mboost-dp1

Att. staff/crew/admins -- vi gør krav på, at denne liste af fejl rettes!

Gå til bund
Gravatar #1 - Daniel-Dane
11. jun. 2011 19:17
Eftersom I har ry for ikke at efterkomme forespørgsler i en respektabel tid, har vi samlet en liste over alle fejl samt forslag til forbedringer i en liste, som vi nu overdrager til jer. Det er vores håb, at I - i tide vel og mærke - vil pådrage jer det ansvar at få listen føjet til den interne liste samt love at få fejlene udbedret inden for en overskuelig fremtid. Derefter skal fejlene faktisk rettes.

Som bonusinfo kan jeg nu love, at den første SCA'er (staff/crew/admins), som svarer seriøst på denne tråd, vil få et emblem på kynz. (Nyhedsskribenter undtaget.)

Listen kan ses nedenfor samt her:

Bugs
[list]
1. Staff sender tomme (emne samt brødtekst) beskeder. De kan ikke tilgås, men det er jo lige meget. Kilde
2. Det hænder, at beskeder ikke kan slettes. Kilde (ukritisk)
3. Tom side, når man besøger en tråd. Sjælden og de præcise forhold kendes ikke, men det sker, når tråden (observeret i "jeg er ham") runder en ny side. Kilde
4. Afsat rating bliver ikke altid vist i dropdown-boksen. Kilde
5. Ens indlæg dukker op flere gange, når man indsender det. Folk ændrer så den seneste til "*dobbeltpost*", men de er alle sammen det samme indlæg. F5 og alt ser fint ud.
6. Når indlæg citeres, kommer det første citat ikke med.
7. Måske det samme som ovenstående, men nested citater, hvor det inderste citat er tomt, fucker, når indlægget citeres.
8. Nestes et citat flere end fem gange, breaker newz.dk! Kilde
9. Søgning virker generelt ikke godt. Desuden er den avancerede søgning ("forum:[forum navn]") heller ikke fungerende. Kilde (Punkt 4 og 10)
10. Nogle statistikker virker ikke (HTTP-5xx, tom side og vist også et par time-outs).
11. markjensen oplever stadigvæk "Ret indlæg (547 min)". Kilde
12. Længere forumtråde (Things that make you go hmm -leg, Tråden til dumme spørgsmål og især "Jeg er ham") tager meget lang tid at loade. Dog ikke så meget lige når man runder en ny side.
13. Hvis man skriver links uden url-tag, og man skriver flere links med kun et enkelt linjeknæk imellem, parses kun hvert andet link (startende med det første link) korrekt.
14. Hvis et citat mangler en klamme ([ eller ]) omkring et url vises citatet slet ikke, ej heller urls i al almindelighed. Kilde
15. Skriver man indlægsnummer i fragment identifier (efter '#' i url'er) men ikke inkluderer /pageX i url'en, vil newz.dk hoppe til den rette side, men fragment identifieren forsvinder og der hoppes derfor ikke ned til det rette indlæg.
[/list]
.

Forslag
[list]
1. Blackliste en kombination af tags, fx "csc" OG "prosa". Kilde
2. Udvide (offentliggøre) dokumentation omkring BB-kode, se mere her.
3. Forsiden er mega-tung, dvs. lang tid om at loade og efterfølgende tillade at man scroller på den (10+ sek på en netbook, noget mindre på kraftigere hardware). Selv med blokering af de der social sharing knapper. (Kun for langsomme computere.)
4. Dobbelt-klikker man et tilfældigt ord i en nyhed på forsiden, går der knapt et sekund før markeringen sker. På alle andre hjemmesider sker dette langt hurtigere (Win7/Chrome only). (Kun for langsomme computere.)
5. Bredden på websitet er ikke dynamisk og passer ikke til netbooks med 1024 pixels opløsning. Den er ca. 25 pixels for bred. 1024 er stadig den 3. mest brugte opløsning i DK.
6. Søgeresultater bør kunne sorteres efter valgfri orden (minimum efter dato).
7. Mulighed for at bestemme fra hvilke sub-sites man gerne vil have sammensat sin forside fra (udvidelse af "vis alle sektioner på forsiden"-muligheden). Vi ved dog, at I allerede arbejder på noget MyNewz/iNewz/personlig forside.
8. Rydde op i de forum-emner man kan vælge mellem ved oprettelse af nyt indlæg (bla. den med urinvejsinfektion).
[/list]
.

