mboost-dp1

Windows 7ofabord

Gå til bund
Gravatar #1 - JensOle
1. jul. 2008 10:51
Sidder lige og kigger på de nye funktioner i Windows 7
Jeg kan godt se at det ser smart ud, men er det noget vi har brug for ?
Jeg personligt ville da nok synes det var sjovt i 3 minutter, men jeg tror jeg på sigt ville foretrække en normal mus.

Er der nogen der ser frem til at computer musen dør og vi skal til at fægte med arme og ben for at styre computeren.

Spørgsmålet går også lidt på om Windows 7(bid lige mærke i det tekniske navn) bare bliver en ny gang vista med flere fancy features, som man ikke kan bruge, eller om de tager sig sammen og lytter til forbrugerene og giver dem hvad de vil have. Et simpelt, sikkert, letvægts OS, der bare gør det det skal kunne rigtigt godt og så uden alt det overflødige ubrugelige lir.
Lugter det her ikke lidt af igen at MS bare laver det de har lyst til og så må de bare lave en god markedsførring overfor de dumme forbrugere.

Det kunne nu være sjovt med multitouch i mit sofabord, men ikke til noget serriøst arbejde.
Gravatar #2 - JensOle
1. jul. 2008 11:02
Gravatar #3 - Niklas H
1. jul. 2008 12:17
Angående Windows 7 er det (efter hvad jeg har set) Vista agtig med en masse brugervenlige features. Vista er nemt for forbrugeren (bare anderledes nemt), men for virksomheder egner det sig ikke helt så godt. Det samme tror jeg kommer til at gælde Windows 7. Skide godt for den almene forbruger, men virksomheder kommer nok ikke til at kunne bruge det så meget.

Så jeg tror og håber på at vi får flere og flere virksomheder at se, som tager Linux til sig. Ubuntu fx er også nemt at finde ud af, men er letvægts (i forhold til Windows) og kan sagtens bruges til virksomheder. Evt kan man putte et tema på så det ligner Windows nok til at medarbejder stort set ikke skal "omskoles".
Gravatar #4 - XorpiZ
1. jul. 2008 12:18
Offtopic:

Hvad er dit problem med Microsoft JensOle? Du laver ikke andet end at oprette tråde, hvor du kan få dit barnlige had til MS ud.
Gravatar #5 - JensOle
1. jul. 2008 12:39
#4 Jeg mener at windows er en af de største fejl i nyere tids historie. Og folk kan ikke se det.
Windows er som en hjerne-pest der har spredt sig over hele kloden. Der er alternativer der er så meget bedere, men Windows er groet så meget ind folks hjerner at de ikke kan fatte hvol elendigt og åndsvagt det er.

Windows er ikke lavet til professionelt brug, Det er Enkelt-Bruger-DOS med addons. Hvilket også er skyld i alverdens virus og malware problemer. Problemer der ikke burde "koste" så energi som det gør idag.

Brugen af MS Windows idag er som hvis man tog en tur i Bilka og de så var der legetøjs kasseapperater ved kasserne. Kasserne var dog ofte blevet røvet, og ofte gik de også i stykker, men nu havde de lavet en ny afdeling med 100 sikkerheds vagter, til at fange røverene og 50 BR-ansatte til at vedlige holde kasserne, når de gik i stykker.
Gravatar #6 - XorpiZ
1. jul. 2008 12:40
Jesus.. du mener det virkelig seriøst :/
Gravatar #7 - Fibs
1. jul. 2008 12:55
Helt seriøst så synes jeg din holdning og den måde du agumenterer på er lidt langt ude.

Hvis Windows ikke havde været der til at tage læsset med alle de vira der er, hvor tror du så hackerne havde vendt deres interresse hen?

Mac OS er sikkert. Ja fordi at der ikke er så mange brugere..
Det samme med Linux.

Hvis Vi skiftede alle Windows ud med Linux hvem skal så stå for at lave software til at beskytte dem med? Dem der lavr det gratis og laver noget de kan "Forstå" og som 50% af fobrugerne ikke kan.
sikkerhedsfirmaerne? jaeh så er vi tilbage til at betale for tingene...

