mboost-dp1
8.000 kr. for at køre familie ihjel
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Selvfølgelig er det tragisk at en familie dør i et trafikuheld og de har 100% min sympati. 122 km/t er for stærkt, men det udløser ingen gang et klip i kortet. At hun ligger i ydersporet og kører så langsomt er jeg totalt uforstående over for.
Så alt i alt syntes jeg ikke at dommen er urimelig.
Jeg er selv kørt forbi en gut der syntes det var en god idé at skifte dæk i ydersporet på køgebugt motorvejen. Jeg kørte vel omkring 130 km/t og det var først meget sent at jeg rent faktisk opdagede at han holdt stille.
Så alt i alt syntes jeg ikke at dommen er urimelig.
Jeg er selv kørt forbi en gut der syntes det var en god idé at skifte dæk i ydersporet på køgebugt motorvejen. Jeg kørte vel omkring 130 km/t og det var først meget sent at jeg rent faktisk opdagede at han holdt stille.
Syntes også dommen lyder helt rimlig ud fra de omstændigheder der er præsenteret i ovenstående link.
Kan ikke være rigtigt at man skal straffes helt vildt, for noget som er et uheld. Ja gu har han da kørt for stærkt, med 122 km/t er ikke meget for stærkt, og om han havde kørt 110 km/t havde det nok ikke gjort den helt store forskel.
Og tror da nok også det at have 3 liv på sin samvittighed er langt mere straf end 10 år i spjældet. Skulle da ikke undre mig at han vil hade at sætte sig bag et rat resten af livet.
Kan ikke være rigtigt at man skal straffes helt vildt, for noget som er et uheld. Ja gu har han da kørt for stærkt, med 122 km/t er ikke meget for stærkt, og om han havde kørt 110 km/t havde det nok ikke gjort den helt store forskel.
Og tror da nok også det at have 3 liv på sin samvittighed er langt mere straf end 10 år i spjældet. Skulle da ikke undre mig at han vil hade at sætte sig bag et rat resten af livet.
Jeg synes også dommen er rimelig, faktisk er jeg af den mening at det burde give bøde at køre væsentligt langsommere end det tilladte, alt under 80 burde i hvert fald give bøde.
Jeg synes nok at straffen er for lille.
#2-4
Et par citater:
Hvis man først bremser få meter førend en bil på motorvejen med havari blink tænkt, å tror jeg at et par år på cykel er passende, fordi man er aldeles uegnet til at køre bil på motorvejen.
Jeg synes nok at straffen er for lille.
#2-4
Et par citater:
kom kørende i langsom fart med havariblinket tændt i ydersporet
kørende med mindst 122 km/t, og tekniske undersøgelser viser, at han først bremsede få meter før, han kørte ind i den lille families bil
Hvis man først bremser få meter førend en bil på motorvejen med havari blink tænkt, å tror jeg at et par år på cykel er passende, fordi man er aldeles uegnet til at køre bil på motorvejen.
Problemet er at det så er en personlig vurdering om man er til gene. Ved at definere loven præcist, ved Inga på 90 at hun skal holde sig fra motorvejen medmindre hun han accelerere sit køretøj op på mindst 80Km/t, ellers får hun en bøde.
Hvad jeg har lagt mærke til, når jeg kører på motorvej til daglig, er at det er nemmere at se en genstand der står stille på vejen, end det er at se en genstand der kører langsomt.
Problemet er at det så er en personlig vurdering om man er til gene. Ved at definere loven præcist, ved Inga på 90 at hun skal holde sig fra motorvejen medmindre hun han accelerere sit køretøj op på mindst 80Km/t, ellers får hun en bøde.
Hvad jeg har lagt mærke til, når jeg kører på motorvej til daglig, er at det er nemmere at se en genstand der står stille på vejen, end det er at se en genstand der kører langsomt.
Nu kan der være rigtig mange grunde til at man er uopmærksom, og ingen af dem er gode nok. Men faktum er at mennesker på ingen måde er perfekte, og uheld sker da.
Kan jeg kune give dig ret i, man er ude for det fænonem der hedder fartblindhed.. hvor hjernen har svært ved at vurdere hvilken hastighed forankørende rent faktisk køre med.
Kørte indtil for et halvt år siden som chauffør, og må da sige det er pisse trættende når inga 90 ligger og triller afsted med 85 i midtersporet på en tresporet motorvej. Gør at man skal hele vejen fra inderbanen og ud til ydersporet for at overhale.
Har faktisk oplevet at blive stoppet af politiet for at have lavet 2-3 overhalinger på en strækning af 2 km. Hvor jeg trak fra indersporet, til midtersporet og så videre ud til ydersporet for at foretage en overhaling. For derefter at vende tilbage til indersporet..
Ville klart mene at jeg ikke gjorde noget ulovligt, og fik da heller ikke nogen bøde. Men fik bare pænt at vide at jeg skulle blive i midtersporet...
Nu kan der være rigtig mange grunde til at man er uopmærksom, og ingen af dem er gode nok. Men faktum er at mennesker på ingen måde er perfekte, og uheld sker da.
Kan jeg kune give dig ret i, man er ude for det fænonem der hedder fartblindhed.. hvor hjernen har svært ved at vurdere hvilken hastighed forankørende rent faktisk køre med.
Kørte indtil for et halvt år siden som chauffør, og må da sige det er pisse trættende når inga 90 ligger og triller afsted med 85 i midtersporet på en tresporet motorvej. Gør at man skal hele vejen fra inderbanen og ud til ydersporet for at overhale.
Har faktisk oplevet at blive stoppet af politiet for at have lavet 2-3 overhalinger på en strækning af 2 km. Hvor jeg trak fra indersporet, til midtersporet og så videre ud til ydersporet for at foretage en overhaling. For derefter at vende tilbage til indersporet..
Ville klart mene at jeg ikke gjorde noget ulovligt, og fik da heller ikke nogen bøde. Men fik bare pænt at vide at jeg skulle blive i midtersporet...
Når man kører på motorvejen uden for myldertiden, så forventer man jo ikke at der kører en bil i ydersportet, der måske kun køre 80... Og havariblink er ikke specielt nemme at se, med mindre er mørkt..
Sådan som danskerne opfører sig på motorvejen undrer det mig, at der ikke bliver slået flere tusinde ihjel om dagen.
Overhaler inden om, trækker ud, uden at se sig for, overhaler med 0,0,0,1 promille højere hastighed, kører i røven på hinanden, kører usandsynligt langsomt på motorvejen, er usikre, nægter at trække ind,på trods af masser af plads, går i panik og bremser løs, i stedet for at slippe speederen,
Men ja, det er da beklageligt, men hvad end der er sket i bilen er det nok et eller andet, hun lige skulle tage sig af, men ikke noget, der var vigtigt nok til at hun gad trække ind i nødsporet - hvor havariblik hører til. Har set biler, hvis dæk er eksploderet umiddelbart foran mig, har fint nået at bremse, og de har fint nået at trække ind - så svært er det fanneme ikke.
Der burde være et lovpligtig udvidet motorvejskursus, tydelige regler om laveste hastighed og hvilke køretøjer, der må befinde sig i ydersporet samt mulighed for bødestraf.
Og så burde hastigheden nok sættes betragteligt op på enkelt strækninger. Eller laves dynamiske, fair nok, at man ikke kører 130 i myldretiden, men at tvinges til 90 er jo grotesk, når der ikke er andre på vejen.
Overhaler inden om, trækker ud, uden at se sig for, overhaler med 0,0,0,1 promille højere hastighed, kører i røven på hinanden, kører usandsynligt langsomt på motorvejen, er usikre, nægter at trække ind,på trods af masser af plads, går i panik og bremser løs, i stedet for at slippe speederen,
Men ja, det er da beklageligt, men hvad end der er sket i bilen er det nok et eller andet, hun lige skulle tage sig af, men ikke noget, der var vigtigt nok til at hun gad trække ind i nødsporet - hvor havariblik hører til. Har set biler, hvis dæk er eksploderet umiddelbart foran mig, har fint nået at bremse, og de har fint nået at trække ind - så svært er det fanneme ikke.