Vi er klar over, at flere af de på listen noterede fejl og forslag allerede er offentliggjort, og flere af dem har I ytret at have noteret, men nu er det sådan, at listen indeholder alle fejl og mangler, som stadig optræder. Listen på kynz vil blive krydset af i takt med udbedringerne.
Gravatar #2 - Emil
11. jun. 2011 20:22
Ud fra mit kendskab til hmn, så tror jeg ikke, I får særlig meget ud af at bruge vendingen "vi gør krav på" :) Men held og lykke siger jeg da :)
Gravatar #3 - tazimn
11. jun. 2011 20:39
Emil (2) skrev:
Ud fra mit kendskab til hmn, så tror jeg ikke, I får særlig meget ud af at bruge vendingen "vi gør krav på" :) Men held og lykke siger jeg da :)

Det er jo heller ikke brugerne der afgører om et site har succes eller ej. Det er helt og holdent ejeren. Hvis han bare er tilfreds så er successen hjemme.
Brugernes tilfredshed har røv og nøgler at skulle sige i den sammenhæng..
Gravatar #4 - Ronson ⅍
11. jun. 2011 21:14
Jeg vil bare lige indskyde at jeg ikke kræver noget.

"Vi" = DD og lingu (velsagtens)
Gravatar #5 - Emil
11. jun. 2011 21:41
tazimn (3) skrev:
Det er jo heller ikke brugerne der afgører om et site har succes eller ej. Det er helt og holdent ejeren. Hvis han bare er tilfreds så er successen hjemme.
Brugernes tilfredshed har røv og nøgler at skulle sige i den sammenhæng..

Det er ikke op til mig at vurdere, hvad der danner grundlag for succeskriteriet i ejerkredsen, men du læser tilsyneladende også noget helt andet ud af min post, end der var meningen. Jeg opfordrer egentlig bare folk til at tænke lidt over deres "Jeg vil ha'-mentalitet". Siden har rigtig nok nogle bugs hist og her, og jeg synes, det er fint, at det hele så fint bliver samlet op ét sted. Men ligefrem at fare frem og kalde det for et krav, det synes jeg er ganske usmageligt.
Gravatar #6 - LinguaIgnota
11. jun. 2011 21:46
Jeg vil ikke blandes ind i noget. Så længe I har fået hevet Ronsons lange tud ud af min indbakke, er jeg sådan set nogenlunde tilfreds. Men altså, det ville da ikke være en grim gestus, om man permabannede Henrik og Porrefjæset. Og Vandfarve, den lort.
Gravatar #7 - XorpiZ
11. jun. 2011 21:46
Emil (5) skrev:
Men ligefrem at fare frem og kalde det for et krav, det synes jeg er ganske usmageligt.

Mon ikke DD var forholdsvis sarkastisk?
Gravatar #8 - Emil
11. jun. 2011 22:04
XorpiZ (7) skrev:
Mon ikke DD var forholdsvis sarkastisk?

Efter hvad jeg har set i mine år på newz.dk i forhold til brugernes behandling af de folk (og det skal lige understreges, at jeg ikke er en af dem), der prøver at få den her side til at hænge sammen med den energi de nu har ved siden af deres normale jobs, så skal jeg efterhånden ikke kunne sige, om det er ironisk eller ej. Jeg synes der bliver lukket meget lort og brok ud og ufattelig lidt taknemmelighed.
Gravatar #9 - XorpiZ
11. jun. 2011 22:08
Det er godt nok lettere off-topic, men jeg synes det er sjældent, der bliver lukket lort ud.

I de fleste tilfælde er det konstruktiv kritik (f.eks. nyhedsvalg og lign.).

Jeg tvivler stærkt på, at det er værre her end på alle andre nyhedssites. Snarere tværtimod.
Gravatar #10 - Daniel-Dane
11. jun. 2011 22:35
Jeg prøvede ikke at virke "ganske usmageligt", blot meget vis. Bevares, ingen af fejlene er kritiske eller direkte forstyrrende i en sådan grad, at siden bliver ubrugelig, men derfor kan man vel godt gøre SCA opmærksom på fejl og sløseri.

I så fald, Emil, må fjernelsen af newz.dk fra uservoice vel være et tegn på, at vi ønsker mere, end vi har krav på. Hvis det (samt dine udtalelser - da du mere eller mindre repræsenterer newz.dk) er SCAs politik, må I meget gerne gøre tydeligt.

Vi får, hvad vi betaler for.

