mboost-dp1

Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?

Gå til bund
Gravatar #151 - Montago.NET
12. jun. 2012 09:47
Jeg har nogle ideer til hvordan vi kan lave et nyt 'newz' med bedre layout og funktionalitet... har også fundet et godt navn (synes jeg)

men har brug for hjælp til at kode og designe.

vi starter her:
http://rizzoma.com/topic/58524c0b55243078179ff8e6d...
Gravatar #152 - GeoJensen
12. jun. 2012 09:48
fidomuh (9) skrev:

Hmm.. Jeg kan ikke faa den reklame frem :/

Du skal ikke finde den. Den VIL finde dig ;-)
Gravatar #153 - XorpiZ
12. jun. 2012 09:49

Du tabte mig, da jeg skulle logge ind med FB eller Google og have adgang til min mail-adresse/oplysninger.
Gravatar #154 - Montago.NET
12. jun. 2012 10:03

Rizzoma er ligesom GoogleWave ... ikke noget farligt i det...

men hvis du har paranoia så kan jeg ikke hjælpe dig.
Gravatar #155 - XorpiZ
12. jun. 2012 10:32
Det kan enhver jo sige.

Om jeg er paranoid? Næeh.. men jeg kan absolut ikke se hvorfor jeg skal afgive mine facebook-oplysninger til et random site, fordi du vil have, at vi skal lave alt arbejdet for dit nye site.
Gravatar #156 - Montago.NET
12. jun. 2012 10:39

Der er ikk noget du SKAL, alt er frivilligt.

Du fremstår ret paranoid...
Gravatar #157 - XorpiZ
12. jun. 2012 10:40
Montago (156) skrev:

Du fremstår ret paranoid...

Fordi jeg ikke stoler på dig? I så fald, så må du møde mange paranoide mennesker i din hverdag :)
Gravatar #158 - Montago.NET
12. jun. 2012 10:54

tag dig nu sammen mand...
(og det gælder også dig pewbe som rater mig ned i helvede. )

kig på http://rizzoma.com/

ligner det et site som er lavet for at phishe alt mulig ud af dig ?

som sagt kan i jo bare holde jer væk hvis i ikke kan lide at bruge facebook/google logins.
Gravatar #159 - XorpiZ
12. jun. 2012 11:08
Montago (158) skrev:

Det har jeg ikke påstået.

Montago (158) skrev:
som sagt kan i jo bare holde jer væk hvis i ikke kan lide at bruge facebook/google logins.

Det var bestemt også planen. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg er den eneste, der har det sådan. Så held og lykke med at få folk til at lave arbejdet for dig.

I øvrigt ville du nok have mere held, hvis du ikke opførte dig som en pubertetsdreng, hver gang du postede :D
Gravatar #160 - Manofsciencemanoffaith
12. jun. 2012 11:13
Montago (158) skrev:

Det er jo netop fidusen ved phising sites, de ligner helt legitime/officielle websider.
Gravatar #161 - Vandborg
12. jun. 2012 11:17
Here fixed that for you

http://piratepad.net/the-new-newz
Gravatar #162 - Montago.NET
12. jun. 2012 11:18
Manofsciencemanoffaith (160) skrev:
Det er jo netop fidusen ved phising sites, de ligner helt legitime/officielle websider.

Sølvpapirshat, much ?
Gravatar #163 - XorpiZ
12. jun. 2012 11:20
Du skal have rettet din signatur Montago - der skal bare stå "Jeg er bindegal."
Gravatar #164 - Montago.NET
12. jun. 2012 11:21
Og du skulle tilføje en:

"Jeg har paranoia"

fucking børnehave herinde.
Gravatar #165 - kasperd
12. jun. 2012 11:24
XorpiZ (155) skrev:
Om jeg er paranoid? Næeh.
Det er en skam. Sådan som IT sikkerhed ser ud i dag er der brug for flere paranoide personer.
Gravatar #166 - trylleklovn
12. jun. 2012 11:32
Jeg køber en hat og spiser den hvis newz brugerne kan blive enige om sågar et udviklingssprog at basere et fælles community projekt på.

Desuden virker det som spild af tid at kode den slags fra bunden, hvis det endelig skulle være.
Gravatar #167 - Montago.NET
12. jun. 2012 11:58
trylleklovn (166) skrev:
Jeg køber en hat og spiser den hvis newz brugerne kan blive enige om sågar et udviklingssprog at basere et fælles community projekt på.

Det jo kun den gruppe som udvikler sitet som skal være enige.

trylleklovn (166) skrev:
Desuden virker det som spild af tid at kode den slags fra bunden, hvis det endelig skulle være.

har du et forslag til et system som performer godt som er nemt at bygge videre på ?
Gravatar #168 - XorpiZ
12. jun. 2012 12:15
Ethvert CMS, stort set.
Gravatar #169 - Zeales
12. jun. 2012 12:29
Vi kickstarter fandme en newz konkurrent!
Gravatar #170 - apkat
12. jun. 2012 13:26
Så længe den nye side har microsoft som sponsor med fuldsides popups så er jeg med
Gravatar #171 - Brugernavn
12. jun. 2012 13:43
kasperd (165) skrev:
Det er en skam. Sådan som IT sikkerhed ser ud i dag er der brug for flere paranoide personer.

Hvad er der med sikkerheden???
Er den dårlig???
Hvorfor er der ikke nogen, der gør noget ved den???
Jeg må hellere opdatere mine passwords :-(
Gravatar #172 - Montago.NET
12. jun. 2012 14:01
XorpiZ (155) skrev:
Næeh.. men jeg kan absolut ikke se hvorfor jeg skal afgive mine facebook-oplysninger til et random site, fordi du vil have, at vi skal lave alt arbejdet for dit nye site.

btw... Jeg kan lave hele sitet selv, men hvis det skal ske inden alt for længe vil det være en fordel hvis vi er flere om arbejdet.

hvis folk betvivler at jeg kan, kan de jo lige se på http://www.platanparken.dk eller http://www.officetilalle.dk

Gravatar #173 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. jun. 2012 14:18
Montago - hvad så med en sølle person som mig?...

Jeg har hverken Facebook eller G+ ...

Må jeg så slet ikke være med i vores lille klikke mere?
Gravatar #174 - Brugernavn
12. jun. 2012 14:21
Grrr Facebook login... Don't like :-( Hov vent, det kan man ikke :-(
Gravatar #175 - Montago.NET
12. jun. 2012 14:22

Hvilken klikke ?

som udvikler eller medlem på det nye site ?

jeg regner da med at man skal kunne lave en normal profil med user/pass/email osv. så alle kan lave en profil.
Gravatar #176 - stekkurms
12. jun. 2012 15:11
Normalt kan jeg godt finde ud af at tale pænt til andre på forumet. Men det pæneste jeg kan finde på at sige til dem som har godkendt den reklame er "fuck jer".
Gravatar #177 - Anakardian
12. jun. 2012 15:44
Hvorfor er det lige jeg kommer ind på en Microsoft side nu?
Nåh nej, det r jo bare en reklame så jeg ikke kan se andet.

Hvordan kan det hjælpe med til holde på kunderne? (ja kunderne er jo brugene, ikke reklamefirmaerne.)
Gravatar #178 - izym
12. jun. 2012 16:39

Brugerne er produktet, men produktet skrider hvis det ikke bliver behandlet ordenligt.
Gravatar #179 - arne_v
12. jun. 2012 16:40
#G+/FB brug

Jeg må indrømme at jeg kan ikke rigtigt forstå kritikken.

Der laves en opfordring til at deltage i udvikling af et nyt web site.

For at deltage i det arbejde kræves det at man opgiver sin email adresse.

Det synes jeg umiddelbart virker meget naturligt.

Jeg vil betragte det som meget usædvaneligt at lave software udvikling sammen med nogen som man ikke engang har en email adresse på.

Gravatar #180 - arne_v
12. jun. 2012 16:43

Hvilket vel kort kan opsummeres til at den valgte teknologi er ASP.NET MVC.

Og det er absolut en af de store web teknologier.
Gravatar #181 - arne_v
12. jun. 2012 16:48
#CMS

Det giver absolut god mening at bruge et eksisterende CMS som basis.

Man bør dog nok gå efter noget i den lidt mere professionelle ende af CMS paletten.

Altså mere et framework som gør udviklingen hurtigere ved at man kan bruge en masse færdige del komponenter fremfor en wep app som man installerer og vælger baggrundsfarve + logo og så er man kørende på 5 minutter.
Gravatar #182 - HrJakobsen
12. jun. 2012 17:02
Med min opløsning kan jeg ikke trykke på krydset da reklamen følger skærmen når jeg bruger den horisontale scrollbar. Dog forsvinder reklamen når jeg bruger linket til newz.dk/forum i toppen af siden.

http://peecee.dk/uploads/062012/Intet_kryds_big_th...
Gravatar #183 - tentakkelmonster
12. jun. 2012 17:45
Jeg har rodet en del med joomla på det seneste.

