mboost-dp1
Working at big software companies
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Meget rammende blog post. Selvom jeg måske vil mene at "top performers" godt kan opnå lidt mere hos de helt store (MS, Google, etc.).
Ligesom der, bla. hos Microsoft, er en worst-performer pendant til top-performer. Ikke fordi at den dårligste i et team af supermænd er dårlig sammenlignet med de fleste andre virksomheder, men sammenlignet med hans ligemænd.
Jeg vil mene at det at arbejde for et stort firma, handler mere om at acceptere at man har mindre kontrol, og må acceptere ting man er dybt uenige i, fordi at det at shippe nu engang er vigtigt.
(F.eks. tror jeg det er de færreste udviklere som vil snakke positivt om at implementere reklamer i deres programmer. Men alligevel forstår de fleste at det er der hvor pengene kommer fra.)
Ligesom der, bla. hos Microsoft, er en worst-performer pendant til top-performer. Ikke fordi at den dårligste i et team af supermænd er dårlig sammenlignet med de fleste andre virksomheder, men sammenlignet med hans ligemænd.
Jeg vil mene at det at arbejde for et stort firma, handler mere om at acceptere at man har mindre kontrol, og må acceptere ting man er dybt uenige i, fordi at det at shippe nu engang er vigtigt.
(F.eks. tror jeg det er de færreste udviklere som vil snakke positivt om at implementere reklamer i deres programmer. Men alligevel forstår de fleste at det er der hvor pengene kommer fra.)
Windcape (2) skrev:Ligesom der, bla. hos Microsoft, er en worst-performer pendant til top-performer. Ikke fordi at den dårligste i et team af supermænd er dårlig sammenlignet med de fleste andre virksomheder, men sammenlignet med hans ligemænd.
Nu synes jeg ikke lige at output fra MS er en klar indikation på "team af supermænd".
Jeg tvivler på du kan finde en eneste stor virksomhed, hvor du får sådan en indikation...arne_v (3) skrev:Nu synes jeg ikke lige at output fra MS er en klar indikation på "team af supermænd".
... modsat så levere vi kommunikations-software til 250 millioner brugere, med et audio-codec udviklet her i Stockholm.
Selv supermand ville være misundelig på lydkvaliteten :p
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.