mboost-dp1
Att. staff/crew/admins -- vi gør krav på, at denne liste af fejl rettes!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Daniel-Dane (1) skrev:Bugs
[list]
1. Staff sender tomme (emne samt brødtekst) beskeder. De kan ikke tilgås, men det er jo lige meget. Kilde
2. Det hænder, at beskeder ikke kan slettes. Kilde (ukritisk)
3. Tom side, når man besøger en tråd. Sjælden og de præcise forhold kendes ikke, men det sker, når tråden (observeret i "jeg er ham") runder en ny side. Kilde
4. Afsat rating bliver ikke altid vist i dropdown-boksen. Kilde
5. Ens indlæg dukker op flere gange, når man indsender det. Folk ændrer så den seneste til "*dobbeltpost*", men de er alle sammen det samme indlæg. F5 og alt ser fint ud.
6. Når indlæg citeres, kommer det første citat ikke med.
7. Måske det samme som ovenstående, men nested citater, hvor det inderste citat er tomt, fucker, når indlægget citeres.
8. Nestes et citat flere end fem gange, breaker newz.dk! Kilde
9. Søgning virker generelt ikke godt. Desuden er den avancerede søgning ("forum:[forum navn]") heller ikke fungerende. Kilde (Punkt 4 og 10)
10. Nogle statistikker virker ikke (HTTP-5xx, tom side og vist også et par time-outs).
11. markjensen oplever stadigvæk "Ret indlæg (547 min)". Kilde
12. Længere forumtråde (Things that make you go hmm -leg, Tråden til dumme spørgsmål og især "Jeg er ham") tager meget lang tid at loade. Dog ikke så meget lige når man runder en ny side.
13. Hvis man skriver links uden url-tag, og man skriver flere links med kun et enkelt linjeknæk imellem, parses kun hvert andet link (startende med det første link) korrekt.
14. Hvis et citat mangler en klamme ([ eller ]) omkring et url vises citatet slet ikke, ej heller urls i al almindelighed. Kilde
15. Skriver man indlægsnummer i fragment identifier (efter '#' i url'er) men ikke inkluderer /pageX i url'en, vil newz.dk hoppe til den rette side, men fragment identifieren forsvinder og der hoppes derfor ikke ned til det rette indlæg.
[/list]
Zhadow (50) skrev:Kan du komme med et eksempel på en reel bug i listen? Altså en fejl på siden...
Det er næsten for nemt:
Indlægget skrev:"Nogle statistikker virker ikke (HTTP-5xx, tom side og vist også et par time-outs)"
Jeg vil nu også sige mig enig i, at loadtide er til at blive åndssvag af.
"waiting for herp://derpfacebook.something.hurr.durr.crap"
"waiting for herp://derpfacebook.something.hurr.durr.crap"
Nu kan det godt være mig der er dum, men hvad/hvem er SCA?
Edit:
Hm..
Define inkontinens:
Så vi skal have fat i vandladningsdrengene?
Edit:
sca.dk skrev:SCA er verdens førende producent af inkontinenshjælpemidler med et sortiment, der spænder fra beskyttelse i forbindelse med let til meget svær inkontinens
Hm..
Define inkontinens:
http://www.netdoktor.dk/centre/inkontinens/index.shtml skrev:Næsten en halv million danskere lider af vandladningsproblemer. Her finder du information om alt fra årsager til behandling. Du kan også deltage i debatten eller spørge eksperterne.
Så vi skal have fat i vandladningsdrengene?
Spiderboy (57) skrev:#55
SCA = staff, crew & admins.
Men Emil er så åbenbart ikke en del af SCA...hmm
Daniel-Dane (47) skrev:Det har jeg allerede gjort. Jeg har skrevet en provokerende overskrift samt indledning. Anderledes skal det ikke tolkes, og nu har vi SCAs fulde opmærksomhed (altså, så meget, som man nu kan få).
Ved du noget vi ikke ved?
