mboost-dp1
Att. staff/crew/admins -- vi gør krav på, at denne liste af fejl rettes!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Er du sikker på det?tazimn (99) skrev:Uden det var der nok langt færre som besøgte siden.
Tja, det vil stadig kræve arbejde at få andre i arbejde, men så kan man vel bare overlade det arbejde til en anden, som ikke har for meget arbejde i forvejen.LinguaIgnota (101) skrev:Det lugter lidt mere af hobbyprojekt end seriøs virksomhed.
Det lugter af "vi fik brugerne og nu tjener vi penge paa at kloe os i roeven og skide sitet et langt stykke", imo.
Iogmed at newz.dk tjener en god sjat penge, saa kunne de jo overveje bare at lade folk *kigge* paa koden til at starte med?
Saa kan de lave "Ifuckedit.newz.dk" til at lade folk teste commits?
Det er ret simpelt. Linux, helt generelt, er et fint eksempel paa at man ikke behoever at saette folk ind i det. Hvis de interesserer sig, saa forker de selv - men det er newz.dk selvfoelgelig ikke specielt interesseret i ;)
Det lugter af "vi fik brugerne og nu tjener vi penge paa at kloe os i roeven og skide sitet et langt stykke", imo.
Iogmed at newz.dk tjener en god sjat penge, saa kunne de jo overveje bare at lade folk *kigge* paa koden til at starte med?
Saa kan de lave "Ifuckedit.newz.dk" til at lade folk teste commits?
Det er ret simpelt. Linux, helt generelt, er et fint eksempel paa at man ikke behoever at saette folk ind i det. Hvis de interesserer sig, saa forker de selv - men det er newz.dk selvfoelgelig ikke specielt interesseret i ;)
login.newz.dk tager et sted mellem 1½ minut og 1½ dag at komme i kontakt med.
Det er helvede hvis man skifter kode, så skal man logge ind igen alle steder. Og det er faktisk ikke pisse fedt forbindelsen til login.newz.dk skal ryge 4-8 gange inden man kommer igennem og må vente 5 minutter på siden kommer frem og 5 minutter på at den er logget ind.
Det er helvede hvis man skifter kode, så skal man logge ind igen alle steder. Og det er faktisk ikke pisse fedt forbindelsen til login.newz.dk skal ryge 4-8 gange inden man kommer igennem og må vente 5 minutter på siden kommer frem og 5 minutter på at den er logget ind.
Nå, den forstod Failfarve ikke.Daniel-Dane (100) skrev:mikk4237880 er i virkeligheden en undercovergrammarnazi.
hmn (105) skrev:#104 en af webnoderne havde en fejl, den er rettet og det burde køre igen
- Og der var hul!
Jeg synes de første halvanden side var så meget spild af tid i denne tråd! - Er fint Emil har svaret, men så at bruge en krig på at diskutere om det var godt nok, giver ingen mening, hvis hans tid i forvejen er begrænset.
Jeg synes også koden skulle sendes ud til os, så vi kan hjælpe. De fleste af os, har trods alt lidt erfaring inden for det der EDB - eller det er i hvertfald det indtryk jeg har?
Måske hmn ikke vil have vi ser hans n00b slamkode? ej skal nok være sød
Keep it up guys, there's a lot to do!
Mit bump var mest for at holde tråden i live, og dernæst en lille reminder til dette:
Jeg vil blive meget glad hvis der kom en tilbagemelding. Alt er tilladt, også at der endnu ikke er afholdt et møde :).
Kasper F. Nielsen (82) skrev:Næste møde er efter al sandsynlighed i løbet af denne uge, og jeg skal nok opdatere omkring hvad vi eventuelt beslutter, hvis vi altså når til noget endeligt, som jeg har beføjelse til at udtale mig omkring.
Jeg vil blive meget glad hvis der kom en tilbagemelding. Alt er tilladt, også at der endnu ikke er afholdt et møde :).
#109 Alt blev diskuteret, men vi kom som sagt frem til, at koden ikke skulle frigives - og der er ikke umiddelbart tid til nye forbedringer (desværre).
Fra eget synspunkt virker det som en idé værd at prøve at frigive koden, men jeg ved intet om emnet, så det er bare tom snak fra en non-coder, som derfor egentlig ikke har nogen ret til at udtale sig om emnet :-)
Fra eget synspunkt virker det som en idé værd at prøve at frigive koden, men jeg ved intet om emnet, så det er bare tom snak fra en non-coder, som derfor egentlig ikke har nogen ret til at udtale sig om emnet :-)
Det er, hvis det er argumentet fra hmn, rent bullshit eller topmaalet af egocentrisme -.-
Der er *helt sikkert* bedre kodere herinde end hmn. Jeg tvivler paa at hmn skal tilpasse noget, hvis hele kodebasen blev frigivet.
Saa ville folk kunne lave rettelser og comitte dem. Saa kan hmn blot overvaage folks rettelser og deny/allow.
Det er lidt som at paastaa det er dumt at have brugerindsendelse af nyheder, da det vil tage Pernicious laengere tid at rette alles indsendte nyheder, end selv at finkaemme internettet -.-
Det er, hvis det er argumentet fra hmn, rent bullshit eller topmaalet af egocentrisme -.-
Der er *helt sikkert* bedre kodere herinde end hmn. Jeg tvivler paa at hmn skal tilpasse noget, hvis hele kodebasen blev frigivet.
Saa ville folk kunne lave rettelser og comitte dem. Saa kan hmn blot overvaage folks rettelser og deny/allow.
Det er lidt som at paastaa det er dumt at have brugerindsendelse af nyheder, da det vil tage Pernicious laengere tid at rette alles indsendte nyheder, end selv at finkaemme internettet -.-
Åbning af koden giver potentiel risiko for at sitet går i stykker og derved mister omsætning. De fleste af vores ønsker er "nice-to-have" og ikke nødvendige for at sitet kan køre. Pas på med at undervurdere resourcer til implementering og test. Som endelig ansvarlig er hmn nødsaget til at afsætte tid til at godkende ændringer - tid han åbenbart ikke har. Desuden må det være afgørende for ejerne at de kan styre retningen af sitet's udvikling i takt med forretningens behov.
Den med "indsendelse af nyheder" holder ikke, da disse indsendes indenfor fastlagte rammer, og ikke kan påvirke sitet's tilgængelighed. Dvs. der er ingen risiko forbundet.
Jeg er naturligvis ærgelig over, at vi ikke kan komme igennem med vores ønsker lige nu, men accepterer deres beslutning.
Den med "indsendelse af nyheder" holder ikke, da disse indsendes indenfor fastlagte rammer, og ikke kan påvirke sitet's tilgængelighed. Dvs. der er ingen risiko forbundet.
Jeg er naturligvis ærgelig over, at vi ikke kan komme igennem med vores ønsker lige nu, men accepterer deres beslutning.
Hm? Hvad skulle det oedelaegge?
hmn skal jo stadig selv laegge koden op, etc.
Derfor har man, i serioese projekter, flere ansvarlige. Gerne med hver deres ansvarsomraade.
Der er heller ikke risiko forbundet ved at give folk koden, udover at folk saa laver deres eget newz.dk alternativ.
Det goer jeg skam ogsaa, jeg spoerger bare ind til det :)
Åbning af koden giver potentiel risiko for at sitet går i stykker og derved mister omsætning.
Hm? Hvad skulle det oedelaegge?
hmn skal jo stadig selv laegge koden op, etc.
Som endelig ansvarlig er hmn nødsaget til at afsætte tid til at godkende ændringer - tid han åbenbart ikke har.
Derfor har man, i serioese projekter, flere ansvarlige. Gerne med hver deres ansvarsomraade.
Der er heller ikke risiko forbundet ved at give folk koden, udover at folk saa laver deres eget newz.dk alternativ.
eg er naturligvis ærgelig over, at vi ikke kan komme igennem med vores ønsker lige nu, men accepterer deres beslutning.
Det goer jeg skam ogsaa, jeg spoerger bare ind til det :)
Daniel-Dane (116) skrev:Hvad mener du dog med det?
Tak - Jeg er glad for, at der er nogen, som spørger ind til det.
