mboost-dp1
Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Nu ved jeg ikke hvad sådan en licens står i, men ville da være mere oplagt med noget gratis linux. Forstod ikke lige hvem og hvornår der blev enighed om et sprog, hvis det er asp.net så giver det vel mening.
Er vel ikke det hårdeste der skal trækkes så noget simpel linux? Men hvis i står for det, gør hvad i vil. så behøver jeg ikke lave noget
Er vel ikke det hårdeste der skal trækkes så noget simpel linux? Men hvis i står for det, gør hvad i vil. så behøver jeg ikke lave noget
Status update:
- har købt domænet IT Storm som virker nu...
(skifter til hosting når alle de basale ting virker)
- Har lavet en solution med layout hvori det hele bliver bygget
- Har stripped designet til et minimum og fjernet nogle elementer.
(der skal laves en ny menu til mobile enheder)
(Til dem som gerne vil have lidt valgmuligheder med skin, er det vidst ik så slemt at lave lidt skins at vælge imellem lys/mørk)
- har leget lidt med MVC4 Bundling/Minification og er nået ned på 8 kb ved refresh
- er begyndt på Models/DB
- benytter MVC4/Nuget Migration så der er styr på DB updates.
- skal ha trimmet de der socialnetwork links i toppen...
- skal ha lavet nyt favicon
og meget meget mere....
- har købt domænet IT Storm som virker nu...
(skifter til hosting når alle de basale ting virker)
- Har lavet en solution med layout hvori det hele bliver bygget
- Har stripped designet til et minimum og fjernet nogle elementer.
(der skal laves en ny menu til mobile enheder)
(Til dem som gerne vil have lidt valgmuligheder med skin, er det vidst ik så slemt at lave lidt skins at vælge imellem lys/mørk)
- har leget lidt med MVC4 Bundling/Minification og er nået ned på 8 kb ved refresh
- er begyndt på Models/DB
- benytter MVC4/Nuget Migration så der er styr på DB updates.
- skal ha trimmet de der socialnetwork links i toppen...
- skal ha lavet nyt favicon
og meget meget mere....
Temaet ser godt ud! Dog tænker jeg, det kan være svært at se hvilken nyhed, der er "nyest", når der er tre søjler? Måske man kunne finde et smart system, så det blev nemmere at overskue.
Evt. en horisontal linje, der skiller for hver dag?
Synes også, at det lægger meget op til, at der skal være noget auto-load ved scroll.
Evt. en horisontal linje, der skiller for hver dag?
Synes også, at det lægger meget op til, at der skal være noget auto-load ved scroll.
IT Storm?...
Skulle vi ikke have stemt om det først?..
Spøg til side - jeg synes at projektet skrider hurtigt frem - awsum!
Sig endelig til hvis jeg kan hjælpe
Skulle vi ikke have stemt om det først?..
Spøg til side - jeg synes at projektet skrider hurtigt frem - awsum!
Sig endelig til hvis jeg kan hjælpe
Jeg har nok også mulighed for at stille et backup drev til rådighed på min Drobo, den burde inden alt for længe gerne komme til at køre noget RAID6 ligende noget med 2 redundante diske. Den kører allerede med en enkelt redundant disk.
XorpiZ (312) skrev:IT Storm :D Det er et dårligere navn and stargossip.dk.
Fint design dog. Hvor anvendeligt det er ved jeg dog ikke.
jae... ved godt det ligger tæt op af "shitstorm" men synes det giver mening når man lige skiller de to ord ad.
En storm af IT nyheder...
Thoroughbreed (310) skrev:Sig endelig til hvis jeg kan hjælpe
Jeg må lave en liste af TODO's... så må folk byde ind med ting de tror de kan hjælpe med
Sand. (309) skrev:Mængden af brødtekst til hver nyhed, ser heller ikke specielt stor ud. Hvis nyhederne bliver af samme længde som her på newz, så vil de fylde rigtig meget i højden, hvilket nok ødelægger temaet's udseende en smule i mine øjne.
Grunden til jeg gerne vil have flere kolonner, er for at man kan få flere nyheder på en gang og overskue dem nemmere.
Jeg har tænkt mig at man skal se 1 uge af gangen hvor nyhederne bare vælter frem. Folk kan så stemme på de nyheder de kan lide mest hvorved de bobler op i toppen. Ligeledes vil de nyheder som diskutteres mest også boble op i toppen.