Min psykiater siger at jeg får lov at slippe ud af gummicellen, når jeg holder op med at gøre skade på mig selv, og lover aldrig at tale mere om Joomla.
Gravatar #184 - m910q
12. jun. 2012 17:49
Så vidt jeg husker ligger newz.dk på en cloud service?
Er det ikke normalt at man betaler ud fra CPU-tiden der bliver brugt?

I så fald, ville det nok være en idé at kigge på, hvorfor det tager så lang tid at loade de store (og meget aktive) tråde, og få det fixet.
Gravatar #185 - KilRoY
12. jun. 2012 18:28
johnny_newz (4) skrev:
.. så det er på en måde en udvikling vi ikke kan bremse.

Men i har endnu ikke en mobil version? Det kalder jeg fandme at bremse udviklingen! Måske bare gøre siden responsive?!

Nej vent, det nemmere at lade vær!
Gravatar #186 - Magten
12. jun. 2012 18:30
NemID til mobilen kommer før newz til mobilen.
Gravatar #187 - kasperd
12. jun. 2012 19:45
Magten (186) skrev:
NemID til mobilen
Men hvornår kommer NemID som en webapplikation?
Gravatar #188 - zcuba
12. jun. 2012 19:56
Kan ikke længere se Newz på min android enhed pga den her tåbelige reklame.
på min arbejds pc kan jeg ikke se hele reklamen, da den er bredere end den er høj, og opløsningen er helt tåbeligt høj. så det med at lukke den er næsten umuligt.

Kan det her virkelig passe skal blive til en tråd i et forum istedet for en "micosoft tag jer lige sammen" besked til deres marketings afdeling ?
Gravatar #189 - BurningShadow
12. jun. 2012 20:25
Til alle der har problemer med de her perverse reklamer, så kan jeg anbefale at tilføje "127.0.0.1 openx.newzmedia.dk" i hosts filen, frem for at installere en add blocker.
Nu skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg kan gøre det på Android...
Gravatar #190 - izym
12. jun. 2012 20:57
m910q (184) skrev:
Så vidt jeg husker ligger newz.dk på en cloud service?
Er det ikke normalt at man betaler ud fra CPU-tiden der bliver brugt?

Jo, men en hjemmeside skal jo være klar til at tage imod requests hele tiden. Dog kan man i tidsperioder, hvor der ikke er så meget pres på, vælge at kører færre instanser.
Gravatar #191 - kasperd
12. jun. 2012 21:22
izym (190) skrev:
Jo, men en hjemmeside skal jo være klar til at tage imod requests hele tiden.
Hvis en instans bruger CPU tid på at være klar til at tage imod requests, så er der noget helt galt med designet. Der kræves selvfølgelig RAM hele tiden, men ikke CPU.

izym (190) skrev:
Dog kan man i tidsperioder, hvor der ikke er så meget pres på, vælge at kører færre instanser.
Spørgsmålet er om nye instanser kan startes hurtigt nok, hvis ikke man kan forudsige hvornår belastningen kommer. Forudsigelige variationer i belastningen har det jo med at følge døgnets timer og være ens for alle kunder.

Og hvor godt hænger det så sammen for udbyderen hvis alle kunder vil have flere instanser på de samme tidspunkter?
Gravatar #192 - izym
12. jun. 2012 21:27
kasperd (191) skrev:
Hvis en instans bruger CPU tid på at være klar til at tage imod requests, så er der noget helt galt med designet. Der kræves selvfølgelig RAM hele tiden, men ikke CPU.

Men typisk er det jo ikke CPU tid man betaler for, men bare instans oppetid.

kasperd (191) skrev:
Spørgsmålet er om nye instanser kan startes hurtigt nok, hvis ikke man kan forudsige hvornår belastningen kommer. Forudsigelige variationer i belastningen har det jo med at følge døgnets timer og være ens for alle kunder.

IIRC tager det med Azure ikke mere end højest 5-10 minutter at starte en ny instans. Det er selvfølgelig ikke godt nok til at håndtere eventuelle uforudsigelige spikes, men nu mente jeg sådan set også bare til de forudsigelige variationer.

kasperd (191) skrev:
Og hvor godt hænger det så sammen for udbyderen hvis alle kunder vil have flere instanser på de samme tidspunkter?