Med al respekt for Emil, så vil jeg ikke kalde hans interesse for "SCAs fulde opmærksomhed".
http://imageshack.us/f/689/unledfwd.png/
Login knappen gemmer sig 'under' siden :P Man er nød til at trykke i password feltet og trykke enter
Login knappen gemmer sig 'under' siden :P Man er nød til at trykke i password feltet og trykke enter
Du bliver aldrig en af de snedige og opfindsomme genier, man kan finde i nogle film.
Jeg har fået Emils opmærksomhed. Han er den eneste, som regelmæssigt læser og svarer. Han har lovet at kontakte hmn. Det er vores bedste vej til hmn. Vi ville sikkert få mere og hurtigere respons, hvis vi spammede dem med nyheder igen, men ingen af fejlene er kritiske.
P.S.
Læs det indlæg, du svarer på, igen (især parantesen)!
Jeg har allerede udelukket nyhedsskribenter.
Du bliver aldrig en af de snedige og opfindsomme genier, man kan finde i nogle film.
Jeg har fået Emils opmærksomhed. Han er den eneste, som regelmæssigt læser og svarer. Han har lovet at kontakte hmn. Det er vores bedste vej til hmn. Vi ville sikkert få mere og hurtigere respons, hvis vi spammede dem med nyheder igen, men ingen af fejlene er kritiske.
P.S.
Læs det indlæg, du svarer på, igen (især parantesen)!
Jeg har allerede udelukket nyhedsskribenter.
Desuden er det fail at bruge imageshack. Brug tinypic eller peecee (med direkte link). imageshack formindsker billeder, og når jeg vil zoome ind, får jeg en pop-up (I DAGENS DANMARK VERDEN!), men billedet bliver ikke ret meget større.
Så kan du jo bare slå resize fra? den er jo på som default.
Hvorfor?
Hvis jeg fjerner Favorites baren er det sådan at fane 1 nu er flere cm længere inde på skærmen end normalt :S
Med den skærm jeg har har jeg ikke behov for mere plads i browser vinduet.
Ronson (70) skrev:For helvede, få nu fjernet den favoritbar!
Hvorfor?
Hvis jeg fjerner Favorites baren er det sådan at fane 1 nu er flere cm længere inde på skærmen end normalt :S
Med den skærm jeg har har jeg ikke behov for mere plads i browser vinduet.
Ronson (74) skrev:Man kan godt høre du aldrig har set newz.dk, hvor man på forsiden skal scrolle et par sider forbi reklamer og gallerier.
Jeg bruger ikke forsiden, jeg hopper direkte i Fora og tager så de seneste nyheder ude til venstre.
Forsiden stinker.
Jeg plejer at ha mit Browser vindue så den ikke fylder mere en kommentarfeltet og den seneste besked.
Imgur ligner lort... og har mgid reklamer >_<
Jeres forslag med at lægge diverse kode-opgaver og problemer ud, så brugerne kan kigge på dem og eventuelt hjælpe til, vil blive bragt op på næste møde.
Forslaget med forbedring af nyhedsmodulet vil også blive bragt op. Deciderede forslag til forbedringer af dette vil dog være rart at få, da det er svært at se problemerne med et værktøj, som man selv er vandt til at bruge, og så forstå hvad andre finder svært ved det.
Forslaget med forbedring af nyhedsmodulet vil også blive bragt op. Deciderede forslag til forbedringer af dette vil dog være rart at få, da det er svært at se problemerne med et værktøj, som man selv er vandt til at bruge, og så forstå hvad andre finder svært ved det.
Kasper F. Nielsen (80) skrev:Jeres forslag med at lægge diverse kode-opgaver og problemer ud, så brugerne kan kigge på dem og eventuelt hjælpe til, vil blive bragt op på næste møde.
Er det så en officiel udtagelse fra staff...? Og hvornår er næste møde? Og vil du/i komme med en update efterfølgende?
