mboost-dp1

Zepto Nox A15 Power

Gå til bund
Gravatar #1 - karga
30. jun. 2008 12:19
Jeg skal ha mig en Zepto Nox A15 Power, men der er en del tilvalg som jeg er i tvivl om.. den kommer til at erstatte min stationære pc, så den skal kunne klare at blive brugt ret intenst

Der følger en 320gb 5400rpm sata disk med som std, men er i tvivl om hvad 7200rpm giver af ekstra ydelse, hvis det overhovedet giver det vilde.. og om det æder batteriet meget hurtigere?

Som std. følger der en "Intel C2 DUO T8100 2,26 GHz 800MHz 4MB" med - hvad kan sådan en konfiguration køre? Bare et slag på tasken, er vi tilbage i forrige århundrede eller kan sådan en cpu med 4gb ram i overhale min nuværende pc? Med en AMD 4000+ single core og 2 gb ram

Alle tilvalg kan ses her:
http://zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=7...
Jeg er lidt på herrens mark med hvilke ting jeg skal ha til den, når nu det bliver min permanente pc..

Prisen er ligegyldig, hvis de valgte tilvalg giver mening.. jeg går en del op i varme og strømforbrug - den skal helst kunne køre en god portion tid uden ledning og med ledning skal den kunne tåle at blive brugt i længere tid ad gangen uden man får sveden hårene på låret af
Gravatar #2 - Sputnik
30. jun. 2008 20:26
Hejsa,
nu foreligger der jo ingen test af maskinen endnu, så jeg ville vente en måned eller to, hvis tålmodigheden rækker så langt :-)

Én ting er dog sikkert, køber du en highend bærbar som denne så skal du gå efter 9000 serien, da det er intels nyeste processor med 6 MB cache, som bestemt kan mærkes.

8GB ram vil jeg mene er overkill, maskinen er jo alligevel forældet om et par år og indtil da, tror jeg at 4GB er rigeligt, også til alle de spil du vil presse den med.

Forvent ikke, at den kan leve op til de oplyste batteri tider, det er der ikke mange bærbare der kan, og det er max tider ved min brug. Skal den arbejde skal den have snor i enden, ellers er den garanteret død indenfor 45 min.....

Jeg er ikke just imponeret af designet, men glæder mig til at se den irl - det kan være jeg bliver positivt overrasket.

Ellers kun thumbs up for Zepto, min 6224 er den bedste bærbare jeg har haft og set til dato - men selv med den lille skærm, så er batteritiden ikke specielt god hvis maskinen får lov at arbejde. Med hensyn til varme og støj, er der ingen problemer med 6224 - nærmest lydløs.

Skulle jeg købe ny nu, ville jeg lige vente til den første test af Nox inden jeg kastede 12-14.000 efter den.

Håber mine input kunne bruges.

/S
Gravatar #3 - karga
1. jul. 2008 06:08
Det kan helt klart bruges ;)

Jeg går ikke direkte efter en highend bærbar, havde ikke engang tænkt mig at opgradere processoren i den.. det er så sjældent jeg spiller for tiden, så det er vigtigere for mig at den kan holde strøm i en rimelig periode

Det jeg egentlig er mest interesseret i at vide er om jeg kan mærke en stor forskel på en 7200 rpm harddisk og en 5400 rpm?
Gravatar #4 - paradise_lost
1. jul. 2008 07:13
Du kan ikke mærke den vilde forskel på 7200 og 5400 rpm diske, men 7200 vil selvf tage lidt mere strøm. Men heller ikke det vilde.

Måske du skulle vælge en SSD disk :D Men de tager også meget strøm når de er idle.

Strømforbrug for flashdiske ikke bedre end harddiske
Gravatar #5 - karga
1. jul. 2008 08:56
Ahh hehe jeg har ikke brug for 32gb SSD disk til en mindre formue :P det er godt nok nogle pebrede priser for dem

Jeg har lige bestilt maskinen, så håber jeg de overholder leveringsdatoen om 17 dage, så jeg kan lege med den i ferien
Gravatar #6 - rasmusv
1. jul. 2008 09:17
Du købte vel den med WSXGA+ skærm og ikke den der linkes til?
17 dage? Hvordan kan zepto være så lang tid om at levere en computer? Den jeg købte til min far tog nærmest lige så lang tid at få hjem, ift. til min egen kom på et par dage fra Kina, og det undrer mig bare om zepto bor på månen?

#3 "havde ikke engang tænkt mig at opgradere processoren i den.." også en fornuftig disposition efter min mening. Spar hellere lidt penge og køb en ny computer lidt før du ellers ville.
Gravatar #7 - karga
1. jul. 2008 09:22
#6 ud over standard tingene valgte jeg
Skærm: WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
HDD: 320GB 5400rpm SATA Harddisk
Batteri: 9 Cell Nox/Orion black

Det løb op i lige godt 12k
Gravatar #8 - JensOle
1. jul. 2008 11:37
Strømforbrug for flashdiske ikke bedre end harddiske

Edit : havde vist ikke lige fulgt helt med i tråden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login