P.S.
Det er rigtigt, at #1 oser af, hvad du kalder, "Jeg vil ha'-mentalitet", men det skyldes, at min moder har en sag kørende mod nogle byggesagkyndige, som har løjet og fusket, og derfor har vi skrevet nogle meget skarpe breve til dem (via kommunen).
Gravatar #11 - Daniel-Dane
11. jun. 2011 22:58
P.P.S.
Jeg håber ikke, at det er trådens titel, hele denne diskussion omhandler. Den er med vilje provokerende for at tiltrække den rette opmærksomhed.
Gravatar #12 - Emil
11. jun. 2011 22:59
Daniel-Dane (10) skrev:
men derfor kan man vel godt gøre SCA opmærksom på fejl og deres sløseri.

Sagtens, men der findes pæne og knap så pæne måder at gøre det på. Jeg er personligt ret glad for listen på KYNZ, specielt nu hvor UserVoice ikke længere er.

Daniel-Dane (10) skrev:
I så fald, Emil, må fjernelsen af newz.dk fra uservoice vel være et tegn på, at vi ønsker mere, end vi har krav på.

Jeg husker ikke, hvad grunden var - måske har jeg ikke engang fået det at vide :)

Daniel-Dane (10) skrev:
Hvis det (samt dine udtalelser - da du mere eller mindre repræsenterer newz.dk) er SCAs politik, må I meget gerne gøre tydeligt.

Jeg repræsenterer mig selv og mine egne meninger, der langtfra altid er de samme som i ejerkredsen af newz Media. Det bedste, jeg kan give jer, er nogle faktuelle oplysninger i forbindelse med nogle spørgsmål, hvor folk spekulerer mere end hvad godt er. Jeg kan ikke ytre mig om officielle meninger, holdninger eller valg/fravalg som ejerkredsen måtte tage; det må de selv gøre, hvis de føler det nødvendigt.

Det eneste jeg rent faktisk kan sige er, at udviklingen p.t. går meget langsom. Måske bliver det bedre om nogle måneder, måske gør det ikke - det har jeg ingen anelse om, men jeg ved, at flere af kræfterne bag siden, både teknik og skribenter (mig selv inklusiv), har travlt med deres faste job. Og jeg går ikke ud fra, at der er nogen herinde, der har tænkt sig at klandre folk for at passe deres primære job først. Jeg kunne i hvert fald ikke drømme om at give mine elever en ringere undervisning, fordi en håndfuld brugere er trætte af at man kun kan quote i fem niveauer, før det går galt eller at statistiksiden ikke virker 100 %.

Bottomline, jeg synes det er fint, der samles op på bugs på KYNZ, men tingene tager den tid, de tager, så længe folk har et job ved siden af, der skal passes.
Gravatar #13 - Daniel-Dane
11. jun. 2011 23:04
Emil (8) skrev:
Jeg synes der bliver lukket meget lort og brok ud og ufattelig lidt taknemmelighed.

Emil (12) skrev:
Det eneste jeg rent faktisk kan sige er, at udviklingen p.t. går meget langsom. Måske bliver det bedre om nogle måneder, måske gør det ikke - det har jeg ingen anelse om, men jeg ved, at flere af kræfterne bag siden, både teknik og skribenter (mig selv inklusiv), har travlt med deres faste job. Og jeg går ikke ud fra, at der er nogen herinde, der har tænkt sig at klandre folk for at passe deres primære job først. Jeg kunne i hvert fald ikke drømme om at give mine elever en ringere undervisning, fordi en håndfuld brugere er trætte af at man kun kan quote i fem niveauer, før det går galt eller at statistiksiden ikke virker 100 %.

Bottomline, jeg synes det er fint, der samles op på bugs på KYNZ, men tingene tager den tid, de tager, så længe folk har et job ved siden af, der skal passes.

Flere brugere har adskillige gange tilbudt en hjælpende hånd med koden. mandalae var f.eks. meget god til at tage imod hjælp (både kode og konkrete fejl, som kunne replikeres), og med hans afgang forsvandt den tekniske forbindelse til SCA.
Gravatar #14 - Emil
11. jun. 2011 23:13
Daniel-Dane (13) skrev:
Flere brugere har adskillige gange tilbudt en hjælpende hånd med koden. mandalae var f.eks. meget god til at tage i mod hjælp (både kode og konkrete fejl, som kunne replikeres), og med hans afgang forsvandt den tekniske forbindelse til SCA.

Han var også ansat kun til det. Den luksus eksisterer ikke længere.

Hvad angår en hjælpende hånd, så skal jeg ikke kunne sige, hvorvidt det er muligt med hmn, det må være op til ham selv at vurdere.
Gravatar #15 - Daniel-Dane
11. jun. 2011 23:19
I så fald beder jeg dig om at prikke blidt til ham. Jeg forstår udmærket godt, at du og SCA har travlt med jeres eget, så jeg (NU SAGDE JEG DET) kan sagtens vente, blot jeg ved, at SCA har læst denne tråd.
Gravatar #16 - Emil
11. jun. 2011 23:23
Daniel-Dane (15) skrev:
I så fald beder jeg dig om at prikke blidt til ham. Jeg forstår udmærket godt, at du og SCA har travlt med jeres eget, så jeg (NU SAGDE JEG DET) kan sagtens vente, blot jeg ved, at SCA har læst denne tråd.

Jeg skal nok lige prikke til ham. Om han læser det inden for den nærmeste fremtid, skal jeg dog ikke kunne sige :)
Gravatar #17 - MiniatureZeus
11. jun. 2011 23:25
Emil (16) skrev:
Jeg skal nok lige prikke til ham. Om han læser det inden for den nærmeste fremtid, skal jeg dog ikke kunne sige :)

Hov hov! Det er meget vigtigt at han eller andre fra SCA (af dem der bestemmer) først svarer om 41 dage, ellers får jeg ikke noget emblem på kynz!
Gravatar #18 - Ronson ⅍
11. jun. 2011 23:31
Jeg synes de der emblemer efterhånden har mistet deres værdi (og det mener jeg egentlig både i sjov og alvor). Stop ruining KYNZ!
Gravatar #19 - Daniel-Dane
11. jun. 2011 23:36
Ronson (18) skrev:
Jeg synes de der emblemer efterhånden har mistet deres værdi (og det mener jeg egentlig både i sjov og alvor). Stop ruining KYNZ!
Allerede?

Det bliver nok også kun en medalje (emblemer forbliver til store ting).
Gravatar #20 - Slettet Bruger [2690181881]
12. jun. 2011 00:03
Han er bare træt af han ikke kan få nogen ;)
Gravatar #21 - tazimn
12. jun. 2011 11:05
Hvis nu hmn lagde koden ud for de berørte emner, så kunne de af os der har tid, lyst og energi kigge på at få rettet op på koden.

Det ville blive en win-win..
Gravatar #22 - hgul
12. jun. 2011 11:11
Emil (8) skrev:
Jeg synes der bliver lukket meget lort og brok ud og ufattelig lidt taknemmelighed.

Jeg er stor tilhænger af, at man kommunikerer i en ordentlig tone - også selvom man er utilfreds - men når folk har brokket sig, så har det flere gange været med ret god grund.

Der har efterhånden været flere episoder hvor et emne staff burde kommentere på ikke er blevet kommenteret før efter lang tid, og så er skaden sket.

Jeg har gentagne gange undret mig over hvorfor man har en afdeling hvor beskrivelsen er: "Spørgsmål, forslag, ris, ros om sitet. Info fra newz.dk." når der ikke bliver svaret på ret meget af det der bliver skrevet og det er ret småt med info ;-)

Så det er ikke udelukkende brugernes måde at kommunikere på der er problemet.
Gravatar #23 - Emil
12. jun. 2011 15:16
hgul (22) skrev:
men når folk har brokket sig, så har det flere gange været med ret god grund.

Der er også forskel på at brokke sig fordi man har en god grund til det og brokke sig på en upassende måde.

hgul (22) skrev:
Der har efterhånden været flere episoder hvor et emne staff burde kommentere på ikke er blevet kommenteret før efter lang tid, og så er skaden sket.

Flere episoder ligefrem? Jeg kender til ét tilfælde, som blev ignoreret, fordi tråden med fejlen blev derailed efter ét døgn og derfor virkede mere som et forsøg på at trolle admins end rent faktisk at poste noget seriøst.

hgul (22) skrev:
Jeg har gentagne gange undret mig over hvorfor man har en afdeling hvor beskrivelsen er: "Spørgsmål, forslag, ris, ros om sitet. Info fra newz.dk." når der ikke bliver svaret på ret meget af det der bliver skrevet og det er ret småt med info ;-)

Fordi der nogle gange er tid til at tage sig af det, og andre gange er der ikke.

hgul (22) skrev:
Så det er ikke udelukkende brugernes måde at kommunikere på der er problemet.

Der er forskel på ingen kommunikation og ubehøvlet kommunikation.
Gravatar #24 - XorpiZ
12. jun. 2011 15:28

Du får det nærmest til at lyde som om, at vi brugere ikke formår at formulere os på en pæn måde.

Nu ved jeg godt, du udtaler dig på egne vegne, og ikke på newz.dks, men qua din stilling/status som staff, så burde du nok moderere dine udtalelser lidt.
Gravatar #25 - Emil
12. jun. 2011 22:05
XorpiZ (24) skrev:
Du får det nærmest til at lyde som om, at vi brugere ikke formår at formulere os på en pæn måde.

