mboost-dp1
Afstemning: Hvor bor du ? / Hvor skal vi feste? (mht newz-fest)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#1 -
3. dec. 2002 16:23
Jeg synes personligt, at vi skulle få lidt gang i denne idé om en newz.dk fest. Der var mange der var vilde, da emnet lige blev bragt på banen, men nu er det ligesom faldet til jorden.
En af det første ting, vi kunne finde ud af mht. placering af festen (århus konta fredericia konra odense kontra kbh) er hvor folk bor, or dermed måske finde ud af de to bedste mugligheder for at holde festen, og derudfra lav en vote, om hvor den skal holdes.
Altså vote om, hvilket amt man bor i....
Man kan evt også skære igennem, og lave en vote direkte om hvor men vil ha festen holdt (imellem de tre "største" kompetanter; Fredericia, Odense og København )
Og på den måde, få afgjordt striden, så et evt. festudvalg kan komme igang med at undersøge muglighederne mht. alt det andet vdr. festen
/LAZinc.dk
Jeg er frisk.
Foreslår vi laver en IRC-kanal, eller finder et fælles chatsted.
Og vi så aftaler at alle der er interessede mødes d. XX kl XX:XX.
Desuden synes jeg vi bør lave et site, hvor vi sørger for de afstemninger der har med festen at gøre, og hvor folk kan tilmelde sig - komme med forslag og deslige.
Foreslår vi laver en IRC-kanal, eller finder et fælles chatsted.
Og vi så aftaler at alle der er interessede mødes d. XX kl XX:XX.
Desuden synes jeg vi bør lave et site, hvor vi sørger for de afstemninger der har med festen at gøre, og hvor folk kan tilmelde sig - komme med forslag og deslige.
#3:
MSN: <A href="mailto:[email protected]">[email protected]</A>
ICQ: 21009704 - men jeg har slettet det for 3 uger siden!
MSN: <A href="mailto:[email protected]">[email protected]</A>
ICQ: 21009704 - men jeg har slettet det for 3 uger siden!
#11 -
5. dec. 2002 03:54
Jeg kører da også stadig ICQ og det er da ok, men messenger er da en del mere brugervenligt =)
/LAZ
/LAZ
Det har jeg heller ikke oplevet (jeg bruger Trillian til ICQ).
Det har jeg heller ikke oplevet (jeg bruger Trillian til ICQ).
Inden det bliver en diskussion om hvorvidt det ene IM program er bedre end det andet, så lige tilbage til topic.
Angående festen så var afstemningen i første omgang lavet for at vejre stemningen, og den var da bestemt meget positiv.
Vi har inden længe et redaktionmøde, hvor festen er med på vores agenda, så vi vil da gennemgå hvad de næste skridt vil blive. En aftemning om placering af festen er jo nok rimelig oplagt :)
Under alle omstændigheder vil en fest tidligst komme på tale i starten af det nye år, og jeg vil ikke nævne datoer, eller for den sags skyld en måned. Når der begynder at ske noget konkret, skal der nok komme mere info her på newz og vi vil måske tage kontakt til nogle af dem der har tilbudt at hjælpe, eller forespørge i en 'offentlig' debat.
Så indtil videre, hav tålmodighed.
//Pernicious
Angående festen så var afstemningen i første omgang lavet for at vejre stemningen, og den var da bestemt meget positiv.
Vi har inden længe et redaktionmøde, hvor festen er med på vores agenda, så vi vil da gennemgå hvad de næste skridt vil blive. En aftemning om placering af festen er jo nok rimelig oplagt :)
Under alle omstændigheder vil en fest tidligst komme på tale i starten af det nye år, og jeg vil ikke nævne datoer, eller for den sags skyld en måned. Når der begynder at ske noget konkret, skal der nok komme mere info her på newz og vi vil måske tage kontakt til nogle af dem der har tilbudt at hjælpe, eller forespørge i en 'offentlig' debat.
Så indtil videre, hav tålmodighed.
//Pernicious
#15:
Der er da intet i vejen for at vi laver et udvalg der kan supplere og komme med forslag til jer?
Desuden mener jeg ikke at en afstemning er fair af følgende årsager:
Det er muligt at stemme flere gange.
Folk kan finde på at stemme selv om de ikke deltager.
Det er ikke lige for alle.
Der er da intet i vejen for at vi laver et udvalg der kan supplere og komme med forslag til jer?
Desuden mener jeg ikke at en afstemning er fair af følgende årsager:
Det er muligt at stemme flere gange.
Folk kan finde på at stemme selv om de ikke deltager.
Det er ikke lige for alle.
Du kan have ret i at det er muligt at stemme flere gange, men hvis du forestiller dig at der er ca. 3000 der stemmer og der så er 100 brodne kar imellem som stemmer 2 gange, så er fejlraten ikke så stor igen.
Der er så lige det aspekt at folk kan finde på at stemme selv om de ikke deltager. Fair nok, men uanset hvad så vil en afstemning give et fingerpeg i hvilken retning folks meninger går. Det vil alligevel aldrig stemme 100% overens med det folk virkelig mener.
Det er lidt det samme med meningsmålinger om f.eks. folketingsvalg. Der kan folk jo også lyve eller give sin mening til kende selvom de egentlig ikke stemmer. Alligevel giver de fleste meningsmålinger en rimelig fornemmelse af hvad udfaldet bliver.
Du kan have ret i at det er muligt at stemme flere gange, men hvis du forestiller dig at der er ca. 3000 der stemmer og der så er 100 brodne kar imellem som stemmer 2 gange, så er fejlraten ikke så stor igen.
Der er så lige det aspekt at folk kan finde på at stemme selv om de ikke deltager. Fair nok, men uanset hvad så vil en afstemning give et fingerpeg i hvilken retning folks meninger går. Det vil alligevel aldrig stemme 100% overens med det folk virkelig mener.
Det er lidt det samme med meningsmålinger om f.eks. folketingsvalg. Der kan folk jo også lyve eller give sin mening til kende selvom de egentlig ikke stemmer. Alligevel giver de fleste meningsmålinger en rimelig fornemmelse af hvad udfaldet bliver.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.