Der burde være et lovpligtig udvidet motorvejskursus, tydelige regler om laveste hastighed og hvilke køretøjer, der må befinde sig i ydersporet samt mulighed for bødestraf.
Og så burde hastigheden nok sættes betragteligt op på enkelt strækninger. Eller laves dynamiske, fair nok, at man ikke kører 130 i myldretiden, men at tvinges til 90 er jo grotesk, når der ikke er andre på vejen.
tanghaar (10) skrev:Overhaler inden om...
Jeg må indrømme at jeg har lavet overhalinger inde om.
Når man har ligget bag en idiot, der kører betydeligt langsommere end det tilladte over 30Km. begynder man at blive irriteret og det kan desuden sagtens gøres forsvarligt.
Jeg mener at hvis du kan overhales indenom, så er det dig der kører forkert. Vi har højrekørsel i Danmark.
Min "filosofi", som jeg mener alle burde bruge, er at hvis man skal bruge bremsen, så kører man forkert.
Vurder trafikken langt frem og orienter dig om biler i nærheden, så du kan slippe gassen, skifte spor osv. uden at skulle træde på bremsen.
Dette giver også en meget bedre brændstoføkonomi.
#11 har jeg også gjort... Men der er forskel på at vente og så til sidst gøre det i ren desperation og bare komme tævende og flette ud og ind mellem sporen hvor der nu er huller. Oplever det mest ved tilkørsler, hvor jeg selvfølgelig fjerner mig, og så er det bare inden om.
Er fuldstændig enig, hvis der er plads til at overhalen inden om, ja, så har du en problem...
Bruger også sjældent bremsen, det er gear eller bare slip speeder.
Kan umuligt køre økonomisk.
Er fuldstændig enig, hvis der er plads til at overhalen inden om, ja, så har du en problem...
Bruger også sjældent bremsen, det er gear eller bare slip speeder.
Kan umuligt køre økonomisk.
Det er jo så ligegyldigt om det er i ren desperation, det er stadig ulovligt og til fare da det ikke forventes at man bliver overhalet inden om.
Kan så kun give dig ret i at det er for provokerende at folk ligger og laller afsted i ydersporet, og har en enkel gang fået et ordentlig grin på da vi lå en 2-3 biler bag ved en der lå og lallede med 90 km/t i ydersporet... Den pågældende billist blev sgu stoppet af en politibil, der så godt nok lavede en indenoms overhaling... men hold da op hvor jeg frydede mig...
Det er jo så ligegyldigt om det er i ren desperation, det er stadig ulovligt og til fare da det ikke forventes at man bliver overhalet inden om.
Kan så kun give dig ret i at det er for provokerende at folk ligger og laller afsted i ydersporet, og har en enkel gang fået et ordentlig grin på da vi lå en 2-3 biler bag ved en der lå og lallede med 90 km/t i ydersporet... Den pågældende billist blev sgu stoppet af en politibil, der så godt nok lavede en indenoms overhaling... men hold da op hvor jeg frydede mig...
Jakob Jakobsen (11) skrev:Jeg mener at hvis du kan overhales indenom, så er det dig der kører forkert. Vi har højrekørsel i Danmark.
Nu når vi har færdelsloven, der bla. fortæller os hvordan andre bilister burde opføre sig, så duer det ikke at alle går og laver deres egne regler.
Når nu fru Jensen #2 holder og skal svinge ud på vejen foran(tror hun) fru Jensen #, så kommer du og brager ind i hende og slår hende ihjel så fortjener du så sandeligt at komme ind og side for dybt uforsvarligkørsel.
Ja en gang i mellem er skadefryd i orden.
Lå på et tidspunkt med 10-15Km over det tilladte på motorvejen og lavede en del overhalinger, hvor jeg selvfølgelig holdte til højre når det var muligt.