Jeg siger, at nogle brugere ikke altid gør det. Det andet vil jeg ikke stå inde for.

XorpiZ (24) skrev:
Nu ved jeg godt, du udtaler dig på egne vegne, og ikke på newz.dks, men qua din stilling/status som staff, så burde du nok moderere dine udtalelser lidt.

Hvorfor? Jeg er blandt de mennesker her på sitet, der læser absolut flest forumtråde; og når jeg gør det, så læser jeg dem altså uden min newz-kasket på, så når jeg ytrer min mening om tonen i debatten i forhold til et bestemt emne, så mener jeg, min mening burde bære en del vægt på baggrund af dette alene, og ikke fordi jeg i ny og næ skriver et par nyheder. Jeg har trods alt været almindelig, aktiv newz.dk-bruger i flere år, end jeg har været en del af holdet bag.
Gravatar #26 - Brugernavn
12. jun. 2011 22:24
Har KYNZ en kong gulerod medalje?
Gravatar #27 - Rainmeter
12. jun. 2011 22:48
Emil (25) skrev:
Hvorfor? Jeg er blandt de mennesker her på sitet, der læser absolut flest forumtråde; og når jeg gør det, så læser jeg dem altså uden min newz-kasket på, så når jeg ytrer min mening om tonen i debatten i forhold til et bestemt emne, så mener jeg, min mening burde bære en del vægt på baggrund af dette alene, og ikke fordi jeg i ny og næ skriver et par nyheder. Jeg har trods alt været almindelig, aktiv newz.dk-bruger i flere år, end jeg har været en del af holdet bag.

Så hvis jeg får job i netto skal jeg, skal jeg så være efter kunderne for jeg har trods alt været kunde der længere tid jeg har haft arbejde der? der er forventninger til folk når man giver/får en rolle, at de så lever op til den. Selvom en politimand har lavet noget kriminelt i fortiden, forventer jeg stadig han agere som en politimand, både privat og på job. Ved godt det er en nederen holdning, men det er nu tit sådan livet er folk forventer, at folk er på en bestemt måde givet ud fra deres job eller status.

Jeg kan også godt følge dig, men nu er du en del af holdet bag og derfor må du os kunne forstå dine indlæg læses som en holdning fra holdet bag, istedet for kun dig som enkel person.
Gravatar #28 - Emil
12. jun. 2011 23:14
Rainmeter (27) skrev:
Jeg kan også godt følge dig, men nu er du en del af holdet bag og derfor må du os kunne forstå dine indlæg læses som en holdning fra holdet bag, istedet for kun dig som enkel person.

Ud over at dine analogier er helt hen i vejret, så kan jeg egentlig kun sige, at hvis det virkelig er så umuligt for folk ikke at betragte mine ytringer som officielle newz-udmeldinger, fordi de ikke kan skelne mellem mine meninger som privatperson og mine meninger som newz Media-ansat, så er løsningen ret simpel.

Jeg skal fremover nok lade være med at besvare forumposts omkring newz.dk, give informationer, jeg måtte have om spørgsmål relateret til newz.dk eller andre sider under newz Media, blande mig i diskussioner omkring noget som helst newz-relateret eller på anden måde diskutere noget som helst med nogen herinde, der har noget med newz Media at gøre.

Jeg taber intet på det - men eftersom jeg nær ved er den eneste med lidt indsigt i tingene bag ved tæppet, der rent faktisk bidrager til, at folks spørgsmål herinde bliver besvaret, så synes jeg det ville være en kedelig retning at trække debatten i. De andre staffere/admins her på siden kommentere utrolig sjældent, og ofte ganske kortfattet. Hvis I vil nøjes med kun at få informationer og besvarelser af spørgsmål fra officielle newz-udmeldinger, så fred være med det - men det bliver jer der sidder tilbage og spiller kort med en blind makker.
Gravatar #29 - XorpiZ
12. jun. 2011 23:59

Er det ikke lidt fesent at blive tøsefornærmet?

Jeg tror alle er glade for, at du gider svare på spørgsmål om, hvad der sker bag kulisserne, men hvis jeg ikke husker helt forkert, så er det ikke første gang, du bliver fornærmet over, at folk er kritiske.
Gravatar #30 - Emil
13. jun. 2011 00:21
XorpiZ (29) skrev:

Er det ikke lidt fesent at blive tøsefornærmet?

