mboost-dp1
Windows Phone 8 Unveiled
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Samtidig med WP Summit smed Paul Thurrott lige følgende på hans blog:
http://www.winsupersite.com/article/windows-phone-...
Og for dem der ikke ser WP Summit så er følgende nyheder pt fortalt:
-shared core imellem WP og Windows
-WXGA + 720p opløsning
-multi core CPU
-7.5 apps vil kunne køre på 8
-microsd - der kan også installere apps der på
-IE10
-NFC - også i Windows 8!
Følg med her: http://channel9.msdn.com/Events/Windows-Phone/Summ...
Edit:
-Nokia Maps indbygget i WP8, turn by turn og offline maps
-Business: Kryptering og secure boot, device management som med Windows, LOB apps
-Ny start skærm - mere customisering, bl.a. størrelse på tiles
http://www.winsupersite.com/article/windows-phone-...
Og for dem der ikke ser WP Summit så er følgende nyheder pt fortalt:
-shared core imellem WP og Windows
-WXGA + 720p opløsning
-multi core CPU
-7.5 apps vil kunne køre på 8
-microsd - der kan også installere apps der på
-IE10
-NFC - også i Windows 8!
Følg med her: http://channel9.msdn.com/Events/Windows-Phone/Summ...
Edit:
-Business: Kryptering og secure boot, device management som med Windows, LOB apps
-Ny start skærm - mere customisering, bl.a. størrelse på tiles
Magten (1) skrev:
WIN!!!!!!111!1one!!1eleven
DET har smartphone-producenterne fandme manglet!... Jeg har set utallige gode navi-programmer til iOS, men gider satme ikke give yderligere 300+, når jeg har betalt 4.000 for telefonen :/
Havde det samme "problem" med mine WinMO telefoner før iOS ...
ENDELIGT!
- edit -
Det jeg mener er selvfølgelig offline-maps ... Det er uundværligt! Bare at det er Europa/Verden ... Kunne på min XPERIA X1 få 90 (180 dage?) gratis - og der kunne man vælge hvilke lande man ville installere - det var smart, og sparede plads :)
- edit 2 -
Det hed vist nok Wayfinder?.. Men er ikke sikker :)
http://www.theverge.com/2012/6/20/3096945/windows-...
Så, egentlig samme metode som Apple lyder det til.. Nogle funktioner får man, men pga hardware krav mv. får man ikke alt..
Så, egentlig samme metode som Apple lyder det til.. Nogle funktioner får man, men pga hardware krav mv. får man ikke alt..
Lidt mere:
WP 7.5 apps vil køre i WP8 men apps udviklet specifikt til WP8 vil ikke køre på 7.5..
VoIP opkald indbygget i OS.. Skype tættere integreret men ikke så tæt som man måske kunne ønske imo..
Voice control forbedret - "samtale" med apps..
Emulator bygget på Hyper-V i Windows 8 til udviklerne.. (har vist tidligere været offentliggjort?)
WP 7.5 apps vil køre i WP8 men apps udviklet specifikt til WP8 vil ikke køre på 7.5..
VoIP opkald indbygget i OS.. Skype tættere integreret men ikke så tæt som man måske kunne ønske imo..
Voice control forbedret - "samtale" med apps..
Emulator bygget på Hyper-V i Windows 8 til udviklerne.. (har vist tidligere været offentliggjort?)
Og så er det slut...
Så må vi vente til et senere tidspunkt med at få alle mulige fede features offentliggjort :)
Som linket i #1 viser har Thurrott (måske?) allerede afsløret lidt, såsom data overvågning og Skype integration..
Er på den ene side lidt skuffet over hvad nuværende telefoner får, men omvendt så er det jo ikke 100% sikkert hvad vi får endnu så det kan jo være det kun er features der er hardware specifikke.. Bliver spændene at se..
Så må vi vente til et senere tidspunkt med at få alle mulige fede features offentliggjort :)
Som linket i #1 viser har Thurrott (måske?) allerede afsløret lidt, såsom data overvågning og Skype integration..
Er på den ene side lidt skuffet over hvad nuværende telefoner får, men omvendt så er det jo ikke 100% sikkert hvad vi får endnu så det kan jo være det kun er features der er hardware specifikke.. Bliver spændene at se..
Jeg nyder da at se at de har rettet ihvertfald en af de ting jeg har fundet dybt gonat ved metro. Det er nu muligt at ændre størrelsen på tiles. Det har efter min mening været en stor mangel i 7.0.
