mboost-dp1

Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?

Gå til bund
Gravatar #51 - Dreadnought
6. jun. 2012 08:53
Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen: Jeg smider gerne 100,- efter newz.dk hvis jeg kan slippe for reklamer for en stund.
Gravatar #52 - spacefractal
6. jun. 2012 09:01
Lige pt har den poppup op over 10 gange = skiftet forsiden ud med anden, så ses anden dag. Støtter ikke denne alt for aggresive reklamer.

PS. alt det med betaling, hvad med en ganske simpelt donate knap til at teste folks betaling?
Gravatar #53 - trylleklovn
6. jun. 2012 09:04
Thoroughbreed (45) skrev:
Det er endda os der kommer med nyhederne!!

Det er ikke tilfældet, men det er nu heller ikke nyhederne, der gør at jeg besøger newz, det er debatten. Og der er communitiet alfa omega. Jeg gætter på at en stor del af newz.dks besøgende er folk, der kommer tilbage for at fortsætte en debat. Et community er ikke noget man bare lige opbygger, men når det er opbygget er det en trofast mængde faste besøgende, som er vanskeligt at opbygge under andre sammenhænge.
Gravatar #54 - fidomuh
6. jun. 2012 09:15

Ud fra hukommelsen var det kun ~10% der er aktive paa newz.dks fora.
Hvor mange der laeser forummet her, ved jeg dog ikke :)
Gravatar #55 - Trentors
6. jun. 2012 09:19
Fedt at sammenligne med Comons pop-up reklamer. Selvom de også er belastende og dårlig stil vises de trods alt kun een gang dagligt og hvor newz.dk vises ved HVERT BESØG.

Det er da en kæmpe forskel!
Gravatar #56 - TrolleRolle
6. jun. 2012 10:08
lorric (46) skrev:
Ingen har endnu stillet det egentlige spørgsmål...
Er DU klar til Private Cloud?
Den er designet i fremtiden men klar til i dag.

Tja... efter et klik på reklamen er jeg bare totalt klar!

Ifølge Microsoft skal jeg bare have sådan en. Det vil gøre det meget nemmere at administrere min IT-infrastruktur. Jeg har jo både min egen pc og konens bærbar at tænke på...

Samtidig er det ifølge rapporten som genereres også oplagt at jeg får mulighed for at måle præcist hvor meget der bliver brugt af hvilke services herhjemme. Det var dog ikke muligt for mig at finde ud af om sådan en Cloud nu også i virkeligheden kan måle hvor meget af konens tid der går på 7-kabale? Og I så fald, hvad jeg ville få ud af at sende en regning til hende for hendes forbrug...?

Endeligt vil sådan en private cloud også kunne reducere mit antal af servere fra 0 til meget mindre. Det er da noget der vil noget hva?

Det er dejligt med sådan nogle relevante reklamer der bliver banket ind i fjæset på en hver eneste gang man loader siden.

Gravatar #57 - Magten
6. jun. 2012 10:11
Trentors (55) skrev:
Fedt at sammenligne med Comons pop-up reklamer. Selvom de også er belastende og dårlig stil vises de trods alt kun een gang dagligt og hvor newz.dk vises ved HVERT BESØG.

Jeg har kun fået den 2 gange idag.
Gravatar #58 - Zeales
6. jun. 2012 10:28
Magten (57) skrev:
Trentors (55) skrev:

Jeg har kun fået den 2 gange idag.

