mboost-dp1

Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?

Gå til bund
Gravatar #251 - Kaziz
14. jun. 2012 15:00
Det behøver jo ikke at være en erstatning for Newz.dk men en side hvor det er brugerne der er med til at sætte dagsordenen, jeg har selv haft sådan en tanke om en brugerdrevet side, men mine kodnings skilles egner sig desvære ikke til at oprette sådan noget, men hvis der er nogle der sætter noget igang stiller jeg mig gerne til rådighed med at hjælpe hvor min hjælp skulle kunne bruges, det vil nok blive mere grafisk arbejde jeg kan hjælpe med.

Man kan nok starte sådan en side op rimeligt billigt, da man nok ikke skal have den store server kapacitet i starten, jeg spytter da gerne lidt i kassen.

Der er flere store sider der benytter sig af en modificeret udgave af wordpress, men man kan jo også kode en side selv.

Hvis min hjælp kan bruges kan jeg kontaktes på kaziz76(at)hotmail.com
Gravatar #252 - siliankaas
14. jun. 2012 15:34
Makey (242) skrev:
Hvor skal man skrive sig op for at finde ud af mere om The New Newz når det går i luften? Nu gik diskussionen over i at være noget teknisk noget som jeg ikke ved særlig meget om så jeg vil sige farvel til tråden her, men jeg vil rigtig gerne være med på den nye side!

Hørt - kan kode nørderne ikke lave en mailingliste, således os "brugere" kan følge lidt med når der sker noget nyt :-)

Jeg ved heller ikke om jeg definitivt slutter på newz, men er ABP er installeret og aktiveret nu her... og da jeg også mangler en mobil version samt en vilje til at lytte hos site admin, så jeg også gerne et nyt forum
Gravatar #253 - spand-online
14. jun. 2012 15:44

jeg hopper lige med på den båd der :)
Gravatar #254 - LinguaIgnota
14. jun. 2012 15:44
Jeg gider kun, hvis jeg bliver administrator og får en banhammer. Ellers kan I røvhuller sejle i jeres egen sø.
Gravatar #255 - Ronson ⅍
14. jun. 2012 16:05
Jeg siger ikke det skal ligge på kynz.dk, men det skal det. Så ryger wiki'en jo bare på wiki.kynz.dk.
Gravatar #256 - tentakkelmonster
14. jun. 2012 16:35
Uuaaargh. Banneret er der endnu, og det ligger endda stadigvæk FORAN sidens indhold. Det lykkedes mig dog alligevel at finde her ind - for det banner fik mig distraheret nok til, at jeg nu sidder og skriver på det her forum i stedet for at læse nyheder.

Det burde stå lysende klart, at et banner ikke må skjule indholdet, hvis man har tænkt sig at holde på sine brugere. Men intet er åbenbart sket. Er newz team'et gået på ferie, eller er de bare ligeglade?
Gravatar #257 - fidomuh
14. jun. 2012 16:38

Johnny udtaler at det virker som det skal, saa "ligeglade" er nok den korrekte antagelse :)
Gravatar #258 - BurningShadow
14. jun. 2012 17:32
Jeg ved godt at jeg ikke er så aktiv som jeg tidligere har været, men når i får lavet et nyt "hyggehjørne" til os, så følger jeg helt sikkert med over, og jeg skal gerne forsøge at bidrage lidt aktivt til nyhedsstrømmen.
Gravatar #259 - Sand.
14. jun. 2012 17:55
Jeg er læser fast både nyheder og på forum herinde. Jeg hilser også en ny side velkommen, da jeg efterhånden er blevet rigtig ked af måden, som Newz-ejerne skider på os faste brugere af siden.
Det er ikke kæmpe summer der skal spenderes for lade faste brugere betale enten en engangsydelse eller et fast månedligt beløb for at undgå de agressive reklamer. Jeg kan kun se, at det kan give flere knaster på deres tiltrængte kistebund, samt at vi brugere bliver mindre utilfredse og måske endda mere loyale. Jeg kan virkelig ikke se hvilke grunde de har til ikke at tilbyde denne mulighed.
Gravatar #260 - Montago.NET
14. jun. 2012 18:20
fuckit...

jeg går igang med at lave et demo site... så må vi se om det bliver til noget.

er der andre en mig som kan kode MVC3 (Razor) ved brug af Linq2entities på SQL Server ?

jeg bruger VS 2010 og indtil videre Dropbox til sync
jeg har VPN hvis vi skal arb sammen.

