mboost-dp1
Information fra crewet
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
#50:
Øøh, tvunget preview - vente tid =
Skriv indlæg. Tryk "Preview". Tryk Space sekundet efter. Så er indlægget indsendt, uden at du når at bruge et halvt sekund på at kigge på det, og ...
Øøh.. Ja.
Hvis man er imod tvunget preview er man i mod tvunget preview.
Hvilken del af denne konklusion ser du fejl i?
Hvordan kan man ikke bruge den tvungne preview? Har du en eller anden magisk knap der tillader dig at indsende indlæg direkte?!
Øøh, tvunget preview - vente tid =
Skriv indlæg. Tryk "Preview". Tryk Space sekundet efter. Så er indlægget indsendt, uden at du når at bruge et halvt sekund på at kigge på det, og ...
Så hvis man er imod tvunget preview, så er det udelukkende forid man er imod preview? Det var da godt nok noget af en fejlslutning.
Øøh.. Ja.
Maaske det at du ikke laeste hvad han skrev?
Jeg er ikke imod Preview, men jeg er imod tvunget Preview.
Ergo, det er en fejlslutning du har lavet :)
Øøh.. Ja.
Maaske det at du ikke laeste hvad han skrev?
Jeg er ikke imod Preview, men jeg er imod tvunget Preview.
Ergo, det er en fejlslutning du har lavet :)
#52: Jeg skrev ikke til dig?
Jeg konkluderede at hvis man var for preview ville man bruge den - også selvom den var tvungen. Hvis man er i mod den ville man ikke bruge den hvis den var valgfri, men måske hvis den var tvungen.
På intet tidspunkt retter jeg mit argument mod dig, og jeg forstår slet ikke hvordan du eller Cloud02 kan komme til den konklusion - jeg bruger helt klart "mængde" til at specificere en mængde mennesker - ikke nogen specifikt.
Jeg konkluderede at hvis man var for preview ville man bruge den - også selvom den var tvungen. Hvis man er i mod den ville man ikke bruge den hvis den var valgfri, men måske hvis den var tvungen.
På intet tidspunkt retter jeg mit argument mod dig, og jeg forstår slet ikke hvordan du eller Cloud02 kan komme til den konklusion - jeg bruger helt klart "mængde" til at specificere en mængde mennesker - ikke nogen specifikt.
Nej, du skrev til en som brugte min udtalelse som argument, og det er vel stadig et aabent forum? o.O
Det aendrer ikke paa at man ikke altid har brug for / lyst til, at bruge den. Og alene det at det er tvunget, sender et negativt signal.
True, jeg vil bare mene at du generer flere ved at goere den tvungen, end ved at goere den valgfri.
Jeg vil nu paastaa at jeg er en del af maengden, men det var ikke pointen.. Jeg skrev det bare for at pointere at jeg ikke er imod Preview, men udelukkende tvunget preview, fordi det virkede som om du havde den opfattelse at alle der var imod tvunget preview, var imod preview :)
Jeg skrev ikke til dig?
Nej, du skrev til en som brugte min udtalelse som argument, og det er vel stadig et aabent forum? o.O
Jeg konkluderede at hvis man var for preview ville man bruge den - også selvom den var tvungen.
Det aendrer ikke paa at man ikke altid har brug for / lyst til, at bruge den. Og alene det at det er tvunget, sender et negativt signal.
Hvis man er i mod den ville man ikke bruge den hvis den var valgfri, men måske hvis den var tvungen.
True, jeg vil bare mene at du generer flere ved at goere den tvungen, end ved at goere den valgfri.
Jeg vil nu paastaa at jeg er en del af maengden, men det var ikke pointen.. Jeg skrev det bare for at pointere at jeg ikke er imod Preview, men udelukkende tvunget preview, fordi det virkede som om du havde den opfattelse at alle der var imod tvunget preview, var imod preview :)
Faktisk ikke, nej, den del af indlægget (om end ikke sådant indikeret) var faktisk ment som en generel udtalelse og skulle slet ikke tages personligt af nogen. Jeg skrev det for at skrive en pointe, ikke for at bide nogen i halen.
Hvilket er grunden til at tidsintervallet er i test-fasen. Som allerede nævnt kan du meget hurtigt springe over Preview hvis du lyster.
