mboost-dp1

Windows XP installation fryser

Gå til bund
Gravatar #1 - cazotaro
23. okt. 2010 18:00
Hej

Er ved at installere Windows XP (SP 3, så vidt jeg kan se - ved faktisk ikke om det er home eller pro) fra en brændt DVD-skive.

Det er en hel frisk installation, på en gammel harddisk i et nyt system*.

Installationen fryser dog under Installing Devices. Omkring hvor den siger at der er cirka 35 minutter tilbage af installationen.
Jeg har prøvet at lade den stå i mere end en time, intet resultat. Load grafikken (de små grønne firkanter i nederste højre hjørne) viser intet.

Jeg har søgt lidt på det og problemet er identisk med dette: http://www.techspot.com/vb/topic20255.html
Den løsning der lader til at virke er at pille LAN kablet eller modem fra. En anden at sætte et anden grafikkort i, da problemet vist skyldes at XP ikke kan finde ud af hardwaren.
Imidlertid er der kun koblet tastetur og skærm til og jeg har prøvet med et andet grafikkort. Jeg er derfor lidt på bar bund for der er ikke så meget mere at koble fra, hvis jeg også skal kunne installere.

Jeg har prøvet at starte forfra et par gange uden held og jeg har prøvet at kopiere kopien af XP (ligger ikke inde med originalen desværre), men det hjælper mig ikke videre.

*Systemet er:
Gigabyte P55A-UD3
Intel Core i5 750 (Boxed)
Corsair ram 4 gb
Gammel harddisk
Gammel noname strømforsyning
Passivt kølet grafikkort (HD 4670) eller ældre aktivt kølet (7300GS)
2 ekstra blæsere

Differential diagnosises? :P

Håber I kan hjælpe, på forhånd tak.
Gravatar #2 - vandfarve
23. okt. 2010 18:26
Køb Windows 7. Det løser problemet.
Gravatar #3 - Chewy
23. okt. 2010 18:40
Hvis problemet ligger i (læg mærke til hvis) driverne til grafikkortet, så kan det måske være en ide at sætte netværkskablet til inden du begynder at installer. Det er lang tid siden jeg legede med XP sidst (specielt installation), men er ret sikker på at XP er i stand til at hente drivere fra Windows Update under installationen..

Et alternativ ville være at finde XP drivere til grafikkortet, smide det på en USB-stick og lade XP installere dem under install.. Der skulle gerne være mulighed for at vælge drivere under installationen (Som sagt er det lang tid siden at jeg sidst har installeret XP så det kan være at jeg husker forkert)..
Gravatar #4 - meh
23. okt. 2010 18:45
cazotaro (1) skrev:
Den løsning der lader til at virke er at ..
Er dit problem så ikke løst ?
Gravatar #5 - cazotaro
23. okt. 2010 18:55
Vandfarve: bliver også konsekvensen. Men synes det er lidt dyrt :P

Chevvy:
Prøver lige med netkablet i.
Mht at hente driverne så får jeg ikke umiddelbart opgivet noget sådan mulighed undervejs. Kan du huske om jeg skal gøre noget for at få den frem?

cnx: Måske ikke min bedste formulering. Det er den løsning en anden var heldig med. Ruller ikke for mig :(
Gravatar #6 - Chewy
23. okt. 2010 19:41
Det kan godt se ud som om at jeg husker forkert, og at det kun er SATA drivere man kan loade under install...

Men ja, som oftest tyder det på enten SW eller HW fejl. Og mit bedste bud på nuværende tidspunkt må så blive at teste HW en ad gangen til du finder fejlen...
Eller krydse fingre for at der er en XP bruger der har oplevet det samme som dig der læser denne tråd...
Gravatar #7 - freesoft
23. okt. 2010 20:06
Hvis det er drivere kan man vel lege lidt med nlite ?
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
23. okt. 2010 20:38
Prøv at sætte hastigheden på RAM ned i BIOS under installationen.
XP er ekstremt slem til at lave RAM-fejl under installation og jeg har mange gange været ude for at det er løsningen.
Du kan selvfølgelig sætte hastigheden tilbage efter installationen.
Gravatar #9 - cazotaro
24. okt. 2010 21:17
hmm

har prøvet med og uden nettilslutning og med ramfrekvensen sat ned.

uden held :(

fandt denne tråd http://techtracer.com/2007/03/12/xp-installation-t... hvor det første forslag ikke umiddelbart hjælper, men det lader til der er flere.

Må vente til i morgen, har lektier der skal passes :(

Andre forslag er mere end velkomne.

Tak for forslagene.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login