Med 'politik' tænker jeg selvfølgelig på, at der ikke lyttes til folk, der sker ikke noget, og når der så endelig sker noget, er det fuld af fejl og ildeset.
Men det kan være, at mine vittigheder er for sofistikerede.
On a far more informative note;
mikk4237880 (91) skrev:Der er også en fejl med et tegn som slet ikke bliver vist. Hvis man trykker ALT+ Numpad 0173 to gange i træk så kan man poste en tom kommentar.
Nå. Jeg kommer lige tilbage til det punkt der. Det er en blød bindestreg, som kun dukker op, hvis den optræder lige før et linjeknæk. Da den ikke er whitespace (men praktisk talt altid usynlig), fjernes den ikke af en simpel trim.
fidomuh (117) skrev:#115
a) Hm? Hvad skulle det oedelaegge? hmn skal jo stadig selv laegge koden op, etc.
b) Derfor har man, i serioese projekter, flere ansvarlige. Gerne med hver deres ansvarsomraade.
c) Der er heller ikke risiko forbundet ved at give folk koden, udover at folk saa laver deres eget newz.dk alternativ.
Ad a)
IMHO er der en kæmpe risiko forbundet med at bruge frivillige kodere, specielt i et projekt der generer indkomst til ejeren. De vil ganske enkelt aldrig udvise samme ansvarlighed, kvalitet eller loyalitet, fordi der ingen kontrakt er. Og hmn skal bruge tid på at kvalitets-checke/teste koden (tid han siger, han ikke har). Hvis han blindt godkendte (fejlbehæftet) kode, kunne det få konsekvenser for omsætningen (fx. kompensation til annoncører for mistet oppetid) og sitets omdømme (fx. malicious kode).
Ad b)
Det er ikke noget i vejen med den filosofi, men den er næppe særlig udbredt i den virkelige verden i virksomheder, der knap generer indkomst til at aflønne 5 (eller færre) medarbejdere.
Ad c)
Udover at devaluere firmaet i form af at afskrive rettighederne til flere års kodearbejde, så er det også en væsentlig risiko at der opstår konkurrenter som kan influere omsætningen.
Af alle de ønsker/bugfixes vi har foreslået, kan jeg egentlig ikke rigtig pege på nogen der sandsynligvis ville øge omsætningen for forretningen. Set i det perspektiv er der ingen eller meget lille ROI, hvilket jvf. det med at drive seriøs forretning vel er ret væsentligt. :=)
Jeg ville ønske newz.dk havde overskudet til at fikse vores ønskeliste, men jeg forstår godt deres svar.
Flere ville nok vise det i højere grad end hmn.BlackFalcon (123) skrev:De vil ganske enkelt aldrig udvise samme ansvarlighed, kvalitet eller loyalitet, fordi der ingen kontrakt er.
Folk der bruger sitet aktivt, er nok i højere grad villige til at skrive god kode til sitet, idet de selv skal leve med kvaliteten.
Det er begrænset hvor meget man ser hmn poste for tiden, så jeg gætter på at whatever der holder ham fra at kode til newz, helt holder ham fra sitet.
Gad godt vide hvem der egentlig får penge for hvad.
Altså hvordan pengene/opgaverne bliver prioriteret.
A)
Jeg er langt fra enig.
hmn har klart udvist at hans "respekt" for sitet er paa omtrent samme niveau som den jeg har for mine sko.
Ansvarlighed? Loyalitet?
"Jeg har ikke tid til at lave noget paa sitet i det naeste meget lange stykke tid" og "I maa ikke hjaelpe mig med sitet, jeg vil lave alt selv og i kan ikke finde ud af at goere det godt nok" ...
Jeg kan ikke se nogen af delene ud fra hans indlaeg her paa sitet.
Tvaertimod.
B)
Selv i mindre virksomheder har man stort set aldrig 1 person som er ansvarlig for alt og som laver alt.
Det er, du ved, hele ideen i at have flere ansatte.
Samtidig saa er det ikke "5" vi snakker om, men langt flere, hvis nu hmn tog folk ind i kode-cirklen.
ROI)
Well, problemet pt er, at der ikke er noget reelt alternativ til newz.dk.
Var der det, ville en udmelding som den hmn kommer med, goere at jeg rykkede vaek med det samme.
