mboost-dp1

8 kernede processorer fra AMD

Gå til bund
Gravatar #1 - HashKagen
7. jun. 2006 12:08
Advanced Micro Devices har annonceret, at der allerede i løbet af næste halvdel af dette år vil udkomme processorer med hele 8 kerner.

Dette kommer til at foregå ved hjælp af nye bundkort, med sokkel support for 2 processore, er endnu en begrænsning ude af billedet. Den nye teknologi fra AMD, der går under navnet 4x4 platformen, vil i første omgang kunne bruges med deres nuværende AM2 X2-processorer... dog syntes det eneste problem at være den hurtigtvoksende strømregning, samt den stigende varmeudvikling.

For ikke at nævne den forventede pris der vil være på de nye Quad core teknologier, foruden at købe hele 8 kerner, skal du også ud at investere i nye bundkort.

http://news.softpedia.com/news/4X4-AMD-039-s-Futur...
Gravatar #2 - mrmorris
7. jun. 2006 13:17
Tillad mig at komme med et par bemærkninger:

Jeg tror artiklens forfatter (og evt. dig) er forvirret. Der er intet nyt i ovenstående, vi bragte her på newz sidste år en nyhed omkring AMD's roadmap: http://www.newz.dk/forum/item/60344/#8

DCA vil tillade 32 kerner at kommunikere sammen, i form at 4 fysiske CPU'er med hver 4 kerner: Deraf 4x4. Et navn der forøvrigt skal vække associationer hos amerikanerne omkring saft og kraft, eftersom en 4x4 er en meget kraftig pickup der kan klare lidt af hvert.

Så glem alt om 8x core forløbigt. Jeg tror faktisk aldrig vi får 8 kerner af se, eskalering vil ske i kvadrater dvs. 2, 4, 9, 16, 25 osv. af hensyn til fleksibilitet af process-layout og udstyr.
Gravatar #3 - drbravo
7. jun. 2006 14:06

øøh.. 32 kerner? 4x4? :p

#hash

Vil de ikke godkende flere nyheder fra dig? Har du opbrugt din kvote? :o
Gravatar #4 - HashKagen
7. jun. 2006 14:07
@ 2 takker :)

synes også jeg havde hørt det før, men tænkte at nogle herinde måske ville være interesserede.

- dog er dette en officielt udtale om en teknologi der ifølge dem vil være ude i løbet af kort tid, mens det andet sagtens kunne tage år.

@ bravo hehe, fik at vide at den faldt udenfor nyhedsinteressen... det godtager jeg, men må indrømme at jeg er inde i en sløv periode. :P
Gravatar #5 - sKIDROw
7. jun. 2006 14:39
Jeg MÅ bare eje en dual quadkerne maskine!.... :)

Om jeg så skal købe nogle vindmølle aktier, er komplet underordnet i den sammenhæng. (Sparer så strømmen til SLI, som jeg finder komplet uinteressant.)
Gravatar #6 - coday
7. jun. 2006 16:27
#5 "Sparer så strømmen til SLI, som jeg finder komplet uinteressant."
Say, XGL anyone?

XGL med 2 ellere flere grafikkort. Tænk på mulighederne.

Edit: #5 Kører du stadig med Gentoo linux? For så tror det vil værer dejligt med 4+ cpukerner.
Gravatar #7 - sKIDROw
7. jun. 2006 17:12

Say, XGL anyone?

XGL med 2 ellere flere grafikkort. Tænk på mulighederne.

Jep... Så mangler vi blot frie drivere, så understøttelsen kommer iorden. De nuværende virker af pommeren til. Evigt bøvl.

Edit: #5 Kører du stadig med Gentoo linux? For så tror det vil værer dejligt med 4+ cpukerner.

Ja selvom jeg prøver andre, føler jeg mig ikke tilpas...
Gravatar #8 - ECFE11
7. jun. 2006 20:38
Se det her er der fremtid i en 4*4 op mod en ordenlig spand ram og en solidstate disk, og vupti så er rendertiden i mit foretrukkende 3dprogram næsten perfekt.. hmm.. Nogen der har en ide omkring rambegrænsningerne på sådan et setup ?
Gravatar #9 - sKIDROw
7. jun. 2006 23:14

Helt og holdent op til motherboardproducenterne.
Så vidt jeg husker har AMD dog indtil videre valgt, ikke at addressere højere end 1TB selvom 64bit kan langt mere.
Gravatar #10 - Net_Srak
13. jun. 2006 11:11
En lille uddybning, bedre sent end aldrig, grunden til at nyheden blev slettet er som mrmorris skriver, at der reelt ikke var så meget nyt i nyheden i forhold til den der var bragt. Der er nemlig ikke tale om 8 kerner men 2 stk. 4 kerne processorer. Det vil sige at det er et 8 kerne system, ikke processor :)
Gravatar #11 - HashKagen
13. jun. 2006 17:12
er processorer med 8 kerner ikke godt nok formuleret :) det var en svipser hehe, smutter simpsons FTW...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login