#81 Officiel i den henseende at jeg er en del af staff, og i modsætning til Emil så deltager jeg meget sjældent i noget som helst i forum, så jeg har ikke nogen decideret mening om tingene. Det er dog kun ejerkredsen, der helt og holdent kan udtale sig på newz.dk's vegne. Men da dette ikke er en decideret udtalelse, men mere en bekræftelse af, at tråden er blevet læst, og indholdet vil blive bragt op på næste møde, så kan det vel godt tages som officielt.
Næste møde er efter al sandsynlighed i løbet af denne uge, og jeg skal nok opdatere omkring hvad vi eventuelt beslutter, hvis vi altså når til noget endeligt, som jeg har beføjelse til at udtale mig omkring.
Næste møde er efter al sandsynlighed i løbet af denne uge, og jeg skal nok opdatere omkring hvad vi eventuelt beslutter, hvis vi altså når til noget endeligt, som jeg har beføjelse til at udtale mig omkring.
In your face, arne.
I rest my case.
Also, we have a winner:
I rest my case.
Also, we have a winner:
holmen (21) skrev:3 dage i gennemsnit. Spørg hmn, det er rigtigt.
Kasper F. Nielsen (80) skrev:Jeres forslag med at lægge diverse kode-opgaver og problemer ud, så brugerne kan kigge på dem og eventuelt hjælpe til, vil blive bragt op på næste møde.
Undskyld hvis jeg misforstår ovenstående, men betyder det at der ellers ikke er noget på listen der tages med til mødet? Jeg spørger bare efter lidt uddybning. Har ikke noget imod det, hvis vi fik muligheden for at løse de ting vi mener skal løses.
Kasper F. Nielsen (80) skrev:
Jeg mener jeg er ophavsmanden til dette ønske og vil gerne forklare idéen. Én af reglerne for indsendelse af nyheder er, at man lige checker om nyheden allerede er skrevet eller indsendt. Worst case scenariet er et klik på "indsend nyheder", et klik på "nyheder i kø", fulgt af 1-2 klik for at skifte subsite og normal/WNZ-tilstand. Derefter tilsvarende klik på back-knappen.
Denne process mener jeg godt man kunne optimere. Helt præcist har jeg stillet forslag om at input-siden kombineres med kø-siden hvor køen opdateres live (med live menes, som når man læser en tråd og der kommer nye indlæg i bunden af den). Jeg har ikke lige en tegning over et design til en kombineret indsendelses-side, men en simpel liste med dato, nyheds-URL og titel (altså uden nyhedstekst men med link til denne) er mit udgangspunkt. Er der noget der skal uddybes her, så sig til.
BlackFalcon (85) skrev:Kasper F. Nielsen (80) skrev:Jeres forslag med at lægge diverse kode-opgaver og problemer ud, så brugerne kan kigge på dem og eventuelt hjælpe til, vil blive bragt op på næste møde.
Undskyld hvis jeg misforstår ovenstående, men betyder det at der ellers ikke er noget på listen der tages med til mødet? Jeg spørger bare efter lidt uddybning. Har ikke noget imod det, hvis vi fik muligheden for at løse de ting vi mener skal løses.Kasper F. Nielsen (80) skrev:
Jeg mener jeg er ophavsmanden til dette ønske og vil gerne forklare idéen. Én af reglerne for indsendelse af nyheder er, at man lige checker om nyheden allerede er skrevet eller indsendt. Worst case scenariet er et klik på "indsend nyheder", et klik på "nyheder i kø", fulgt af 1-2 klik for at skifte subsite og normal/WNZ-tilstand. Derefter tilsvarende klik på back-knappen.
Denne process mener jeg godt man kunne optimere. Helt præcist har jeg stillet forslag om at input-siden kombineres med kø-siden hvor køen opdateres live (med live menes, som når man læser en tråd og der kommer nye indlæg i bunden af den). Jeg har ikke lige en tegning over et design til en kombineret indsendelses-side, men en simpel liste med dato, nyheds-URL og titel (altså uden nyhedstekst men med link til denne) er mit udgangspunkt. Er der noget der skal uddybes her, så sig til.
