mboost-dp1
Zombie film
Shaun of the Dead - Zombiekomedie, der er sygt sjov.
From Dusk Till Dawn - Og de andre film i serien, selvom det godt nok mere er vampyrer.
Army of Darkness - Og de andre Bruce Campbell-film, det er useriøs splatter. Og det er fedt.
28 Days Later - Den bedste zombiefilm jeg har set (første del af den hvertfald).
Ellers så spørg på Filmz også.
From Dusk Till Dawn - Og de andre film i serien, selvom det godt nok mere er vampyrer.
Army of Darkness - Og de andre Bruce Campbell-film, det er useriøs splatter. Og det er fedt.
28 Days Later - Den bedste zombiefilm jeg har set (første del af den hvertfald).
Ellers så spørg på Filmz også.
House of the dead Den er virkelig fed, den har zombier, bullettime, skuespillere der virker som om de lige er blevet castet ude på gaden foran studiet fem minutter før filmen blev indspillet og massere af scener der absolut ikke giver nogen mening
Og hvis det ikke er overbevisende nok, så er den instrueret af Uwe Boll :D
Og hvis det ikke er overbevisende nok, så er den instrueret af Uwe Boll :D
Night of the Living Dead
Dawn of the Dead
Day of the Dead
incl. de remakes der er lavet af ovenstående film. Man kan ikke komme uden om Romero, når vi taler zombier.
Return of the Living Dead 1-3, dog ikke voldsomt seriøse, men underholdende.
Lucio Fulcis zombie-film skulle også være god fest - europæisk zombieaction.
Som TLG siger, så prøv filmz også - vi har en del zombie-fans der. :)
Dawn of the Dead
Day of the Dead
incl. de remakes der er lavet af ovenstående film. Man kan ikke komme uden om Romero, når vi taler zombier.
Return of the Living Dead 1-3, dog ikke voldsomt seriøse, men underholdende.
Lucio Fulcis zombie-film skulle også være god fest - europæisk zombieaction.
Som TLG siger, så prøv filmz også - vi har en del zombie-fans der. :)
Hvad kan jeg sige? Kadann-drengen har jo sagt det meste. Jeg kan bare anbefale de samme film som ham, og især foreslå, at du ser noget af Lucio Fulci (som der også er en reference til i Shaun of the Dead*). Især kan anbefales Zombi 2 og The Beyond. Og naturligvis den ypperlige Dead-trilogi af George A. Romero.
Utroligt men sandt kan jeg også anbefale et par film af Bob Clark (Ja, ham med Baby Geniuses og The Karate Dog), nemlig: Children Shouldn't Play with Dead Things og Dead of Night.
Så er der naturligvis også den klassiske White Zombie med Bela Lugosi. En anden, og ofte meget overset, Zombie-klassiker er The Last Man on Earth med en superb Vincent Price.
Hvis du er glad for emnet, så kan jeg anbefale Book of the Dead: The Complete History of Zombie Cinema.
Men ja, hop ind på filmz.dk, og lyt til hvad Evermind og andre har at sige, der er nogle sande kendere derinde.
*I det hele taget bliver Shaun of the Dead 1000 gange bedre, når man har set en masse zombie-film, da der er rigtig mange referencer til klassikere.
Utroligt men sandt kan jeg også anbefale et par film af Bob Clark (Ja, ham med Baby Geniuses og The Karate Dog), nemlig: Children Shouldn't Play with Dead Things og Dead of Night.
Så er der naturligvis også den klassiske White Zombie med Bela Lugosi. En anden, og ofte meget overset, Zombie-klassiker er The Last Man on Earth med en superb Vincent Price.
Hvis du er glad for emnet, så kan jeg anbefale Book of the Dead: The Complete History of Zombie Cinema.
Men ja, hop ind på filmz.dk, og lyt til hvad Evermind og andre har at sige, der er nogle sande kendere derinde.
*I det hele taget bliver Shaun of the Dead 1000 gange bedre, når man har set en masse zombie-film, da der er rigtig mange referencer til klassikere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund