mboost-dp1

Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?

Gå til bund
Gravatar #201 - KaW
13. jun. 2012 08:56
Jeg har foreslået en Ruby on Rails applikation på noget cloud, der står om det i dokumentet.
Gravatar #202 - KaW
13. jun. 2012 09:27
Iøvrigt har jeg foreslået Git og Github som udviklingsprogram. Så er vi opensource, og folk kan bidrage til kodebasen ved hjælp af et pullrequest. Så slipper vi for at folk som er meget dygtige og aktive som SNES-projektet, bygger funktionalitet udenom kodebasen.
Gravatar #203 - Montago.NET
13. jun. 2012 10:06
#201 #202

Har ryddet lidt op og flyttet lidt rundt på nogle ting + kommenteret.

Men det lyder til at du er hooked PHP/Ruby/postGre
I så fald bliver det uden mig.
Gravatar #204 - fidomuh
13. jun. 2012 10:08

Men det lyder til at du er hooked PHP/Ruby/postGre
I så fald bliver det uden mig.

Jeg vil tro at de fleste herinde vil gaa udenom .NET og lignende.
PHP og My/PostGre-SQL er nok det nemmeste at finde folk til :)

Gravatar #205 - Mort
13. jun. 2012 10:50
fidomuh (204) skrev:
Jeg vil tro at de fleste herinde vil gaa udenom .NET og lignende.
PHP og My/PostGre-SQL er nok det nemmeste at finde folk til :)

Hvad får dig til at tro det?
Gravatar #206 - arne_v
13. jun. 2012 10:53
#sprog

Ruby er (ihvertfald i DK) nok for eksotisk.

PHP er oplagt stor men for at lave en fair sammenligning skal det uddybes om det er:
* PHP ZF
* PHP Symfony
* PHP Cake
* PHP Codigniter
...
* PHP wild west
Gravatar #207 - arne_v
13. jun. 2012 10:57
Og så må vi jo nok konstatere at trylleklovn havde ret!
Gravatar #208 - fidomuh
13. jun. 2012 11:22

Hvilket framework vil du anbefale? :)
Gravatar #209 - arne_v
13. jun. 2012 11:25

Jeg vil klart anbefale at bruge et framework (altså ikke wild west metoden).

Men jeg har ikke nok erfaring til at anbefale et bestemt framework.
Gravatar #210 - KaW
13. jun. 2012 11:41
arne_v (206) skrev:
#sprog

Ruby er (ihvertfald i DK) nok for eksotisk.

Der er flere shops der er ved at flytte over til at benytte Rails. Men det er sandt, det er stadig nok lidt for eksotisk, det er dog fantastisk nemt og lækkert at arbejde i.
Gravatar #211 - plazm
13. jun. 2012 11:53
Jeg har nogen erfaring med CakePHP, og det kører nogenlunde men ved ikke om jeg ville lave et nyt newz site i det, det virker lidt klosset.

PHP ZF er meget lækkert at arbejde i, og det er code igniter også.
Gravatar #212 - KaW
13. jun. 2012 11:55
Jeg kan ikke respektere frameworks uden et ordentligt migration system, det er simpelthen et must.
Gravatar #213 - arne_v
13. jun. 2012 11:55

RoR har været meget hot i nogle år, men det er mit indtryk at det (udenfor DK) er kølet lidt af.
Gravatar #214 - Montago.NET
13. jun. 2012 12:07
Godt så...

Jeg laver en afstemning på Rizzoma om hvem der kan være med på hvilke teknologier...
Gravatar #215 - Montago.NET
13. jun. 2012 12:16

PHP er bare røv : http://me.veekun.com/blog/2012/04/09/php-a-fractal...

og så er der bare lidt for mange frameworks at vælge imellem : http://www.phpframeworks.com/ -- findes der overhovedet tools til dem allesammen ?

Gravatar #216 - KaW
13. jun. 2012 12:23
Montago (214) skrev:
Godt så...

Jeg laver en afstemning på Rizzoma om hvem der kan være med på hvilke teknologier...