Det er ikke specielt interessant at vaere paa et site som er 110% bygget og vaekstet af brugerne, for saa at se hmn sige "fuck jer, jeg skal bare have penge".
Hver sin smag, det er bare ikke interessant for mig :)
A)
Jeg er langt fra enig.
hmn har klart udvist at hans "respekt" for sitet er paa omtrent samme niveau som den jeg har for mine sko.
Ansvarlighed? Loyalitet?
"Jeg har ikke tid til at lave noget paa sitet i det naeste meget lange stykke tid" og "I maa ikke hjaelpe mig med sitet, jeg vil lave alt selv og i kan ikke finde ud af at goere det godt nok" ...
Jeg kan ikke se nogen af delene ud fra hans indlaeg her paa sitet.
Tvaertimod.
B)
Selv i mindre virksomheder har man stort set aldrig 1 person som er ansvarlig for alt og som laver alt.
Det er, du ved, hele ideen i at have flere ansatte.
Samtidig saa er det ikke "5" vi snakker om, men langt flere, hvis nu hmn tog folk ind i kode-cirklen.
ROI)
Well, problemet pt er, at der ikke er noget reelt alternativ til newz.dk.
Var der det, ville en udmelding som den hmn kommer med, goere at jeg rykkede vaek med det samme.
Det er ikke specielt interessant at vaere paa et site som er 110% bygget og vaekstet af brugerne, for saa at se hmn sige "fuck jer, jeg skal bare have penge".
Hver sin smag, det er bare ikke interessant for mig :)
fidomuh (125) skrev:Det er ikke specielt interessant at vaere paa et site som er 110% bygget og vaekstet af brugerne, for saa at se hmn sige "fuck jer, jeg skal bare have penge".
Nu kender jeg ikke regnskaberne, men hvad er det, der får dig til at tro, at der skulle være de store penge i sådan en side her?
I øvrigt er newz Media et ApS-selskab, så man kan bare gå ind på CVR-registeret og betale de håndører det koster for at se, om hmn og de andre tjener nok til luksusvillaer i Mexico med springvand der spyr flydende guld, eller om de i stedet taber penge på forretningen.
fidomuh (125) skrev:
Jeg er langt fra enig.
[...]
hmn har klart udvist at hans "respekt" for sitet er paa omtrent samme niveau som den jeg har for mine sko. Ansvarlighed? Loyalitet? Jeg kan ikke se nogen af delene ud fra hans indlaeg her paa sitet. Tvaertimod.
Jeg vil fx. gerne henvise til #104+105, specielt tidspunkterne mellem de to indlæg.
fidomuh (125) skrev:
"I maa ikke hjaelpe mig med sitet, jeg vil lave alt selv og i kan ikke finde ud af at goere det godt nok" ...
Vi må ikke hjælpe bla. grundet resourcemangel og risiko som er forklaret. Resten opfinder du - jeg afholder mig fra at diskutere den slags.
fidomuh (125) skrev:
Selv i mindre virksomheder har man stort set aldrig 1 person som er ansvarlig for alt og som laver alt. Det er, du ved, hele ideen i at have flere ansatte.
Jeg ved ikke hvor du trækker de erfaringer fra, men i kontekst til newz.dk er det flere gange fastslået at der kun er én koder. Er der penge til og mening (ROI) i at ansætte en ny koder? Jeg ser intet der antyder dette.
fidomuh (125) skrev:
ROI)
Well, problemet pt er, at der ikke er noget reelt alternativ til newz.dk. Var der det, ville en udmelding som den hmn kommer med, goere at jeg rykkede vaek med det samme.
Så fordi du ikke er tilfreds med sitet, så skal de bare fløjte højt og flot på ROI?! Fuck janteloven - hvad er det konkret lige du har bygget? Jeg har set regnskabet til "newz media" og er enig med #126.
Personligt har jeg ved sign-up overvejet og affundet med mig de vilkår det giver at være bruger herinde (og på alle andre fora).
Jeg har ikke rigtigt tid til at tag en lang diskussion frem og tilbage, men jeg vil godt lige kommentere et par ting.