Det må kunne gøres nemt med noget javascript og et RSS-feed over slettede nyheder og nyheder i kø
#85 Deciderede bugs og kodeopgaver er ikke noget, som normalt diskuteres på møderne. Det er noget, som hmn selv har styr på, og som sådan ikke kræver, at vi andre er inde over. Det jeg kan tage med, er forslag til forbedringer af situationen, som kan have gavn af, at det diskuteres af redaktionen generelt - ikke fejl og features. At i gerne vil have bedre blacklist-funktioner osv., holder jeg nallerne fra.
...og tak for uddybningen af forslaget til nyhedsmodulet.
...og tak for uddybningen af forslaget til nyhedsmodulet.
Daniel-Dane (69) skrev:Du bliver aldrig en af de snedige og opfindsomme genier, man kan finde i nogle film.
Det er sikkert rigtigt. En film om mig ville være gudsjammerlig kedelig.
Men det er næppe relevant for emnet.
Daniel-Dane (69) skrev:Jeg har fået Emils opmærksomhed. Han er den eneste, som regelmæssigt læser og svarer.
Hvis man sætter success kriteriet tilpas lavt, så kan de fleste strategier før til sucess.
Og selvom Emil er den som det er mest realistisk at se svare, så gør dem ham stadig ikke til "SCAs fulde opmærksomhed".
Der er også en fejl med et tegn som slet ikke bliver vist. Hvis man trykker ALT+ Numpad 0173 to gange i træk så kan man poste en tom kommentar.
Kan lige kommentere at hmn, der jo er den eneste koder på siden pt., har haft meget travlt med andet arbejde i de sidste mange måneder og ikke har haft energi til newz. Da han lige har skiftet job til et sted hvor han til at starte med får endnu mere travlt end før, bliver der kun tid til newz i det omfang han har overskuddet til det, hvilket jeg ikke forventer bliver overvældende meget i den kommende tid.
Vi ved godt at der er blevet tilbudt at hjælpe med opgaven, men det er en tidskrævende opgave i sig selv at sætte nye personer ind i koden bag newz alt efter skill-level og gøre de forberedelser der skal til for at opnå et konstruktivt samarbejde.
Vi ved godt at der er blevet tilbudt at hjælpe med opgaven, men det er en tidskrævende opgave i sig selv at sætte nye personer ind i koden bag newz alt efter skill-level og gøre de forberedelser der skal til for at opnå et konstruktivt samarbejde.
så lad gå da han er ti lgivet fordene gangNet_Srak (97) skrev:Kan lige kommentere at hmn, der jo er den eneste koder på siden pt., har haft meget travlt med andet arbejde i de sidste mange måneder og ikke har haft energi til newz. Da han lige har skiftet job til et sted hvor han til at starte med får endnu mere travlt end før, bliver der kun tid til newz i det omfang han har overskuddet til det, hvilket jeg ikke forventer bliver overvældende meget i den kommende tid.
mikk4237880 (98) skrev:så lad gå da han er ti lgivet fordene gangNet_Srak (97) skrev:Kan lige kommentere at hmn, der jo er den eneste koder på siden pt., har haft meget travlt med andet arbejde i de sidste mange måneder og ikke har haft energi til newz. Da han lige har skiftet job til et sted hvor han til at starte med får endnu mere travlt end før, bliver der kun tid til newz i det omfang han har overskuddet til det, hvilket jeg ikke forventer bliver overvældende meget i den kommende tid.
WAT?! Du rettede tilgivet til ti lgivet
Also: Nej han er ikke. Han har et ansvar for at denne side fungere optimalt.. Han skal være lykkelig for at vi har et godt community herinde.. Uden det var der nok langt færre som besøgte siden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.