Det er ligemeget hvad teknologi vi bruger. Dem der arbejder på det nye system bestemmer teknologien.

Dem der handler, bestemmer.
Gravatar #217 - fidomuh
13. jun. 2012 12:26

PHP er bare røv : http://me.veekun.com/..

Jeg kan godt lide bar roev, maa jeg indroemme.

og så er der bare lidt for mange frameworks at vælge imellem : http://www.phpframeworks.com/.. -- findes der overhovedet tools til dem allesammen ?

Saa du vil foretraekke et monopolistisk markede? :)
Gravatar #218 - arne_v
13. jun. 2012 12:30
Montago (215) skrev:

PHP er bare røv : http://me.veekun.com/blog/2012/04/09/php-a-fractal...

Jeg tror at det link kan opsummeres til at PHP er Bazaar og ikke Cathedral.

Og kan man ikke lide Bazaar software så er PHP ikke det rigtige valg for en.

Gravatar #219 - arne_v
13. jun. 2012 12:31
Montago (215) skrev:

og så er der bare lidt for mange frameworks at vælge imellem : http://www.phpframeworks.com/ -- findes der overhovedet tools til dem allesammen ?

De fleste foretrækker nok valg muligheder.

Men der er en del.

Jeg tror dog at Java har flere.
Gravatar #220 - fidomuh
13. jun. 2012 12:38

Og maaske det at personen ikke ved hvordan PHP fungerer eller hvad " " og ' ' betyder :)

Der er en hel del fine pointer, men naar man rammer Operators, saa gaar det bare helt galt for ham :D
Gravatar #221 - arne_v
13. jun. 2012 12:45

Er der forskel på "" og '' for de scenarier han fremhæver??
Gravatar #222 - Montago.NET
13. jun. 2012 14:30
fidomuh (220) skrev:

Der er en hel del fine pointer, men naar man rammer Operators, saa gaar det bare helt galt for ham :D

ehhh nej, det går helt galt for PHP...

det er jo komplet utilregnelig - hvilket er pointen med hele blog indlægget .
Gravatar #223 - fidomuh
13. jun. 2012 16:25
#221/222

Omfg.
Nu gik jeg bare ud fra min forstaaelse af sproget, men eh.. Der maa vaere tale om en bug.
Det kan ikke vaere meningen at den omregner strings til floats konsekvent.

Men jeg har saa lige testet det og maa da klart sige at det ikke rykker ved min opfattelse af PHP. Det er et lortesprog ... Men som min kollega ynder at sige: "Hvad er alternativet?" :)
Gravatar #224 - kasperd
13. jun. 2012 16:46
fidomuh (223) skrev:
Hvad er alternativet?
Hvis du bruger cgi kan du frit vælge sprog. Hvis du vil have noget der er integreret med webserveren er der lidt færre muligheder. Men en webserver med java integreret findes der i hvert fald.
Gravatar #225 - arne_v
13. jun. 2012 17:23
fidomuh (223) skrev:
Det kan ikke vaere meningen at den omregner strings til floats konsekvent.

PHP "hjælpsomme" konverteringer er veldokumenterede:

http://php.net/manual/en/language.types.type-juggl...

http://php.net/manual/en/types.comparisons.php

Så de bør ikke overraske en.

Om man synes det er smukt eller ej er så en smagssag.
Gravatar #226 - arne_v
13. jun. 2012 17:26
fidomuh (223) skrev:
PHP. Det er et lortesprog ... Men som min kollega ynder at sige: "Hvad er alternativet?" :)

ASP.NET (C# eller VB.NET)
Java EE (Java)
RoR (Ruby)
Django (Python)
etc.
Gravatar #227 - fidomuh
13. jun. 2012 17:26

Negerpoelse, er hvad jeg har at sige til CGI :P
Gravatar #228 - arne_v
13. jun. 2012 17:28

CGI er ikke nogen god løsning hvis der er meget trafik.
Gravatar #229 - fidomuh
13. jun. 2012 17:28

Saa Python, er hvad du siger? :)
Eller Perl :P

ASP.NET er udelukket hvis man oensker at koere det paa en server med et fornuftigt forhold til performance og pris.
Java er et reelt bud, men jeg synes sjaeldent at Java og performance haenger sammen :)

RoR.. Tjoh.. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har lidt et "pest eller kolera" forhold til RoR og PHP :P
Gravatar #230 - arne_v
13. jun. 2012 17:48
fidomuh (229) skrev:
ASP.NET er udelukket hvis man oensker at koere det paa en server med et fornuftigt forhold til performance og pris.