Jeg er egentlig mere interesseret i den vente tid der er påtvunget p.t. - at se hvor mange der lærer at bruge preview, og generelt får pænere indlæg af den grund, skulle opdrage lidt på brugerne - omend blot nogle få, så vil jeg mene det har været dét værd. Selvom vi er enige i, at den er irreterende, så vil jeg påstå at jeg har rettet flere fejl pga. den - og det er da pointen med den - at du så ikke har kan jo have noget at gøre med at du ikke laver specielt mange fejl - selvom de da er der.
Hvis du er i mod tvungen preview og ikke bruger den, så er du da også i mod preview? Ellers er du da en hykler, min søde fidomuh. :-P
Nej, jeg synes det er fint at der er Preview.. Jeg har bare noget imod at det er tvunget :)
Jeg bruger den skam, det har jeg ogsaa skrevet tidligere, jeg bruger den bare kun naar det er lange indlaeg og jeg reelt *gider* :)
Tjoh, der er jo fordele ved begge situationer, det vil jeg ikke laegge skjul paa.. Jeg synes bare det er forkert at "laere" folk ting med pisken, fremfor guleroden :)
Jow, jeg laver skam fejl.. Jeg retter dem bare inden jeg laver Preview typisk..
Som sagt, Preview er fint til nogle ting, men generelt synes jeg det burde vaere frivilligt...
Alternativt kunne man lave et "tvunget" preview selv ved en "Indsend" knap, hvor den viser et preview i 5 sekunder, hvor der saa stadig er en "Rediger" knap, men hvis man ikke trykker paa den, saa indsendes det automatisk.. Eller hvis man trykker vaek fra siden, etc.. :)
Hvis du er i mod tvungen preview og ikke bruger den, så er du da også i mod preview? Ellers er du da en hykler, min søde fidomuh. :-P
Nej, jeg synes det er fint at der er Preview.. Jeg har bare noget imod at det er tvunget :)
Jeg bruger den skam, det har jeg ogsaa skrevet tidligere, jeg bruger den bare kun naar det er lange indlaeg og jeg reelt *gider* :)
Jeg er egentlig mere interesseret i den vente tid der er påtvunget p.t. - at se hvor mange der lærer at bruge preview, og generelt får pænere indlæg af den grund, skulle opdrage lidt på brugerne - omend blot nogle få, så vil jeg mene det har været dét værd.
Tjoh, der er jo fordele ved begge situationer, det vil jeg ikke laegge skjul paa.. Jeg synes bare det er forkert at "laere" folk ting med pisken, fremfor guleroden :)
Selvom vi er enige i, at den er irreterende, så vil jeg påstå at jeg har rettet flere fejl pga. den - og det er da pointen med den - at du så ikke har kan jo have noget at gøre med at du ikke laver specielt mange fejl - selvom de da er der.
Jow, jeg laver skam fejl.. Jeg retter dem bare inden jeg laver Preview typisk..
Som sagt, Preview er fint til nogle ting, men generelt synes jeg det burde vaere frivilligt...
Alternativt kunne man lave et "tvunget" preview selv ved en "Indsend" knap, hvor den viser et preview i 5 sekunder, hvor der saa stadig er en "Rediger" knap, men hvis man ikke trykker paa den, saa indsendes det automatisk.. Eller hvis man trykker vaek fra siden, etc.. :)
#56; Vi kan hurtigt blive enige om, at i et ideelt forum vil preview ikke være tvungen, og men nu er realiteten ikke ideel - og det er brugerne heller ikke. At lære med guleroden i dette tilfælde er svært - så vil du skulle give dem en dårligere rating for at udtrykke sig dårligt, stave forkert eller lave grammatiske fejl (eller lignende) - det ville ikke bare kræve vild og voldsom programmering men også være unfair over for f.eks. ordblinde.
Dit foreslag er meget interessant, men jeg tror man i stedet for 5 sekunder burde lave det varierende i fht. indlæggets længde (som selvfølgelig skal kunne indstilles efter behag - f.eks. 2 sekunder per linie - eller paragraf (eller 0 hvis man ikke gider bruge preview).
Dit foreslag er meget interessant, men jeg tror man i stedet for 5 sekunder burde lave det varierende i fht. indlæggets længde (som selvfølgelig skal kunne indstilles efter behag - f.eks. 2 sekunder per linie - eller paragraf (eller 0 hvis man ikke gider bruge preview).
#51 Zin
Men det er jo ikke hvad du skrev.