Bag mig, lå der en i han pizza-slæde, han befandt sig konstant i venstre bane.
Overhalede så, hvad jeg fandt ud af, en civil politibil, som straks satte fart og blinket på.
Men det var så ikke mig der blev stoppet :)
Så at køre pænt, selv om du kører ulovligt, kan også redde dig.
Ja en gang i mellem er skadefryd i orden.
Lå på et tidspunkt med 10-15Km over det tilladte på motorvejen og lavede en del overhalinger, hvor jeg selvfølgelig holdte til højre når det var muligt.
Bag mig, lå der en i han pizza-slæde, han befandt sig konstant i venstre bane.
Overhalede så, hvad jeg fandt ud af, en civil politibil, som straks satte fart og blinket på.
Men det var så ikke mig der blev stoppet :)
Så at køre pænt, selv om du kører ulovligt, kan også redde dig.
røvskæg (14) skrev:Nu når vi har færdelsloven, der bla. fortæller os hvordan andre bilister burde opføre sig, så duer det ikke at alle går og laver deres egne regler.
Når du ser en bil holde, ulovligt, ved fuldt optrukne striber, således at du ikke kan køre forbi uden at køre over midterstriben, standser du også og venter på at personen kommer ud og flytter den?
Desuden er jeg ret sikker på at hvis en person kører ud foran dig på motorvejen, så er det ikke dig der ville have skylden.
Hvis du har kørekort, vil jeg vædde med at du køre ulovligt hver eneste gang du sætter dig i bilen. Andet er næsten umuligt i Danmark.
Jakob Jakobsen (16) skrev:Når du ser en bil holde, ulovligt, ved fuldt optrukne striber, således at du ikke kan køre forbi uden at køre over midterstriben, standser du også og venter på at personen kommer ud og flytter den?
Rigtigt. Jeg krydsede de fuldtoptrukne linjer så sent som for en 10 dages tid siden i præcis den situation.
Jakob Jakobsen (16) skrev:Hvis du har kørekort, vil jeg vædde med at du køre ulovligt hver eneste gang du sætter dig i bilen. Andet er næsten umuligt i Danmark.
Med det udgangspunkt ville jeg næsten mene du ikke burde have kørekort, men vi bliver jo alle ældre.
Jeg forsøger som udgangspunkt at overholde loven. Du kan jo heller ikke tillade dig at pege fingere af andre, hvis du ikke er bedere selv, og kører efter dine egne regler.
røvskæg (17) skrev:Med det udgangspunkt ville jeg næsten mene du ikke burde have kørekort, men vi bliver jo alle ældre.
Undersøger du om der er børn eller dyr under din bil før du sætter i gang, hvis ikke, så har du allerede brudt loven før du er kommet ud af indkørslen.
Er du kommet under 50Km/t. i det du møder byskiltet, hvis ikke, har du igen brudt loven.
Vi har ufatteligt mange regler for kørsel i bil, både mere og mindre åbenlyse.
Det gør at jeg vil vædde med at 99% af alle billister udfører en ulovlig handling, hver eneste gang de sætter sig bag rettet.
Jakob Jakobsen (18) skrev:Undersøger du om der er børn eller dyr under din bil før du sætter i gang, hvis ikke, så har du allerede brudt loven før du er kommet ud af indkørslen.
Jeg er faktisk begyndt på at gå rundt om bilen, inden jeg sætter mig ind. Det er nu mere for lige at se om alle dæk "er" der og der ikke er kommet nogle nye buler. - Kigger dog ikke under bilen.
Det gjorde jeg heller ikke til køreprøven og det blev da ikke kommenteret.
D_V (8) skrev:Nu kan der være rigtig mange grunde til at man er uopmærksom, og ingen af dem er gode nok. Men faktum er at mennesker på ingen måde er perfekte, og uheld sker da.
Men så uopmærksom i yderbanen på motorvejen resulterende i 3 døde, burde efter min mening takseres noget højere end en mellemstor bøde.