For de fleste web apps vil prisen på Windows licenser være en meget lille del af det totale budget.
Gravatar #231 - kasperd
13. jun. 2012 17:52
arne_v (228) skrev:
CGI er ikke nogen god løsning hvis der er meget trafik.
Det er rigtigt. Så har man brug for at webserver og applikation er bedre integreret. I nogle tilfælde er det nemmere at integrere webserveren i applikationen end omvendt. Find et sprog som man er tilfreds med, find en webserver skrevet i det sprog, og integrer dem.
Gravatar #232 - arne_v
13. jun. 2012 17:55
fidomuh (229) skrev:
Java er et reelt bud, men jeg synes sjaeldent at Java og performance haenger sammen :)

Der er en ganske pæn del af store internet sites som enten bruger Java til backend only eller til både frontend og backend.
Gravatar #233 - fidomuh
13. jun. 2012 18:50

For de fleste web apps vil prisen på Windows licenser være en meget lille del af det totale budget.

Nu var det mere et slag paa "hvor effektiv er en prisbillig Windows Server ifht. en prisbillig *nix server" :)

Mest af alt fordi jeg endnu ikke har set et IIS setup der koerer udpraeget godt paa low-end hardware.
Gravatar #234 - fidomuh
13. jun. 2012 18:51

Der er en ganske pæn del af store internet sites som enten bruger Java til backend only eller til både frontend og backend.

Jeg ser skam ogsaa en paen fordel i at have java til backend, da man nemt vil kunne lave et admin UI som ikke er browser afhaengigt, fx.

Dog vil jeg mene at det er lidt en anden problemstilling end "newzV2" :D
Gravatar #235 - praktikant muffe AKA pewbe
14. jun. 2012 05:34
pewbe (138) skrev:
Hvis den ikke er fjernet i morgen, aktiverer jeg ABP på newz.

Velkommen på blacklisten newz.
Gravatar #236 - Manofsciencemanoffaith
14. jun. 2012 06:32
Kommer den også i Chrome (på Windows)? Jeg synes ikke, jeg ser den, kun på min mobil.
Gravatar #237 - Spiderboy
14. jun. 2012 06:42
Manofsciencemanoffaith (236) skrev:
Kommer den også i Chrome (på Windows)? Jeg synes ikke, jeg ser den, kun på min mobil.

Ja den gør.

jeg installerede også AdBlock til Chrome for nyligt. Første gang i ca. 1½ år jeg har haft en AdBlock installeret.
Gravatar #238 - RobseRob
14. jun. 2012 08:10
Lidt synd egenligt. Newz var en af de eneste sites hvor jeg havde adblocker slået fra på. Så ikke mere nu, og tak for at gøre det umuligt at bruge sin mobil (Og selfølgeligt forsvinder reklamen først når man klikker. Refesher man er den der bare endnu)
Gravatar #239 - Magten
14. jun. 2012 08:22
Jeg kan godt nøjes med at refreshe både på PC og telefon.