Jeg morer mig lidt over at man nu fremhæver dualcore som en fed feature. Det har indtil nu været en strømslugende begrænsning som ikke var nødvendig i WP land... :p
Jeg morer mig lidt over at man nu fremhæver dualcore som en fed feature. Det har indtil nu været en strømslugende begrænsning som ikke var nødvendig i WP land... :p
Glæder mig til at se hvad Nokia har i støbeskeen med WP8
Med en byggekvalitet som lumia 800 ville det være fejt at skifte producent :D
Med en byggekvalitet som lumia 800 ville det være fejt at skifte producent :D
Hubert (12) skrev:Jeg morer mig lidt over at man nu fremhæver dualcore som en fed feature. Det har indtil nu været en strømslugende begrænsning som ikke var nødvendig i WP land... :p
Ikke bare dual-core - men op til 64-kerner, hvis man skulle have den slags lyster. :)
Magten (4) skrev:VoIP opkald indbygget i OS.. Skype tættere integreret men ikke så tæt som man måske kunne ønske imo..
Mjohh.. det kan jo hooke ind, så det bliver fuldt integreret i phone/people-hubben, ligesom alle andre VoIP-programmer kan det. Som han sagde, ham fra MS; "Apple burde lave en FaceTime-klient til WP.. det ville integrere bedre her, end det gør i iOS" :D
Jeg er lidt bekymret for hvor meget, der bliver skrællet væk i WP7.8 kontra WP8. Ikke at det betyder noget for mig, da jeg alligevel skifter min telefon, når Nokia kommer med deres WP8-telefon, men for dem der lige har købt en WP-telefon må det være træls, hvis de kommer til at mangle de nye features.
Jeg vil umiddelbart gætte på, at alt hvad der kræver den nye kerne (SD-kort, encryption mv. f.eks.) ikke kommer til de nuværende.
Ligesom at 7.0 apps virkede på 7.5, mens 7.5 apps ikke virkede på 7.0.Magten (4) skrev:WP 7.5 apps vil køre i WP8 men apps udviklet specifikt til WP8 vil ikke køre på 7.5..
Integrationen bliver tæt nok. Vores grund til ikke at lave 100% system-integration, er at vi ønsker at kunne frigive opdateringer hver 3. måned (vores release-cycles er 3 måneder), og ikke skulle vente på en OS opdatering, som igen kunne forsinkes af teleselskaber etc.Magten (4) skrev:VoIP opkald indbygget i OS.. Skype tættere integreret men ikke så tæt som man måske kunne ønske imo..
Skype integrationen på WP8 bliver fantastisk. Jeg har allerede arbejdet på den i en måned nu ;-)
Jeps. Det er stadigvæk ret buggy, men fuld emulation er nice, f.eks. kan vi lave opkald i emulatoren, hvilket gør mit arbejde uendelig meget nemmere, når vi ikke har devices.Magten (4) skrev:Emulator bygget på Hyper-V i Windows 8 til udviklerne.. (har vist tidligere været offentliggjort?)
Desværre :( Det har været en træls hemmelighed at skulle holde på de sidste 5 måneder.SlettetBruger (6) skrev:ingen muligheder for at opdatere 7,5 til 8?
Ja der kommer integration.. Jeg så bare gerne at jeg ikke var nød til at huske på at starte en app :)XorpiZ (16) skrev:Mjohh.. det kan jo hooke ind, så det bliver fuldt integreret i phone/people-hubben, ligesom alle andre VoIP-programmer kan det. Som han sagde, ham fra MS; "Apple burde lave en FaceTime-klient til WP.. det ville integrere bedre her, end det gør i iOS" :D
Det er jo så en meget god grund må man sige :)Windcape (18) skrev:Integrationen bliver tæt nok. Vores grund til ikke at lave 100% system-integration, er at vi ønsker at kunne frigive opdateringer hver 3. måned (vores release-cycles er 3 måneder), og ikke skulle vente på en OS opdatering, som igen kunne forsinkes af teleselskaber etc.
XorpiZ (16) skrev:Ikke bare dual-core - men op til 64-kerner, hvis man skulle have den slags lyster. :)
[/qoute]
Så burde systemet være fremtidsikret i noget tid fremover... :o
[quote=]
Mjohh.. det kan jo hooke ind, så det bliver fuldt integreret i phone/people-hubben, ligesom alle andre VoIP-programmer kan det. Som han sagde, ham fra MS; "Apple burde lave en FaceTime-klient til WP.. det ville integrere bedre her, end det gør i iOS" :D
Jeg er lidt bekymret for hvor meget, der bliver skrællet væk i WP7.8 kontra WP8. Ikke at det betyder noget for mig, da jeg alligevel skifter min telefon, når Nokia kommer med deres WP8-telefon, men for dem der lige har købt en WP-telefon må det være træls, hvis de kommer til at mangle de nye features.