Jeg er ikke designer, så hvis der er en der er hammer go til at lave Responsive HTML5 vil det være en hjælp. eller køber jeg det der Alyeska layout på ThemeForest
Gravatar #261 - KaW
14. jun. 2012 19:36
Montago (260) skrev:
fuckit...

jeg går igang med at lave et demo site... så må vi se om det bliver til noget.

er der andre en mig som kan kode MVC3 (Razor) ved brug af Linq2entities på SQL Server ?

Jeg er ikke designer, så hvis der er en der er hammer go til at lave Responsive HTML5 vil det være en hjælp. eller køber jeg det der Alyeska layout på ThemeForest

Del nu bare koden på Github, så slipper vi andre for VPN og alt muligt andet gøjl.

Og hvad vil det koste os at hoste sådan et system, i stedet for brug af friere alternativer?
Gravatar #262 - Montago.NET
14. jun. 2012 19:47

Jeg bruger SQL Server 2008 Express til udvikling, men flytter det nok over på MySQL

mht. hosting havde jeg tænkt mig at kyle det op på Unoeuro...
hvis dét så ikke er nok i længden må vi jo se på hvad der så skal ske.

hvad tænkt på at hoste demoen hjemmefra, men ved sku ikke om jeg så ikke ender med at blive hacked...
Gravatar #263 - KaW
14. jun. 2012 19:51
Montago (262) skrev:

Jeg bruger SQL Server 2008 Express til udvikling, men flytter det nok over på MySQL

mht. hosting havde jeg tænkt mig at kyle det op på Unoeuro...
hvis dét så ikke er nok i længden må vi jo se på hvad der så skal ske.

hvad tænkt på at hoste demoen hjemmefra, men ved sku ikke om jeg så ikke ender med at blive hacked...

Skal det deployes og bygges med VS2010 eller kan man gøre det uden et M$ toolchain?
Gravatar #264 - Montago.NET
14. jun. 2012 19:56
KaW (263) skrev:

Skal det deployes og bygges med VS2010 eller kan man gøre det uden et M$ toolchain?

i donno...

(mener vidst du kan bruge VS2010 express til at lave MVC3 hvis du ikke har en fuld udgave)

og ellers er minder Razor om ASP/PHP hvor der står lidt kode imellem HTML'en... Jeg bruger Display/Editor Templates som minimere brugen af grim kode i HTML'en
Gravatar #265 - Slettet Bruger [618775673]
14. jun. 2012 20:16
Nu er der da kommet en større luk knap.
Gravatar #266 - PoulErik
14. jun. 2012 20:17
Hvis der skal laves et nyt og bedere site, er det eneste rigtig vel at lave det i silverlight.
- Jeg hører det er helt fantastisk.
Gravatar #267 - KaW
14. jun. 2012 20:23
SlettetBruger (265) skrev:
Nu er der da kommet en større luk knap.

Fedt, så slipper vi for at bygge et nyt site, krisen er undgået, hurra! :)
Gravatar #268 - fidomuh
14. jun. 2012 20:57

Krisen ved at skulle se et alternativ laves i VS2010?! :D
Gravatar #269 - Montago.NET
14. jun. 2012 21:10
vi er gået igang...

http://newz3.platanparken.dk/

sitet er IKKE responsiv... endnu... skal jo starte et sted.
mangler stadig meget... det er kun et mockup
designet er også kun midlertidigt.
Gravatar #270 - KaW
14. jun. 2012 21:39
fidomuh (268) skrev:

Krisen ved at skulle se et alternativ laves i VS2010?! :D

Jeg er lidt i tvivl om arbejdsprocessen, især hvis det skulle være distribueret, hvis det bliver lavet i MVC3.
Gravatar #271 - Spiderboy
14. jun. 2012 22:01
Sådan, af varemærkehensyn, mon så ikke det er smart at undgå at kalde den noget med newz?

F.eks. kunne I holde fast i kynz og måske finde på et catchy backronym til den.
Gravatar #272 - Makey
15. jun. 2012 00:12
Mit råd: Lad være med at anvende det navn i synesskal bruges, og hold jer væk fra andre varemærker. Brug KYNZ midlertidigt og så må nogen senere i et lukket og hemmeligt forum lige diskutere et godt navn og vælge det og så købe domænet.
Gravatar #273 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. jun. 2012 02:21
Mht til hosting har jeg ca 8 GB fri plads hos One.com

Bruger det mest til e-mail, så det er da frit for at jeg kan hoste filerne ...

