mboost-dp1

AllofMP3.com

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
2. okt. 2006 10:40
Dette står inde på deres hjemmeside:
Тhe availability over the Internet of the ALLOFMP3.com materials is authorized by the license # LS-3М-05-03 of the Russian Multimedia and Internet Society (ROMS) and license # 006/3M-05 of the Rightholders Federation for Collective Copyright Management of Works Used Interactively (FAIR). In accordance to the licenses' terms MediaServices pays license fees for all materials downloaded from the site subject to the Law of the Russian Federation "On Copyright and Related Rights". All these materials are solely for personal use. Any further distribution, resale or broadcasting are prohibited.

Ud fra det kan jeg ikke se at det er ulovligt at bruge i DK?
Gravatar #2 - Fjolle
2. okt. 2006 11:26
At de har fået lov til at sælge musik i rusland er ikke ensbetydende med at de har fået lov til at sælge det i danmark. Og det har de ikke. punktum.
Gravatar #3 - milandt
2. okt. 2006 12:34
[15 Jan 2005 - 1182] Kulturministeriet sætter APG på plads skrev:
I over et år har AntiPiratGruppen på deres hjemmeside advaret mod at bruge den kontroversielle musiktjeneste allofmp3.com. De skrev, at det var ulovligt at benytte hjemmesiden, da den brød ophavsretsloven ved ikke at betale afgifter til IFPI.

Allofmp3.com er dog en russisk side og er dermed omfattet af russisk lovgivning. Hvis man læser sidens lovmæssige info, ses det, at siden jf. den russiske lovgivning ikke gør noget forkert.

Derfor har Kulturministeriet nu underkendt APGs udtalelser om AllOfMp3, som de mener er en subjektiv opfattelse, hvorfor den heller ikke længere er at finde på APG's hjemmeside. Samtidig har Kulturministeriet valgt at fjerne et link til APG fra deres egen side.

[23 Feb 2005 - 303] Allofmp3.com undersøgt af det russiske politi skrev:
Igennem længere tid har IFPI påpeget, at Allofmp3.com ikke havde de fornødne licenser til at distribuere musik fra pladeselskaberne. Også Antipiratgruppen var af den overbevisning, men blev irettesat af Kulturministeriet, da det ikke så ud til at de brød russisk lovgivning. Det ser dog ud til at have ændret sig.

Politiet anbefaler nu, at Allofmp3.com retsforfølges for brud på copyrightlovgivningen. Anklageren har frem til d. 7 marts til at afgøre, om Allofmp3.com skal retsforfølges.

[09 Mar 2005 - 323] AllOfMP3.com klarer frisag skrev:
Efter en tids juridisk tovtrækkeri, er de russiske myndigheder nået frem til at musikbutikken AllofMP3.com ikke er i strid med den russiske lov om ophavsret - denne tager nemlig ikke højde for digitale medier.

Pladeselskaberne vil dog stadig kunne sagsøge AllofMP3 i privat øjemed, med baggrund i de manglende licenser og betaling for salget af musikken via sitet.

[16 Sep 2005 - 660] Kulturministeriet: Musikkunder kan ikke straffes skrev:
7 kroner for en dansk CD! Klart ulovligt, mener AntiPiratGruppen og pladebranchen, men ifølge Kulturministeriet kan man ikke straffe kunder, der handler hos Allofmp3, hvor der er tvivl om rettighederne:
"En forbruger har ingen undersøgelsespligt, så når det ikke er blevet slået endeligt fast, om en hjemmeside er ulovlig eller ej, kan forbrugeren ikke straffes, og så må man altså godt downloade musik på siden."

Problemet med Allofmp3 er, at de danske kunstnere ikke ser en krone til de musiknumre, der sælges med dem, da ingen aftale foreligger med Allofmp3.

På trods af Kulturministeriets klare udmelding mener AntiPiratGruppen ikke, at der hersker den mindste tvivl om at siden er ulovlig: "Jeg er helt uenig med kulturministeriet.(...) så kan man jo spørge, om man kan være i god tro, når man betaler stort set ingenting for noget, der normalt koster meget mere", siger Johan Schlüter.

"Jamen, hvis sagen er så klar, så kan de jo anlægge en sag og således få en dom for, at der er tale om en ulovlig hjemmeside", siger Peter Schønning fra kulturministeriet.
Gravatar #4 - milandt
2. okt. 2006 12:35
I øvrigt er det forkert at slutte, at alloff mp3 skulle være lovlig, bare fordi det ikke er strafbart at benytte den.
Gravatar #5 - milandt
2. okt. 2006 12:36
ps: ovenstående er suget fra piratgruppen.org igennem
googles cache
Gravatar #6 - Cloud02
2. okt. 2006 14:37
så kan man jo spørge, om man kan være i god tro, når man betaler stort set ingenting for noget, der normalt koster meget mere", siger Johan Schlüter.

Sikke dog et argument fra APG. Med samme retorik kunne man begynde at anklage Bilka for at sælge ulovlige filer med DRM, fordi de sælger dem så billigt for tiden. (ja, jeg ved godt det kun er en tilbudspris men stadigvæk)
Gravatar #7 - MiniatureZeus
2. okt. 2006 15:50
Ok så der er stadig tvivl om det er lovligt i DK... Men altså nu hvor bilka har sat deres priser helt uhørt ned, er det faktisk lige før det ikke kan betale sig at bruge allofMP3.com :)
Gravatar #8 - BurningShadow
2. okt. 2006 16:02

At handle hos AllOfMP3 er ikke kun er spørgsmål om penge. Det er frihed det handler om; Friheden til at afspille det man køber.
Jeg kan ikke afpille det DRM fis jeg køber hos Bilka, men jeg kan uden problemer afspille det musik jeg køber hos AllOfMP3.

Tudeindustrien vil ikke lade Bilka sælge musik til mig, derfor handler jeg hos AllOfMP3.
Tudeindustrien ville få flere penge i kassen ved at tage imod folks penge, end ved at gøre som nu, hvor de sender os til udenlandske netbutikker.
Gravatar #9 - mrmorris
2. okt. 2006 19:57
Jeg handler hos allofmp3 for så undgår jeg at et program og en politik skal bestemme om jeg må afspille. Har allerede mistet nogle licenser til DRM indkøbt musik og det pis gider jeg simpelthen ikke mere.
Gravatar #10 - Fjolle
2. okt. 2006 20:03
til tudefjæs 1 og 2:

Så køb CDer istedet!

Det er 100% lovligt og meget bedre kvalitet...
Gravatar #11 - milandt
2. okt. 2006 22:09
Der kan da også være DRM på en cd? Prøv at sætte en cd udgivet af Sony i din computer :) :)
Gravatar #12 - Fjolle
3. okt. 2006 06:26
Ja, så kan man da vælge hvad man vil høre udfra det...

Og der er IKKE solgt nogen cder i danmark med rootkit!
Gravatar #13 - ztyle
3. okt. 2006 17:31
#11 samplige Sony cd'er der er udgivet med copy protection, har et medfølgene program til at afspille skiven, og under Linux kører det fint i wine, og har man en SE mobil, kan man faktisk få lov til at kopiere den til mp3.....osv. uden beskyttelse
Gravatar #14 - milandt
4. okt. 2006 09:32
#13 ok, så man skal bare købe en sony telefon for at kunne afspille deres musik? så er alt jo godt..
Gravatar #15 - ztyle
4. okt. 2006 14:53
Sony har ikke noget imod kopiering, så længe det er deres produkter der bliver brugt, for så tjener de jo stadig penge.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login