Det hænger vel bl.a. sammen med at udbyeren typisk tager sig ganske godt betalt for sådanne cloud services.
Gravatar #193 - Spiderboy
12. jun. 2012 21:27
Tror SCA burde tage et kig på denne artikel - og i særdeleshed det sidste afsnit.

http://www.useit.com/alertbox/20041206.html
Gravatar #194 - BurningShadow
12. jun. 2012 21:29

Forudsigelige variationer i belastningen har det jo med at følge døgnets timer og være ens for alle kunder.
Er det ikke et spørgsmål om strategisk korrekt valg af udbyder? Man vælger vel en udbyder der håndterer kunder i flere tidszoner, så der er bedre chance for at udbyderen har anskaffet den nødvendige kapacitet. Når kunderne ikke alle har deres spidsbelastning på samme tid, så giver det en bedre udnyttelse af ressourcerne, set fra udbyderens side, og bedre adgang til ressourcer, set fra kundernes side.
Gravatar #195 - GeoJensen
12. jun. 2012 21:49
Vossen (90) skrev:
Jeg forlader ikke newz, men jeg har sku' lige installeret ABP for de næste par dage. Vi kan se om en uges tid om den er væk.

Jeg gør det samme som #90 og det er så hvad News og MS får ud af det, Etisk er det forkert, men vil man ikke lytte må man ...

I sidste ende er det jo MS som køber popup reklamen og dermed ansvarlig for visningen. Jeg ser dem begge skyde sig selv i foden ved at udvise ligegyldighed overfor sin råvare.
Gravatar #196 - Brugernavn
12. jun. 2012 22:01
kasperd (187) skrev:
Men hvornår kommer NemID som en webapplikation?

I samme øjeblik som det kommer til mobilen :-P
Gravatar #197 - kasperd
12. jun. 2012 22:14
BurningShadow (194) skrev:
Man vælger vel en udbyder der håndterer kunder i flere tidszoner, så der er bedre chance for at udbyderen har anskaffet den nødvendige kapacitet.
Problemet med den idé er at den ikke virker. Du kan ikke servicere brugere i forskellige tidszoner fra samme hardware og få et godt resultat. Har du kunder i forskellige tidszoner er du nødt til at bygge flere datacentre og indenfor hvert datacenter har du kunder med samme tidszone, det vil sige at du har samme problem med at alle kunder i et givent datacenter har spidsbelastning på ca. samme tidspunkt.

Grunden til at man ikke kan servicere brugere i forskellige tidszoner fra samme datacenter er at der er så langt mellem dem. Tag f.eks. Central Europa og østkysten af USA. Der er seks timers tidsforskel, men der er også 6000km. Og 6000km betyder en ekstra roundtriptid på ca. 60ms. Vil du sprede brugerne over flere tidszoner får du endnu større roundtriptider. Store roundtriptider vil resultere i et website der er sløvt for brugerne.

Der er anvendelser af Internettet, der ikke er så følsomme overfor et par hundrede millisekunders roundtriptid. F.eks. er streaming af video ikke følsomt. Her mener jeg ikke videochat, men derimod services ala youtube. Den slags vil man til gengæld gerne have tæt på brugerne af en anden grund. Det bruger voldsomt meget båndbredde.

I sidste ende er der ikke ret mange services som er praktiske at have langt væk fra brugerne.
Gravatar #198 - fidomuh
13. jun. 2012 07:35

Det er ikke "etisk forkert" at fravaelge spam naar man besoeger en offentligt vist service.

Hvis du sender mig 30 reklamer, maa jeg vel gerne selv vaelge om jeg vil laese 1 eller alle 30?
Det samme i avisen - naerlaeser du ogsaa alle reklamer der? :)

Der er intet moralsk eller etisk over det - det er 100% dit eget valg, hvad du vil modtage.

Man kan istedet snakke om hvorvidt man oensker at generere penge til et site og derved rent faktisk klikke paa annoncerne, men saalaenge newz.dk ikke oensker at modtage penge fra deres brugere, saa er de vel selv ude om det :)
Gravatar #199 - m910q
13. jun. 2012 07:43
BurningShadow (189) skrev:

Hvis du bruger Opera Mobile, kan du tilføje en URL filter fil i opera:config (Søg efter filter).
Man kan også vælge at blokere for alle reklamer ved at hente f.eks. Fanboy's Adblock List. Det gør desuden browsing væsentlig hurtigere på mobile netværk.

Ved desværre ikke hvordan man gør på de andre browsere.
Gravatar #200 - Manofsciencemanoffaith
13. jun. 2012 07:48
BurningShadow (189) skrev:
Til alle der har problemer med de her perverse reklamer, så kan jeg anbefale at tilføje "127.0.0.1 openx.newzmedia.dk" i hosts filen, frem for at installere en add blocker.

Skaf dig root adgang til dit apparat og rediger i /etc/hosts.

Tror det er svært uden root adgang.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login