Har to domæner at vælge mellem ;)
Gravatar #274 - bbb2020
15. jun. 2012 05:32
Montago (269) skrev:
vi er gået igang...

http://newz3.platanparken.dk/

sitet er IKKE responsiv... endnu... skal jo starte et sted.
mangler stadig meget... det er kun et mockup
designet er også kun midlertidigt.

Første kommentar til Newz 3.0
Meget neutral layout. Må jeg foreslår et metro design - hører det er så hip.
Der mangler en kolonne i højre side til flere reklamer. I ønsker det nok ikke nu, men I kan vel lige så godt designe det nu, så I ikke skal lave det om senere, når I vælger at blive kommercielle.
Jeg kan altså ikke læse latin. Så stor en nørd er jeg ikke.
Hvad er menupunktet "Pipeline"?

Alt i alt: et spændende initiativ. Held og lykke med det.
Gravatar #275 - Kaziz
15. jun. 2012 06:33
Jeg har et hotel hos unoeuro der ikke bliver brugt i øjeblikket, det stiller jeg gerne til rådighed
Gravatar #276 - Montago.NET
15. jun. 2012 07:00
Spiderboy (271) skrev:
Sådan, af varemærkehensyn, mon så ikke det er smart at undgå at kalde den noget med newz?

F.eks. kunne I holde fast i kynz og måske finde på et catchy backronym til den.

Newz3 er kun et codename så folk ved hvad det handler om.

det rigtige navn kommer til at overtage senere når vi også får et rigtigt responsive design på og HAR købt domænet.

bbb2020 (274) skrev:
Hvad er menupunktet "Pipeline"?

Nyhedspipeline hvor folk submitter nyhedslinks og redaktører godkender og redigere nyhederne.
Gravatar #277 - Manofsciencemanoffaith
15. jun. 2012 07:12
Må jeg foreslå en anden baggrundsfarve end hvid. Av mine øjne.
Gravatar #278 - fidomuh
15. jun. 2012 07:30

Newz3 er kun et codename så folk ved hvad det handler om.

Det siger du bare til advokaterne naar de tager alle dine penge ;)
Gravatar #279 - myplacedk
15. jun. 2012 07:43
Manofsciencemanoffaith (277) skrev:
Må jeg foreslå en anden baggrundsfarve end hvid. Av mine øjne.

Må jeg foreslå at du justerer din skærm? ;-)

Jeg synes i hvert fald at det lyder meget nemmere end at overtale Google, Facebook, Ebay og ca. alle andre hjemmesider.
Gravatar #280 - kasperd
15. jun. 2012 07:45
Hvis I gør alvor af idéen, så vil jeg på det kraftigste opfordre til at man skriver sine indlæg i html. På serversiden skal html koden parses til et parsetræ, dernæst undersøger man at parsetræet kun indeholder tags og attributter som er godkendte. Når det er gjort laver man parsetræet om til html igen som man gemmer i sin database.

En mulighed for at skrive bb-kode i stedet ville være en ok feature at have for dem som er vant til bb-kode. Men da bb-kode kan være tvetydigt er man stadigvæk nødt til at have en mulighed for selv at redigere den html kode der kommer ud af det.

Og når man har lavet et design til siden, så skal man ikke droppe det igen så længe der er brugere af det. Hvis man vil lave et nyt design, så skal brugerne frit kunne vælge imellem dem.

Reklamer er ok så længe de opfylder nogle få krav: ingen animationer, ingen lyd, ingen scripting, deres placering på siden skal være fast, deres placering skal være den samme hver gang.
Gravatar #281 - Montago.NET
15. jun. 2012 07:56
kasperd (280) skrev:
Hvis I gør alvor af idéen, så vil jeg på det kraftigste opfordre til at man skriver sine indlæg i html. På serversiden skal html koden parses til et parsetræ, dernæst undersøger man at parsetræet kun indeholder tags og attributter som er godkendte. Når det er gjort laver man parsetræet om til html igen som man gemmer i sin database.

kasperd (280) skrev:
En mulighed for at skrive bb-kode i stedet ville være en ok feature at have for dem som er vant til bb-kode. Men da bb-kode kan være tvetydigt er man stadigvæk nødt til at have en mulighed for selv at redigere den html kode der kommer ud af det.

Microsoft har lavet et Sanitizer objekt som tjekker og godkender HTML kode som gemmes i en form, alle XSS hacks bliver sorteret fra sammen med scripts og andet snavs. Mht. BBCode bliver det også muligt. Jeg har indtil videre valgt at bruge TinyMCE som har BBCode plugin, så mon ikke alle bliver glade ?.

kasperd (280) skrev:
Og når man har lavet et design til siden, så skal man ikke droppe det igen så længe der er brugere af det. Hvis man vil lave et nyt design, så skal brugerne frit kunne vælge imellem dem.

Meningen er at slutresultatet skal være responsivt, så den demo du kan se, bliver skrottet uanset hvad.

kasperd (280) skrev:
Reklamer er ok så længe de opfylder nogle få krav: ingen animationer, ingen lyd, ingen scripting, deres placering på siden skal være fast, deres placering skal være den samme hver gang.

taget i mente - men jeg foretrækker reklamefri sites. Er dog enig i at hvis der kun er tale om små uskyldige reklamer, at de så er i orden. Facebook er jo et godt eksempel hvor reklamerne ikke dominere som de gør på EdbPriser og efterhånden Newz.dk
Gravatar #282 - myplacedk
15. jun. 2012 07:57
Montago (260) skrev:

Microsoft-baseret? Så deltager jeg ikke. Jeg har masser af erfaring med Microsoft-produkter, og det er ikke noget jeg beskæftiger mig yderligere med.

Og hvis det kræver Microsoft toolchains tvivler jeg på at jeg overhovedet kan med en Linux-maskine.

Montago (260) skrev:

Dropbox og VPN tli at holde styr på koden? Det har jeg ikke tålmodighed til. Der er masser af værktøjer som er beregnet til at hjælpe folk med at arbejde sammen om at udvikle kode, og jeg er med på langt de fleste af dem.

Montago (260) skrev:
hvis der er en der er hammer go til at lave Responsive HTML5 vil det være en hjælp

Det arbejder jeg med professionelt for tiden*, så der skulle jeg gerne kunne bidrage. Forudsat jeg ikke skal rode med Microsoft-teknologier.

*) Til dem af jer der ved hvilket produkt jeg arbejder på - det er mange år siden jeg kun har lavet én ting. Gæt bare løs, men drag ikke forhastede konklusioner. ;-)
Gravatar #283 - bbb2020
15. jun. 2012 08:20
Montago (276) skrev:

Nyhedspipeline hvor folk submitter nyhedslinks og redaktører godkender og redigere nyhederne.

Tænkte jeg nok. Er lidt bange for, at hvis det bliver for let at poste en nyhed og for andre at læse de nyheder der er i pipeline, vil det ende med en linkside. Altså en side, hvor man lige går ind og læser nyhedsoversigten og så ud igen, da man jo ikke kan kommentere nyheder i pipeline.
På news.dk er submit nyhed gemt lidt væk og jeg vil tro, at 80% af Newz læserne aldrig ser de nyheder, der aldrig bliver godkendt. Er med til at højne kommentarene på de nyheder, der slipper igennem nåleøjet.
Gravatar #284 - Montago.NET
15. jun. 2012 08:28
myplacedk (282) skrev:
Det arbejder jeg med professionelt for tiden*, så der skulle jeg gerne kunne bidrage. Forudsat jeg ikke skal rode med Microsoft-teknologier.

Fedt... kan du så ikke lave et opkast til et responsive html layout/design ?
Gravatar #285 - Ronson ⅍
15. jun. 2012 09:25
Udkast.
Gravatar #286 - Magten
15. jun. 2012 09:25
Jeg vil hellere se et opkast.
Gravatar #287 - Makey
15. jun. 2012 10:45
OT: Responsiv HTML Opkast® ?

Topic:
Reserver plads til reklamer, om ikke andet så behøver det ikke være reklamer, bannerpladsen kan bruges til at annoncere for community events som f.eks. Newz-LAN, Pripyat2.0 og meget mere.
Gravatar #288 - Montago.NET
15. jun. 2012 14:05
Update:

- har købt et layout... vent og se... det blir AWESOME

- skifter til MVC4 som har autocompression/minification af styles og javascript ==> hurtigere load til folket.

