mboost-dp1
Windows Server 2008 som Desktop?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg lagde i dag mærke til at jeg har adgang til en Windows Server 2008 licens, som jeg nu er ved at downloade, da jeg har hørt flere snakke om at benytte Server 2008 som desktop OS.
Men spørgsmålet går så på, hvis jeg er inkarneret Vista hader pga. langsomt media bloat, vil Server 2008 som desktop så være nogen forskel?
Eller ville det bare være en 10% hurtigere version af Vista.
Hvis nogen skulle have erfaring med det :)
Men spørgsmålet går så på, hvis jeg er inkarneret Vista hader pga. langsomt media bloat, vil Server 2008 som desktop så være nogen forskel?
Eller ville det bare være en 10% hurtigere version af Vista.
Hvis nogen skulle have erfaring med det :)
Jeg har ikke nogen erfaring men det ser ud til at folk er glade for det..
http://blogs.msdn.com/vijaysk/archive/2008/02/11/u...
http://blogs.msdn.com/vijaysk/archive/2008/02/11/u...
Åh, har du også fået adgang til The Pirate Bay igen? :)
Spøg til side... jeg har også læst meget om at den forrige version af Windows Server (2003) var meget populær at have installeret som desktop, netop fordi den også havde fået fjernet en del lir.
Jeg prøvede selv med en Windows Server 2003 vi havde fået af skolen, men jeg fik BSOD og havde alle mulige driver-problemer.
Foruden det, så er der mange programmer der ikke virker under Windows Server udgaverne fordi producenterne går udfra at hvis du benytter Windows Server, har du også råd til at købe deres server-produkter. Så du får lidt problemer med at få fx personlig firewall / anti virus... og meget andet bras.
Jeg lagde i dag mærke til at jeg har adgang til en Windows Server 2008 licens, som jeg nu er ved at downloade
Åh, har du også fået adgang til The Pirate Bay igen? :)
Spøg til side... jeg har også læst meget om at den forrige version af Windows Server (2003) var meget populær at have installeret som desktop, netop fordi den også havde fået fjernet en del lir.
Jeg prøvede selv med en Windows Server 2003 vi havde fået af skolen, men jeg fik BSOD og havde alle mulige driver-problemer.
Foruden det, så er der mange programmer der ikke virker under Windows Server udgaverne fordi producenterne går udfra at hvis du benytter Windows Server, har du også råd til at købe deres server-produkter. Så du får lidt problemer med at få fx personlig firewall / anti virus... og meget andet bras.
MSDN Academy, Microsoft kaster gratis software i hovedet af alle us studerende.squad2nd (3) skrev:Åh, har du også fået adgang til The Pirate Bay igen? :)
Jeg besluttede mig for at prøve, og det kører rigtig nice. Jeg er meget glad for at have extra frihed over hvad der er installeret, og hvad der ikke er.
Jeg kører Enterprise atm.
#6 Hvorfor er 2003 det samme som x64 XP?
2003 findes jo både i 32 og 64bit udgaver så jeg kan ikke se hvad du mener.
Mange ser ud til at være glade for Windows 7 på deres maskiner men da jeg Installerede nyeste build for ca. 1 uge siden var det for bugged til jeg kunne bruge det. BSOD når jeg tog min maskine ud af dockingstationen og problemer med Explorer 8 fik mig til at installere Vista igen.
2003 findes jo både i 32 og 64bit udgaver så jeg kan ikke se hvad du mener.
Mange ser ud til at være glade for Windows 7 på deres maskiner men da jeg Installerede nyeste build for ca. 1 uge siden var det for bugged til jeg kunne bruge det. BSOD når jeg tog min maskine ud af dockingstationen og problemer med Explorer 8 fik mig til at installere Vista igen.
Og det er svært at se forskel http://www.twilight-wizard.net/public/media/deskto...
:-)
Den præcise version er "Windows Server 2008 Datacenter Enterprise and Standard (x86) - DVD (English)" (Hvor jeg installerede Enterprise.)
:-)
Den præcise version er "Windows Server 2008 Datacenter Enterprise and Standard (x86) - DVD (English)" (Hvor jeg installerede Enterprise.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.