Kør nu bare videre med dit Linux eller OS X JensOle. og lad os andre selv bestemme om vi vil købe noget af MS.
Gravatar #8 - JensOle
1. jul. 2008 12:55
Ja jeg mener det.
Og jeg håber egentlig at MS kommer til at skyde sig endnu mere i foden med Windows 7 end med Vista, så erhvervs livet for alvor vil droppe Windows.
Gravatar #9 - JensOle
1. jul. 2008 12:57
#7 Hvis Windows ikke havde været der, så havde der ikke været så meget Virus og andet skidt.
Det er jo noget der er kommet fordi Windows er designet forkert.
Gravatar #10 - Fibs
1. jul. 2008 13:05
Nu er det jo sådan at Vista ikke er lavet til at køre som server. der har microsoft lavet Windows Server. Men jeg kan ikke se hvorfor man ikke vil køre f.eks. Vista Business. det kører jeg og det virker fint. :)

#9 ej come on? så ignorant er du vel heller ikke? Hvis Windows ikke havde exsisteret så var der et andet styresystem der var blevet brugt og så ville sådan nogle sammenbidte folk som dig havde siddet og flamet det nu....
Gravatar #11 - JensOle
1. jul. 2008 13:06
Men denne tråd var slet ikke for at bashe Windows.

Det skulle handle om der faktisk var nogen, der glader sig til at skulle til at sidde og trykke pølsefingerne på skærmen, i stedet for at bruge musen.
Gravatar #12 - Fibs
1. jul. 2008 13:13
Jah okay sorry vi er lidt offtopic. blev ved fordi jeg ikke kunne få linket til at virke... men du startede selv med at bashe... :)

Men jeg kan også se fordele i at stadig køre XP. det gør jeg på en computer som ikke har kræfterne til at trække Vista. Jeg kører sågar Ubuntu på en af mine bærbare (Det er ikke en fornøjelse altid, men derfor basher jeg ikke Ubuntu for det).

Men jeg synes nu MS laver nogle underlige ting... lidt ligesom med det der Speech recognition hvor Word skulle kunne skrive for dig når du snakkede til den... det virker bare ikke så godt hehe
Gravatar #13 - JensOle
1. jul. 2008 13:15
#10 Nej Det er Vindows der er meget dårligt.

Tænk engang at du kan gå ud og købe et Vista til en måske 4k, og når du så installere det og booter op, så er det første du får at vide, er at du skal købe noget antivirus software for ellers kan du ikke rigtigt gå på nettet.

Og så siger du : det kører jeg og det virker fint.
Gravatar #14 - Spiderboy
1. jul. 2008 13:21
JensOle:

Hvis ikke vi havde Windows, var computeren formentlig ikke blevet så udbredt, som den er i dag. Ville det være bedre, hvis kun folk, der kunne operere en Unix-terminal, kunne bruge en computer, og hvis man ville spille computer, så måtte man spille Nethack og divserse MUDs?

Jeg er enig i, at Windows har mange flaws, men ikke desto mindre har den haft en enorm positiv betydning for computerens historie og udvikling.
Gravatar #15 - Fibs
1. jul. 2008 13:27
Hehe... Jeg kan godt se hvor du vil hen, men ja jeg kører det og det virker fint. Jeg har Antivirus software og? Der er stadig noget der hedder AVG som faktisk er gratis og virker ret godt. Nu er det sådan at den bærbar jeg fik er en arbejds bærbar så jeg skulle ikke tænke på at købe Antivirus. men hvor vil du hen med det? Det er jo ikke Microsofts skyld i bund og grund at jeg skal til at købe antivirus. det er alle de der latterlige crackere der sidder og irriterer folk, find alle crackere i verden og skyd dem. så har vi ikke sikkerheds problemer i windows... så er Win og Linux på lige fod...

Jeg mener selvfølgelig ikke vi skal skyde folk. Men som #14 påpeger så er der sket utrolig udvikling på PC området på grund af Windows. og alle de teknologier vi har idag er vel også lidt på grund af at der er nogle som faktisk har siddet og cracket nogle ting. det kan da godt være irriterende at have antivirus og alt sådan noget.. MEN HEY! hvis alle folk nu bare overholdte loven så var der ikke nogen grund til at have politiet! Så kunne vi alle spare penge i skat! :)
Gravatar #16 - zin
1. jul. 2008 13:46
OffTopic:
Problemet er bare at MS kan overleve at miste en god andel af deres marked til et andet OS; Hvis de så lærer af det og laver Windows mere modulært (a lá linux), hvor man kan vælge, hvilke features og pakker man gerne vil have - så vil linux falde igen.
Lad være med at argumentere med hypoteser. Hvis windows ikke havde eksisteret havde verden (måske) set helt anderledes ud. Det er umuligt at forudsige. :-)

OnTopic:
Personligt mener jeg ikke at Windows har brug for alle de ekstra features de putter ind - det Windows har brug for er, ganske simpelt at få hånd om deres features; Indse at ikke alle brugere har brug for at kunne svinge deres desktop rundt i 3D (så derfor skal dette være en "tilføjelse" - ikke en standard feature!), eller har brug for Windows Sidebar (EEEEw!), eller alt muligt andet ubrugeligt pis (undskyld udtrykket) - og når de introducerer nyt interface skal det beholde nogle af de gode gamle ting; F.eks. vinduer i WinVista kan ikke vise "fulde sti" med mindre du benytter et gammelt tema - Hvorfor?! Lav det da til en feature - det kan da ikke være svært!