Gravatar #289 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. jun. 2012 14:38

Montego - du er awesome...

Som sagt, så har jeg et par GB til rådighed - alternativt kan jeg sætte en nas eller server op herhjemme (90 hver vej)

Projektet lyder imho jävlä bra! Lige for at bruge et sprog så selv Terra og Windcape fatter det !)
Gravatar #290 - Ronson ⅍
15. jun. 2012 14:56
Thoroughbreed (289) skrev:
Montego - du er awesome...

Jeg forstår ikke. Det ligner et tilfældigt blog/cms med et lige så tilfældigt tema.
Gravatar #291 - arne_v
15. jun. 2012 15:21
#GB

Folk skal nok lige huske at nævne om det er fil plads eller database plads de har. Og for database plads hvilken database.
Gravatar #292 - KaW
15. jun. 2012 15:44
myplacedk (282) skrev:
Microsoft-baseret? Så deltager jeg ikke. Jeg har masser af erfaring med Microsoft-produkter, og det er ikke noget jeg beskæftiger mig yderligere med.

Og hvis det kræver Microsoft toolchains tvivler jeg på at jeg overhovedet kan med en Linux-maskine.

Jeg er lidt i samme båd må jeg indrømme.

myplacedk (282) skrev:
Montago (260) skrev:

Dropbox og VPN tli at holde styr på koden? Det har jeg ikke tålmodighed til. Der er masser af værktøjer som er beregnet til at hjælpe folk med at arbejde sammen om at udvikle kode, og jeg er med på langt de fleste af dem.

Dropbox og VPN er håbløst, vælg en DVCS-host og hold det der!
Gravatar #293 - myplacedk
15. jun. 2012 16:07
Montago (284) skrev:
Fedt... kan du så ikke lave et opkast til et responsive html layout/design ?

Design fra bunden er noget af det jeg er dårligst til. Der skal jeg have noget at arbejde ud fra.

Og som formentlig de fleste andre kompetente hoveder der kan finde på at deltage, er min tid begrænset. Jeg kan hjælpe, men ikke stå alene med det.
Så jeg venter lige og ser hvilke teknologier der bliver brugt til samarbejdet. Hvis det er for bøvlet har jeg masser af andre projekter at bruge tid på.
Gravatar #294 - Slettet Bruger [113409846]
15. jun. 2012 17:06
Jeg kan som sådan godt stille 1 eller 2 virtuelle maskiner til rådighed på en 60/60 Mbit med en eller 2 kerner fra en i7 920 og 4 - 8 GB RAM. Jeg har dog ikke Windows Server licenser ud over dem jeg kan tage fra MSDN AA og jeg er ikke sikker på hvor glade Microsoft er for at jeg bruger dem til sådan en webserver.

Som lager kan jeg nok stille en hel Samsung F1 7200 RPM 320 GB til rådighed (Hel grundet IOPS og respons). Ellers må jeg vente til jeg får en SSD eller 2 i maskinen.
Gravatar #295 - Montago.NET
15. jun. 2012 17:37

Fedt !... 1 maskine ville være nok, men vi skal så lige have skrabet sammen til en Win2k8 webserver som koster ? ... vi kan nøjes med en SQL2008Express til at starte med

SSD er en god ide, alt efter hvor meget tryk der kommer på.

indtil videre er der mulighed for at hoste på unoeuro, hvis det så ikke er nok, må vi kigge videre på din løsning.
Gravatar #296 - Slettet Bruger [113409846]
15. jun. 2012 17:51
Kom lige til at tænke på at min port 80 er optaget, gør det noget hvis vi kører permanent https? :)
Gravatar #297 - Daniel-Dane
15. jun. 2012 17:59
Øget sikkerhed? Nej, tak!
Gravatar #298 - kasperd
15. jun. 2012 18:07
Vossen (296) skrev:
gør det noget hvis vi kører permanent https?
Det synes jeg er helt fint, hvis bare det sker med et gyldigt certifikat. (Der går nok lige 10-20 år før DNSSEC når til et punkt hvor det kan erstatte gængse SSL certifikater).
Gravatar #299 - apkat
15. jun. 2012 18:12
Montago (295) skrev:
Win2k8 webserver

Hvorfor det :(?
Gravatar #300 - fidomuh
15. jun. 2012 20:01

Fordi han laver det i ASP.NET.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login