Jeg ved ikke om det holder i længden, men nu prøver jeg ad.
mht. brødtekst kan nyhedsoversigten indeholde teaser-tekster (den første paragraf) hvorefter resten af teksten kommer frem ved at trykke sig ind på nyheden.
mon ikke det vil fungere ?
Tema
Med hensyn til temaet, kan folk kigge på http://themeforest.net/item/attracto-html-responsi... og se hvad muligheder der er for at lave forskellige sider og layouts.
Montago (313) skrev:Jeg har tænkt mig at man skal se 1 uge af gangen hvor nyhederne bare vælter frem. Folk kan så stemme på de nyheder de kan lide mest hvorved de bobler op i toppen. Ligeledes vil de nyheder som diskutteres mest også boble op i toppen.
Så hvis du følger med på dagsbasis skal man se alle ugens nyheder igennem for at sikre sig at man har fået alle dagens nyheder? Der kunne måske være en funktion i toppen så man kun så dagens nyheder / ugens / månedens nyheder på din facon.
ignuz (315) skrev:Så hvis du følger med på dagsbasis skal man se alle ugens nyheder igennem for at sikre sig at man har fået alle dagens nyheder? Der kunne måske være en funktion i toppen så man kun så dagens nyheder / ugens / månedens nyheder på din facon.
Det kan jo være en personlig indstilling eller en valgmulighed...
nogle folk er jo interesseret i at deltage i debatten og kigger derfor på den samme nyhed flere gange - andre som ikke følger med vil måske bare se hvad folk synes er mest spændende...
og så der dem som gerne vil læse alle nyheder..
som sagt eksperimentere vi lidt her.
kom lige på en ide...
Kan lave 3 sliders hvor folk kan vælge imellem:
1 Om nyheden er ny
2 Om den bliver diskutteret
3 Om folk læser den meget (eller lign parameter)
og ved at stille på de 3 parametre (som modsvare hinanden), bliver oversigten fyldt op derefter...
derved får hver gruppe det de vil have :)
Kan lave 3 sliders hvor folk kan vælge imellem:
1 Om nyheden er ny
2 Om den bliver diskutteret
3 Om folk læser den meget (eller lign parameter)
og ved at stille på de 3 parametre (som modsvare hinanden), bliver oversigten fyldt op derefter...
derved får hver gruppe det de vil have :)
PoulErik (302) skrev:Hvorfor skal MS have penge, når der findes bedere løsninger, der ikke kræver dyre licenser ?
Jeg er enig. Jeg har begrænset lyst til at bidrage til et sammenskudsgilde, hvor man skubber store dele af ressourcerne videre til Microsoft.
Man kan diskutere længe hvilke teknologier der er bedst, og det er forskelligt hvad man bedst kan lide. Det interessante i det her projekt er derudover: Hvilke teknologier tiltrækker flest bidragsydere?
Og er Microsofts teknologier så meget MERE værd end de koster? Altså - hvis vi kan få FOSS til 0 kr, og Microft Something til X kr... Så er spørgsmålet ikke om Microsoft er X værd, men om Microsoft er X mere værd end FOSS.
I det regnestykke skal man selvfølgelig også regne driftomkostninger ind i det, men det har jeg nu heller aldrig set falde ud til Microsofts fordel i denne slags små-projekter.
Mnc (319) skrev:Dele nyheder op efter kategori i stil med Newz / Railgun / Macnation / Raid1 ?
Evt bare Generelt / Games til at starte med.
jeg tænker at man vælger kategori(er) på nyheden inden den postes... så kan folk selv vælge hvad de abonnere på.
Jeg tænker sådan lidt ...
Der skal vel ikke være alle mulige Facebook/G+/Twitter-knapper vel?..
Det håber jeg i hvert fald ikke :/
...
Oh! Og nåja, får vi DD til at lave en SNES til ITStorm?
Der skal vel ikke være alle mulige Facebook/G+/Twitter-knapper vel?..
Det håber jeg i hvert fald ikke :/
...
Oh! Og nåja, får vi DD til at lave en SNES til ITStorm?
Det bliver ikke nødvendigt. Jeg ønsker forresten kun ordentlig AJAX, som fx ikke sletter kommentarboksen, førend indlægget faktisk er modtaget af serveren.