Det er ikke bare at give alle adgang til git og så kan folk ellers bare hærge løs, hvis det skal give mening, skal projektet styres og der skal bruges en del tid på integration og test.
Vi har tidligere prøvet at få kodere til at hjælpe, og det kræver pænt meget at finde de rigtige folk, styre retningen sitet skal gå i, og holde dem motiveret. Det vil alt efter hvor mange kodere der skal hjælpe kræve en del tid hver uge, og det vil være meget urealistisk at forvente det af en frivillig, så den opgave kan næsten kun ligge hos mig, og den tid har jeg simpelthen ikke i øjeblikket.
Den meget sparsomme tid jeg har til newz går primært med drift opgaver, så bare fordi i ikke kan se nye features, så bruger jeg skam tid på sitet.
Det er jo ikke fordi jeg har lyst til at lave alt teknik selv, det er bare den eneste mulighed i øjeblikket.
Det er ikke bare at give alle adgang til git og så kan folk ellers bare hærge løs, hvis det skal give mening, skal projektet styres og der skal bruges en del tid på integration og test.
Vi har tidligere prøvet at få kodere til at hjælpe, og det kræver pænt meget at finde de rigtige folk, styre retningen sitet skal gå i, og holde dem motiveret. Det vil alt efter hvor mange kodere der skal hjælpe kræve en del tid hver uge, og det vil være meget urealistisk at forvente det af en frivillig, så den opgave kan næsten kun ligge hos mig, og den tid har jeg simpelthen ikke i øjeblikket.
Den meget sparsomme tid jeg har til newz går primært med drift opgaver, så bare fordi i ikke kan se nye features, så bruger jeg skam tid på sitet.
Det er jo ikke fordi jeg har lyst til at lave alt teknik selv, det er bare den eneste mulighed i øjeblikket.
hmn (128) skrev:Det er ikke bare at give alle adgang til git og så kan folk ellers bare hærge løs, hvis det skal give mening, skal projektet styres og der skal bruges en del tid på integration og test.
Jo det er, alle cloner bare dit repo, og sender dig pull requests når de har implementeret noget. Så kan du i ro og mag kigge på diff'en, se den på demo, og teste den så tosset du vil.
Som viser hvad? At HMN allerede kendte fejlen? At fejlen ikke opstod i det splitsekund Ronson skrev posten?
Det er, saavidt jeg lige husker, en fejl der har vaeret der i et par dage.
Resourcemangel? Saa vi maa ikke tilfoeje flere resourcer, fordi der mangler resourcer?
Failboat.
Risikoen er skam ogsaa accepteret. Det betyder ikke at han skal udgive det under BSD licens eller lignende.
Han kunne sagtens lade folk hjaelpe til eller give udvalgte folk adgang, etc.
Der er mange programmoerer her paa sitet.
Og hvad saa? Jeg svarede konkret paa din kommentar.
Jeg tror faktisk ikke jeg har oplevet det andre steder end newz.dk.
Alle projekter der har vaeret bare lidt serioese, har altid haft 2 eller flere som var ansvarlige for koden.
Mening er ikke noedvendigvis lig ROI. Det kunne ogsaa bare vaere at giv lidt tilbage til brugerbasen.
Derudover er der ikke nogen der har snakket om loennet arbejde.
Er der ROI i at ansaette en der er gratis? Ja. Det tager 5 sekunder, saa har han tjent sig selv ind.
Nejda.
De skal bare vaere aerlige om formaalet med sitet.
Hvad jeg har bygget? Intet. Jeg maa ikke hjaelpe newz.dk jo, saa hvad skulle jeg have bygget der havde relevans her? :)
Well, personligt husker jeg godt tilbage til da jeg signede her og det var netop fordi hol.dk, tweak.dk, oc.dk (nu hwt.dk) alle var lort.
Newz.dk var det eneste sted der var en reel forbindelse mellem brugere og admins.
Det er fint at hmn vil over i en mere "business only"-loesning, det er bare ikke hvad newz.dk var i sin tid og jeg er traet af alle de daarlige undskyldninger.
Der er reelt kun 1 argument for at hmn ikke lader folk hjaelpe ham og det er at han ikke vil.
Der er ingen risiko. Der er ingen boevl.