Så jeg prøver igen
Har du en eller anden magisk knap der tillader dig at indsende indlæg direkte uden at skulle previewe?
Hvordan kan man undgå den tvungne preview? Ved at trykke space sekundet efter skal jeg stadig tvinges til at previewe.
#55 zin
Hvorofr skal man dog i det hele taget tvinges til det? Hvor skal man dog til at lære at springe noget over for at bruge forummet optimalt?
Men det er jo ikke hvad du skrev.
"sådan funktion som helhed" - Det læser jeg som selve preview funktionen (være det med eller uden ventetvang)zin skrev:Jeg mener, hvis man ikke benytter den nuværende tvungne preview funktion så er det jo udelukkende fordi man er i mod en sådan funktion som helhed (eftersom det jo er testfase!), og derfor vil man aldrig bruge den. De som mener en sådan funktion er praktisk vil (eller bør - uanset hvad de synes om Acro) benytte funktionen.
Så jeg prøver igen
Har du en eller anden magisk knap der tillader dig at indsende indlæg direkte uden at skulle previewe?
Hvordan kan man undgå den tvungne preview? Ved at trykke space sekundet efter skal jeg stadig tvinges til at previewe.
#55 zin
Jeg skrev det for at skrive en pointe, ikke for at bide nogen i halen.SÅ derfor må man ikke kommentere din kommentar?
Som allerede nævnt kan du meget hurtigt springe over Preview hvis du lyster.
Hvorofr skal man dog i det hele taget tvinges til det? Hvor skal man dog til at lære at springe noget over for at bruge forummet optimalt?
Jeg er egentlig mere interesseret i den vente tid der er påtvunget p.t. - at se hvor mange der lærer at bruge preview, og generelt får pænere indlæg af den grund, skulle opdrage lidt på brugerne - omend blot nogle få, så vil jeg mene det har været dét værd.Så det er godt at 10 mennesker lærer at rette deres indlæg, på bekostning af at 100 bliver irriterede?
Selvom vi er enige i, at den er irreterende, så vil jeg påstå at jeg har rettet flere fejl pga. den - og det er da pointen med denJamen godt for dig. Jeg kan dog ikke sige at det er tilfældet for mig. Det eneste den har hjulpet mig er, at pisse mig af hver gang jeg skal sende et indlæg at jeg udover at skulle trykke 2 gange, også skal vente. Jeg bruger ventetiden på at se den counter tikke ned så jeg kan trykke indsend.
True, jeg ville bare foretraekke det, da jeg som udgangspunkt forsoeger at lave "korrekte" indlaeg :)
Lyder som en ret god ide :)
#Acro
READ! :)
True, jeg ville bare foretraekke det, da jeg som udgangspunkt forsoeger at lave "korrekte" indlaeg :)
Lyder som en ret god ide :)
#Acro
READ! :)
Ikke for at brokke mig på forhånd, men kunne der så evt. være en maks. tid? Når jeg skriver et længere indlæg, så plejer jeg at gøre det i OOo eller tilsvarende, pga. stavekontrollen. I det tilfælde vil det kun være nødvendigt at se efter formateringsfejl, og det ville derfor være træls at skulle vente flere minutter.
Ja, men ved korte indlæg er en tidsperiode på 1-2 sekunder per linje sikkert meget passende. Problemet opstår ved længere indlæg, og så ville det være lidt træls at skulle ændre det, hvis det bare kunne klares med en fast maksimal tid.
Ja, men ved korte indlæg er en tidsperiode på 1-2 sekunder per linje sikkert meget passende. Problemet opstår ved længere indlæg, og så ville det være lidt træls at skulle ændre det, hvis det bare kunne klares med en fast maksimal tid.
Tilføjelse til #65
...Om den maksimaltid så også sættes i profilen, eller om den sættes i systemet, er mindre vigtigt.
...Om den maksimaltid så også sættes i profilen, eller om den sættes i systemet, er mindre vigtigt.
"sådan funktion som helhed" - Det læser jeg som selve preview funktionen (være det med eller uden ventetvang)
Så jeg prøver igen
Din antagelse at "sådan funktion som helhed" = preview er ganske korrekt. Mit argument er at du ikke bruger en funktion når du blot trykker space det sekund du har trykket "preview". At du så mener noget andet kan jeg slet ikke forstå.