Jeg tror alle er glade for, at du gider svare på spørgsmål om, hvad der sker bag kulisserne, men hvis jeg ikke husker helt forkert, så er det ikke første gang, du bliver fornærmet over, at folk er kritiske.

Nu synes jeg efterhånden dine misfortolkninger af, hvad jeg siger, og hvad jeg gør eller mener er ved at være irriterende, for ikke at sige provokerende.

Jeg har aldrig sagt eller givet udtryk for, at jeg skulle være fornærmet over, at folk er kritiske. Jeg pointerer blot, at man får mere ud af at formulere sig pænt og høfligt i stedet for at fremsætte krav. Hvad er det, der kan misforstås der?
Gravatar #31 - arne_v
13. jun. 2011 00:32
#tone

vi gør krav på, at denne liste af fejl rettes!

Eftersom I har ry for ikke at efterkomme forespørgsler i en respektabel tid,

Passer vist perfekt til en eller ande useriøs tråd.

Men virker ret malplaceret her.

Det er ikke sådan at man får en dialog igang.

Gravatar #32 - XorpiZ
13. jun. 2011 00:54
Emil (30) skrev:
Jeg har aldrig sagt eller givet udtryk for, at jeg skulle være fornærmet over, at folk er kritiske. Jeg pointerer blot, at man får mere ud af at formulere sig pænt og høfligt i stedet for at fremsætte krav. Hvad er det, der kan misforstås der?

Din lange svada i #28 om, at hvis det skal være på den her måde, så gider du da slet ikke at svare, virker på mig som om du var tøsefornærmet.

Hvis det ikke var tilfældet, og det blot er din måde at debattere på, så beklager jeg.

arne_v (31) skrev:
Passer vist perfekt til en eller ande useriøs tråd.

Problemet er vel, at samtlige bugs på listen (stort set?) alle har været nævnt op til flere gange uden respons. Hvis admins ikke har tid til at svare, så er det helt fint - det kunne bare være rart med en udmelding, så vi ved om vi skal leve med de bugs der er, eller om vi kan forvente, at de bliver rettet.
Gravatar #33 - arne_v
13. jun. 2011 01:09

Det er helt fint at der er lavet en liste over fejl.

Og det tror jeg faktisk også at Emil synes.

Kritikken går udelukkende på indpakningen ikke på indholdet.

Gravatar #34 - Emil
13. jun. 2011 08:59
XorpiZ (32) skrev:
Din lange svada i #28 om, at hvis det skal være på den her måde, så gider du da slet ikke at svare, virker på mig som om du var tøsefornærmet.

Hvis det ikke var tilfældet, og det blot er din måde at debattere på, så beklager jeg.

Det lykkedes dig jo så alligevel efter noget tid at gennemskue, at der var tale om et retorisk kneb for at få dig til at indse, at lidt information er bedre end ingen information. At brokke sig til mig over, at jeg ikke kan give nok information, eller at jeg ikke kan udtale mig officielt, er lidt ligesom en afrikaner der brokker sig over, at Røde Kors ikke uddeler færdiglavet mad til ham. Det hedder utaknemmelighed og fører kun til, at folk holder op med at bruge deres frivillige og ulønnede tid på at hjælpe.

Uden at vide det, så kunne jeg forestille mig, at det er en af grundene til, der ikke bliver svaret herinde fra officiel side, fordi der altid skal sidde et par sure rønnebær, som skal komme med fuldstændig ukonstruktiv kritik og dermed ødelægge det for alle andre.

Jeg synes, KYNZ-siden med bugs er et ganske glimrende tiltag, og jeg er sikker på, at mange af fejlene og forbedringerne nok skal blive fikset på et tidspunkt, men det bliver, efter min overbevisning, næppe inden for de næste par måneder. Når det så er sagt, så skal jeg ikke kunne sige, om hmn en dag vælger at holde en uges ferie og gå i krig med dem, og om den dag er i morgen eller om et halvt år. Mit gæt er ligeså godt som jeres :)
Gravatar #35 - XorpiZ
13. jun. 2011 12:03
Emil (34) skrev:
Det lykkedes dig jo så alligevel efter noget tid at gennemskue, at der var tale om et retorisk kneb for at få dig til at indse, at lidt information er bedre end ingen information.

Det er muligt, du synes det var et retorisk kneb. Jeg opfattede det bare som endnu en tøsefornærmet svada fra din side.