Du skulle gerne få den 2 gange per session, som nævnt tidligere i tråden.
Gravatar #59 - fidomuh
6. jun. 2012 10:29

Luk din tab og aaben en ny == du faar den igen :D
Gravatar #60 - Pvm
6. jun. 2012 10:35
Pænt nederen reklame. Hver gang jeg skifter side, kommer den igen :(
Gravatar #61 - Montago.NET
6. jun. 2012 11:05
(til ære for jer der mener at 1 tråd er nok om emnet)

TAK FOR LORT

PÅ IPHONE ER DET NÆSTEN UMULIGT AT TRYKKE PÅ DE 4 PIXELS SOM LUKKER REKLAMEN

DET HJÆLPER IKKE ENGANG AT ZOOM FORDI I SPASSERE IKKE HAR LAVET CSS'EN ORDENTLIGT

KRAFTHELVED !!!!!!!!!!!
Gravatar #62 - ty
6. jun. 2012 11:07
johnny_newz (38) skrev:
#33/35 Ja, det er den samme newz.dk vi taler om. Prøv eksempelvis at tjekke cw.dk eller comon.dk.

Engang læste jeg regelmæssigt nyheder på comon, men de endte i min boykotskuffe. Jeg har ikke besøgt dem i flere år. I opnår kun at brugerne forlader jer.
Gravatar #63 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. jun. 2012 11:18

Ingen problemer med Opera (endnu....) - jeg har også iphone
Gravatar #64 - Montago.NET
6. jun. 2012 11:20

jeg bruger så Safari fordi det er standard og man alligevel ikke kan ændre på hvilken browser bliver brugt når man trykker på links i andre programmer.

overvejer dog kraftigt at hente en adblock browser eller måske se om RockMelt kan finde ud af det.

eller helt at droppe Newz... nyhederne og kommentarerne er jo ofte helt hjernedøde alligevel.
Gravatar #65 - Tagger
6. jun. 2012 12:01
Som mange andre boycutter jeg newz hvis det her cirkus fortsætter. Opsæt donations / betalings features og nedsæt reklamerne, eller nogen andre sætter sig på tronen

Næsten hver gang (kan i hvert fald ikke huske anderledes) jeg besøger newz, findes et top-banner, et side-banner og et bund-banner, som alle reklamerer for det samme, samme grafik bortset fra at dimensionerne ændres.

Får i (newz) ikke ekstra cash per klik? I så fald, så smid dog nogle forskellige reklamer ind, så der er lidt at vælge imellem. Samme reklame for it-universitetet (railgun) og microsoft (newz) 3 steder pr side er jo retarderet. Railgun irriterer mig desuden, når jeg fejlagtigt klikker på baggrunden, som straks sender mig til diablos hjemmeside.

Desuden er det virkelig et dårligt argument, at comon og cw også har mega-bannere, og at i derfor også bliver nødt til det. Det er jo de samme bannere i alle har! Er microsoft virkelig de eneste der ønsker at reklamere på danske nørd-sider? Jeg tvivler virkelig.
Gravatar #66 - fidomuh
6. jun. 2012 12:06

Microsoft er nok de eneste der betaler nok for histori visninger her :)
Gravatar #67 - johnny_newz
6. jun. 2012 13:37
#65 Vi kører løbende forskellige bannere på vore sites, og alt efter antal bookede visninger og tidsrum, kan der blive vist det samme banner i de forskellige placeringer. Det er forklaringen på de til tider ens bannere - og vi prøver slf. løbende at sælge til flere kunder samtidigt, men det er som skrevet i #6 ikke altid så let som det lyder.

Vi får ikke afregning per klik (CPC-basis), men derimod per 1.000 visninger af bannerne (CPM-basis). Ejerskaber som det vi kører i dag afregnes dog per dag.

Argumentet er, at der ikke længere produceres special-designet grafik til enkelte sites, men at der derimod benyttes en gennemgående grafik/standard istedet. Det er en "take it or leave it", der produceres ikke andet. Derfor kører vi kampagnen som kunden ønsker det, for derved at tjene penge til at drive sitet og tilbyde en fortsat gratis service til jer.

Og så en gentagelse fra #6: Det ER svært at tjene penge på indhold på nettet, og reklamer er den bedste måde at få hjulene til at dreje på - selvom det tit og ofte heller ikke er nogen let opgave...
Gravatar #68 - KaW
6. jun. 2012 13:50
johnny_newz (67) skrev:
Derfor kører vi kampagnen som kunden ønsker det, for derved at tjene penge til at drive sitet og tilbyde en fortsat gratis service til jer.

Og så en gentagelse fra #6: Det ER svært at tjene penge på indhold på nettet, og reklamer er den bedste måde at få hjulene til at dreje på - selvom det tit og ofte heller ikke er nogen let opgave...

Nu siger jeg til dig: GIV MIG EN MULIGHED FOR AT BETALE, OG JEG BETALER!

Det kan ikke være meget sværere end det. Hvis du synes det er svært at lave et betalingsmodul, så må du ansætte en ny udvikler der kan finde ud af det.

Indrømmet, det må virkeligt være svært at tjene penge på nettet når man ikke gider at tage imod folks betalinger.

Det er heller ikke indhold du skal tage penge for, men en mulighed for at slippe for jeres stigende plagende reklamer.
Gravatar #69 - johnny_newz
6. jun. 2012 13:54
#68 Vi kan ikke tilbyde dig denne mulighed.
Gravatar #70 - XorpiZ
6. jun. 2012 14:01
johnny_newz (69) skrev:

Har der ikke tidligere været snak om, at der skulle indføres mulighed for betaling - evt. pr. månedlig basis?
Gravatar #71 - Brugernavn
6. jun. 2012 14:02
johnny_newz (69) skrev:

Hvorfor?
Gravatar #72 - kinaholm
6. jun. 2012 14:04
Det der sker er, at Newz.dk nu er en standardløsning. Take it or leave it.
Gravatar #73 - trylleklovn
6. jun. 2012 14:07
#68, #71
Det er vel fordi vi ikke er kunden. Det er reklameudbyderne, der er det, da de godt kan få det som de vil have det uanset.
johnny_newz (67) skrev:
Derfor kører vi kampagnen som kunden ønsker det

Ellers må der være et regnestykke bag, der siger at de tjener flere penge på at fortsætte med reklamer, end det vil kost at lave en mulighed for at lade nogle personer betale et fast beløb hver måned, samt at den gruppe af personer vil stå for færre penge end det koster at indføre systemet samt de mistede reklamepenge for netop disse personer.

Så enten tjener newz flere penge på reklamer end de fleste, eller også regner de ikke med at der er mere end 2-3 personer, der ville bruge sådan en betalingsordning.
Gravatar #74 - KaW
6. jun. 2012 14:26
johnny_newz (69) skrev:

Ok. Så vil jeg heller ikke se jeres reklamer. Tag det med i jeres beregning.
Gravatar #75 - myplacedk
6. jun. 2012 14:30
Jeg bruger dette stylesheet:

http://myplace.dk/newz.css

Jeg vil gerne følge med i de debatter jeg allerede har gang i, men ellers gider jeg ikke mere lige nu. Stylesheetet skjuler det meste af alt det andet.

SNES forsvandt da jeg satte mit custom stylesheet på. Det kan sikkert kombineres uden det store bøvl, men det er ikke så relevant for mig.
Gravatar #76 - Geekalot
6. jun. 2012 14:50
1 popup der skal dø, ved hver ny side man klikker sig ind på på newz, ender det med det blir newz der får klikket istedet for.................
Gravatar #77 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. jun. 2012 14:53
Jeg stemmer for at vi får en betalingsudgave af SNES der fjernet reklamer :p

- edit -

Johnny (og andre)

MON ikke I skulle tænke på at finde en anden løsning - taget i betragtning af at kernebrugerne er rasende, for at sige det mildt!
Gravatar #78 - Trentors
6. jun. 2012 15:12
I alle store produkters fald er der altid et eller andet sted i forløbet hvor dem som har magten bliver ligeglade med dem benytter produktet.
Gravatar #79 - LinguaIgnota
6. jun. 2012 15:21
Trentors (78) skrev:
I alle store produkters fald er der altid et eller andet sted i forløbet hvor dem som har magten bliver ligeglade med dem benytter produktet.

Så løser problemet i det mindste sig selv - når vi allesammen er skredet, er der ikke længere noget behov for at finansiere siden.
Gravatar #80 - Mort
6. jun. 2012 15:32
LinguaIgnota (79) skrev:
Så løser problemet i det mindste sig selv - når vi allesammen er skredet, er der ikke længere noget behov for at finansiere siden.

Men så længe der ikke findes noget reelt alternativ, så bliver brugerne.
Gravatar #81 - wraith
6. jun. 2012 15:52
Det er lige netop på grund af sådanne reklamer at man bruger Adblocker.

Opdagede den da jeg forsøgte at læse newz på mobilen på vej hjem. hvilket jeg måtte opgive.

Godt gået newz :(
Gravatar #82 - ty
6. jun. 2012 15:52

Ingen alternativer til it-nyheder? De fleste bruger vel newz af vane
Gravatar #83 - BurningShadow
6. jun. 2012 16:01
Hvad er det i har imod os brugere, så i så ihærdigt forsøger at få os til at forlade siden? Jeg vil virkelig gerne støtte Newz økonomisk, men jeg vil ikke chikaneres samtidig.
Gravatar #84 - BurningShadow
6. jun. 2012 16:13
Er er nogen der ved hvordan man laver en lille tilføjelse til /etc/hosts på en Android telefon? Jeg får at vide at den er read-only :-(
Gravatar #85 - Magten
6. jun. 2012 16:21
ty (82) skrev:

IT nyheder kan vel nok finde andre steder, men debatterne og forummet generelt har jeg ikke fundet lignende på andre danske sider.

Hyggestedet var ellers tæt på! :D
Gravatar #86 - Mort
6. jun. 2012 16:21
ty (82) skrev:

Langt de fleste af brugerne her på sitet er her ikke fordi der bliver postet 1-2 nyheder om dagen, de er her fordi det er her man kan diskutere indlægene og fordi der er et rimeligt fornuftigt forum uden for meget spam eller alt for mange irriterende trolls.
Gravatar #87 - Seeberg
6. jun. 2012 16:25
Damn det er en træls pop-up reklame

Nej Tak NEWZ i kommer til at virke som et eller andet billigt site man helst vil undgå
Gravatar #88 - tentakkelmonster
6. jun. 2012 16:38
Wow, jeg troede sgu newz var blevet hacket!

Der er en hårfin grænse mellem fornuftig brug af bannere og lidt for påtrængende annoncering. Men den her var ikke engang i nærheden af den hårfine grænse!
Gravatar #89 - siliankaas
6. jun. 2012 17:02
Jeg bakker op - fjern den reklame, som en anden nævnte var denne typer reklamer grunden til jeg stoppede med at besøge comon osv..

Forbliver dette, forlader jeg newz (ikke den store trussel, I know)
Gravatar #90 - Slettet Bruger [113409846]
6. jun. 2012 17:26
Jeg forlader ikke newz, men jeg har sku' lige installeret ABP for de næste par dage. Vi kan se om en uges tid om den er væk.
Gravatar #91 - siliankaas
6. jun. 2012 17:27
#90 Kan du anbefale noget ADB til chrome?
Gravatar #92 - didriksen86
6. jun. 2012 17:28
Jeg er så en af dem der nogle gange klikker på Microsofts bannere for at se hvad det drejer sig om og få at få lidt mere info, men den her.. Man skal bare trykke på kryds hurtigt nok.. Den skaber ikke interesse men kun irritation.
Gravatar #93 - Slettet Bruger [113409846]
6. jun. 2012 17:30
#91 Jeg har bare fundet Adblock Plus (Beta) i Chromes udviddelser og den virker helt fint. Den har faktisk også lavet newz.dk en del lettere for min Netbook at håndtere.
Gravatar #94 - fidomuh
6. jun. 2012 17:49

FlashBlock og Element Hider er at anbefale :)
Gravatar #95 - fidomuh
6. jun. 2012 17:52

Argumentet er, at der ikke længere produceres special-designet grafik til enkelte sites, men at der derimod benyttes en gennemgående grafik/standard istedet.

Saa er det bare meget pudsigt at mange andre sites ikke skider deres brugere i ansigtet, hva'?

Det er en "take it or leave it", der produceres ikke andet.

Det er saa bare ikke sandt.

Derfor kører vi kampagnen som kunden ønsker det, for derved at tjene penge til at drive sitet og tilbyde en fortsat gratis service til jer.

At I ikke faar tilbudt andet, er ikke ensbetydende med at der ikke produceres andet.
Der er mange muligheder. Hey, fx kan jeg sige at Google producerer andre typer af annoncer, men det ved vi jo godt allesammen.
Gravatar #96 - Mnc
6. jun. 2012 17:56
#Johnny

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor man ikke vil kigge nærmere på betaling-for-at-undgå-reklamer. Du må meget gerne uddybe.

johnny_newz (67) skrev:
Vi får ikke afregning per klik (CPC-basis), men derimod per 1.000 visninger af bannerne

Medmindre i er helt færdige med CPM, så er situationen jo at mange faste brugere:
a) vil hellere betale, end at se på reklamerne.
b) ikke får lov til at betale sig ud af reklamehelvedet, så de blokkerer ads, og der er så alligevel ingen visninger (fra nogle faste brugere).

Vi kommer egentlig med forslag til hvordan i får flere penge i kassen. Hvorfor bliver vi blankt afvist uden nærmere nogen forklaring?
Gravatar #97 - fidomuh
6. jun. 2012 17:59

Fordi hmn ikke gider/har tid til at lave noget paa sitet.
The End.
GFY. :)
Gravatar #98 - Mnc
6. jun. 2012 18:11
Så må han jo sparkes the fuck out, så andre kan komme til.

Der er jo til grin, at vi er nødt til at sætte DD til at male ovenpå revner i væggen hele tiden, istedet for at man fixer selve væggen.

Samt at der ikke kan ske nogen udvikling af siden, fordi der sidder nogle sure havenisser og nægter at lade andre komme til (afløse hmn), eller lade andre hjælpe til (community developed).

At newz startede som et site hvor en gruppe venner kunne dele nyheder er fair nok, men folk må sgu da kunne finde ud af at træde til side, hvis deres tid optages af noget andet.
Det kan da ikke være rigtigt at siden bare skal stå stille fordi hmn har fast arbejde.

Ikke at jeg ved hvem den 'oprindelige gruppe' var, eller om hmn/johnny/whoever var med fra start.
Gravatar #99 - fidomuh
6. jun. 2012 18:13

Er det ikke hmn der ejer sitet? :D

At newz startede som et site hvor en gruppe venner kunne dele nyheder er fair nok, men folk må sgu da kunne finde ud af at træde til side, hvis deres tid optages af noget andet.
Det kan da ikke være rigtigt at siden bare skal stå stille fordi hmn har fast arbejde.

Saavidt jeg ved var det semi-aabent for bidragere back in the day.. :)
Gravatar #100 - Mnc
6. jun. 2012 18:21
fidomuh (99) skrev:
Er det ikke hmn der ejer sitet? :D

Aner det ikke. Men så må han da give styretøjet til nogen der rent faktisk har tid til at have noget med sitet at gøre.

Al respekt for at manden vægter job/familie/whatever-real-life-stuff højere end et website... Men så burde han sgu tage imod hjælp til vedligeholdese udefra.
Få en anden koder på banen, eller tag imod den hjælp der tilbydes (af kodenisserne der allerede er en del af communitiet, som også har en interesse i at tingene virker ordenligt).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login