Vi bruger bøder for at afskrække folk i at begå ulovligheder.
Tror du en bøde på en million, ville have forhindret ulykken.
Det er af samme grund at vi straffer planlagte ulovligheder en del hårdere.
Desuden tror jeg at dommeren ved en del mere om hvad der skete end vi gør, for vi har absolut ikke nogen viden, der gør os i stand til at kunne fastsætte en straf.
Desuden tror jeg at dommeren ved en del mere om hvad der skete end vi gør, for vi har absolut ikke nogen viden, der gør os i stand til at kunne fastsætte en straf.
Jakob Jakobsen (21) skrev:
Der er ikke nogen garanti for at større straf ville have forhindret ulykken.
Men muligheden er der. Store bøder, fradømmelse af kørekort og fængselsstraf har en vis afskrækkende effekt.
I det her tilfælde trro jeg ikke så meget det er højere bøde der efterlyses men snarere frad'mmelse af kørekort i et par år eller N måneder bag tremmer.
Jakob Jakobsen (21) skrev:Desuden tror jeg at dommeren ved en del mere om hvad der skete end vi gør, for vi har absolut ikke nogen viden, der gør os i stand til at kunne fastsætte en straf.
Hele diskussionen må være på den præmis at artiklen der linkes til i #0 er korrekt.
Hvis den ikke er det, så har vi intet grundlag for at diskutere.
Skal han have en større straf bare fordi vi andre så får det bedre?
Jeg kan garantere dig at selv om han vidste at straffen var større, så var ulykken sket alligevel, der er ingen der tænker "jeg må hellere være noget mere fokuseret, ellers får jeg en bøde".
Jeg er desuden også sikker på at han ikke tænkte, da han startede bilen, "nu vil jeg køre ud og dræbe et par personer".
Den største straf, hvis han er bare nogenlunde normal, er at han skal leve resten af livet med tanken om at han er morder.
Hvis jeg kørte en person ihjel, også hvis det ikke var min skyld. Ville jeg ikke være sikker på at jeg nogensinde kom ud og køre igen.
Der står absolut ikke nok i den artikel til at jeg kan udlede hvem samt hvor meget der skal straffes.
Jeg kan garantere dig at selv om han vidste at straffen var større, så var ulykken sket alligevel, der er ingen der tænker "jeg må hellere være noget mere fokuseret, ellers får jeg en bøde".
Jeg er desuden også sikker på at han ikke tænkte, da han startede bilen, "nu vil jeg køre ud og dræbe et par personer".
Den største straf, hvis han er bare nogenlunde normal, er at han skal leve resten af livet med tanken om at han er morder.
Hvis jeg kørte en person ihjel, også hvis det ikke var min skyld. Ville jeg ikke være sikker på at jeg nogensinde kom ud og køre igen.
arne_v (22) skrev:Hele diskussionen må være på den præmis at artiklen der linkes til i #0 er korrekt.
Der står absolut ikke nok i den artikel til at jeg kan udlede hvem samt hvor meget der skal straffes.
Jakob Jakobsen (23) skrev:
Også derfor. Det er krænkende for retsbevistheden med for lille straf.
Jakob Jakobsen (23) skrev:Jeg kan garantere dig at selv om han vidste at straffen var større, så var ulykken sket alligevel, der er ingen der tænker "jeg må hellere være noget mere fokuseret, ellers får jeg en bøde".
Det har jeg svært ved at se hvordan du kan garantere.
Vi så et klart fald i dem som kørte over klip i kørekort hastigheden, da den regel blev indført.
Det store flertal sætter pris på både deres frihed og deres kørekort.
Ikke alle og selv dem der gør glemmer det nok en gang imellem. Men selvom der er 10% som er ligeglade og resten glemmer det i 10% af tilfældene, så er det stadig en reduktion af den form for kørsel med 80%.
Jakob Jakobsen (11) skrev:Jeg mener at hvis du kan overhales indenom, så er det dig der kører forkert. Vi har højrekørsel i Danmark.