Tvaertimod saa er det eneste han skal goere ekstra netop at lede efter programmoerer herinde.
Hmn, emil og dig selv ved jo godt hvem, her paa sitet, der vil vaere interessante at faa til at hjaelpe. Spoerg dem.
Saa faar i commits og i skal bare rulle dem paa testserveren og saa kan hmn helt og aldeles slappe af mens sitet paa magisk vis bliver bedre.
Jeg vil fx. gerne henvise til #104 105, specielt tidspunkterne mellem de to indlæg.
Som viser hvad? At HMN allerede kendte fejlen? At fejlen ikke opstod i det splitsekund Ronson skrev posten?
Det er, saavidt jeg lige husker, en fejl der har vaeret der i et par dage.
Vi må ikke hjælpe bla. grundet resourcemangel
Resourcemangel? Saa vi maa ikke tilfoeje flere resourcer, fordi der mangler resourcer?
Failboat.
og risiko som er forklaret.
Risikoen er skam ogsaa accepteret. Det betyder ikke at han skal udgive det under BSD licens eller lignende.
Han kunne sagtens lade folk hjaelpe til eller give udvalgte folk adgang, etc.
Der er mange programmoerer her paa sitet.
Jeg ved ikke hvor du trækker de erfaringer fra, men i kontekst til newz.dk er det flere gange fastslået at der kun er én koder.
Og hvad saa? Jeg svarede konkret paa din kommentar.
Jeg tror faktisk ikke jeg har oplevet det andre steder end newz.dk.
Alle projekter der har vaeret bare lidt serioese, har altid haft 2 eller flere som var ansvarlige for koden.
Er der penge til og mening (ROI) i at ansætte en ny koder? Jeg ser intet der antyder dette.
Mening er ikke noedvendigvis lig ROI. Det kunne ogsaa bare vaere at giv lidt tilbage til brugerbasen.
Derudover er der ikke nogen der har snakket om loennet arbejde.
Er der ROI i at ansaette en der er gratis? Ja. Det tager 5 sekunder, saa har han tjent sig selv ind.
Så fordi du ikke er tilfreds med sitet, så skal de bare fløjte højt og flot på ROI?!
Nejda.
De skal bare vaere aerlige om formaalet med sitet.
Fuck janteloven - hvad er det konkret lige du har bygget?
Hvad jeg har bygget? Intet. Jeg maa ikke hjaelpe newz.dk jo, saa hvad skulle jeg have bygget der havde relevans her? :)
Personligt har jeg ved sign-up overvejet og affundet med mig de vilkår det giver at være bruger herinde (og på alle andre fora).
Well, personligt husker jeg godt tilbage til da jeg signede her og det var netop fordi hol.dk, tweak.dk, oc.dk (nu hwt.dk) alle var lort.
Newz.dk var det eneste sted der var en reel forbindelse mellem brugere og admins.
Det er fint at hmn vil over i en mere "business only"-loesning, det er bare ikke hvad newz.dk var i sin tid og jeg er traet af alle de daarlige undskyldninger.
Der er reelt kun 1 argument for at hmn ikke lader folk hjaelpe ham og det er at han ikke vil.
Der er ingen risiko. Der er ingen boevl.
Tvaertimod saa er det eneste han skal goere ekstra netop at lede efter programmoerer herinde.
Hmn, emil og dig selv ved jo godt hvem, her paa sitet, der vil vaere interessante at faa til at hjaelpe. Spoerg dem.
Saa faar i commits og i skal bare rulle dem paa testserveren og saa kan hmn helt og aldeles slappe af mens sitet paa magisk vis bliver bedre.
Der mangler mobil-venlig udgave på listen af forslag :=)
Den er meldt næsten færdig for år tilbage, så please commit !! :D
Af, potentielle, bugs, jeg reelt har udfordringer med, er hastigheden, siden er UFATTELIG langsom om at loade .. (Chrome v14 - har haft disabled alle extensions men hjælper ikke).
#130 tillykke, du har hermed den længste besked i newz.dk's historie !
Den er meldt næsten færdig for år tilbage, så please commit !! :D
Af, potentielle, bugs, jeg reelt har udfordringer med, er hastigheden, siden er UFATTELIG langsom om at loade .. (Chrome v14 - har haft disabled alle extensions men hjælper ikke).