Du bruger ikke preview hvis du springer det over - sandt, du bliver tvunget til det, men du bruger det ikke, hvilket netop er grunden til at en minimum ventetid blev introduceret (kan jeg forestille mig), for at se hvordan brugere svarede til det.
SÅ derfor må man ikke kommentere din kommentar?
Selvfølgelig må I det, jeg påpeger blot at jeg ikke mener noget harmfuldt med min post eller at den var påpeget mod nogen specifikt, da jeg synes at kunne læse at folk (fidomuh og digselv) tog det på den måde. Hvis jeg mente, at I ikke måtte svare på mit indlæg ville jeg heller ikke svare, vel? :-)
Tja. Hvis du nu havde brugt den ellers tvungne preview, havde du måske fanget din stavefejl, der... :-)
Chancen for at du gør det ved tvunget preview (med vente tid!) er langt højere end hvis du blot kan poste direkte.
Så det er godt at 10 mennesker lærer at rette deres indlæg, på bekostning af at 100 bliver irriterede?
Indtil videre er det faktisk omvendt; Jeg kan tælle 7 mennesker der lærer at rette deres indlæg (MED preview!), og 2 der er tvære over det - hvoraf den ene bruger preview i forvejen, men ikke er enig i metoden brugerne bliver "undervist" i dens nytte (fidomuh!). Ellers ja, hvis bare én lærer at rette sine indlæg så er tvungen preview noget værd!
Det eneste den har hjulpet mig er, at pisse mig af hver gang jeg skal sende et indlæg at jeg udover at skulle trykke 2 gange, også skal vente. Jeg bruger ventetiden på at se den counter tikke ned så jeg kan trykke indsend.
Ikke for at fluekneppe noget der allerede er blevet fluekneppet, men, du har altså en stavefejl. Måske du burde bruge din preview alligevel, nu når den er tvunget, i stedet for at sidde og surmule over at den tæller ned? :-)
#68 ZiN
Nej, jeg bruger det når JEG føler at JEG har grund til at bruge det.
Som sagt, jeg er ligeglad med småfejl som at skrive hvorofr. Det her er ikke et professionelt miljø eller lign. Så jeg gider ikke at spilde min tid på at rette mine typos.
Hvis det her var en reel seriøst debat, så ville jeg læse det igennem og rette.
Du bruger ikke preview hvis du springer det over - sandt, du bliver tvunget til det, men du bruger det ikke, hvilket netop er grunden til at en minimum ventetid blev introduceret (kan jeg forestille mig), for at se hvordan brugere svarede til det.
Nej, jeg bruger det når JEG føler at JEG har grund til at bruge det.
Tja. Hvis du nu havde brugt den ellers tvungne preview, havde du måske fanget din stavefejl, der... :-)Jamen jeg er ligeglad med sådanne typos. Og hvis svjh så gad jeg ikke selv at gå op og rette den.
Chancen for at du gør det ved tvunget preview (med vente tid!) er langt højere end hvis du blot kan poste direkte.Chancen for at JEG gør det er ikke højere, for som sagt, jeg bruger tiden til at se counteren tikke ned, og blive pissed hver gang.
Ikke for at fluekneppe noget der allerede er blevet fluekneppet, men, du har altså en stavefejl. Måske du burde bruge din preview alligevel, nu når den er tvunget, i stedet for at sidde og surmule over at den tæller ned? :-)
Som sagt, jeg er ligeglad med småfejl som at skrive hvorofr. Det her er ikke et professionelt miljø eller lign. Så jeg gider ikke at spilde min tid på at rette mine typos.
#69:
Jeg er da ganske seriøs. Hvis du ikke er det er det da dit problem. Siden ligger jo åbentlyst op til at det skal være et seriøst diskussionsforum - bortset fra IRC-kanalen, men den er uden for pointen.
Jeg er da ganske seriøs. Hvis du ikke er det er det da dit problem. Siden ligger jo åbentlyst op til at det skal være et seriøst diskussionsforum - bortset fra IRC-kanalen, men den er uden for pointen.
Jeg er da ganske seriøs. Hvis du ikke er det er det da dit problem. Siden ligger jo åbentlyst op til at det skal være et seriøst diskussionsforum - bortset fra IRC-kanalen, men den er uden for pointen.Jamen godt for dig hvis du er seriøs. Jeg finder bare ikke denne her debat seriøs nok til at jeg gider at spilde min tid på at rette typos.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.