Personligt bruger jeg XP, og skal snart til at vende mig til Vista (firma regler.. Suk), men jeg glæder mig ikke.
Jeg ville gerne bruge 2K og kunne også hvis den havde RDP og support for div. sikkerhedsfixes. Men jeg må nok leve uden.. :-)
Gravatar #17 - myplacedk
1. jul. 2008 14:01
14 skrev:
Hvis ikke vi havde Windows, var computeren formentlig ikke blevet så udbredt, som den er i dag. Ville det være bedre, hvis kun folk, der kunne operere en Unix-terminal

Hvis ikke Windows havde været der, ville der have været (bedre) plads til andre.
Og det kunne jo være nogen som FRA STARTEN havde været mere opmærksom på visse ting (som sikkerhed), og mindre opmærksomme på andre ting (som vendor lock-in), og så ville (IT-)verden have været et meget bedre sted.

Potentiel. :)

14 skrev:
Jeg er enig i, at Windows har mange flaws, men ikke desto mindre har den haft en enorm positiv betydning for computerens historie og udvikling.

Tjah.

Hvis jeg finder en pung på gaden, og afleverer den til ejeren, så er jeg dagens helt. Hvem som helst kunne have gjort det. Ja, andre ville måske have behold pungen. Andre igen ville måske have ladet kontanterne være i pungen. Men det jeg har gjort kunne enhver anden have gjort lige så godt, eller bedre.

Vær du bare glad for al den indflydelse har haft. Den er slet ikke irrelevant. Men tænk over hvad der ville have sket, hvis en knap så grådig person havde fundet pungen først, og revurder så min heltestatus.

(In real life ville jeg dog ikke tømme pungen for penge, men min analogi passede bedre på den måde.)
Gravatar #18 - Spiderboy
1. jul. 2008 15:24
Ja, naturligvis havde vi nok haft andre alternativer anno 2008, men Microsoft har en stor del af æren af at være en af pionererne, som gjorde computere rigtigt tilgængelige for almindelige mennesker og derigennem at have bidraget til computerens udbredelse i private hjem.

Jeg ved ikke, om alternativer til Windows ville have haft andre prioriteter mht. sikkerhed og vendor-lockin dengang. Måske, men ikke sikkert, da det ikke rigtigt var noget, som man spekulerede så meget over dengang.
Gravatar #19 - JensOle
1. jul. 2008 15:31
Hvis ikke IBM havde lavet den feljagitige-aftale med MS, så havde der nok været bedere konkurrence og der havde været bedere plads til andre spillere.

Bill Gates har været en meget ambitiøs og dygtig forretningsmand, på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Han har aldrig lavet eller været med til at lave noget større teknologisk vidunder.
Gravatar #20 - myplacedk
1. jul. 2008 15:51
18 skrev:
Jeg ved ikke, om alternativer til Windows ville have haft andre prioriteter mht. sikkerhed og vendor-lockin dengang. Måske, men ikke sikkert, da det ikke rigtigt var noget, som man spekulerede så meget over dengang.

Unix har ikke de problemer, og er langt ældre. Eller tænker du helt specifikt på perioden fra MS DOS blev lavet og et stykke frem? I så fald må det have været Microsoft som ledte den trend.
Gravatar #21 - Spiderboy
1. jul. 2008 16:01
Bemærk jeg skrev alternativer til Windows, forstået som operativsystemer, som gjorde computere brugervenlige og tilgængelige i samme målestok som Windows.

Hvor stor gennemslagskraft tror du Unix ville have i forhold til Windows hos hr. og fru Jensen i 80'erne/90'erne?
Gravatar #22 - JensOle
1. jul. 2008 16:20
Brugervenlighed i windows i hvert fald i de unge år, har jo været i stil med : Tryk lidt her, tryk lidt her, åben her tryk der, bank her, reboot, tryk der, sluk, tæn igen. SÅ NU VIRKER DER !! - RØR IKKE VED NOGET. hvad gjorde vi ? - aner det ikke.

Hvor *nix brugeruvenlighed er : RTFM og så virker det. Man ved og forstår hvorfor det virker, hviklet også giver en utrolig tilfredstillse.

Sjovt nok så beskriver mange windows bruger også deres maskiner som "tænkende". I *nix arbejder maskinen.
Computere der kører windows har det sjovt nok også med at være "dume".