Udover det så synes jeg ikke jeg fik den her til morgen på min PC. Men fik den i nat på telefonen ved jeg..
Gravatar #240 - Kaziz
14. jun. 2012 08:29
Betale for at være på Newz.dk...Nej tak, nyhederne er jo flere dage gamle når de bliver postet på siden.
Newz er ved at miste grebet om brugerne, INGEN mobil venlig side, helt ærligt det er 2012 vi lever i, og nu den kæmpe reklame som er stort set umulig at lukke på en mobil.
Det er helt ærligt amatøragtigt.
Gravatar #241 - er4qer
14. jun. 2012 10:16
Enten får I styr på jeres reklame, så man kan læse newz.dk fra sin telefon, eller også mister I brugere.
Gravatar #242 - Makey
14. jun. 2012 12:05
Hvor skal man skrive sig op for at finde ud af mere om The New Newz når det går i luften? Nu gik diskussionen over i at være noget teknisk noget som jeg ikke ved særlig meget om så jeg vil sige farvel til tråden her, men jeg vil rigtig gerne være med på den nye side!
Gravatar #243 - Kaziz
14. jun. 2012 12:18
Jeg er også meget gerne med på en ny side, jeg har erfaring med at være med til at drive en lille blog med it og tech nyheder, og vil da gerne være med til at bidrage til en ny side, hvor alt ikke skal gå op i penge og reklame og hvor der kan komme en masse releavante artikler der IKKE er flere dage gamle.
Gravatar #244 - XorpiZ
14. jun. 2012 12:35
Selvom I skulle få stablet et site på benene, som I er enige om, så er det jo ikke kun nyhederne folk kommer for. Det er snarere forummet, der trækker folk til.

At lave et nyhedssite tager ikke lang tid, men at skabe et community gør man ikke natten over.
Gravatar #245 - Makey
14. jun. 2012 12:52
XorpiZ (244) skrev:
At lave et nyhedssite tager ikke lang tid, men at skabe et community gør man ikke natten over.

På et eller andet niveau ser jeg at vi alle er her på grund af den samme grundlæggende interesse i nørdede ting. Det er det vi har at være fælles om. Nu da mediet hvor igennem vi kommunikerer er blevet noget møg, så er det jo meget naturligt at vi søger andre steder hen. Når der så ikke er et åbentlyst valg og nogen andre end mig har de tekniske færdigheder til at stable et sådan på benene, er det da et udemærket valg.
Der er jo (fra hvad jeg fornemmer) allerede et lille community til stede, og mon ikke mange vil give det en chance. Jeg tror ikke der er nogen her som forventer at en ny side skal starte med mange hundrede tusinde unikke besøgende den første måned eller lignende, hvilket heller ikke var målet.

Målet som jeg ser det er at bygge sted hvor vi kan få det vi gerne vil have på den måde vi gerne vil have det. Det synes jeg er et nobelt mål og det vil jeg gerne støtte.
Gravatar #246 - XorpiZ
14. jun. 2012 13:27
Absolut. Det skal der være plads til.
Gravatar #247 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. jun. 2012 14:14
Det community der er herinde - og som følger de "store tråde" som f.eks "Jeg er ham ..." og "Things that make you go hmm? - Leg" (og så selvfølgelig denne tråd) - vil jo "automatisk" bliver klar over "The New Newz" og på den måde velsagtens følge med?..

Der kom da alligevel en del med ind på Hyggehjørnet da vi lavede No-Newz-Month
Gravatar #248 - Hånter
14. jun. 2012 14:18
Thoroughbreed (247) skrev:
Det community der er herinde - og som følger de "store tråde" som f.eks "Jeg er ham ..." og "Things that make you go hmm? - Leg" (og så selvfølgelig denne tråd) - vil jo "automatisk" bliver klar over "The New Newz" og på den måde velsagtens følge med?..

Der kom da alligevel en del med ind på Hyggehjørnet da vi lavede No-Newz-Month

Og der var alligevel mange, som ikke gjorde noget og bare blev.
Jeg tror det bliver ufatteligt svært at flytte hele Newz-communitiet over på en ny side.
Gravatar #249 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. jun. 2012 14:36

Det er klart - vi vil aldrig kunne få "alle" med, men omvendt, hvis du kigger på statistikken, så vil jeg tro at top 20 hurtig vil flytte med - og når man tænker på at top 20 svarer til 80% af alle indlæg?.. (gætværk - men ofte er det sådan)
Gravatar #250 - Hånter
14. jun. 2012 14:41

Agree'd. Jeg ville også flytte med. Dog ville jeg også kigge på Newz en del gange - især i begyndelsen, tror jeg.

Men hvem sætter sig for at lave dette nye site?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login