Men lad nu det ligge. Jeg tror aldrig vi bliver enige.
Gravatar #36 - Daniel-Dane
13. jun. 2011 12:12
arne_v (31) skrev:
Det er ikke sådan at man får en dialog igang.
Det har aldrig handlet om ligegyldig chitchat og en lang udenomssnak.
Gravatar #37 - fidomuh
13. jun. 2011 13:10

Jeg taber intet på det - men eftersom jeg nær ved er den eneste med lidt indsigt i tingene bag ved tæppet, der rent faktisk bidrager til, at folks spørgsmål herinde bliver besvaret

- Er det her ikke det egentlige problem?
Folk kan synes om dig hvad de vil, men personligt synes jeg det er fedt at du gider besvare spoergsmaal herinde - uanset om jeg forventer det eller ej.

Problemet er vel netop at folk ikke foeler SCA er med i "newz.dk"?
Newz Media leverer et (flere) website[s] uden at spoerge brugerne hvad de vil have.

De andre staffere/admins her på siden kommentere utrolig sjældent, og ofte ganske kortfattet.

Konkret og kortfattet foretraekker jeg, men det kraever saa at man svare paa de spoergsmaal der reelt er.

Hvis I vil nøjes med kun at få informationer og besvarelser af spørgsmål fra officielle newz-udmeldinger, så fred være med det - men det bliver jer der sidder tilbage og spiller kort med en blind makker.

Eller "os" der finder et alternativ.
Jeg synes det er lidt skraemmende at du stiller det op som "I faar lort, eller intet og det er jer der taber paa det."

Reelt set kunne dit svar have vaeret "Take it or fuck off". :)
Gravatar #38 - fidomuh
13. jun. 2011 13:12
Og jeg glemte at jeres BB-code brugte (s) ... Sigh :)
Og jeg kan ikke rette det, da jeg har slaaet Javascript fra paa newz.dk, saa det er udholdeligt at bruge :)
Gravatar #39 - Zombie Steve Jobs
13. jun. 2011 15:38
Da jeg har læst "how to win friends and influence people" kan jeg viderebringe, at det er den forkerte fremgangsmåde! Jeg skal gerne forfate en opatert version. Når jeg er af telefonen. I
Gravatar #40 - Daniel-Dane
13. jun. 2011 16:05
I'm not here to make friends.
Gravatar #41 - BlackFalcon
13. jun. 2011 17:34
#Emil
Blot for at slå det fast, så er dine inputs meget velkomne. Specielt da du udgør ~90% af besvarelserne :). Der er meget brok, men jeg tror man skal vælge at se det som et tegn på, at vi kan lide jeres website, og der kommer også ros til jer. Fortsæt endelig!

#Tonen
Personligt er jeg ikke enig i #0's tone, MEN der kommer altså heller ikke mange resultater ud af at snakke ordentligt, hvilket denne tråd er et fint eksempel på. Jeg vender lige tilbage til den tråd om lidt, men vil først lige konstatere at jeg er 100% enig i, at brugerne ikke skal diktere eller bestemme hvordan et site som newz.dk skal køres eller udformes. Jeg tror bare mange glemmer at tænke over det, fordi newz.dk normalt er 99% bruger-styret (ingen admins/mods osv). Men når vi tager os tid til at foreslå ændringer/påpege små-bugs o.lign., så kunne man fra crew's side godt afse lidt tid til at give lyd fra sig.

I førnævnte tråd bliver der givet flere forslag som umuligt kan tolkes negativt (brok), bl.a et ønske om en drejebog for frivillige skribenter samt en forbedring af nyhedsindsendelsmodulet for bl.a. at undgå dobbelt-indsendelser. Disse forslag bliver i tråden noteret og "vil blive bragt videre" og "fremlægges på næste redaktionsmøde". Læg mærke til at disse forslag ikke var brok eller diktatoriske, men derimod udelukkende til gavn og glæde for de mest aktive brugere, som rent faktisk gerne vil skrive nyheder samt bære noget af arbejdet på newz.dk!

Nuvel, siden da har jeg hverken hørt eller set noget til forslagene. En lille PM om at "crew'et har gennemgået forslagene og her er hvad vi kom frem til" ville have været yderst velset :). I har nok bare glemt det i farten, og jeg er måske bare gammeldags, men var det mit website ville hver eneste henvendelse med konstruktiv kritik blive besvaret personligt og rettidigt.
Gravatar #42 - Brugernavn
13. jun. 2011 17:55
BlackFalcon (41) skrev:
Personligt er jeg ikke enig i #0's tone, MEN der kommer altså heller ikke mange resultater ud af at snakke ordentligt,

Sikkert ikke, men han kunne skrive jeg, og i det hele taget kun pege på nogle af de nødvendige ting, og ikke en hel masse ligegyldige ting, der kun passer til hans og måske 1 eller 2 andres brug af siden.
Gravatar #43 - Alrekr
13. jun. 2011 18:02
Zhadow (42) skrev:
Sikkert ikke, men han kunne skrive jeg, og i det hele taget kun pege på nogle af de nødvendige ting, og ikke en hel masse ligegyldige ting, der kun passer til hans og måske 1 eller 2 andres brug af siden.

bug is bug, no?
Gravatar #44 - Emil
13. jun. 2011 18:03
#BlackFalcon: Først og fremmest tak for et rigtig godt og konstruktivt indlæg.

