mboost-dp1
www.funroll-loops.org
Der er sikkert mange, der allerede kender www.funroll-loops.org. Hvad synes i om den?
Jeg synes den er meget grineren :D Jeg synes dog ikke man kan generalisere Gentoo-folkene på den måde - der er højst tale om nogle få irriterende støjende elementer.
Jeg synes den er meget grineren :D Jeg synes dog ikke man kan generalisere Gentoo-folkene på den måde - der er højst tale om nogle få irriterende støjende elementer.
Ja, mange kender den, ihvertfald Gentoo brugere. Det er den side den typiske bruger af Gentoo får smidt i hovedet af folk fra andre lejre så snart man nævner sin primære distribution. Men den er nu meget sjov, jeg er bare ved at blive træt af den :).
Jeg hænger lidt ud inde på Gentoos forums og synes ikke problemet med --fuck-up-system, --omg-optimized og andre overoptimeringer er så stort, ofte sker det at en person gør det under en installation og kommer til forummet for hjælp og de fortæller ham at han ikke kan overoptimere på den måde. Og derfra lærer han det.
Jeg synes ikke Gentoo-brugere generelt skaber problemer, men det er der andre der føler. Fx. kan du ikke regne med hjælp fra GIMP projektet hvis du nævner du har Gentoo. En ofte brugt frase i forumsne: "Den bedste vej til at få hjælp til Gentoo, er ikke at nævne at du bruger Gentoo".
Edit: Til folk der ikke lige forstod mine alternative flag se her
Jeg hænger lidt ud inde på Gentoos forums og synes ikke problemet med --fuck-up-system, --omg-optimized og andre overoptimeringer er så stort, ofte sker det at en person gør det under en installation og kommer til forummet for hjælp og de fortæller ham at han ikke kan overoptimere på den måde. Og derfra lærer han det.
Jeg synes ikke Gentoo-brugere generelt skaber problemer, men det er der andre der føler. Fx. kan du ikke regne med hjælp fra GIMP projektet hvis du nævner du har Gentoo. En ofte brugt frase i forumsne: "Den bedste vej til at få hjælp til Gentoo, er ikke at nævne at du bruger Gentoo".
Edit: Til folk der ikke lige forstod mine alternative flag se her
#2 Gaim har også udtrykt at de ikke vil supporte gentoo.
På min workstation bruger jeg Gentoo, og den primære grund er at jeg ofte skal bruge den nyeste version af et eksotisk library og tit har jeg brug for at tweake et libraries. Til udvikling er Gentoo et paradis, men som almindelig desktop ville jeg nok vælge en anden distribution. I skrivende stund sidder jeg på en nyinstalleret Ubuntu maskine. Jeg valgte denne distribution til familiens fællescomputer og det ser meget interessant ud.
På min workstation bruger jeg Gentoo, og den primære grund er at jeg ofte skal bruge den nyeste version af et eksotisk library og tit har jeg brug for at tweake et libraries. Til udvikling er Gentoo et paradis, men som almindelig desktop ville jeg nok vælge en anden distribution. I skrivende stund sidder jeg på en nyinstalleret Ubuntu maskine. Jeg valgte denne distribution til familiens fællescomputer og det ser meget interessant ud.
Gentoo har fået det værste frem blandt Debian zealots, og når det er sagt så har jeg intet imod Debian. Jeg kunne så ud af min manglende imponering over DERES opførsel, lave et generaliserende site som hænger disse elementer ud som typiske for Debian community'et. Men så langt vil jeg ikke gå. Jeg nøjes med hovedrysten. Sagt med andre ord: Jeg væmmes ved den side. Men vil ikke sænke mig selv til det nivaeu. Så fred være med dem... ;P
Gentoo er en spændende distribution. Jeg startede med at bruge den da de lige havde udgivet 1.4, hvor der endnu ikke var så meget hype omkring den. Jeg kører FreeBSD nu, og har ikke kørt Gentoo i nogle måneder. Hvis man har tiden og lysten til at tweake alle sine indstillinger, så er Gentoo alletiders - min erfaring er at man skal vide hvad man gør, ellers risikerer man nemt at smadre systemet. Gentoo er en distribution til powerusers og udviklere, ikke til turbo-sultne Mandrake-newbies med 1 måneds erfaring. Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil anbefale Gentoo til nye brugere, men de skal bare fatte at det ikke handler om at være "en af de seje" og have en Firefox der starter 0,5 sekunder hurtigere end de andres.
Jeg kan godt forstå, hvis de projekter i nævner kan få et skævt syn på Gentoo. Jeg synes selv det vil være rimelig trættende, at skulle læse en hel masse bugreports fra Gentoo brugere, der brokker sig over at softwaren ikke virker, og derefter skulle fortælle dem at det ikke er en god idé at compile med -march=skynet -O1000000 --omg-optimized +venner. De burde først spørge i Gentoo forum'et, og derefter kontakte ebuild maintaineren, hvis de mener der er en fejl. Det har jeg også indtryk af at langt de fleste gør :) Der er et rigtig godt community omkring Gentoo, og der er masser af hjælp at hente fra en masse flinke mennesker. Og selvom Ricer-typerne dukker op engang imellem, så er det faktisk kun et lille fåtal af den samlede Gentoo-flok.
Jeg kan godt forstå, hvis de projekter i nævner kan få et skævt syn på Gentoo. Jeg synes selv det vil være rimelig trættende, at skulle læse en hel masse bugreports fra Gentoo brugere, der brokker sig over at softwaren ikke virker, og derefter skulle fortælle dem at det ikke er en god idé at compile med -march=skynet -O1000000 --omg-optimized +venner. De burde først spørge i Gentoo forum'et, og derefter kontakte ebuild maintaineren, hvis de mener der er en fejl. Det har jeg også indtryk af at langt de fleste gør :) Der er et rigtig godt community omkring Gentoo, og der er masser af hjælp at hente fra en masse flinke mennesker. Og selvom Ricer-typerne dukker op engang imellem, så er det faktisk kun et lille fåtal af den samlede Gentoo-flok.
#4 sKIDROw
Ja Debian-folket har vidst altid været beskyldt for at være elitister, også før Gentoo blev populær. I virkeligheden er opfattelsen af Debian = elitister nok ligeså forkert som Gentoo = ricers. Nu ser det dog ud til at Debian-fanboys har glemt Gentoo - nu er de jo begyndt at tale om at Ubuntu slår dem ihjel. Crazy zealots! :P
Ja Debian-folket har vidst altid været beskyldt for at være elitister, også før Gentoo blev populær. I virkeligheden er opfattelsen af Debian = elitister nok ligeså forkert som Gentoo = ricers. Nu ser det dog ud til at Debian-fanboys har glemt Gentoo - nu er de jo begyndt at tale om at Ubuntu slår dem ihjel. Crazy zealots! :P
"Kommandovejen" er altid via ens distributør. Hvis jeg f.eks har et problem med Gnome, så kontakter jeg Gnome ebuild maintaineren. Og så sørger han for at sende besked højere oppe, hvis det bliver nødvendigt. Det har aldrig været meningen at man skulle henvende sig direkte til projektetsmaintainere, med mindre man har downloadet softwaren direkte hos dem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund