mboost-dp1

Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?

Gå til bund
Gravatar #101 - Mnc
6. jun. 2012 18:37
Og side 3. <3
Gravatar #102 - Tagger
6. jun. 2012 20:00
johnny_newz (67) skrev:
#65 Vi kører løbende forskellige bannere på vore sites, og alt efter antal bookede visninger og tidsrum, kan der blive vist det samme banner i de forskellige placeringer. Det er forklaringen på de til tider ens bannere - og vi prøver slf. løbende at sælge til flere kunder samtidigt, men det er som skrevet i #6 ikke altid så let som det lyder.

"Til tider" er en meget dårligt placeret vending, men lad nu det ligge, det rager for så vidt ikke mig hvordan det bliver styret.

Men jeg tror jeg taler på manges vejne, hvis jeg siger at i kan plastre kanterne til med ads (især højre side), uden at jeg vil bide specielt meget mere mærke i det. Men der er ikke meget jeg afskyr så meget som en popup på størrelse med en netbook.

Jeg, blandt de fleste andre, støtter jer ved at undlade at bruge en ad-blocker, men fortsætter det her show bliver en ad-blocker enden for mange brugere, undertegnede inklusive. Derved får i færre visninger, og må endnu engang ty til hårdere metoder.

I kan evt. anbefale jeres reklamefolk, at sætte lyd på deres reklamer, selv når musen ikke er over. Så kan jeg faktisk ikke komme i tanke om flere måder i kan genere os på.
Gravatar #103 - myplacedk
6. jun. 2012 20:09
Tagger (102) skrev:
Så kan jeg faktisk ikke komme i tanke om flere måder i kan genere os på.

I går ville jeg have sagt at oplevelsen på håndholdte enheder kan blive lidt værre.
Gravatar #104 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. jun. 2012 20:10
Hvis DD kan/gider lave et newz-snes-mockup stiller jeg domæne til rådighed ^^)

Alternativt kan vi bruge newz.knowyournewz.dk :p
Gravatar #105 - Zeales
6. jun. 2012 20:52
Måske skulle vi begynde at lave en indsamling til at købe reklame pladsen fra andre? Hvor meget ville det ca koste per dag, Johnny?
Gravatar #106 - kasperd
6. jun. 2012 21:27
Zeales (105) skrev:
Hvor meget ville det ca koste per dag, Johnny?
Det synes jeg også ville være interessant at høre. Hvor meget ville det koste, hvis man ville købe reklamepladsen på newz.dk for en dag blot for at have reklamepladsen værende helt tom den dag?
Gravatar #107 - KaW
7. jun. 2012 08:47
Jeg tror Johhny-drengen er ligeglad med os.
Gravatar #108 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. jun. 2012 08:58
KaW (107) skrev:
Jeg tror Johhny-drengen er ligeglad med os.

Ja - selvfølgelig! Johnny og de andre tænker kun på en ting - penge!..

Os brugere - de "rigtige" kunder - dem er de ligeglade med!..
Gravatar #109 - Slettet Bruger [618775673]
7. jun. 2012 08:59
Har ikke set reklamen idag - har de lyttet til os og fjernet den?
Gravatar #110 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. jun. 2012 09:01

Jeg har endnu ikke set den omtalte reklame - Opera på min iPhone har desværre nægtet at vise den - har dog fået et større hvidt område i toppen som svarer til ca 2,5 gange højden på et almindeligt topbanner
Gravatar #111 - ignuz
7. jun. 2012 10:46
http://peecee.dk/uploads/062012/newz_big_thumb.PNG

Har ikke lige nået at nærlæse regnskaberne for at se om der var en "undskyldning" for det dårlige resultat. Men umiddelbart ser det ikke særlig positivt ud.
Gravatar #112 - KaW
7. jun. 2012 11:00
ignuz (111) skrev:
http://peecee.dk/uploads/062012/newz_big_thumb.PNG

Har ikke lige nået at nærlæse regnskaberne for at se om der var en "undskyldning" for det dårlige resultat. Men umiddelbart ser det ikke særlig positivt ud.

Av av av. Er det kun for Newz, eller er det hele organisationen der bløder?
Gravatar #114 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. jun. 2012 11:07
Så er det da netop det rigtige tidspunkt at smide brugerbetaling frem!...
Gravatar #115 - ignuz
7. jun. 2012 11:09

Ah jeg prøvede at søge på newz blot derinde man fandt ikke andet end koncernen.

Derudover lols fra Newz.Dk ApS 2010 regnskab :
http://peecee.dk/uploads/062012/newz1_big_thumb.PN...
Gravatar #116 - Daniel-Dane
7. jun. 2012 13:57
fidomuh (54) skrev:

Ud fra hukommelsen var det kun ~10% der er aktive paa newz.dks fora.
Hvor mange der laeser forummet her, ved jeg dog ikke :)

http://newz.dk/forum/afstemninger/benytter-du-newz...

myplacedk (75) skrev:
SNES forsvandt da jeg satte mit custom stylesheet på. Det kan sikkert kombineres uden det store bøvl, men det er ikke så relevant for mig.

Smider du linket ind før SNES-stumpen, burde det virke.

Thoroughbreed (104) skrev:

Skal jeg lave en mobiludgave, eller har du andre css-ønsker i tankerne?
Gravatar #117 - Mnc
7. jun. 2012 14:51
Daniel-Dane (116) skrev:
http://newz.dk/forum/afstemninger/benytter-du-newz-dk-s-forum-nyheder-undtaget-107375

Man burde næsten smide en ny sådan afstemning op. Den der er 1½ år gammel, og det må ha ændret sig lidt siden.
Gravatar #118 - Daniel-Dane
7. jun. 2012 15:38
Nok ikke betydeligt. Jeg indsendte den med flere svarmuligheder, men jeg er mystificeret over, at SCA valgte at fjerne de resterende.
Gravatar #119 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. jun. 2012 15:50
Daniel-Dane (116) skrev:

Thoroughbreed (104) skrev:

Skal jeg lave en mobiludgave, eller har du andre css-ønsker i tankerne?

Det var da en god ide!..

Men jeg tænker mere hvis koncernen går konkurs - eller vi skal finde vores eget sted i protest ... Eller whatnot
Gravatar #120 - Daniel-Dane
7. jun. 2012 16:08
Jeg tror bare, at vi alle får behov for at komme videre, når newz.dk drejer nøglen om.
Gravatar #121 - BurningShadow
7. jun. 2012 17:22

Skal jeg lave en mobiludgave,
JA TAK
Et helt nyt site ville også være rart, for de er tilsyneladende helt ligeglade med os.

Jeg undre mig vildt over hvordan et site kan have bragende underskud, når brugerne i årevis har tigget om at få lov til at betale...
Gravatar #122 - KaW
7. jun. 2012 18:20
BurningShadow (121) skrev:

JA TAK
Et helt nyt site ville også være rart, for de er tilsyneladende helt ligeglade med os.

Jeg undre mig vildt over hvordan et site kan have bragende underskud, når brugerne i årevis har tigget om at få lov til at betale...

Det er fordi det er svært at tjene penge på nettet iflg. Johhny-drengen.
Gravatar #123 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. jun. 2012 18:32
Som sagt vil jeg gerne ligge domæne og et par hundrede MB plads til ... Det kræver bare noget newz-mockup?...

Jeg ville ihvertfald personligt savne foraet!.. Kan vi ikke få hele koden af hmn? Han laver alligevel ikke en fløjtede fis! Det er jo DD der sørger for SNES, spam rapportering etc. - selvom der BURDE være en cooldown for nye brugere mht rating og indlæg
Gravatar #124 - Rainmeter
7. jun. 2012 19:22
Kan der ikke komme de der newz t-shirts ting igen til over pris? i må godt tage noget mere for dem eller minimum pris måske noget med selv at vælge prisen-ish.
Gravatar #125 - Fjolle
7. jun. 2012 19:44
Newz kickstarter!
Gravatar #126 - spacefractal
7. jun. 2012 21:07
debatten og der er brok hvergang der er sådan en aggressivt reklame, men hører åbenbart ikke efter. Det sker når man går for langt.

Ommend hvis den ikke var så aggressivt, når i bruger dem, så kunne det være det var knap så meget brok.

Håber i næste gang tager det type kritik til sig, så man stadig kan bruge det på mobilen, hvor newz var ubruligt (selv en tilbage/frem virkede ikke).

Sålænge man kan updatere den væk, eller man kan bruge tilbage og frem, så er ville det klart at være at fortrække, og ikke ved hvert besøg.
Gravatar #127 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. jun. 2012 03:51

Tilbage/frem?..

Newz er ikke en mobilside, men ubrugelig vil jeg nu ikke kalde den! Jeg har aldrig haft problemer med det :)
Gravatar #128 - kasperd
8. jun. 2012 11:03
Rainmeter (124) skrev:
Kan der ikke komme de der newz t-shirts ting igen til over pris? i må godt tage noget mere for dem eller minimum pris måske noget med selv at vælge prisen-ish.
Ah, dengang newz var pænt at se på. Er der nogen som har et stylesheet, der kan få newz til at se ud som i de gode gamle dage?
Gravatar #129 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. jun. 2012 11:10
Er det bare mig, eller ser HMN ikke ældre ud i WayBack machine? o_O
Gravatar #130 - trylleklovn
8. jun. 2012 11:37
#128 Udviklere har godt nok mærkelig smag.
Gravatar #131 - spacefractal
9. jun. 2012 14:52
#127, når fulscreen reklamen kom, kunne man ikke lukke den...... så blev newz.dk netop ubruligt på mobil (der er anden tråd som beskriver det også). Flere flere bruger jo mobil nu om dage.

På comon (eller var det computerworld?) fremkommer de også, men de var dog lavet sådan den ikke popup konstant, og er nemt at fjerne ved at trykke på tilbage og frem knappene.

Der skal bare være noget lettere måde NÅR i bruger dem at man kan fjerne dem igen, og ikke være så aggresivt, så vil det nok gå.
Gravatar #132 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. jun. 2012 15:30

85% af min tid på newz er på min mobil - jeg har ikke har problemer endnu, selvom jeg er herinde 10-20 gange om dagen
Gravatar #133 - engfeh
9. jun. 2012 16:03

Så er du heldig. Jeg havde også problemet, men der kunne det så løses ved et par opdateringer og tilbage/frem.
Gravatar #134 - Vandborg
10. jun. 2012 12:19
Kunne det ikke være muligt at lave en mobil side. Således man kunne skrive m.newz.dk også var den smallere samt disse reklamer som giver problemer ikke kommer. Det kan ikke være det stor arbejde, det er bare en modifikation af den nuværende side.
Gravatar #135 - KaW
10. jun. 2012 12:20
kasperd (128) skrev:
Ah, dengang newz var pænt at se på. Er der nogen som har et stylesheet, der kan få newz til at se ud som i de gode gamle dage?

Enig! Jeg savner det design.
Gravatar #136 - Trentors
12. jun. 2012 05:11
Fuldsides-reklamerne er tilbage og ligeså klodset implementeret som sidst. De vises ved hvert besøg og flere gange.

SUK!
Gravatar #137 - Mnc
12. jun. 2012 05:44
Yup.

Fik reklamen både på /forum som jeg går direkte til (bruger ikke forsiden længere), og fik den også da jeg åbnede tråden her.
Gravatar #138 - praktikant muffe AKA pewbe
12. jun. 2012 05:48
Hvis den ikke er fjernet i morgen, aktiverer jeg ABP på newz.
Gravatar #139 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. jun. 2012 05:49
Fik den for første gang på min telefon (iPhone 4, Opera)

- den var ikke så "krævende" som jeg troede (bl.a. ikke fuld skærm, kunne være værre)

...

Men den er fandme slem nok! Jeg vil give pewbe ret, ABP på Newz hvis den ikke ryger af helvedes til ...
Gravatar #140 - Mort
12. jun. 2012 07:20
Har newz crewet ikke vist at de er ligeglade med brugernes mening omkring disse spamvertisments?

Det har været gjort klart fra brugernes side at vi ikke accepterer det. Det har været gjort klart fra crewets side at de ikke har tænkt sig at ændre det - Hvilket vi kan se i dag.

ABP fra nu af, så er det brugernes tur til at være ligeglade.
Gravatar #141 - johnny_newz
12. jun. 2012 07:42
#140 Vi er ikke ligeglade med jeres mening, og som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, holder vi igen på flere områder. Vi har dog en forretning der skal køre, for at kunne fortsætte den gratis nyhedslevering til jer, og det kræver økonomi. Denne økonomi får vi ved reklamer - nogle reklamer/kampagner større end andre - og det er så "det nødvendige onde" i bliver nødt til at leve med. Vi kører, som tidligere skrevet, frekvens 2 per session p.t. på det omtalte banner, så det er ikke fordi det konstant dukker op.
Gravatar #142 - mrKayne
12. jun. 2012 07:50
Hold nu kæft den reklame reklame er til at få lange løg af, hvis man sidder på mobilen! Det er jo tæt på umuligt at lukke det lort via det liiilleeee bitte kryds i toppen, fordi den konstant skal centrere sig selv.. Fix!
Gravatar #143 - Fjolle
12. jun. 2012 07:53

Prøv at lave være med at holde igen i en uge. I dare you.

