mboost-dp1
Att: staff
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
16:34SlettetBruger (59) skrev:Gæt hvad klokken er ved hjælp af denne post
1689
Decrypt!
Nu er den 17:34.
SlettetBruger (59) skrev:Gæt hvad klokken er ved hjælp af denne post
1689
Decrypt!
Det må vel teoretisk betyde sekstende time og niogfirsenstyvende minut
Ergo, 17:29?
Nu er den ihvertfald 742.b
Man burde da bare bruge beat-time ... Så slipper man for bøvl med tidszoner og DST ..
Derfor er klokken lige nu 606.b
Thoroughbreed (76) skrev:Man burde da bare bruge beat-time ... Så slipper man for bøvl med tidszoner og DST ..
Ok, vi omregner 606.b til til timer, vi ganger med 24 timer, og får 14,544timer. Hvilket giver 14:33. Du kan se at de ikke justerer for sommertid. Det er mega besværligt, når næsten alle europæiske lande, inklusiv Schweiz (som danner basis for denne tidsangivelse) bruger sommertid. Fx er der næsten altid taget højde for sommertid når CET bruges både på internettet, men også ved programmer der udsendes via satellit til hele europa, selvom det korrekte betegnelse er CEST.
Brug UTC (GMT) hvis det skal være globalt, for det første er ingen omregning fra decimaltal til timer nødvendig. For det andet ved man at de ikke bruger sommertid. For det tredje burde de fleste vide hvor stor forskel der er på deres lokale tid og UTC (GMT) både om sommeren og om vinteren.
Tidszoner og DST vil altid være noget bøvl, men det system du lige introducerede synes jeg gør det endnu mere bøvlet.
Mr_Mo (80) skrev:Ok, vi omregner 606.b til til timer, vi ganger med 24 timer, og får 14,544timer. Hvilket giver 14:33. Du kan se at de ikke justerer for sommertid. Det er mega besværligt, når næsten alle europæiske lande, inklusiv Schweiz (som danner basis for denne tidsangivelse) bruger sommertid. Fx er der næsten altid taget højde for sommertid når CET bruges både på internettet, men også ved programmer der udsendes via satellit til hele europa, selvom det korrekte betegnelse er CEST.
Brug UTC (GMT) hvis det skal være globalt, for det første er ingen omregning fra decimaltal til timer nødvendig. For det andet ved man at de ikke bruger sommertid. For det tredje burde de fleste vide hvor stor forskel der er på deres lokale tid og UTC (GMT) både om sommeren og om vinteren.
Tidszoner og DST vil altid være noget bøvl, men det system du lige introducerede synes jeg gør det endnu mere bøvlet.
Øh, du skal da ikke gange 606.b med 24? Hvis du gad følge linket så vil du se at 1 beat = 1:26'4
En dag er 1.000 beats
Dvs, 606.b = 15:32.38 >15:34.04
Og da jeg postede kl 15:33 ifølge newz, så passer det da med sommertid? :D
Thoroughbreed (81) skrev:Øh, du skal da ikke gange 606.b med 24? Hvis du gad følge linket så vil du se at 1 beat = 1:26'4
Øh kan du regne?
Ok, lad os gøre det på din måde. Vi tager sekunderne først:
26,4s*606=15998,4s=266,4min=4,444t
Også minutterne:
1min*606=606min=10,1t
Lægger dem sammen: 14,544 timer. Kan du se hvorfor jeg gangede med 24? Fordi det er nemmere.
Thoroughbreed (81) skrev:Og da jeg postede kl 15:33 ifølge newz, så passer det da med sommertid? :D
Et udmærket eksempel på, at denne metode kræver at man kan matematik og at man antager at den tager højde for sommertid. For at få det klarlagt: Den tager ikke højde for sommertid og du har regnet forkert.
Mr_Mo (82) skrev:Øh kan du regne?