BlackFalcon (41) skrev:
Men når vi tager os tid til at foreslå ændringer/påpege små-bugs o.lign., så kunne man fra crew's side godt afse lidt tid til at give lyd fra sig.

Det kunne man, og det burde man.

BlackFalcon (41) skrev:
Nuvel, siden da har jeg hverken hørt eller set noget til forslagene.

Jeg kan kun beklage. Det er mig, der skal skrive den drejebog, og jeg har haft ualmindelig lidt tid til overs til det siden starten af november, hvor jeg har skullet passe et primært job først og fremmest. For at sige det, som det er, så havde jeg faktisk glemt alt om det. Jeg skal skrive det på min todo-liste, så kan det være, jeg får tid i løbet af sommerferien (som jo heldigvis er noget længere for en lærer :)) Det er en af de få ting, jeg personligt kan gøre noget ved herinde :)
Gravatar #45 - arne_v
13. jun. 2011 18:10
Daniel-Dane (40) skrev:
I'm not here to make friends.

Men ønsker du at maksimere sandsynligheden for at staff gør noget ved problemerne?
Gravatar #46 - Brugernavn
13. jun. 2011 18:14
Alrekr (43) skrev:
bug is bug, no?

Feature requests i listen:
- Blackliste en kombination af tags, fx "csc" OG "prosa". Kilde
- Udvide (offentliggøre) dokumentation omkring BB-kode, se mere her.
- Forsiden er mega-tung, dvs. lang tid om at loade og efterfølgende tillade at man scroller på den (10+ sek på en netbook, noget mindre på kraftigere hardware). Selv med blokering af de der social sharing knapper. (Kun for langsomme computere.)
- Dobbelt-klikker man et tilfældigt ord i en nyhed på forsiden, går der knapt et sekund før markeringen sker. På alle andre hjemmesider sker dette langt hurtigere (Win7/Chrome only). (Kun for langsomme computere.)
- Bredden på websitet er ikke dynamisk og passer ikke til netbooks med 1024 pixels opløsning. Den er ca. 25 pixels for bred. 1024 er stadig den 3. mest brugte opløsning i DK.
- Søgeresultater bør kunne sorteres efter valgfri orden (minimum efter dato).
- Mulighed for at bestemme fra hvilke sub-sites man gerne vil have sammensat sin forside fra (udvidelse af "vis alle sektioner på forsiden"-muligheden). Vi ved dog, at I allerede arbejder på noget MyNewz/iNewz/personlig forside.
- Rydde op i de forum-emner man kan vælge mellem ved oprettelse af nyt indlæg (bla. den med urinvejsinfektion).
.

Bugs i listen:
---
Gravatar #47 - Daniel-Dane
13. jun. 2011 18:26
arne_v (45) skrev:
Men ønsker du at maksimere sandsynligheden for at staff gør noget ved problemerne?
Det har jeg allerede gjort. Jeg har skrevet en provokerende overskrift samt indledning. Anderledes skal det ikke tolkes, og nu har vi SCAs fulde opmærksomhed (altså, så meget, som man nu kan få).
Gravatar #48 - BlackFalcon
13. jun. 2011 18:34
Tanken bag af samle både bugs og ønsker er at kunne maksimere udbyttet af evt. kodenisser. Hvis ting fra ønskelisten ligger tæt op af en bug-fix, er det som oftest ret nemt at slå to fluer med et smæk.

Derudover påpeger du i #42 afsenderen som værende for bred, men det skal jo bare ses som DD's teknik til at få indlægget til at virke større :D
Gravatar #49 - XorpiZ
13. jun. 2011 18:42

Jeg forstår ikke dit indlæg. Prøver du at sige, at der ikke er nogle reelle bugs i listen i #0?
Gravatar #50 - Brugernavn
13. jun. 2011 18:44
XorpiZ (49) skrev:
eg forstår ikke dit indlæg. Prøver du at sige, at der ikke er nogle reelle bugs i listen i #0?

Kan du komme med et eksempel på en reel bug i listen? Altså en fejl på siden...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login