Det kan vel næppe være vildt meget værre end det er nu.
Gravatar #144 - myplacedk
12. jun. 2012 07:59
johnny_newz (141) skrev:
som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, holder vi igen på flere områder

Som vi har skrevet tidligere - det kommer an på hvad man sammenligner med.

johnny_newz (141) skrev:
det kræver økonomi

Som vi har skrevet tidligere - "shut up and take my money"

johnny_newz (141) skrev:
det er så "det nødvendige onde" i bliver nødt til at leve med

..hvis vi vil bruge newz. (Uden ad-blocker.)

johnny_newz (141) skrev:
Vi kører, som tidligere skrevet, frekvens 2 per session p.t. på det omtalte banner, så det er ikke fordi det konstant dukker op.

Med 1-4 pageviews pr. session og mange sessioner om dagen, så ... med enhver relevant definition af ordet "konstant": Jo.
Når det er sagt, så får jeg den vist to gange om dagen pr. browser. Reklamen kommer i hvert fald ikke tilbage når jeg lukker tab'en og åbner den igen.
Gravatar #145 - ty
12. jun. 2012 08:03
Vi kan også bare skride
Gravatar #146 - fidomuh
12. jun. 2012 09:05

Vi er ikke ligeglade med jeres mening

Det var ellers hvad du hintede til tidligere i denne traad; Det er "kunderne" i tilpasser jer efter og kunderne er reklameudbyder - ikke brugerne.

og som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, holder vi igen på flere områder.

Ja, i har ikke full-screen annoncer med lyd og hypno-toad........... OH WAIT!

Vi har dog en forretning der skal køre, for at kunne fortsætte den gratis nyhedslevering til jer, og det kræver økonomi. Denne økonomi får vi ved reklamer - nogle reklamer/kampagner større end andre - og det er så "det nødvendige onde" i bliver nødt til at leve med.

Men det er skam rigtigt nok, problemet er, at i insisterer paa at kaste lort i ansigtet paa os. De tidligere traade om banners og nu FLERE banners og pop-overs, etc..... De burde have vist jer tydeligt at resultatet er AdBlock.

Vi kører, som tidligere skrevet, frekvens 2 per session p.t. på det omtalte banner, så det er ikke fordi det konstant dukker op.

Det er jo saa ogsaa bare bullshit.
Min browser laver en ny session hver gang jeg aabner newz.dk i en ny tab og eftersom jeg ikke har newz.dk aaben 24/7 og jeg ynder at aabne links i sekundaere tabs, saa faar jeg den ca ved hver 4. page-view.

Kan du give et bud paa hvad hosting af newz.dk reelt koster?
(Eller newz Medias andre sites, om man vil)
Gravatar #147 - Magten
12. jun. 2012 09:08
I kunne i det mindste sørge for den latterlige reklame er til at lukke på mobiler, eller helt undlade at vise den på mobiler. Pt er jeg nød til at refreshe siden 2 gange før jeg kan bruge den, det holder altså ikke.

myplacedk (144) skrev:
Med 1-4 pageviews pr. session og mange sessioner om dagen, så ... med enhver relevant definition af ordet "konstant": Jo.
Det kommer jo an på ens brug af newz. Jeg åbner newz 3-4 gange på en dag og holder sessionen kørene til jeg lukker computeren, så jeg vil ikke definere det som "konstant".
Gravatar #148 - Montago.NET
12. jun. 2012 09:29
Reklamen kan selectes med

div[id^="MAX"]
{
display:none !important;
}
Gravatar #149 - bbb2020
12. jun. 2012 09:39
Gider ikke lige bladre 3 sider igennem, for at se hvad andre har skrevet, men jeg joiner mig klagekoret.
Læser mest Newz på min smartphone og der er den et helvede. Praktis talt umulig at lukke ned.
Da dette er en WP7 phone er det lidt at skyde sig selv i foden af Microsoft, vil jeg mene. En reklame skulle gerne virke tiltrækkende for brugeren - nu virker den bare irriterende, selv for en af deres egne brugere.
Om igen Microsoft.
Gravatar #150 - Trentors
12. jun. 2012 09:40
johnny_newz (141) skrev:
Vi er ikke ligeglade med jeres mening

Et eksempel på dette tak?

I har ikke reageret på een eneste indvending der er kommet.
I har ikke reageret på eet eneste forslag om alternativer.
I har ikke reageret på een eneste opfordring til åbenhed omkring økonomi.

Hvordan er det lige I ikke er ligeglade med vores mening? Ved at holde urokkeligt fast jeres selvvalgte strategi og ignorere brugerne?

johnny_newz (141) skrev:

Og hvorfor mon at Comon ikke bruger jeres implementering? Fordi det gør det praktisk talt umuligt at bruge newz.dk som startside. For så dukker den nemlig konstant op.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login