Også minutterne:
1min*606=606min=10,1t
Lægger dem sammen: 14,544 timer. Kan du se hvorfor jeg gangede med 24? Fordi det er nemmere.Thoroughbreed (81) skrev:Og da jeg postede kl 15:33 ifølge newz, så passer det da med sommertid? :D
Et udmærket eksempel på, at denne metode kræver at man kan matematik og at man antager at den tager højde for sommertid. For at få det klarlagt: Den tager ikke højde for sommertid og du har regnet forkert.
Okay .... Jeg ved godt at man ikke skal argumentere med en idiot - de plejer at kunne slå en med erfaring ..
MEN hvis du lige gider følge DETTE link så kan du se at jeg har ret, og DU tager fejl ...
Desuden, at regne med tid er en bitch, da der er 60 sekunder på et minut ^^)
Thoroughbreed (83) skrev:Mr_Mo (82) skrev:Øh kan du regne?
Også minutterne:
1min*606=606min=10,1t
Lægger dem sammen: 14,544 timer. Kan du se hvorfor jeg gangede med 24? Fordi det er nemmere.
Okay .... Jeg ved godt at man ikke skal argumentere med en idiot - de plejer at kunne slå en med erfaring ..
MEN hvis du lige gider følge DETTE link så kan du se at jeg har ret, og DU tager fejl ...
Desuden, at regne med tid er en bitch, da der er 60 sekunder på et minut ^^)
Where is the Internet Time meridian?
Biel Meantime (BMT) is the universal reference for internet time. A day in internet time begins at midnight BMT (@000 Swatch .Beats) (Central European Wintertime).
Så ifølge dit link her Mo right :P
For det første, min udregning er korrekt. For det andet korrigerer de ikke for vintertid, som du kan læse i dit egen link:
For det tredje, som dine indlæg udmærket viser, er dette system utrolig latterlig, da folk ikke kan finde ud af at bruge den, medmindre de er begavede ligesom mig :-)
Enten troller du, eller gør du dig selv til grin.
For det første, min udregning er korrekt. For det andet korrigerer de ikke for vintertid, som du kan læse i dit egen link:
Biel Meantime (BMT) is the universal reference for internet time. A day in internet time begins at midnight BMT (@000 Swatch .Beats) (Central European Wintertime).
For det tredje, som dine indlæg udmærket viser, er dette system utrolig latterlig, da folk ikke kan finde ud af at bruge den, medmindre de er begavede ligesom mig :-)
Thoroughbreed (83) skrev:Desuden, at regne med tid er en bitch, da der er 60 sekunder på et minut ^^)
OxxY (84) skrev:
Så ifølge dit link her Mo right :P
Mr_Mo (85) skrev:#83
For det tredje, som dine indlæg udmærket viser, er dette system utrolig latterlig, da folk ikke kan finde ud af at bruge den, medmindre de er begavede ligesom mig :-)Thoroughbreed (83) skrev:Desuden, at regne med tid er en bitch, da der er 60 sekunder på et minut ^^)
Oxxy > Ja, det gik op for mig ca 15 minutter efter jeg havde posted :P
Mr_Mo > Well, giver dig ret - havde ikke lige taget højde for DST da du skrev 14:xx og jeg skrev 15:xx - endnu et bevis på at DST er noget lort :P Det gik op for mig efter jeg havde posted og gået fra computeren .. Desuden skal det sidste ses som en joke/ironi :D
Uanset hvad er systemet da fint nok :P Kan da huske at jeg har brugt det engang i tidernes morgen da ICQ var populært .. Var faktisk overrasket over at det stadig fandtes!
- edit - sejt, ICQ findes endnu! Kan dog ikke huske mit nr, og det hjælper ikke en skid, da den e-mail den var registreret ved er på et domæne jeg lukkede for laaaang tid siden
Thoroughbreed (88) skrev:Uanset hvad er systemet da fint nok :P
Haha, jeg tror det lige er blevet modbevist af dig selv :P
Det er meget nemmere at bruge noget som UTC/GMT - ingen regnemaskine behøves, hvis man vel og mærke kan addere og subtrahere hele og halve tal :-) Beat-time systemet kræver en regnemaskine. Både til at finde hvad den lokale tid svarer til i beat-time og hvad beat-time svarer til i lokal tid.
