mboost-dp1

Hvilke nyheder interesserer dig mest?

Gå til bund
Gravatar #1 - izmkr
3. aug. 2004 12:51
Nu valgte jeg Software - Generelt.

Men mangler der ikke en kategori med noget software-udvikling? Der er jo egentlig ret mange nyheder med den slags.
Gravatar #2 - NFX
3. aug. 2004 14:13
"Lidt af det hele".
Undtagen browser- og styresystemsnyheder. De ender alligevel altid i flamewars efter 3 posts.
Gravatar #3 - bjerh
3. aug. 2004 14:13
Selvom jeg har valgt "Lidt af det hele", så syns jeg jo self. ikke at alle nyheder er lige gode at læse. Og der er da nogle som er MEGET trættende at læse! Noget jeg ikke har lyst til!
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
3. aug. 2004 14:14

Nej de gør ikke... flame flame flame...

---

Jeg valgte også lidt af det hele, det er det newz gør bedst.
Gravatar #5 - mrmorris
3. aug. 2004 17:44
#1 Enig... Lige som der også mangler samme kategori når man sender en nyhed ind - ingen "software udvikling".
Gravatar #6 - flammable
3. aug. 2004 20:29
Godt & bandet.. tak :p
Gravatar #7 - Xanthia
3. aug. 2004 20:48
Valgte "lidt af det hele". Det er mit indtryk at det er netop bredden der gør newz.dk til hvad det er; et samlingssted for mennesker med interesse for it.

Personligt er jeg dog ikke den store gaming-entusiast, så det skal ikke være for min skyld at nogen poster en nyhed om den næste opdatering af steam el. lign.:)
Gravatar #8 - trylleklovn
3. aug. 2004 20:52
valgte it sikkerhed, men kunne godt bruge en opensource/*nix valgmulighed ..
Gravatar #9 - Mnc
4. aug. 2004 07:04
Lidt af det hele...

#2 True... desværre...
Gravatar #10 - sh0dan
4. aug. 2004 09:35
Jeg stemte på "IT-kultur" - selv om det var lidt svært.
Gravatar #11 - nitram
4. aug. 2004 11:00
Jeg stemte lidt af det hele, for syntes endnu ikke at der har været en eneste nyhed her på newz som jeg ikke gad læse ...
Gravatar #12 - Plimm3r
4. aug. 2004 11:58
Lidt af det hele.. Så længe jeg ikke skal læse flamewars i forum, synes jeg langt de fleste nyheder er spændende.
Gravatar #13 - Gruesome
4. aug. 2004 12:01
Ville ønske newz godtog flere nyheder af mindre 'betydning'. Altså ting der ikke var så mainstream nødvendigtvis. Jo flere nyheder der kommer her ind, og gerne specialnyheder også (det er tit dem der er de mest interessante imo.), jo bedre et sted ville det blive.
Nu er muligheden for at vælge nyheder fra jo blevet så god, at den eneste undskyldning for ikke at acceptere bredere er mangel på folk til at godkende dem.
Gravatar #14 - knasknaz
4. aug. 2004 13:34
Hmm ja flames opstår godt nok nemt her. Det ville fx. sikkert ske hvis man lavede en afstemning om "Hvilket pakkeprogram foretrækker du? *rar *zip *ace *lha *arj *lzx... "

Det kunne da iøvrigt være skægt at se, hvis vi ikke allerede har haft den afstemning! Hvor kan man se resultater af tidligere afstemninger?
Gravatar #15 - Viperaberus
4. aug. 2004 13:37
Tidligere afstemninger finder du under Forum-->Stemmebox (link)
Gravatar #16 - knasknaz
4. aug. 2004 13:49
Tak!

-- blindeknaz
Gravatar #17 - shadowsurfer
4. aug. 2004 14:18
Jeg mener det er vigtig, at komme rundt om det hele, få eller ingen nyheder bør afvises... Kategorierene skal være små og afkrænset områder, så dem man ikke vil læse om kan vælges fra, uden at man fra vælger indhold man gerne vil se. De små kategorier betyder naturligvis at en nyhed kan falde ind under flere, dette bør der laves support for.
Gravatar #18 - thesigner
4. aug. 2004 14:56

Enig, software-udvikling er da klart federe end noget af det andet på den liste!
Gravatar #19 - sKIDROw
4. aug. 2004 15:00
Hardware, (Fri)software, lovmæssigt.
Blandede bolscher altså... ;)
Gravatar #20 - PikkeMand
4. aug. 2004 17:31
Der findes masser af sider med nyheder specielt mod hardware eller software eller whatever... jeg synes at newz.dk har fundet en god mellemvej, og den rigtige vægtning når det endelige mål er at levere IT-nyheder for nørder, hvilket jeg har forstået er newz.dk's erklærede mål.

Jeg er fx glad for at newz.dk ikke er ligesom comon.dk, hvilken jeg synes kommer med for mange erhvervs nyheder, mobil nyheder osv. (lad os bare kalde dette for "pop'ede" nyheder) hvilket jeg ikke bryder mig om.

Lad os bare få nogle flere nyheder om revolutioner inden for hardware og software, that rocks!

#2 "Undtagen browser- og styresystemsnyheder. De ender alligevel altid i flamewars efter 3 posts."
- det kan jeg overhoved ikke se skulle være en grund til ikke at poste dem. At folk flamer omkring dem betyder da kun at det er noget folk interessere sig for!
Giv dog dem der flamer dårlig karakter (det er ligesom det featuren er der for), og lad os andre nyde de ellers gode nyheder.

Jeg synes derimod at man fint kunne måle en nyheds berettigelse på hvor mange der er med til at diskutere den.
(dermed ikke sagt at ALLE nyheder med få kommentare er dårlige, men bare at det er en udemærket rettesnor hvis man er i tvivl)
Gravatar #21 - angelenglen
4. aug. 2004 19:50
hvad med en "Hvilke nyheder interesserer dig Mindst?"-poll?
Gravatar #22 - Doctor_X
5. aug. 2004 12:08
Denneher poll burde helt klart have været med checkboxe i stedet for option buttons. Men ok, da resultatet ikke betyder noget, kan det være ligegyldigt om det er misvisende.
Gravatar #23 - NFX
5. aug. 2004 14:48
#22:
Jeg har ikke sagt at de ikke skal postes, det har jeg intet imod. Jeg plejer bare at springe let og elegant hen over dem :)
Gravatar #24 - sKIDROw
9. aug. 2004 13:39
Eneste der ikke interessere mig sønderligt, er artikler om rent proprietært software.
Min egen tommelfinger regel er normalt, at hvis ikke jeg kan installere det, uden at acceptere en lang juridisk smørre, så kan det generelt være ligegyldigt.
GPL og BSD licensen er også en længere juridisk smørre, men det skal kun bruges når jeg skal kopiere eller ændre i koden.
Noget der faktisk også gælder for proprietært software, men det ignorere disse software huse lige så elegant.
Du behøver ikke en licens for at bruge software, ligesom du heller behøver tilladelse for at læse en bog eller en avis.
Det er ikke copyright krænkelse at læse folk over skulderen. (Kun en anelse uhøfligt)

#2 NFX

[Undtagen browser- og styresystemsnyheder. De ender alligevel altid i flamewars efter 3 posts.]

Hvad helvede mener du med det din nar?!?....
(Spøg til side ;) )
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login