#130 tillykke, du har hermed den længste besked i newz.dk's historie !
Hvordan vil det kraeve flere resourcer?
Det er vist et spoergsmaal om hvorvidt det kraever flere resourcer at diff'e end at kode selv.
Jeg tror det er nemmere og hurtigere at diff'e, medmindre det ligefrem VAELTER ind med commits :)
Eller taenker du paa at tilfoeje en git-bruger og udvaelge kodere der vil/maa hjaelpe? :)
Hvordan vil det kraeve flere resourcer?
Det er vist et spoergsmaal om hvorvidt det kraever flere resourcer at diff'e end at kode selv.
Jeg tror det er nemmere og hurtigere at diff'e, medmindre det ligefrem VAELTER ind med commits :)
Eller taenker du paa at tilfoeje en git-bruger og udvaelge kodere der vil/maa hjaelpe? :)
fidomuh (137) skrev:Hvordan vil det kraeve flere resourcer?
Du fordrejer ordene. Der er på intet tidspunkt nævnt noget om mængden af resourcer i de to løsningstyper, kun at begge kræver resourcer fra hmn der ikke eksisterer. At outsource et projekt i den tro at man fuldstændig slipper for involvering er, udtrykt på en pæn måde, naivt. Det er alt for risikabelt.
hmn skriver:
hmn skrev:hvis det skal give mening, skal projektet styres og der skal bruges en del tid på integration og test
Man kan ikke bare give tøjlerne over til en flok random kodere og forvente at virksomheden kører sig selv. I så fald burde der være masser af eksempler på virksomheder magen til "newz media" der er bygget op sådan?
Mon ikke faktum er, at hvis han er seriøs omkring sin forretning så skal han (eller nogen han stoler på) kvalitetschecke koden, og det kræver indforstået hans tid at gøre/arrangere. Det er iflg. hans udtalelser pt. ingen i crew, der kan udføre det job udover hmn selv.
Et spørgsmål: Vil du lave et website/en virksomhed baseret på frivillige kodere og forudsat du ikke selv har tiden til at styre det? Hvornår ser vi det produkt? :)
hmn har selv nævnt at koden skal dokumenteres før den kunne frigives. Det kræver ressourcer. Ressourcer som ikke er der pt.fidomuh (137) skrev:Hvordan vil det kraeve flere resourcer?
Edit: Nej sry, det var Kasper:
Kasper F. Nielsen (113) skrev:#112 Så vidt jeg husker, så var det, at det vil tage hmn lige så lang tid at dokumentere koden og implementere/rette andres kode til, som det vil gøre selv at lave det. Så igen - ingen tid.
Men jeg skal ikke tale for hmn, jeg ved som sagt ingenting om emnet.
Det har jeg skam heller aldrig sagt at man goer.
Jeg holder det op mod at han alligevel skal lave disse ting paa et tidspunkt.
Saa forskellen bliver jo om han skal diff'e eller om han skal kode.
Principielt kunne de ogsaa lave en beta.newz.dk som var lidt mere aaben for commits, saa udviklere kunne teste det af, etc.
(Jeg er ioevrigt godt klar over at det kraever nogen resourcer at komme igang med, men hvis koden blev fritstillet til nogen faa, kunne de jo starte med at lave beta delen.)
Tjoh, det er dog ikke et faktum, men naermere en antagelse ;)
Derudover saa forudsaetter serioesiteten lidt at han rent faktisk er interesseret i at bruge tid paa sitet, hvilket han jo ikke er pt. Saa det er lidt tvetydigt :D
Jeg kan ikke umiddelbart forstaa din sammenligning.
Hvis jeg havde en eksisterende virksomhed, med et produkt der allerede er lanceret og blot skal rettes/opdateres, saa kan du sammenligne.
I det tilfaelde, ja, forudsat at jeg ikke selv havde tiden.
Alt andet virker meget underligt for mig.
At have et produkt som skal fikses og hvor andre kan fikse det for mig, hvor jeg ikke selv har tiden/viljen til det, saa kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle lade vaere med at faa hjaelp af andre.