Jeg ved ikke rigtigt hvad der er bedst for menneskeheden.
Gravatar #23 - Ronson ⅍
1. jul. 2008 17:01
22 skrev:
Brugervenlighed i windows i hvert fald i de unge år, har jo været i stil med : Tryk lidt her, tryk lidt her, åben her tryk der, bank her, reboot, tryk der, sluk, tæn igen. SÅ NU VIRKER DER !! - RØR IKKE VED NOGET. hvad gjorde vi ? - aner det ikke.

Hvor *nix brugeruvenlighed er : RTFM og så virker det. Man ved og forstår hvorfor det virker, hviklet også giver en utrolig tilfredstillse.

Prøv at kigge lidt ud over din egen verden. Prøv så at indse at folk IKKE vil læse manualer for at ting virker. Og nej, det er ikke noget Microsoft har indført, det er sådan mennesker fungerer når de får nyt elektronik. Om de så køber et minianlæg eller de køber en computer så vil de for alt i verden undgå at kigge i manualer. Lortet skal helst virke før det er pakket op.

De fleste producenter har fundet ud af dette, kan kun have ondt af dem og de programmører der ikke har.

22 skrev:
Sjovt nok så beskriver mange windows bruger også deres maskiner som "tænkende". I *nix arbejder maskinen.
Computere der kører windows har det sjovt nok også med at være "dume".

Right.. Ligesom *nix-fanatikere. Finder vi ikke bare på ting nu?

22 skrev:
Jeg ved ikke rigtigt hvad der er bedst for menneskeheden.

Så er det godt du kan finde svaret på microsoft.com
Gravatar #24 - myplacedk
1. jul. 2008 17:02
21 skrev:
Bemærk jeg skrev alternativer til Windows, forstået som operativsystemer, som gjorde computere brugervenlige og tilgængelige i samme målestok som Windows.

Hvor stor gennemslagskraft tror du Unix ville have i forhold til Windows hos hr. og fru Jensen i 80'erne/90'erne?

Det er det eneste OS jeg lige kender, som blev lavet på den tid. Jeg kender ingen andre end Microsoft, der har haft så bruger-fjendtlige prioriteter. Kom endelig med argumenter der kan underbygge din påstand om, at man ikke tænkte over vendor lock-in og sikkerhed dengang. Altså ud over Microsofts success.

Men ellers kan jeg på ingen måde se noget problem i at man kunne have lavet et system der er bedre end Windows dengang, unix-baseret eller ej,

Fx. er Linux ret unix-baseret, og det er for mange (alt fra nørder til helt grønne computer-brugere) nemmere end Windows. Det kunne man jo have lavet noget før, hvis ikke DOS/Windows tog så meget af markedet.

Der kan vel ikke være tvivl om, at DOS/Windows fyldte så meget, at det forhindrede andre i at komme (ordentligt) ind på markedet. Mange systemer har sikkert været opgivet på forhånd, eller meget tidligt, på grund af den monopol-lignende tilstand.

Der kan vel heller ikke være tvivl om, at et alternativ kunne have været bedre. Eller værre.
Gravatar #25 - JensOle
1. jul. 2008 19:15
23 skrev:
Om de så køber et minianlæg eller de køber en computer så vil de for alt i verden undgå at kigge i manualer. Lortet skal helst virke før det er pakket op.

Og du tror ikke det kommer bare en smule fra klik, rive, flå, slå, reboot - windows maskiner.
Gravatar #26 - Ronson ⅍
1. jul. 2008 20:29
Øh nej?

Også folk der ikke bruger Windows dagligt køber elektronik.
Gravatar #27 - Spiderboy
2. jul. 2008 14:06
Hvad du synes er nemt, behøver ikke at være bemt for andre.

For rigtig mange mennesker var/er Windows ret nemt at gå til - især i forhold til Unix-systemer.

Det er jo ikke noget jeg kan sige med sikkerhed, men det er en opfattelse jeg har. Jeg kan sagtens tage fejl.

Jeg er helt enig i, at man sagtens kunne have lavet noget bedre end Windows. Men nu var det nu altså Microsoft, som kom først og slog igennem.
Gravatar #28 - Dreadnought
2. jul. 2008 14:49
5 skrev:
Windows er ikke lavet til professionelt brug, Det er Enkelt-Bruger-DOS med addons.

Utroligt at der stadig findes *nix-fanatikere der tror at Windows stadig kører på DOS. Den serie dødes altså med WinME.
Gravatar #29 - kapper_14
3. jul. 2008 00:49
27 skrev:
Hvad du synes er nemt, behøver ikke at være bemt for andre.

For rigtig mange mennesker var/er Windows ret nemt at gå til - især i forhold til Unix-systemer.

Her er jeg helt enig.
Jeg tror helt sikkert også at Windows har fået sin store udbredelse på grund af brugervenligheden i systemet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login