Hvis der bliver kørt med 90 km/t i begge spor, så vil jeg sandsynligvis være i det venstre. Lidt senere kan der ske det at venstre spor ryger ned på 80 km/t, eller der kan være stor afstand mellem et par lastbiler i højre spor.
Da jeg holder en nogenlunde fornuftig afstand til bilen foran mig, kan jeg overhales inden om. (Og bliver det f*cking tit.) Det eneste jeg kan gøre for at undgå det, er at køre sindssygt tæt på ham foran.
Det er fint med mig (og loven) at dem i højre bane kører hurtigere end dem i venstre bane, når trafikken er så tæt. Det er ikke overhaling, det er forbikørsel.
Men når ham bag ved mig skifter til højre bane, kører forbi, trækker til venstre igen, så er det at overhale inden om. Det er forbudt, det er at "snyde foran i køen", det er uansvarligt.
arne_v (24) skrev:Vi så et klart fald i dem som kørte over klip i kørekort hastigheden, da den regel blev indført.
Ja, da den blev indført. Det er ikke høj straf som for folk til at overholde hastighedsgrænsen, det er at straffen LIGE er blevet hævet.
Indfør mere "troværdige" hastighedsbegrænsninger, og hæv straffen RIGTIGT MEGET, så skal i se. (Fx. mistet kørerkort ved at køre 110 på en landevej hvor man må køre 100.)
Og med troværdige grænser mener jeg: Jeg kører dagligt på en landevej, hvor 50 km/t er passende. Jeg kører 60 km/t hvis jeg har travlt.
Jeg kører også på en strækning hvor jeg ikke kan se noget problem i at køre over 100 km/t.
Begge steder er grænsen officielt 80 km/t. Det er tydeligt at ingen har tænkt nærmere over hvad grænsen skal være på netop den strækning, og jeg er overbevist om at jeg er klogere end det system skiltene er kommet ud af.
Men kører jeg over 80 er det forbudt, selv hvis det er sikrere end den motorvej jeg kører på dagligt. Og kører jeg 70 på det første sted jeg nævnte, ja så er det godt nok svært at forudsige hvad der vil ske. Hvad en given betjent mener er passende har jeg ingen anelse om, så det kan jeg jo ikke overholde. En fotofælde er der i hvert fald ikke, så teknisk set kan jeg vel trygt køre 90.
myplacedk (25) skrev:Men når ham bag ved mig skifter til højre bane, kører forbi, trækker til venstre igen, så er det at overhale inden om. Det er forbudt, det er at "snyde foran i køen", det er uansvarligt.
Hvis det foregår i tæt trafik er det skam en lovlig forbikørsel.
At det så er disse idioter der, for at komme 20 sekunder hurtigere frem, er skyld i at trafikken er langsommere end nødvendigt, kan vi ikke være uenige om.
Vi burde indføre samme system i Tyskland. Hvis du har haft mulighed for at holde til højre i over 20 sek. så klippes der i kortet.
Jakob Jakobsen (27) skrev:Hvis det foregår i tæt trafik er det skam en lovlig forbikørsel.
Jeg er ret sikker på at det ikke er forbikørsel, når man skifter bane for det, og ender i samme bane igen.
Jakob Jakobsen (27) skrev:Hvis du har haft mulighed for at holde til højre i over 20 sek. så klippes der i kortet.
Gælder det også i ovenstående situation, hvor jeg følger med trafikken foran mig?
I så fald giver det jo en hulens masse baneskift, hvor vi bare overhalder hinanden igen og igen.
myplacedk (28) skrev:Jeg er ret sikker på at det ikke er forbikørsel, når man skifter bane for det, og ender i samme bane igen.
Eksempel:
http://www.janlarsen.dk/Lek17-18.html skrev:Køres der i tæt trafik i flere vognbaner hvor vi har forankørende som bestemmer vores hastighed kaldes det forbikørsel når vi kører forbi hinanden.