Det kunne være dejligt, hvis der på NewNewz IT Storm kommer lidt alá SNES - dvs at billeder, youtube links etc. bliver lagt ind på siden - dog med en indstilling så man kan slå det fra på sløvere linier :)
Lavede lige en Google-søgning på IT Storm
1: http://www.storm-it.com/
2: http://www.stormit.net/
3: http://itstorm.co.uk/
4 (og den lidt underlige): IT Storm
1: http://www.storm-it.com/
2: http://www.stormit.net/
3: http://itstorm.co.uk/
4 (og den lidt underlige): IT Storm
www.itstorm.dk
I don't think so?..
Anyway - hvad mon Johnny og de andre tænker når de har været direkte årsag til en konkurrent?
www.itstorm.dk
I don't think so?..
Anyway - hvad mon Johnny og de andre tænker når de har været direkte årsag til en konkurrent?
Daniel-Dane (325) skrev:Det bliver ikke nødvendigt. Jeg ønsker forresten kun ordentlig AJAX, som fx ikke sletter kommentarboksen, førend indlægget faktisk er modtaget af serveren.
2 spørgsmål:
hvad er SNES (hvis det ikke er Super Nintendo)
og hvilken kommentarboks ? (den jeg skriver i nu? - er aldrig gået galt for mig)
Montago (330) skrev:Daniel-Dane (325) skrev:Det bliver ikke nødvendigt. Jeg ønsker forresten kun ordentlig AJAX, som fx ikke sletter kommentarboksen, førend indlægget faktisk er modtaget af serveren.
2 spørgsmål:
hvad er SNES (hvis det ikke er Super Nintendo)
og hvilken kommentarboks ? (den jeg skriver i nu? - er aldrig gået galt for mig)
SNES.
Du har ikke brugt newz.dk ret meget på mobilen, kan jeg læse.
Husk mobil udgive *bebe*
Husk også at flere jo her på newz har givet udtryk for at donere til et reklame frit newz, måske de er villige til det samme for jer?
Husk også at flere jo her på newz har givet udtryk for at donere til et reklame frit newz, måske de er villige til det samme for jer?
siliankaas (334) skrev:Husk mobil udgive *bebe*
prøv at åbne siden på en mobil og se hvad der sker ;-)
jo, har det i mente...
der er allerede et par folk som har meldt at de vil donere forskellige ting: server, backup og hosting.
det kan dog godt være at der er brug for penge senere hen til forskellige ting.
apkat (336) skrev:
Udover det forstår jeg slet ikke man skal bruge AJAX til at poste indlæg, kan man ikke bare bruge POST også reloade siden (og scroll til det postede indlæg)?
Jo, men mængden af data bliver også noget højere :) AJAX kan bruges til at nedsætte den mængde af data der bruges
Magten (332) skrev:#322
Det vigtigste er vel at der bliver valgt teknologier som der er folk der har tid,lyst og viden til at arbejde med.
Joh. Men der skal også være styr på økonomien. Indtægter vil formentlig være problematisk, på et eller andet niveau. Så synes jeg det er en dårlig start at inden man overhovedet kommer i gang, snakker man om at "spare sammen" til software-licenser. Der er glimrende gratis software, som kan hostes billigt.
Som det ser ud lige nu, bliver det Montagos projekt. Han har taget alle beslutningerne indtil nu, uden faglig debat først. Jeg synes selvfølgelig at han skal have lov, og dem som har lyst skal da være velkommen til at hjælpe.
Men det er da ærgeligt hvis det tager luften af ballonen, hvorefter projektet ikke bliver til noget fordi de penge Microsoft har fået mangler, det meste af den frivillige arbejdskraft er PHP-udviklere, dem som kan og vil hjælpe bliver ubevidst holdt ude pga. dårlig adgang til koden osv.
Kort sagt: Starter der noget fedt, vil jeg gerne være med. Og indtil videre går alle beslutningerne i den modsatte retning. Er flertallet uenig, skal de være velkommen til at fortsætte uden mig, det er der vist ingen der har noget problem med.
Er systemet fornuftigt designet, så vil de nederste lag i softwarestakken håndtere data på en måde der er fuldstændigt ligeglade med om der bruges javascript i brugerfladen eller ej.apkat (336) skrev:Udover det forstår jeg slet ikke man skal bruge AJAX til at poste indlæg, kan man ikke bare bruge POST også reloade siden (og scroll til det postede indlæg)?