Debian? Hundredevis af GPL produkter? Der er centralstyring i mange projekter (stort set alle), men central styring betyder ikke at der sidder 1 mand og tjekker alt kode der bliver skrevet paa produktet. :)
At outsource et projekt i den tro at man fuldstændig slipper for involvering er, udtrykt på en pæn måde, naivt. Det er alt for risikabelt.
Det har jeg skam heller aldrig sagt at man goer.
Jeg holder det op mod at han alligevel skal lave disse ting paa et tidspunkt.
Saa forskellen bliver jo om han skal diff'e eller om han skal kode.
Principielt kunne de ogsaa lave en beta.newz.dk som var lidt mere aaben for commits, saa udviklere kunne teste det af, etc.
(Jeg er ioevrigt godt klar over at det kraever nogen resourcer at komme igang med, men hvis koden blev fritstillet til nogen faa, kunne de jo starte med at lave beta delen.)
Mon ikke faktum er, at hvis han er seriøs omkring sin forretning så skal han (eller nogen han stoler på) kvalitetschecke koden, og det kræver indforstået hans tid at gøre/arrangere.
Tjoh, det er dog ikke et faktum, men naermere en antagelse ;)
Derudover saa forudsaetter serioesiteten lidt at han rent faktisk er interesseret i at bruge tid paa sitet, hvilket han jo ikke er pt. Saa det er lidt tvetydigt :D
Et spørgsmål: Vil du lave et website/en virksomhed baseret på frivillige kodere og forudsat du ikke selv har tiden til at styre det?
Jeg kan ikke umiddelbart forstaa din sammenligning.
Hvis jeg havde en eksisterende virksomhed, med et produkt der allerede er lanceret og blot skal rettes/opdateres, saa kan du sammenligne.
I det tilfaelde, ja, forudsat at jeg ikke selv havde tiden.
Alt andet virker meget underligt for mig.
At have et produkt som skal fikses og hvor andre kan fikse det for mig, hvor jeg ikke selv har tiden/viljen til det, saa kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle lade vaere med at faa hjaelp af andre.
Hvornår ser vi det produkt? :)
Debian? Hundredevis af GPL produkter? Der er centralstyring i mange projekter (stort set alle), men central styring betyder ikke at der sidder 1 mand og tjekker alt kode der bliver skrevet paa produktet. :)
fidomuh (141) skrev:Derudover saa forudsaetter serioesiteten lidt at han rent faktisk er interesseret i at bruge tid paa sitet, hvilket han jo ikke er pt.
Læs lige #128 igen :)
@Debian
Du er en sand mester i at fordreje ord, så jeg skulle nok have vidst bedre og bedt om en virksomhed/produkt lig med newz.dk. Debian kan ikke sammenlignes bl.a. fordi de modtager donationer til at drive deres projekt. :)
Anyways, vi kan vel koge det ned til at hmn og dig har forskellige syn på hvordan en virksomhed som newz media bør drives :).
Jeg har skam laest #128.
@Debian
Saa maa du jo praecisere hvad du snakker om.
Det er paa ingen maade at fordreje dine ord.
Hvorfor gaelder den her arbejdsmodel kun onlinemedier?
Der er *MANGE* projekter som fungerer fint uden en 100% central haand der godkender alt kode.
Dit spoergsmaal er, om der er virksomheder som ikke har 1 mand der sidder og godkender alt frivillig kode og svaret er ja. Stortset alle GPL produkter.
At du ikke vil godtage det er dit problem, det aendrer ikke paa at newz.dk snildt kunne fungere saaledes.
Jeg har skam laest #128.
@Debian
Saa maa du jo praecisere hvad du snakker om.
Det er paa ingen maade at fordreje dine ord.
Hvorfor gaelder den her arbejdsmodel kun onlinemedier?
Der er *MANGE* projekter som fungerer fint uden en 100% central haand der godkender alt kode.
Dit spoergsmaal er, om der er virksomheder som ikke har 1 mand der sidder og godkender alt frivillig kode og svaret er ja. Stortset alle GPL produkter.
At du ikke vil godtage det er dit problem, det aendrer ikke paa at newz.dk snildt kunne fungere saaledes.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.