Forbikørsel har den fordel frem for overhaling at det må foretages både højre og venstre omkring de andre køretøjer.
Så vidt så godt. Men så kommer:
http://www.janlarsen.dk/Lek17-18.html skrev:Til gengæld må der i disse
tæt trafik situationer ikke skiftes vognbane medmindre det er
nødvendigt fordi man skal svinge eller køre væk fra vejen for at
standse.
Alt det der zig-zaggeri i tæt trafik der ulovligt, dumt, farligt og overflødigt.
Jakob Jakobsen (27) skrev:Hvis det foregår i tæt trafik er det skam en lovlig forbikørsel.
At det så er disse idioter der, for at komme 20 sekunder hurtigere frem, er skyld i at trafikken er langsommere end nødvendigt, kan vi ikke være uenige om.
Vi burde indføre samme system i Tyskland. Hvis du har haft mulighed for at holde til højre i over 20 sek. så klippes der i kortet.
Man burde have kørt minimum 100 timer på motervej i tyskland før man brude få lov til at køre på en mortorvej i DK...hvis vi indførte samme regler og kontrol på mortorvjene herhjemme som de har i Tyskland ville vi hurtigt for tømt motorvejene for folk der ikke kan finde ud af at køre på mortorvej.
Og det vil sige ca. 50% af dem der pt. kører på de danske motorveje
Jeg savner das Autobahn hver gang jeg kører på en dansk motorvej...
Terra - Og de tyske bilister...
What?! 8000 kr.? Jeg gider sgu ikke køre ind i folk til den pris. Jeg kunne få en fladskærm for de penge.
Jeg går selvfølgelig udfra at alle dem der mener at vedkommende ikke skal have højere straf, selv vil modtage de 8000 kr med glæde og lade 'bygones be bygones' og ikke hænge med hovedet over at din kone og børn er blevet slået ihjel?
8000 kr, det dækker ikke engang til en kiste, og da slet ikke tre kister.
8000 kr, det dækker ikke engang til en kiste, og da slet ikke tre kister.
En bøde går ikke til de forurettede hvis du var i den tro, den går direkte i statskassen.
De forurettede får til gengæld penge fra billistens forsikring, hvor meget kan variere meget fra sag til sag.
En bøde går ikke til de forurettede hvis du var i den tro, den går direkte i statskassen.
De forurettede får til gengæld penge fra billistens forsikring, hvor meget kan variere meget fra sag til sag.
Hvor langsomt kørte hun, hvor langt tid har hun kørt så langsomt og har der været nogle forhold der kunne gøre det sværere at se (rundt om hjørnet, regn, trafik eller andet) er nogle spørgsmål vi har brug for svar på, for at kunne sige om han har gjort noget forkert. Og hvad er hastighedsgrænsen på det stykke han kørte? 110? 130?
Har hun kørt 40 kmt i ydersporet i 10 min så er hun også selv ude om det, med mindre hun ikke havde nogle som helst mulighed for at komme ind til siden
Ud fra de oplysninger vi har her, så lyder straffen fin nok. At give en bøde er med til at stoppe andre fra at skulle overveje at gøre det samme, men jeg tvivler ærligt talt at det vil gøre nogen forskel at sætte bøden højere op, det er jo ikke fordi han stod ud af sengen den morgen og tænkte "Så, nu vil jeg køre ind i nogle langsomme biler på motorvejen, det koster trodsalt kun 8000 kr hvis de dør"
Det her er et uheld som dette kunne ske for alle. Og hvis hastighedsgrænsen på det sted er 130 kmt kørte han under det tilladte, men er den 110 er det kun lidt han kørte for hurtigt og selvom han kun kørte 110 vil jeg mene at uheldet højst sansynligvis ville være sket alligevel
Har hun kørt 40 kmt i ydersporet i 10 min så er hun også selv ude om det, med mindre hun ikke havde nogle som helst mulighed for at komme ind til siden
Ud fra de oplysninger vi har her, så lyder straffen fin nok. At give en bøde er med til at stoppe andre fra at skulle overveje at gøre det samme, men jeg tvivler ærligt talt at det vil gøre nogen forskel at sætte bøden højere op, det er jo ikke fordi han stod ud af sengen den morgen og tænkte "Så, nu vil jeg køre ind i nogle langsomme biler på motorvejen, det koster trodsalt kun 8000 kr hvis de dør"
Det her er et uheld som dette kunne ske for alle. Og hvis hastighedsgrænsen på det sted er 130 kmt kørte han under det tilladte, men er den 110 er det kun lidt han kørte for hurtigt og selvom han kun kørte 110 vil jeg mene at uheldet højst sansynligvis ville være sket alligevel
Han skal have en betinget dom med en prøveperiode på 10 år pr. offer - hvis han, efter at have generhvervet sit kørekort ved at bestå en skærpet teori- og køreprøve, gør sig skyldig i nogen form for trafikforseelse, så skal han ind at afsone hvad der svarer til resten af prøveperioden.