Man kan lave to forskellige brugerflader, hvor den ene bruger alt muligt fancy AJAX og den anden ikke bruger nogen form for client-side-scripting overhovedet. Hvis man synes det er svært at lave to brugerflader der lever op til det, så er det underliggende system er forkert designet.
Vi ved allesammen godt at det absolut ikke kommer nogen steder af at i diskuterer teknologier i 32492 indlæg. I er uenige og sådan er det. Så må i enten lave nogle forskellige projekter og "vise frem" for hinanden og beslutte sig for ét efterfølgende, eller leve med at dem der tager initiativ bestemmer teknologierne.
Jeg har ingen præferencer i det her, for jeg har ikke tænkt mig at deltage i udvikling og ærlig talt så rager det mig en papand hvad sites bliver bygget på så længe de fungerer.
Lige nu er det Montago der har taget initiativ så det vel naturligt nok han laver det i noget han kender men det betyder jo ikke at det er den endelige eller rigtige beslutning.
Vi ved allesammen godt at det absolut ikke kommer nogen steder af at i diskuterer teknologier i 32492 indlæg. I er uenige og sådan er det. Så må i enten lave nogle forskellige projekter og "vise frem" for hinanden og beslutte sig for ét efterfølgende, eller leve med at dem der tager initiativ bestemmer teknologierne.
Jeg har ingen præferencer i det her, for jeg har ikke tænkt mig at deltage i udvikling og ærlig talt så rager det mig en papand hvad sites bliver bygget på så længe de fungerer.
Lige nu er det Montago der har taget initiativ så det vel naturligt nok han laver det i noget han kender men det betyder jo ikke at det er den endelige eller rigtige beslutning.
Vi kunne også tage en mere flydende diskussion omkring det hele på #newz.dk på freenode. (IRC)
Ikke det skal stoppe her, men det er lidt mere snappy. :)
Til dem som ikke kender/bruger IRC normalt.
http://webchat.freenode.net/?channels=#newz.dk
Ikke det skal stoppe her, men det er lidt mere snappy. :)
Til dem som ikke kender/bruger IRC normalt.
http://webchat.freenode.net/?channels=#newz.dk
kasperd (342) skrev:Er systemet fornuftigt designet, så vil de nederste lag i softwarestakken håndtere data på en måde der er fuldstændigt ligeglade med om der bruges javascript i brugerfladen eller ej.
Man kan lave to forskellige brugerflader, hvor den ene bruger alt muligt fancy AJAX og den anden ikke bruger nogen form for client-side-scripting overhovedet. Hvis man synes det er svært at lave to brugerflader der lever op til det, så er det underliggende system er forkert designet.
Har aldrig påstået man ikke kan begge. Som jeg uddyber i
apkat (340) skrev:337+338, enig. Min pointe var nok mere at det er noget ekstra "Lækkert lir" man laver når man har styr på det man laver. Er ikke nødvendigt, og bare latterligt når det ikke virker.
bør det basic bare virke. Så må du loade det med flash og jeg er ligeglad.
--
Montago (345) skrev:
Hvis PHP folket kan samles om et projekt, kan de jo bare begynde.
Virker lidt dumt at kæmpe mod hinanden istedet for med. Men ja. giv den gas php-folket (hvem er i?)
Hvis folk har brug for at dele kode, så kan jeg godt stille en VisualSVN server til rådighed, administrering skal bare gå gennem mig, da jeg er fattigrøv og for dovn til at lave noget linux-noget med interface til.
er der nogen som kan fortælle best practise med at gemme passwords i databasen?
jeg har koden til at AES kryptere passwords
metoden tager imod Salt, PSK og data
ved at kende Salt og PSK kan jeg genskabe data, men er det så stadig sikkert ?
hvis koden bliver stjålet er passwords jo også stjålet.
en måde at kryptere på kunne jo være at
PSK = username
Salt = Password
data = Password
men så kan man ik få fat i password igen :-/
jeg har koden til at AES kryptere passwords
metoden tager imod Salt, PSK og data
ved at kende Salt og PSK kan jeg genskabe data, men er det så stadig sikkert ?
hvis koden bliver stjålet er passwords jo også stjålet.
en måde at kryptere på kunne jo være at
PSK = username
Salt = Password
data = Password
men så kan man ik få fat i password igen :-/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.