Derudover, man kan nemt lave en regnemaskine hvor du indtaster tiden og vælger de tidszoner du vil have. Hvis man alligevel skal bruge en regnemaskine, hvorfor inkludere en ekstra trin og omregne til beat-time? Et tal man ikke kan forholde sig til??? Så giv svaret ud i UTC, det kan vel de fleste forholde sig til?
Tilføjelse: Der også den nævnte bonus, at de fleste ikke har brug for en regnemaskine for at angive tiden i UTC.
Mr_Mo (89) skrev:Haha, jeg tror det lige er blevet modbevist af dig selv :P
Det er meget nemmere at bruge noget som UTC/GMT - ingen regnemaskine behøves, hvis man vel og mærke kan addere og subtrahere hele og halve tal :-) Beat-time systemet kræver en regnemaskine. Både til at finde hvad den lokale tid svarer til i beat-time og hvad beat-time svarer til i lokal tid.
Æh, nej systemet er fint nok, som jeg skrev brugte jeg det i tidernes morgen da ICQ var "in" ..
Hvis vi begge ved hvad klokken er "internet-time", så er det jo ikke noget problem? Kan huske man engang kunne købe ure som viste både den "rigtige" tid og så @ - Sony Ericsson lavede vist endda telefoner med @-time ...
Uanset hvad brugte jeg det en del da jeg snakkede med nogle i amerika (nord/syd) - når landet i sig selv har 117 tidszoner, og ikke alle stater bruger DST kan det hurtigt blive noget værre rod - vi brugte ínternet-tid uden nogen problemer
- nåja, ICQ viste også hvad klokken var i både lokal-tid og internet-tid
Thoroughbreed (90) skrev:Æh, nej systemet er fint nok, som jeg skrev brugte jeg det i tidernes morgen da ICQ var "in" ..
lol, en yngre version af dig selv brugte den - sikker på at det er hvad du vil basere kvaliteten af et system på? ;-)
Thoroughbreed (90) skrev:Hvis vi begge ved hvad klokken er "internet-time", så er det jo ikke noget problem?
Problemet er at vi begge ikke ved hvad klokken er "internet time" uden en regnemaskine. Hvis jeg siger at vi skal mødes klokken 764.b, har du noget som helt anelse om hvornår vi skulle mødes? Jeg har ikke. Hvis jeg sagde det i GMT, ville du så have en ide?
USA har 4 tidszoner (en times forskel mellem hver) og kun Arizona bruger ikke DST (hvis vi ser bort fra Alaska, Hawaii og andre øer). Så kender man lidt til USA's geografi kan man godt klare sig. Anyways, pointen var at folk fra USA angiver tiden i UTC og du angiver din lokale tid i UTC, da det er noget man nemt kan forholde sig til og nemt kan regne frem og tilbage med sin lokale tid. Hvis man bruger "internet-time" så er det et krav at du bruger en regnemaskine, hvorfor introducere et nyt trin der ikke har andet formål end at spytte et tal ud, som man ikke kan forholde sig til?
Af en eller anden grund vil min øjne læse det som 'Heldighedskonference, så du forbliver hippie i min verden.vandfarve (94) skrev:Heldagskonference med bl.a. John Mearsheimer, Ole Wæver, Sten Ryning m.fl.
Fantastisk arrangement, fantastisk-ere roadtrip derover fra KBH K.
Burde man kende de navne?
http://www.sdu.dk/om_sdu/fakulteterne/samfundsvidenskab/sam_nyhedsliste/therelevanceofrealisminthe21stcenturyMagten (97) skrev:Burde man kende de navne?
vandfarve stavede blot Rynnings navn forkert.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.