løste mange performanceproblemer, så det var først efter SP1 at Vista kørte lige så godt i f.eks. spil som XP.
Personligt syntes jeg at Vista var bedre end XP fra den dag det blev udgivet, men det begyndte først at køre helt problemfrit da Nvidia fik styr på deres drivere, og det skete nogenlunde samtidig med at SP1 udkom.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.