Den 3. december valgte Waoo at sælge en række af sine kunder fra selskaberne Dansk Bredbånd og Smile Content til konkurrenten TDC. Et salg som er blevet kritiseret af flere berørte kunder.
Hos Computerworld har man kigget nærmere på sagen og talt med den 66-årige Andreas Szekacs, der er utilfreds med, at han efter overgangen til TDC, som vil finde sted senest med udgangen af maj næste år, står ringere stillet end nu.
Szekacs ønsker at have to telefonnumre, men det kan TDC ikke tilbyde, da de mener, det ikke kan betale sig. Hos Waoo, som Szekacs stadig kan vælge, kan man godt tilbyde to linjer, men det vil koste 600 kroner at skifte til selskabet, som han allerede anvender via Dansk Bredbånd.
Et skift til Waoo er desuden ikke særlig attraktivt, idet Waoo tidligere har udtalt, at TDC’s priser gør det uinteressant at tilbyde tjenester i deres net, hvorfor Szekacs frygter, de trækker sig tilbage, umiddelbart efter overdragelsen af nettet er gennemført.
Hos Waoo har man ikke meget at sige om sagen og henviser blot til deres hjemmeside, hvor de oplyser, salget er sket til en god pris, og TDC vil håndtere de nuværende kunder på en god måde.
Ifølge bloggeren Thomas Christensen er tavsheden en del af aftalen mellem TDC og Waoo.