LinguaIgnota for President!
LinguaIgnota for President!
Han var ikke opmærksom på trafikken foran ham. Desuden kørte han en smule for stærkt.
Jeg vil GÆTTE på at han ikke gjorde noget vi stort set alle gør. Men spørger du mig, mener jeg også at årsagen til uheldet primært er at hun kører ALT for langsomt på motorvejen.
Derfor skal han ikke straffes for tre-dobbelt mord. Men hvis han har kørt uansvarligt er det vel fint nok at han for en straf passende med det.
Han var ikke opmærksom på trafikken foran ham. Desuden kørte han en smule for stærkt.
Jeg vil GÆTTE på at han ikke gjorde noget vi stort set alle gør. Men spørger du mig, mener jeg også at årsagen til uheldet primært er at hun kører ALT for langsomt på motorvejen.
Derfor skal han ikke straffes for tre-dobbelt mord. Men hvis han har kørt uansvarligt er det vel fint nok at han for en straf passende med det.
Han har overset en langsom bil med havari blink i gang på motorvejen.
Givet at det er noget som forekommer ret ofte (dog normalt p.g.a. trafik køer), så vil jeg kalde det meget uansvarligt.
Hvis man kører på motorvej uden at opdage biler foran med havari blink hver dag, så vil jeg mene at der må være ca. 95% chance for at lave en alvorlig ulykke i løbet af et år.
Brug af havari blink i den situation er iøvrigt lov pligtigt siden 2003.
Han har overset en langsom bil med havari blink i gang på motorvejen.
Givet at det er noget som forekommer ret ofte (dog normalt p.g.a. trafik køer), så vil jeg kalde det meget uansvarligt.
Hvis man kører på motorvej uden at opdage biler foran med havari blink hver dag, så vil jeg mene at der må være ca. 95% chance for at lave en alvorlig ulykke i løbet af et år.
Brug af havari blink i den situation er iøvrigt lov pligtigt siden 2003.
Selvom det "ikke er så¨slemt"
Så overser man sku ikke bare en bil med havarti blink ( tøøhh ) Det er dybt forkasteligt. kvinden skulle ha haft en lussing for at være derude :S
Så overser man sku ikke bare en bil med havarti blink ( tøøhh ) Det er dybt forkasteligt. kvinden skulle ha haft en lussing for at være derude :S
SlettetBruger (44) skrev:Så overser man sku ikke bare en bil med havarti blink
Har du lagt mærke til hvor mange ulykker der sker, involverende holdende biler i nødsporet?
Folk knalder tit op i biler, selv ambulancer og falck biler med blå blink på.
Hvilket også er dybt retarderet :D
et minus er dog det er dem der er mest uskyldig det går mest ud over.
Vi må lave et system der slår alt sikkerhed fra i en bil når føreren gør noget ulovligt :;)
et minus er dog det er dem der er mest uskyldig det går mest ud over.
Vi må lave et system der slår alt sikkerhed fra i en bil når føreren gør noget ulovligt :;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.