Jeg vil umiddelbart gætte på, at alt hvad der kræver den nye kerne (SD-kort, encryption mv. f.eks.) ikke kommer til de nuværende.
Jeg tror du har ret i dine bekymringer. Jeg tror vi vil se folk der bliver så fornærmede at de aldrig nærmer sig en wp igen.
SlettetBruger (17) skrev:pics or...
Jeg er har ikke noget kamera, er herre dårlig til at tage billeder, og da det er sort på sort er det svært at få noget ordenligt billede af det anyway.
Men det er som om en eller anden coating på coveret er ved at smuldre af.
Som nedenstående billede, bare ikke så slemt (endnu).
http://1.bp.blogspot.com/-CVukcp_GHJQ/T1hTIHflNgI/...
arh, ja det har jeg faktisk også ved den lille højtaler. men kun en halv millimeter.
Ikke synligt under coveret dog.
Ikke synligt under coveret dog.
#3 's link
Mon så en Mozart er 'for gammel' til 7.8? :| Eller min lillebrors Omnia W (han ville have en billig fon).
Synes godt MS kunne fortælle mere end de gør, så man ved hvad man kan forvente.
http://www.winsupersite.com/article/windows-phone-8/windows-phone-8-unveiled-143477 skrev:We pressed Sullivan for details on which devices will be upgradeable to Windows Phone 7.8, but he wouldn’t reveal specifics. "I think it's safe to assume to latest generation of devices are a primary target," he said, pointing to the Lumia 900 as an example of a device that the company wants to "keep fresh."
Mon så en Mozart er 'for gammel' til 7.8? :| Eller min lillebrors Omnia W (han ville have en billig fon).
Synes godt MS kunne fortælle mere end de gør, så man ved hvad man kan forvente.
Jeg tænker nu mere som fx Facebook chat som er online når telefonen er online. Først der synes jeg Skype og andre VoIP løsninger bliver interessante på telefonen :)Windcape (25) skrev:Du skal jo starte en "app" alligevel, hvis du skal chatte eller ringe.
Nu starter du bare Skype i stedet for "Messaging" eller Dialler ;-)
Du er også online på Skype, når telefonen er online!Magten (33) skrev:Jeg tænker nu mere som fx Facebook chat som er online når telefonen er online. Først der synes jeg Skype og andre VoIP løsninger bliver interessante på telefonen :)
Der kommer flere detaljer når vi faktisk frigiver app'en. Jeg må ikke afsløre alle hemmelighederne nu.
Pally (36) skrev:Businessfunktionerne er en hel kasse med søm til BlackBerry's ligkiste. Mobile Management lavet rigtigt vil reelt være en 'killer-app' for virksomheder. En af de mindre sexede og dermed oversete funktioner IMO.
Der har MS et produkt på gaden. Hvor godt det er ved jeg dog ikke
Hubert (12) skrev:Jeg morer mig lidt over at man nu fremhæver dualcore som en fed feature. Det har indtil nu været en strømslugende begrænsning som ikke var nødvendig i WP land... :p
Fordi det jo netop er en fed feature, og hvis man kan udnytte dualcore, eller quadcore, så kan de jo netop spare strøm sammenlignet med en singlecore. Der har været andre årsager til at Windows Phone ikke har haft så højt et strømforbrug. Det hjælper da at have et UI med sort baggrund f.eks., og det er generelt strømbesparende. Samtidigt multitasker den ikke, så allerede der ville det nok være noget spild at smide en dual core i sådan en telefon.
Men nu hvor der kommer multitasking, så begynder dual cores at være vigtigt, for så får brugerne jo netop mulighed for at begynde at udnytte flere kerner så det også kan give en strømbesparelse.
Men der er vidst stadigt flere der ikke mener det er tilfældet. Og at dualcore stadigt kan overgå quad core, som de jo også kan. Men trenden indtil videre er stadigt at nu har ingen nyeste generations iOS enheder single core, og det har Android enheder heller ikke. Selv Kindle Fire har jo dual core.
Og telefoner kan sagtens klare sig uden. De køre jo fint Windows Phone 7.5 og måske 7.8. Men et rigtigt OS vil helst have flere kerner at lege med (trollololol :)
Hvis den ikke multitaskede så ville jeg ikke kunne streame musik via Spotify og tracke mit løb med Endomondo samtidig.kblood (38) skrev:Samtidigt multitasker den ikke, så allerede der ville det nok være noget spild at smide en dual core i sådan en telefon.
Det er dog rigtigt der kommer flere muligheder i multitasking men det er jo ildt noget andet :)
Dog bliver det rart!
Ja SCCM 2012 eller Windows Intune må det være.SlettetBruger (39) skrev:er det ikke bare SCCM du tænker på?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.